Kristityt ääriryhmät.

Gabriel

Kristityt ääriryhmätkin irtoavat itse uskosta ja käyttävät sitä keppihevosena omille pyrkimyksilleen.
Kuten Saksan natsit tai USA:n Klu Klux Klan.
Kukaan kristitty ei voi allekirjoittaa natsien kristinuskon nimissä tekemiä hirveyksiä.
Näin kai se on islaminkin ääriryhmien, kuten Al-Qaidan kanssa.

13

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sananvapaus

Mihin perustat moisen väitteen?

• perustaa väitteensä, mutta totta hän puhuu.

Tietysti natsit ratsastivat kristinuskolla. He ratsastivat sillä roskalla, jota oli kristinuskon nimissä kirjoitettu "Kristuksen murhaajista", "lastenmurhaajista" jne. ja jossa vedottiin Raamattuun ja jopa Jeesuksen omiin sanoihin juutalaisvihan lietsomiseksi.

Yksi pahimmista kristillisen juutalaisvihan lietsojista oli Martti Lutherin teos "Von den Jüden und ihren Lügen". Siitä otettiin natsiaikana suuret painokset ja lukuisat Saksa protestanttiset piispat ja papit vetosivat siihen natsien juutalaispolitiikan oikeuttamiseksi. Teos käännettiin myös suomeksi, mutta lienee poistettu sotien jälkeen kirjastoista.

PS.

Sitten jos jossain vaiheessa kyllästyt kavereinesi "sananvapauden nimissä" islamia ja muslimeja vastaan käymäänne vihakampanjaan, kyseinen teos tarjoaa oivaa aineistoa, jotta voitte aloittaa saman juutalaisten ja juutalaisuuden kohdalla.

• Gabriel
        Aabra-ham kirjoitti:

perustaa väitteensä, mutta totta hän puhuu.

Tietysti natsit ratsastivat kristinuskolla. He ratsastivat sillä roskalla, jota oli kristinuskon nimissä kirjoitettu "Kristuksen murhaajista", "lastenmurhaajista" jne. ja jossa vedottiin Raamattuun ja jopa Jeesuksen omiin sanoihin juutalaisvihan lietsomiseksi.

Yksi pahimmista kristillisen juutalaisvihan lietsojista oli Martti Lutherin teos "Von den Jüden und ihren Lügen". Siitä otettiin natsiaikana suuret painokset ja lukuisat Saksa protestanttiset piispat ja papit vetosivat siihen natsien juutalaispolitiikan oikeuttamiseksi. Teos käännettiin myös suomeksi, mutta lienee poistettu sotien jälkeen kirjastoista.

PS.

Sitten jos jossain vaiheessa kyllästyt kavereinesi "sananvapauden nimissä" islamia ja muslimeja vastaan käymäänne vihakampanjaan, kyseinen teos tarjoaa oivaa aineistoa, jotta voitte aloittaa saman juutalaisten ja juutalaisuuden kohdalla.

Et voi puhua vihakampanjasta minun omassa maassani!
        Suomi oli ensin pakanallinen maa, sitten kristinuskon. Te muslimit ette valloita meidän maata, se on ihan varma!
        Me siedämme teitä, kun olette hissukseen, mutta kun alatte kukkoilla, kuten Tanskan tapauksessa, niin turpaan tulee.

Minä olen aito suomalainen. Islam ei ikinä valloita tätä maata, se on varma! eikä valloita muitakaan eurooppalaisia maita!
        Kohta aloitamme teidän karkoitukset! Se on varma! Ja te lähdette joko hyvällä tai pahalla!

Minun ei tarvitse sietää uhkailuanne kotimaassani ja kotonani!

• Gabriel kirjoitti:

Et voi puhua vihakampanjasta minun omassa maassani!
        Suomi oli ensin pakanallinen maa, sitten kristinuskon. Te muslimit ette valloita meidän maata, se on ihan varma!
        Me siedämme teitä, kun olette hissukseen, mutta kun alatte kukkoilla, kuten Tanskan tapauksessa, niin turpaan tulee.

Minä olen aito suomalainen. Islam ei ikinä valloita tätä maata, se on varma! eikä valloita muitakaan eurooppalaisia maita!
        Kohta aloitamme teidän karkoitukset! Se on varma! Ja te lähdette joko hyvällä tai pahalla!

