Kertokaa te joilla on varaa. Miltä se tuntuu kun voi ostaa mitä haluaa ja ajaa uudella autolla.
Ite tienaan niin vähän, että unelmia on varmaan enmmän kuin kellään. Just yks päivä kun kävin kaverin kans kahvilla, ostettiin Runebergin tortut kahvin kans, ja hän halus tarjota. Ite oisin joutunu mietimään tuotakin rahareikää!
Ahistaa ihan älyttömästi.
Kertokaa te joilla on rahaa. Miten se elämä menee? VOiko ostaa mitä mieleen juolahtaa vai joutuuko miettimään mitä ostaa. Miten yllätykset vaikuttaa budjettiin? Mulla menee jonku asian takia koko kuukausi ja seuraavaki sekasi (esim. yllättävä auton hajoaminen ja remontti)
Kertokaa te joilla oikeesti on pätäkkää. Ei siis provoille. Mua kiinnostaa ihan oikeesti.
elän unelmissa..
Miten joillakin on varaa?
16
4838
Vastaukset
- minimipalkka
Mä oon töissä kaupan alalla. Asun vuokralla, oon kohta 30 vee jäbä. palkka on tunnetusti huono. Mutta koska on vaki työ niin ei oo helppoo lähtee ettiin toista työtä. Mulla on vuokra ja auto, opintolaina ja autolaina. Lapsista ei tietookaan. Eikä tätämenoa tuu. Kun rahaa ei oo ikinä. Kaikki menee laskuihin, vuokraan, osareihin. Kun ne on kaikki menny jää ehkä 100 egee. Viime kuukausina on jäänny vähemmän. Voi vaan haaveilla ylimääräisistä jutuista, niinku et menis pedrinakseen syömään tai ostais uudet farkut tai kengät.
Jos jollaki on synttärit, en voi yleenstä ostaa lahjaa, kun ei oo rahaa. En voi mennä baariin, ilman että budejtti menee sekasin. Jos rahat on täysin loppu eikä saa bensaa niin pyöräilen 45 minuttia töihn. Niin se vaan on. Eläminen maksaa. ruoka on sikakallista. Kaikki on kallista. Ihmettelen tässä kansa et ne joilla on esim 3 lasta tai aivan sama vaikka ois yks, ja kun toinen on jollain tuella kotona ja toinen ois töissä. Millä ne elää.
Nuoret perheet rakentaa uusia hulppeita monensadan tuhannen taloja. Millä ne elää. Miten ne saa hoidettua lainoja ?? Mä en tajua.- Köyhä mutta Rahaton
Helppoa=lainaa loppuiäksi! Ei sitä yksinäinen ihminen normipalkalla mitään taloa pystyis rakentamaan.
Itsellä jää n.1500 e handuun.lisätään siihen vaimon hoitovapaasta saatavat n.400 e(ei oo turhan paljon).
Ja kyllä sitä uudella autolla voi ajaa,Kunhan ei mitään Bemaria osta.Fiatilla tai Kialla ti muulla vastaavallakin ajot hoituu yhtä hyvin. - V.P
Näin se on... Prkl, pari viikkoo sitte mot óhjelmassa kerrottiin ettäulkomaalaisille annetaan 1300 ekee näppiin ja tyypit ei tee mitään.. pistää nyppimään. En vvalita, mutta kyllä kyrsii..
- ei elä!
3500 ja verot sun muut maksut pois on 3500*0,62=2170
Siitä pois lainat 500, yhtiövastike 313, elarit 150, sähkö 40, netti 45, vakuutukset 30, vero autosta 9, katsastus 2, korjaukset 10, bensat (pakolliset lastenvientikulut 50, remontti 30, lehtilaskut 14, ylimääräiset ostot kun yh mamma ei maksa 50, puhelin 20, ruoka 150 (jos itse tekee) Tupakat 40 (sätkät)
Eli siis 2170-500-313-150-40-45-30-9-2-10-50-30-14-50-20-150-40=
Tähän vielä muut laskut saatana- huh huh
siis sulla taitaa sitte olla nettiyhteys taivaaseen vai....et ole tainnut pipoa lapsena käyttää!
- paskaa
huh huh kirjoitti:
siis sulla taitaa sitte olla nettiyhteys taivaaseen vai....et ole tainnut pipoa lapsena käyttää!
huoranpentu
- puhtaana käteen n. 300 €
Olen itsekin ihmetellyt tuota!!!
Miten pärjään.
Nyt ei oo varaa edes vuokraan, kun piti hankkia lapselle kunnon talvivaatteeet. - Verran
En oo mikään rikas,talolainaa jäljellä about 60tonnia,muija,pari vanhaa autoo (8v ja 32v),rahaa sen verran että ei tommosia "perusjuttuja" tarvi miettiä,eli jos tarvii taulutelkkarin, kanarian matkan tai vaikka kylppäri remontin niin ei muuta kun kauppaan ja euroja tiskiin.Kyllähän tommonen kymppitonnin tilisaldo luo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta mutta ei onnea.
- kylläsynyt
ukkoa jos ei mania tipu jos kerran haluat olla pienellä palkalla töissä
- Velaton mies
Oishan se mukava tietää, että miten ne rikkaat elää. Joku on sanonut, että aina kaiken rahan saa menenmään mikä tulee ja että samanlainen rahpula on niilläkin jotka tienaa 5-6 tonnia kuussa? Liekö totta?
ite olen rahaton aina ennen tilipäivää. Nettona jää käteen 1200 ekee kuussa ja kyllä niitä asluja tipahtelee tasaiseen tahtiin. Suuria hankintoja ei voi tehdä ilman kunnon suunnittelua.
Mutta eipä oo paljon valitamista. Ihan oon tyytyväinen.- lainaton
Minä olen kaiketi näitä rikkaita. Lainaa minulla ei ole ollut sitten nuoruuden opintolainojen ja ekaa asuntoa varten otin lainan. Sitten olenkin elänyt järkevästi eli kuluttanut hieman vähemmän kuin tienanut, olen tehnyt elämäni töitä ja rankasti. Köyhyyskin on koettu ja eletty, siltä pohjalta osaan elää tuhlailematta vaikka nykyään voisin elellä ihan miten vaan, joka kuukausi on tulot suurmmat kuin menot. Jos teen suurmepia hankintoja, otan rahat sijoituksista, en missään tee lainaa. Mukavaa elämää, mutta sen eteen on nähty vaivaa ja siksi sen osaa hallita. Tuhlarit ja siivestelijät eivät rikastu ja jos jostain rahaa saavat kuluttavat sen heti eivätkä osaa sijoittaa.
- tiedä
välillä, miten tuun toimeen. Mutta elän unelmaani, helvetin köyhänä tosin. Tulot on n. 0-700 euroa kuussa, toimin yrittäjänä.
Opintolainaa on takana ja yrityksen laina tietysti... Mutta kun tekee sitä mitä tykkää niin ei oo valittamista. Mielelläni teen pitkiäkin päiviä.
Lasten hankkiminen ja oma koti on yksi unelma, mutta on nyt vielä velkaa niin paljon että se jää vuosien päähän... Sitä paitsi, älkää kukaan ostako taloa nyt, ne on niin sika kalliita! Kyllä ne vielä alas tulee...- simsuttelijo
Vanha neuvo:älä osta mitä tarvit vaan mitä ilman et tuu toimeen.Kymppi sillon tällöin sukan varteen niin kyllä se pikku hiljaa kertyy.
- mister tarkkaeuro
kirkosta kun eroaa niin säästää vuodessa ihan sievoisen tilin! Kokkolassa kirkollisvero 1.5 prossaa kun muualla 1%. Itse erosin noin 10 vuotta sitten ja olen säästänyt tuhansia euroja ja olen todella tyytyväinen!
- klajdfm,dsa
No minulla on varaa ja omaisuutta niin paljon, etten ellämäni aikana ehdi itse tuhlata vaikken tekisi enää päivääkään töitä. Olen kuitenkin töissä, koska tykkään työstä. voin ostaa mitä haluan ja matkustaa minne haluan milloin vain. Yllätykset eivät merkitse mitään. Mutta ei tämä elämää kummempaa ole, ihmisen tunteet ja ajatukset ovat pohjimiltaan samat oli omaisuutta tai ei. En elele mitenkään yli leveästi vaan käytän sen minkä tarvitsen ja mitä haluan, en yhtään yli. On minulla pari uutta autoa ja on pari taloa ym. mutta auto on uusi ajomukavuuden ja turvallisuuden vuoksi, ei siksi että näytänpä köyhille. Taloja on kaksi, koska toisesta en hennonut luopua ja toinen on hyvä sijoituskohde, seisoo tyhjillään odottamassa aikoja parempia myydä. Tsemppiä vaan sullekin, sama aurinko meille kaikille paistaa! Asenteesta kiinni, ei rahasta, häikäiseekö vai lämmittääkö.
- kannattaa
Köyhän kannattaa vaan ostaa parasta.. ei halvinta, rikki se halvin kuitenkin menee heti.
Itse jouduin työttömäx tän vuoden alusta, karenssia pukkaa 1kk päälle ja sitten toinen mokoma 4viikkoa että saan kerättyä työtön työtön lapun täyteen. Eli käytänössä maaliskuussa about puolessa välissä saan rahaa ensimmäisen kerran,? Oletpa sitten ilman rahaa kun pitää maksaa talolainaa, ruokaa, laskuja vitusti ja autoon menee bensaa ku joutuu käydä kaupassa. Säästöt menee tän 3kuukauden aikana kaikki, öljyä pitää tilata taloon 1300litraa kun on näitä kovia pakkasia taas.. Että on se kivaa olla karensissa 2ja puol kk? Ei paljoo naurata vaikka naurattaakin, Mutta onnex liitto maksaa sitten maaliskuussa 1300e -verot että kyllä se vähä lohduttaa muttei paljoo ku kaikki menee sit laskuihi ja öljyyn.!! Vuokralla ei kannata asua, samalla rahalla maksaa talookin joka tulee itelle.
Eli vettä ja leipää vaan. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?812412Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511183Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss493122Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082849Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132388Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie442155Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191965