Kyselen tässä, kun olen huolissani ystäväni tilanteesta...
Hänellä rv 13 jo menossa, eikä sydänääniä kuulu vieläkään... Maanantaina aika lääkärille ja ultraan.
Kaikki alkuraskauden merkit on; posit. raskaustesti, pahoinvointi, itkuherkkyys, arat rinnat, jne.
Mitään keskenmenoon viittaavaa ei ole ollut. Ei kovia kipuja, ei vuotoa.
Milloin teillä on kuulunut eka kerran vauvan sydänäänet? Onko joku, jolla olisi kokemusta vastaavasta tilanteesta? Oliko vauvalla kaikki ok?
Kertokaa omia kokemuksia, voisin jakaa niitä sitten ystäväni kanssa :)
Kiitos!
Koska kuului vauvan sydänäänet?
14
13939
Vastaukset
- -Täti Vihreä-
Jo silloin viikolla 13, mutta en huolestuisi. Mullekin sanottiin ettei todellakaan kaikilla vielä silloin kuulu, varsinkaan jos on vähänkään rasvakerrosta päällä. Itse taas olen niin kovin hoikka.. (OLLUT siis ;))
Että ei kannata murehtia vielä moista, eiköhän kaikki ole kunnossa.- Kahdenäiti
että itselläni olisi kuulunut rv11 ja minulla oli jo silloin kunnolla rasvapeitettä ;)
Ystäväni taas on hoikka...
Olen myös sitä mieltä, että ei vielä olisi syytä paniikkiin, mutta jotenkin se nlan tätsykin "osaa" aina asettaa sanansa niin että paniikki iskee ystävääni. Odotetaan nyt sitä ma:ta ja katsotaan mitä ultra kertoo :D
- laitteista
ja kohdun asennosta ym että ei välttämättä kuulu viel tol viikolla.
- huolta
Onko ystäväsi kovin lihava, silloin sydänäänten kuuntelussa saattaa olla vaikeuksia varsinkin alku viikoilla?? Ultra tehdään vaginaalisesti, eli silloin kyllä nähdään takuuvarmasti sydämentoimintakin:)ei vielä
- Jihuu! rv10+5
Mulla ei kuulunut vielä tällä viikolla, olen normipainoinen. Ultrassa ollaan jo käyty ja nähty syke, joten ei olla huolissamme. Tutulla taas oli kuulunut jo tässä vaiheessa ja hän taasen on ylipainoinen, että aina ei ole kiinni pelkästään rasvakerroksestakaan vaan se kaveri voi olla siellä sellaisessa kohtaa ettei sitä saada kuulumaan.
- ei pelkkä tukevuus
Neuvolassa on useimmiten vain Doppler-laite, joka rekisteröi ainoastaan sydänäänet. Sillä ne saadaan kuulumaan rv 8 - rv 16 , ihan riippuen mammasta ja laitteesta. Mm. kohdun asento ja istukan paikka, sekä mamman rasvakudos voivat vaikuttaa siihen, että äänet kuullaan vasta myöhemmin.
Ihan tavanomaista siis on, että vasta rv 14-16 kuuluu. - lisäten, että minulla
ei pelkkä tukevuus kirjoitti:
Neuvolassa on useimmiten vain Doppler-laite, joka rekisteröi ainoastaan sydänäänet. Sillä ne saadaan kuulumaan rv 8 - rv 16 , ihan riippuen mammasta ja laitteesta. Mm. kohdun asento ja istukan paikka, sekä mamman rasvakudos voivat vaikuttaa siihen, että äänet kuullaan vasta myöhemmin.
Ihan tavanomaista siis on, että vasta rv 14-16 kuuluu.meni kans rv 16, ennenkuin kuului ja nyt iloisesti ollaan rv 33.
- tilta
No ei todellakaan mitään hätiä,ku eihän ne vielä tuolloin kuulu,voi mennä yli Rv 20 ennen kun kuuluu...itellä kuule vasta rv 20.
- tilta
Sorge luulin lukeneeni et miksi ei vielä liikkeet tunnu=)hups...kyllähän toi tosiaan kannattaa selvittää!!!Voimia teille!!!
- tyttö-85
Eli mulla kuului jo selkeät sydänäänet rv 12 5 neuvolassa.. oli kyllä aika erikoista..
- zzz
kuului hienosti jo rv 10 2 :) MUTTA, lääkäri sanoi että arvelikin kuuluvan, sillä olen aikas laiha ja kohtukin kun on hyvin edessä.
- Sisi66
Nykyään voi hankkia tuollaisen doppler-laitteen kotiinkin. Ajattelin ainakin sellasen hankkia heti kun tärppää... Vaan kun ei ole vielä tärpännyt :-( Kesästä asti yritetty.
Ajatuksena ainakin tuntuisi mukavalta kuunnella vaikka joka päivä pienen masuasukin sydänääniä ja tietää että kaikki on siellä kunnossa :-)
- ikivanha viestiketju...
...mutta kirjoitan nyt kuitenkin...
Itsellä rv20 0 ja tänään juur neuvolassa olin... Eikä saanut th ääniä kuulumaan... :(
Huoli hirmuinen, vaikka huomenna ultra jokatapauksessa onkin...- Katsu10
Itselläni tänään rv 9 4 ultran mukaan. Hyvin kuului tänään jo sydänäänet. Onko tämä jotenkin poikkeavaa? Olen kyllä hoikka.
jotenkin vaan ihmetyttää tuo laskettuaika, kun menkkojen mukaan se olisi jo 13 4, mutta ulrassa todettiin sen olevan koon mukaan vasta rv9, koon perusteella. Tosin mulla on ollut aina epäsäännöllinen kierto...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708