Minun ei tarvitse sietää uhkailuanne kotimaassani ja kotonani!

Oletko "me suomalaiset" vai "me eurooppalaiset"?

Keitä "te" alatte karkoittaa"?

Minä itse olen vain yksi tavallinen suomalainen ja euroopalainen, joka inhoaa kaikkia yrityksiä harjoittaa vihakampanjaa mitä tahansa uskontoa ja mitä tahansa kansanryhmää vastaan, syyllistyipä siihen kuka tahansa ja edustipa hän mitä uskontoa tahansa. Sellainen on mielestäni häpeällistä toimintaa eikä sellainen mielestäni sovi omaan isänmaahani jos sitten muuallekaan.

• Sananvapaus
        Aabra-ham kirjoitti:

perustaa väitteensä, mutta totta hän puhuu.

PS.

Juutalaisten arvosteleminen ei ole turvallista. Jopa Helsinginsanomat on juutalaisen omistama lehti.

• Sananvapaus kirjoitti:

Juutalaisten arvosteleminen ei ole turvallista. Jopa Helsinginsanomat on juutalaisen omistama lehti.

>>Juutalaisten arvosteleminen ei ole turvallista. Jopa Helsinginsanomat on juutalaisen omistama lehti.>>

Hyvä että sentään he säästyvät nuoren herran "sananvapauden" harrastamisen tuotoksilta.

• aey*

>>Kukaan kristitty ei voi allekirjoittaa natsien kristinuskon nimissä tekemiä hirveyksiä.

Mistä olet saanut tietää, että natsit tekivät hirveytensä kristinuskon nimissä? Natsit ryöstivät juutalaisten varallisuuden. Muuten kysymys oli rotuopista. Vain arjalaiset olivat puhdasrotuisia. Muut olivat tapettavaa joukkoa. Ei sellaista voi tehdä kristinuskon nimissä.

• Gabriel

Hitlerhän käytti kristinuskoa aseena Neuvostoliiton ateisteja vastaan.
        Hitler nimenomaan perusteli Idän sotaretkeään kristinuskon voittona barbarismista ja ateismista.

• Ottanu huomioon
        Gabriel kirjoitti:

Hitler nimenomaan perusteli Idän sotaretkeään kristinuskon voittona barbarismista ja ateismista.

Että Hitlerkin oli oikeassa jossain asiassa ja väärässä toisessa?
        Ja hän myös sotki asioita keskenään.

esim. Jeesus,ja Hänen apostolinsa eivät koskaan käskeneet hyökätä kenenkään kimppuun, vaan päinvastoin ottivat itse selkäänsä joka käänteessä.
        Ja siitä huolimatta veivät rakkauden- ja anteeksiantamuksen sanomaa eteenpäin.

Vastaavasti Hitler toteutti henkilökohtaista raivoaan Juutalaisia kohtaan.

Ja siinä hän oli oikeassa että venäläiset olivat taikauskoisia barbaareja,mutta hän ei välittänyt höykäsen pöläystä siitä hyökätessään sinne.

Pelkästään aluevaltauksesta ja petollisesta vihasta siinä oli kysymys.

Muuten ei kukaan pysty massamurhiin siinä mittakaavassa.

• aey*
        Gabriel kirjoitti:

Minä olen nähnyt aika paljon filmimateriaalia Hitleristä ja natseista. En muista nähneeni koskaan mainintaa Hitlerin kristillisyydestä. Lisäksi hänen muut toimensa ja kristillisyys eivät sopineet ollenkaan yhteen. Hitler oli sentään johdonmukainen pahoissa teoissaankin. Propagandapuheissa kristinusko voi olla yhtenä sanana mukana.

• aey* kirjoitti:

Minä olen nähnyt aika paljon filmimateriaalia Hitleristä ja natseista. En muista nähneeni koskaan mainintaa Hitlerin kristillisyydestä. Lisäksi hänen muut toimensa ja kristillisyys eivät sopineet ollenkaan yhteen. Hitler oli sentään johdonmukainen pahoissa teoissaankin. Propagandapuheissa kristinusko voi olla yhtenä sanana mukana.

”Jo pian Hitlerin valtaannousun jälkeen ripustivat kirkkoruhtinaat viirinsä liehumaan sen ideologian tuuleen, mitä he hiukan aikaisemmin olivat kutsuneet harhaopiksi..."
        http://www.freedommag.org/german/rasputin/page28.htm

• Hitlerin asennoitumisesta kirkkoon ja kristinuskoon:

'Hänellä ei ollut siteitä kirkkoon, ja kristinusko oli hänen mielestään tekopyhää ihmisten huijaamista. Hänen uskontonaan olivat luonnonlait. Hänen väkivaltaiset opinkappaleensa sopivat paremmin niiden kuin kristinopin alle, joka korosti rakkautta lähimmäistä ja vihollista kohtaan. ...
      "Olemme osa luomakuntaa ja luonnon lapsia, ja meitä koskevat samat lait kuin kaikkia eläviä olentoja. Ja luonnossa vallitsee alusta asti taistelun laki. Kaikki elinkelvoton ja heikko karsiutuu pois. Vasta ihminen ja ennen kaikkea kirkko ovat ottaneet päämääräkseen pitää keinotekoisesti hengissä juuri kaikkea heikkoa, elinkelvotonta ja alempiarvoista." '

Eli Hitler halveksi Jeesuksen opetuksia (eli halveksi kristinuskon opetuksia). Jos hänen uskonnostaan voisi jotain sanoa, niin siinä oli yhtenä tekijänä tietynlainen evoluutio-oppi.

Tietenkin voidaan todeta että kristikunnan piirissä on ollut tunnettujakin opettajia, jotka ovat olleet harhaopetuksissa koskien esimerkiksi juutalaisia (hyväksyneet esimerkiksi juutalaisvainoja). Heidän Raamatun vastaisia opetuksiaan (olkoon asia mikä tahansa) ei tule hyväksyä.

Aivan samoin kehoitan muslimeja jyrkästi irtisanoutumaan hirveyksistä, olkoon esittäjä kuka tahansa, vaikka teidän arvostama julistaja Muhammed.

Siis muslimeiksi tunnustautuvat sanoutukaa jyrkästi irti ja hylätkää tämä Muhammedin opetus:

"jos joku (muslimi) luopuu uskostaan, tapa hänet".

• siinä, että pitäisi todellakin hylätä se ajatus, että uskonnosta eroava pitäisi tappaa.

Eri asia on, katsovako kaikki muslimit tällaista määräystä olevan. Hyvin monet ovat tälläkin palstalla ilmaisseet kantanaan sen, että uskonnossa ei voi olla pakkoa - vastasi tämä heidän kantansa sitten sinun tai jonkun muun tulkintaa Koraanista tai islamista. Eniten sitä käsitystä, jonka mukaan islamista eroavat pitäisi tappaa, näyttävät tällä palstalla saarnanneen ei-muslimit.

Mitä Hitleriin tulee, hän käytti kristinuskoa hyväkseen. Missä määrin hän siihen uskoi, on toinen asia. Kyseessä näyttää olleen hänen itse rakentelemansa sekametelisoppa, jossa aineksina oli jotain itse kristinuskon pohjalta kehiteltyä, jotain huonosti ymmärrettyä darwinismia (evoluutiopölhöilyä), jotain huonosti ymmärrettyä nietzscheläisyyttä - ja vuosisatojen ajan Euroopan kristilliseen perinteeseen sisältynyttä juutalaisvastaista propagandaa ja juutalaisvihaa. Hitlerin puheiden perusteella varsin keskeisenä lähteenä tämän antijudaistisen perinteen kohdalla näyttää olleen Martin Luther.

Mitä taas islamiin tulee, sinun kannattaisi varoa, ettet rakentele siitä sekametelisoppaa, jossa aineksina ovat kristilliseen traditioon sisältyvät ennakkoluulot ”mahomettilaisia” kohtaan, pinnallinen, valikoiva ja vihamielinen Koraanin tulkinta (”lukea kuin piru Koraania”) ja vieraspelko.

Kuten kristinuskokin, myös islam on huomattavasti monivivahteisempi ja syvempi uskonto, kuin miten fanaattisimmat ja yksisilmäisimmät sekä kannattajat että vastustajat sen ymmärtävät. Ja kuten kristittyihin myös muslimeihin mahtuu monenlaista. Suurin osa tietenkin tavallisia möttösiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe