eli tilanne se, että pitäis alkaa etsiin hyvä kohtuuhintainen viritinvahvari siihen, että vois netistä kuunnella musaa. tietsikkakaiuttimet ei enää anna kuuntelunautintoa. Onko vinkkejä ja onko niin että kaikkien virittimien kautta nettimusa ei toimi. huomasin kun kävin vähän tsekkailemassa että joissakin virittimissä oli windows mediaplayerin kuva eli että olis niin ku yhteen sopiva.
tietsikasta musaa
37
1582
Vastaukset
- ......
toi yhteensopivuus varmaan meinaa jotain softaa tms. koska tuskinpa nuo viritinvahvistimet audio kaapelia rupeaa hyljeksimään... jvc:ltä saa teho laatu suhteelta aika edullisia vahvistimia esim. tommonen JVC Rx-5052 viritinvahvistin, Tehoa 5 x 100W hinta pyörii tossa 220€ tienoilla...
- Ihan hienosti
Juu, ja normaali kerrostalo volyymeillä riittää 2 x 1W.
- vahvariaaa
Ihan hienosti kirjoitti:
Juu, ja normaali kerrostalo volyymeillä riittää 2 x 1W.
Mistä voin ostaa sellaisen max. 2 w vahvistimen ? Olen etsinyt mutta nauravat kodinkoneliikkeessä kun kysyn, sanovat että Sony ei muka tee sellaisia ?
- Hiuksia halkoen
vahvariaaa kirjoitti:
Mistä voin ostaa sellaisen max. 2 w vahvistimen ? Olen etsinyt mutta nauravat kodinkoneliikkeessä kun kysyn, sanovat että Sony ei muka tee sellaisia ?
Et saa mistään kaupasta 2 watin vahvistinta valmiina, kultakorva rakentaa sen putkilla itse.
Mutta tuo 5 x 100 W on aivan posketonta liioittelua kun useimmat äänikortit riittävät puskemaan sen tarvittavan tehon mitä kuunteluvolyymi edellyttää. - ihan...
Hiuksia halkoen kirjoitti:
Et saa mistään kaupasta 2 watin vahvistinta valmiina, kultakorva rakentaa sen putkilla itse.
Mutta tuo 5 x 100 W on aivan posketonta liioittelua kun useimmat äänikortit riittävät puskemaan sen tarvittavan tehon mitä kuunteluvolyymi edellyttää.siitä minkä kokoiset kajarit on jotkut elementit ei pihahdakkaan pikku wateilla... ja jos nyt viritin vahvistinta haetaan kerta ni niissä tuuppaa olemaan watteja jo muutenki...
- muutunut näin paljon
ihan... kirjoitti:
siitä minkä kokoiset kajarit on jotkut elementit ei pihahdakkaan pikku wateilla... ja jos nyt viritin vahvistinta haetaan kerta ni niissä tuuppaa olemaan watteja jo muutenki...
En ole kyllä 10 vuoteen seurannut noita mutta onko se tosiaan niin että jotakin 2 x 25W laitteita ei enää saa kaupasta vaan ne on luokkaa 13 x 285 W
- mieltä
Kannattaisikohan harkita kunnon äänikortti
ja kunnon vaikka 7.1 kajarit.
Tässä esim kortti:
http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14065
ja tässä kajarit:
http://www.computeria.fi/product_details.php?gid=154&search=&pid=KALOZ5500
Jo alko lähtemään spundit irti- ole järkeä
7.1 äänissä ei nettiradion kuuntelussa ole paljoakaan hyötyä / järkeä.
Ennemmin kaksi kunnon kaiutinta jotka toistavat sen pakatun äänimössön mahdollisimman hyvin. Jos hinta ei ole esteenä niin sanotaan nyt vaikka että Genelec tekee hyviä kaiuttimia. hinnat alkaen noin 2000 euroa parilta.
Äänikorttina kelpaa mikä tahansa sound blaster jonka vaan koneeseen kiinni saat. Itse olen menestyksellä käyttänyt wanhaa SB16 korttia ISA väylässä ja enpä ole paljon äänenlaadussa eroa huomannut uudempiin kortteihin. - äimänä
ole järkeä kirjoitti:
Ennemmin kaksi kunnon kaiutinta jotka toistavat sen pakatun äänimössön mahdollisimman hyvin. Jos hinta ei ole esteenä niin sanotaan nyt vaikka että Genelec tekee hyviä kaiuttimia. hinnat alkaen noin 2000 euroa parilta.
Äänikorttina kelpaa mikä tahansa sound blaster jonka vaan koneeseen kiinni saat. Itse olen menestyksellä käyttänyt wanhaa SB16 korttia ISA väylässä ja enpä ole paljon äänenlaadussa eroa huomannut uudempiin kortteihin.Mihin sitä viritintä tässä tapauksessa tarvitaan?
Luulis vahvistimen riittävän. - toiset ei
ole järkeä kirjoitti:
Äänikorttina kelpaa mikä tahansa sound blaster jonka vaan koneeseen kiinni saat. Itse olen menestyksellä käyttänyt wanhaa SB16 korttia ISA väylässä ja enpä ole paljon äänenlaadussa eroa huomannut uudempiin kortteihin.Joo, huomattava ero x-fi ja Sb16 äänikortilla, tuon erottaa jo korvalla.. Mulla sattuu olemaan se korva..
- ainakin ennen
toiset ei kirjoitti:
Joo, huomattava ero x-fi ja Sb16 äänikortilla, tuon erottaa jo korvalla.. Mulla sattuu olemaan se korva..
piti olla. eli haluaisin váin kunno saundia. ihan oikeesti nää pelkät tietsikat ja niihin laitettavat kajarit ei anna saundia, volyymia kylläkin. menen huomenna etsimään tietsikkaan sopivaa vahvaria ja lisäksi kajareita mieluusti 4 kappaletta. vois kesällä siirtaa pihalle kaks kappaletta ja soittaa myös naapureille esim. radoblogista. että silleen..
- kajareita
ainakin ennen kirjoitti:
piti olla. eli haluaisin váin kunno saundia. ihan oikeesti nää pelkät tietsikat ja niihin laitettavat kajarit ei anna saundia, volyymia kylläkin. menen huomenna etsimään tietsikkaan sopivaa vahvaria ja lisäksi kajareita mieluusti 4 kappaletta. vois kesällä siirtaa pihalle kaks kappaletta ja soittaa myös naapureille esim. radoblogista. että silleen..
- musiikkia jos jaksaa
ja johto väliin ja eikun kuuntelemaan..
- jo mutta
nää oli jotku ruput minimalliset stereot ja ei toiminut. onko niin, että nää nykyvehkeet ymmärtää myös nää tietsikkajutut eli jos ostan sterot/vahivistimen/ niin alkaa lähtemään vai onko niin että jotkut tai kaikki ei ala pelittään.
- toimii
jo mutta kirjoitti:
nää oli jotku ruput minimalliset stereot ja ei toiminut. onko niin, että nää nykyvehkeet ymmärtää myös nää tietsikkajutut eli jos ostan sterot/vahivistimen/ niin alkaa lähtemään vai onko niin että jotkut tai kaikki ei ala pelittään.
kunhan on yksikin sisääntulo (line in) siinä laitteessa ja koneessa äänikortti...
- aika uusi
toimii kirjoitti:
kunhan on yksikin sisääntulo (line in) siinä laitteessa ja koneessa äänikortti...
siis sellainen fujitsu scaleo jotain kaikilla herkuilla eli kyllä siinä äänikortti on, käsittääkseni joku parempi. ei löytynyt tähän hätään niitä koodeja mutta ei pitäis siitä jäädä kiinni.
- yölentäjä
aika uusi kirjoitti:
siis sellainen fujitsu scaleo jotain kaikilla herkuilla eli kyllä siinä äänikortti on, käsittääkseni joku parempi. ei löytynyt tähän hätään niitä koodeja mutta ei pitäis siitä jäädä kiinni.
senverran laadukkaita, että ne pystyvät kyllä ottamaan ainakin mp3:sta kaiken irti ja signaali/kohinasuhde on niin hyvä ettei sellaista kuule
- yölentäjä
kanssa ilmenee HYVIN usein ongelmia jos pidän virittimen antennia kytkettynä.
Verkkohurina tulee läpi hyvin epämiellyttävänä ja saattaa pahimmassa tapauksessa jopa rikkoa tietokoneen/ viritinvahvistinen. Aloita ainakin ilman antennia.
Parempi vaihtoehto olisi pelkkä vahvistin.
Sen ei juuri kummoinen tarvitse olla, tosin itselläni 200w pioneer ja kaiuttimet samaa luokkaa ja hyvin soi. Sellaisen uskaltaa ostaa käytettynäkin. Kaverilla 20w Tandberg vuodelta 66 ja soi vielä paremmin, mutta ILMAN ANTENNIA- mulla ei mene
nyt ns. jakeluun. onks niin, että viritinvahvistin on se missä on myös radiojutskat ja vahvistin ilman radiota ja tähän mun tarpeeseen eli netistä saatavaan musiikin kuunteluun olisi riittävä vehje pelkkä vahvistin. jos näin on en kyllä tiennyt pelkkiä vahvistimia edes myytävän ellei sitten ole rokkijätkä joka soittaaa Marshaleilla.
- yölentäjä
mulla ei mene kirjoitti:
nyt ns. jakeluun. onks niin, että viritinvahvistin on se missä on myös radiojutskat ja vahvistin ilman radiota ja tähän mun tarpeeseen eli netistä saatavaan musiikin kuunteluun olisi riittävä vehje pelkkä vahvistin. jos näin on en kyllä tiennyt pelkkiä vahvistimia edes myytävän ellei sitten ole rokkijätkä joka soittaaa Marshaleilla.
Nåin.
Pelppiä vahvistimia myydään jopa enemmän. Viritin on yhtäkuin radio, jota et tarvitse esim nettiradion kuuntelemiseen - ja kunnolla
mulla ei mene kirjoitti:
Jos olet noin tietämätön niin sinua on helppo jymäyttää.
Se mitä tarvitset on kohtuulliset kaiuttimet. Kirpparilta parillakympillä ostettu viritinvahvistin ajaa sen vahvistustarpeen mikä sinulla on. - Nimetön
ja kunnolla kirjoitti:
Jos olet noin tietämätön niin sinua on helppo jymäyttää.
Se mitä tarvitset on kohtuulliset kaiuttimet. Kirpparilta parillakympillä ostettu viritinvahvistin ajaa sen vahvistustarpeen mikä sinulla on.virvati tietsikkaan niin huomaat kyllä mitä verkkohurina on.
Vahvistimia saa halvemmalla kuin virvareita ja ovat tietokoneen kanssa turvallisia.
Googleta vähän josset minua usko - ja sen synnystä
Nimetön kirjoitti:
virvati tietsikkaan niin huomaat kyllä mitä verkkohurina on.
Vahvistimia saa halvemmalla kuin virvareita ja ovat tietokoneen kanssa turvallisia.
Googleta vähän josset minua usko"Pistä vaan virvati tietsikkaan niin huomaat kyllä mitä verkkohurina on."
Virvati on ilmeisesti viritinvahvistin?
Ja kuuluuhan se toki se verkkohurina kun tietokoneen verkkopuolella on kytketty häiriönpoistokondensaattorit siten että normaalissa tilanteessa tietokoneen runkopotentiaali kelluu maatason ja verkkojännitteen puolessa välissä, eli noin 115V vaihtojännitettä. Oli vastapuolena sitten pelkkä vahvistin tai viritinvahvistin niin sen runko on useimmiten täysin vapaassa potentiaalissa kelluva, galvaanisesti maatasosta erotettu potentiaali.
Vaikka noiden kahden rungon välillä ei välttämättä olekaan mitattavissa olevaa jännite-eroa, tuo 115V vaihtojännite kuitenkin siirtyy signaalitielle indusoitumalla siirtokaapelin suojasukasta.
"Vahvistimia saa halvemmalla kuin virvareita ja ovat tietokoneen kanssa turvallisia.
Googleta vähän josset minua usko"
No laitappa jonkinlainen linkki kun en itse löydä. - yksi ensialkuun
ja sen synnystä kirjoitti:
"Pistä vaan virvati tietsikkaan niin huomaat kyllä mitä verkkohurina on."
Ja kuuluuhan se toki se verkkohurina kun tietokoneen verkkopuolella on kytketty häiriönpoistokondensaattorit siten että normaalissa tilanteessa tietokoneen runkopotentiaali kelluu maatason ja verkkojännitteen puolessa välissä, eli noin 115V vaihtojännitettä. Oli vastapuolena sitten pelkkä vahvistin tai viritinvahvistin niin sen runko on useimmiten täysin vapaassa potentiaalissa kelluva, galvaanisesti maatasosta erotettu potentiaali.
Vaikka noiden kahden rungon välillä ei välttämättä olekaan mitattavissa olevaa jännite-eroa, tuo 115V vaihtojännite kuitenkin siirtyy signaalitielle indusoitumalla siirtokaapelin suojasukasta.
"Vahvistimia saa halvemmalla kuin virvareita ja ovat tietokoneen kanssa turvallisia.
No laitappa jonkinlainen linkki kun en itse löydä.http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/tietokone.html
- mennyt ihan kohdilleen
yksi ensialkuun kirjoitti:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/tietokone.html
Ja tämä linkki:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/tietokone.html
Vastasi tähän väitteeseen?
Hyvä linkki mutta ei purrut tuohon väitteeseen. - Fox
ja sen synnystä kirjoitti:
"Pistä vaan virvati tietsikkaan niin huomaat kyllä mitä verkkohurina on."
No laitappa jonkinlainen linkki kun en itse löydä.Miten vahvari ja äänikortti pitää kytkeä, ettei hurinaa synny. Oliko jotain vaikutusta verkkovirtaliitäntöjen tyypissä, ryhmityksessä?
Vai kytketäänkö joku maadoitusliitäntä koneiden välille?
Kytkentänä miniplugi/rca tällä hetkellä. - Kannattaa maadoittaa
Fox kirjoitti:
Miten vahvari ja äänikortti pitää kytkeä, ettei hurinaa synny. Oliko jotain vaikutusta verkkovirtaliitäntöjen tyypissä, ryhmityksessä?
Vai kytketäänkö joku maadoitusliitäntä koneiden välille?
Kytkentänä miniplugi/rca tällä hetkellä.Kun maadoitat niin koneen rungon kuin setreoittenkin rungon, hurina poistuu. Maadoituspisteeksi kannattaa sitten valita ihan joku oikea maadoitus eikä vesilinja, lämmityspatteri tms.
- nuo muut
Osta Creativen megaworks kaiutinjärjestelmä, saat mahtavan äänentoiston.
http://fi.europe.creative.com/products/welcome.asp?category=4&- Pojat pojat
Voi jeesus mitä juttuja.
Kaveri meinasi kuunnella nettiradiota. Tarvitset kirpparilta parinkympin vanhan viritinvahvistimen ja kohtuulliset kaiuttimet joihin sijoitat muutaman satasen.
Kuka ehtii ensimmäisenä ehdottamaan niitä 30.000 euroa kappaleelta maksavia 5000kg painavia genelegin studiomurskaajia? - tästä selvää
mitä kandee ostaa. mutta siitä olen varma siis tälläkin tietämyksellä että pelkillä kaiuttimilla vaiika oís kuinka hyvät niin ei saa kunnon saundia. pitää olla joku vahvari. vai onko niin että täällä osa neuvonantajista ei ole koskaan kuunnellut musaa muuten ku tietsikan kautta. mä tarkotan kunnon trebleä ja bassoa mutta en mitään junttiautosubbaria. no meen nyt nukkuun niin katotaan huomenna uudestaan. kiitti kaikille keskusteluun osallistuneilla ja onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.
