En tiedä onko turhaa kysyä tällaista, kun makuasioista on kyse... mutta kumpaa arvostatte enemmän? Isoa omakotitaloa järvenrannalla joka kuitenkin junttimaisesti sisustettu kun ei lainanmaksulta ole ylimääräistä jäänyt vai perheen tarpeisiin nähden sopivan kokoista omakotitaloa metsään rajoittuvalla tontilla viimeisen päälle kauniisti sisustettuna/laitettuna pihapiiriä myöten?Jälkimmäisessä tapauksessa jäisi paljon rahaa uusia sisustus vaikka joka vuosi tai matkustella maailman ääriin tai sijoittaa rahat enemmän tai vähemmän fiksusti lapsiaan ajatellen... Kysyn tätä siksi, koska itsellä tällä hetkellä tarpeeksi iso talo (5 mh),omasta mielestäni ihanasti sisustettuna (kannustalojen messurauhalan tyyliin)laadukkailla materiaaleilla, mutta kuitenkin mielessä kaihertaa haave puolitoistakerroksisesta unelmatalosta järven rannalla... sitä sitten maksettaisiin ainakin seuraavat kymmenen vuotta, kun kustannusarvio yli 400 000 e. Kumman itse valitsisit?
Kaunis sisustus vai talo järven rannalta?
5
699
Vastaukset
- Julli
Minkä ihmeen takia puolitoistakerroksinen????
Järven rannalla jos ollaan, niin todennäköisesti kaavan ulkopuolella, tai sitten rantakaava. Ei ole varmaan estettä tehdä 2-kerroksista, jos toisen kerroksen haluaa.
Vaikea nähdä mitään hyvää tuossa 1,5 kerroksisessa. Syynä kai säästö ja rajallinen rakennusoikeus/kaava määrää.
Vai pitikö sen nyt sitten olla junttia, niinkuin 1,5 kerroksinen on? - hmm..
Ottaisin pienemmän talon ja hyvän sisustuksen. Toisaalta sisustamiseen ei välttämättä tarvita huikeita rahasummia.. :) Sopivan kokoinen ja OMAA silmää miellyttävä sisustus on minun mielestäni siis se parempi vaihtoehto. Mutta tämähän on makuasia, joten kunnia myös muiden mielipiteille ! :)
- kuulemma
Järven rannalla asuvat sanovat, että siihen turtuu ajan mittaan, ettei sitä rantaa niin mahdottomasti tule hyödynnettyä jne, eli vain jos suht. kohtuullisella hinnalla saa rantatontin, niin sitten kannattaisi. Kuitenkin omasta mielestä, jos ihminen on sellainen että haluaa rantaan, niin ehkä silloin haluaa myös omaa rauhaa. Sellaista ei ehkä niiltä halvimmilta paikoilta löydy tuurillakaan? Sisustusta tulee aina muuteltua aika ajoin, ei siitä voi ajatella niin pitkäaikaista sijoitusta kuin talosta tai tontista...
- valitsisin
sen kauniin sisustuksen. Mieluiten kauniin sisustuksen ja talo järven rannalla... Kaikkea ei voi saada, haaveita on hyvä olla. Mutten tiedä, joskus niitä kannattaa toteuttaa...
- Murmeli
Minä arvostan eniten omaa sänkyä, johon käpertyä oman kullan kainaloon, jääkaappia, jossa on ruokaa ja juomista. Olkoon koti sitten pieni tai iso, lähiössä tai maalla niin kaikkein tärkeintä on kodin lämpö, jota ei voi ostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt354236Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.482225Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471375- 851210
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381158Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251126Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501081Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161945Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175879- 57865