Äidin sydän -laulu

taruminna

Miten menee? Muistan vain, et siinä oli jotenkin näin 'Maan päällä paikka yksi on..' ja sitten 'Vain sydän äidin tunnet sen. Se hellä on ja lämpöinen..'. Mut miten se koko laulu menee? Ja onko sen nimi edes tuo Äidin sydän? Muistan, et se oli tosi nätti :)

18

20910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • taruminna taas

        miten ne sanat menee? Kun äiti joskus lauloi sitä mulle, kun olin pieni ja olis kiva laulaa sitä omalle lapsoselleni :)


      • jjjj-
        taruminna taas kirjoitti:

        miten ne sanat menee? Kun äiti joskus lauloi sitä mulle, kun olin pieni ja olis kiva laulaa sitä omalle lapsoselleni :)

        maan päällä paikka yksi on lyrics ja katso, saatko vastauksen


    • äiti

      tässäpä koko pakkaus:

      Maan päällä paikka yksi on
      niin pyhä armas verraton
      mi tarjoo lemmen turvaisan
      ja kätkee onnen kalleimman

      Vain sydän äidin
      tunnet sen näin hellä on
      ja lämpöinen
      se riemuitsee sun riemustas
      ja tuntee huolta tuskias

      Kun ihmismielet vaikenee
      kun kiitos kaikuu vaikenee
      kun poljetaan ja moititaan
      jäät yksin yöhön unholaan

      On paikka missä lohdun saa
      sua sydän äidin rakastaa
      voit hellään helmaan painaa pään
      ja itket murheen lientymään

      Pois moni kaunis mennyt on
      Sä kauan tunsit kaipion
      muun korvas aika minkä vei
      sydäntä äidin konsaan ei

      • taruminna

        Joo, kiitos :)


      • JuhaP

        Kiitos sanoista, joita etsin itse hakusanoilla ym. löytämättä. Esitän muistosanoina 12.5.07 äitini hautajaisissa viidennen säkeistön, sisareni kolme edellistä, keskimmäinen jää pois. Hyvää äitienpäivää!


      • Työn puolesta

        Tuhannet kiitokset Äidille sanoista, Toivelaulukirjassa ei ollut kaikkia säkeistöjä, muistin niitä kuitenkin ennenvanhaan koulussa laulaneeni. Tarvitsen niitä työni puolesta, kiitokset vielä kerran!
        T:Liisa


      • Anne vm.58

        Itse asiassa tuo kolmas säkeistö menee näin:

        Tääl' ihmismielet vaihtelee,
        tääl' kiitos kaikuu, vaikenee.
        Tääl' poljetaan ja moititaan,
        jäät yksin yöhön unholaan.


      • Jukka + äiti

        Kiitos avuista!

        Löysin keskustelun kautta sanat, mitä en muistanut ulkoa. pieni korjaus: "Pois moni kallis mennyt on" (eikä kaunis) JOITAKIN MUIITA..

        Trevligt morsdag!

        ----------------
        TÄSSÄ SIIS KOKO LYRIIKAT

        Maan päällä paikka yksi on
        niin pyhä armas verraton
        mi tarjoo lemmen turvaisan
        ja kätkee onnen kalleimman

        Vain sydän äidin
        tunnet sen näin hellä on
        ja lämpöinen
        se riemuitsee sun riemuIstas
        ja tuntee huoltaS tuskias

        Kun ihmismielet VAIHTELEE
        kun kiitos kaikuu vaikenee
        kun poljetaan ja moititaan
        jäät yksin yöhön unholaan

        On paikka missä lohdun saa
        sua sydän äidin rakastaa
        voit hellään helmaan painaa pään
        ja itket murheen lientymään

        Pois moni KALLIS mennyt on
        Sä kauan tunsit kaipion
        MUUT korvas aika MITKÄ vei
        sydäntä äidin konsaan ei


      • Korjailija

        Itse asiassa kolmas säkeistö on "voit PITKÄÄN helmaan painaa pään..."


      • Anonyymi

        Äiti ei rakastanut mua, pieksi, löi ja syy tähän että olin tyttö... olen pärjännyt paremmin kuin veljeni


    • tyttö97

      äidin sydän laulun sanat: 1 maan päällä paikka yksi on niin pyhä kallis verraton mi tarjoo lemmen turvaisan ja kätkee onnen kalleiman 2 vain sydän äidin tunnet sen näin hellä on ja lämpöinen se riemuitsee sun riemustas se tuntee huoltas tuskias 3 on paikka missä lohdun saa sua sydän äidin rakastaa voit hellään helmaan painaa pään ja itket murheen lientymään.

    • 11.05.2008

      "Maan päällä paikka yksi on..." Ja sehän on äidin sydän., verraton..!!

    • ikimuistoinen päivä

      Kyllä oli taas niin ihan äitienpäivä nyt kirjoituksen jälkeen rupean levolle.Aamu alkoi lipun nostolla mieheni nosti lipun salkoo, keitti kahvit ja toivotteli hyvää äitienpäivää ja kiitti lahdesta ihanasta lapsesta.Sitten tuli lapset ja lastenlapset kukin ja runoja esittivät ja lauloivat mummolle itse tehdyn laulun joka oli tämän äideistä parhaimman sävelellä.Itku pääsi minijat touhusi keittiössä meillä mahtuu oltiin sopittu jo mitä syömme, lapset lauloivat. ja itkettivät niin meinas jo nauruksi mennä esittäjillä, kun yksi 8v kiljas nyt mummo jo itkee jo riittää.Sinä ajoi inva- taksi kotiin ja minun äitini tuli sieltä juhlimaan .Lapset oli näin järjestänyt,meillä oli tarkoitus lähteä äidin luo nyt iltasilla mutta lapset oli näin sopineet muiden siskojen kanssa että nyt isomummo tulee tänne,laulut jatkui ja vihdoin päästiin ruokailemaan pitkän pöydän ympärille olin mukana ei me niin olla koska äitejä ne on minijatkin.Siinä meni pari tuntien kahveineen päivineen ja yhdessä siivottiin ja lähtivät koteihinsa matsia katsomaan .Oli ihana hetki taas yhdessä, juhanuksena seuraava.Inva-taksi tuli vei äidin kotiin kun siskoni oli sinne tulossa.Näitä hetkiä on ihana muistella.Huomenna on arki edessä, minä aina ajattelen niitä perheitä haikeudella joissa on pienet lapset ja ei äitiä.

    • Anonyymi

      Mun äiti ei rakastanut minua
      hän sanoi mulle kun olin 14v että isä ei jaksa elättää sinua, siispä pakkasin riepuni ja lähdin... piikomaan... ok olin sitten jo 16 v ja asuin omillani kun näin äidin kadulla kävelemässä... hän oli tullut siskoni luo (11v mua vanhempi) mut ei mulle ilmoittanut mitään... että äidin sydän on mulle outo laulu, olen kyllä itse rakastanut lastamme mutta en pidä esim halaamisesta, se ahdistaa...

      • Anonyymi

        Kulta-pieni, pikku-piika! Minua äitini piti piikanaan,
        koska halusi olla aatelisnaisen vertainen, kyvykäs kun oli.
        Minua siis koulutettiin piiaksi kovin, arvostelevin käskyin.
        Kadulla kulkiessani minua pyydettiin piiaksi, kun tunnettiin.
        Sehän toi hiukan tuloja perheelleni, niin kauan kuin kotona olin.
        Niin se lasten rakkaus jakaantui vanhemmiltani, että
        nuorempi sisareni kykeni antamaan heille enemmän kuin piika.
        Sisko sai talon ja tavarat. Oltiin loukattu vanhempiamme, joten
        muut lapset eivät saaneet kuin paperit konfekstista.
        Ei pidä hakea tyhjiltä hyllyiltä mitään.
        Hyvää elämäsi jatkoa vahvana ja itsenäisenä!


    • Anonyymi

      Äidin sydän on pasta... mun äiti ei tykännyt minusta kun en ollut poika...

    • Anonyymi

      Mun äiti hääti minut pois kotoa kun olin 14v... juurikin siksi että veljeni koulutettiin... mua ei... se oli siihen aikaan että tyttö avioituu kumminkin... rahat ei riittänyt muuhun kuin veljeni koulutukseen... olen pärjännyt paremmin kuin v.eljeni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe