Perskules, huomasin että olin vahingossa vaihtanut autooni talvirenkaat eteen väärinpäin.
Eli siis pyörimissuuntaa näyttävä nuoli/nuolet onkin väärään suuntaan. Nyt pitäisi siis vaihtaa eturenkaat keskenään.Vaan ei jaksaisi. Onkohan tästä mitään haittaa renkaille,esim kuluukohan enemmän,nastat yms.?? Pito voi olla huonompi??
Olenkin ihmetellyt kun ajettavuus ollut jotenkin levoton..johtunee tästä mokasta.
Väärä pyörimissuunta
4
3416
Vastaukset
- Jamppa1
muuta haittaa kuin että nastat lähtee nopeammin, pinta kuluu enemmän ja ajo-ominaisuudet heikkenee. Siitä voi sitten punnita kuinka kallista oma aika on että kannattaako vaihtaa.
- ainakin
on vesiliirron vaara huomattavasti suurempi jos pyörii "väärimpäin". V-mallinen kuvio on suunniteltu nimenomaan siten että vesi työntyy sivuille ja jos rengas on väärinpäin, niin kuvio työntää vettä renkaan keskelle.
Talvirenkaalla tilanne tuskin on niin vakava. Mutta jos saisi mennä mutu tiedon puolelle, niin luulisin että sohjokelillä voi pito olla huonompi jos pyörimissuunta on väärä. V tyylinen kuvio näyttä olevan monissa talvirenkaissakin- lamellin kuviointikin
on suunniteltu aukeavaksi oikein ja taaten sen pidon mahdollisimman hyvänä , kun se rengas pyörii oikeinpäin varsinkin sohjossa ajaessa aivan kuin kirjoitit ja lisäksi se antaa paremman jarrutuspidonkin, kun siellä vaikkuttavat ne lameelit myös oikein
- %%%%%%%%
lamellin kuviointikin kirjoitti:
on suunniteltu aukeavaksi oikein ja taaten sen pidon mahdollisimman hyvänä , kun se rengas pyörii oikeinpäin varsinkin sohjossa ajaessa aivan kuin kirjoitit ja lisäksi se antaa paremman jarrutuspidonkin, kun siellä vaikkuttavat ne lameelit myös oikein
Väärinpäin oleva V-kuviorengas kiihdyttää paremmin. Mutta on huonosti suuntavakaa rakenteensa johdosta. En usko että vaikutus vesiliirtoon on kovin suuri.
Eiköhän niillä pärjäile talven loppuun. Noita näkyy aina joskus. Seuraavan kerran sitten oikeinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187