- vielä jos ette
tästä selvää kirjoitti:
mitä kandee ostaa. mutta siitä olen varma siis tälläkin tietämyksellä että pelkillä kaiuttimilla vaiika oís kuinka hyvät niin ei saa kunnon saundia. pitää olla joku vahvari. vai onko niin että täällä osa neuvonantajista ei ole koskaan kuunnellut musaa muuten ku tietsikan kautta. mä tarkotan kunnon trebleä ja bassoa mutta en mitään junttiautosubbaria. no meen nyt nukkuun niin katotaan huomenna uudestaan. kiitti kaikille keskusteluun osallistuneilla ja onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.
tajunnut mitä tarkoitin. tarkoitus olis saada normaalien kotistereoiden taso netistä kuunneltavaan musiikkin eli minkälainen vahvari tai viritinvahvari pitäs olla. joka tapauksessa onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä ja pitäkää pipo päässä. ainakin täällä on kylmä noin -20 celsiusta. noh nyt meen varmasti nukkumaan.
- tahansa
vielä jos ette kirjoitti:
tajunnut mitä tarkoitin. tarkoitus olis saada normaalien kotistereoiden taso netistä kuunneltavaan musiikkin eli minkälainen vahvari tai viritinvahvari pitäs olla. joka tapauksessa onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä ja pitäkää pipo päässä. ainakin täällä on kylmä noin -20 celsiusta. noh nyt meen varmasti nukkumaan.
Mitkä tahansa stereot käy. Tarvitset ainoastaan johdon tietokoneen äänikortista vahvistimen sisääntuloon, siis käytännössä ministereo-rca-johto, maksaa pari euroa, pidempi hieman enemmän. Vahvistimeksi kelpaa mikä tahansa- huuto.netistä löytyy halvalla, jos ei paikkakunnallasi ole käytettyjä latteita myyvää liikettä. Jos tarkoituksesi on hankkia vahvistin ja kaiuttimet ainoastaan nettiradion kuunteluun, niin silloin huonommatkin käyvät, netiradioiden äänenlaatu ei päätä huimaa. Mutta ei nyt kuitenkinn ihan niitä heikoimpia Philipsin purkkistereoita kannata hankkia.
- musiikki...
tahansa kirjoitti:
Mitkä tahansa stereot käy. Tarvitset ainoastaan johdon tietokoneen äänikortista vahvistimen sisääntuloon, siis käytännössä ministereo-rca-johto, maksaa pari euroa, pidempi hieman enemmän. Vahvistimeksi kelpaa mikä tahansa- huuto.netistä löytyy halvalla, jos ei paikkakunnallasi ole käytettyjä latteita myyvää liikettä. Jos tarkoituksesi on hankkia vahvistin ja kaiuttimet ainoastaan nettiradion kuunteluun, niin silloin huonommatkin käyvät, netiradioiden äänenlaatu ei päätä huimaa. Mutta ei nyt kuitenkinn ihan niitä heikoimpia Philipsin purkkistereoita kannata hankkia.
Ei tule kuuloonkaan, en ikinä laittais kun on
hyvä äänikortti ja mahdollisimman hyvät kajarit..
äänet ovat studioluokan.
-Muusikko - _hifisti_
musiikki... kirjoitti:
Ei tule kuuloonkaan, en ikinä laittais kun on
hyvä äänikortti ja mahdollisimman hyvät kajarit..
äänet ovat studioluokan.
-MuusikkoMitä mahtanet tuolla tarkoittaa, "stereot" käsite on aika laaja. Viidenkympin kannettavasta vähän kalliimpaan, jopa monipiste kotiteatterijärjestelmään. Turhaa satsata äänikorttiin ja toisiin kaiuttimiin, jos sellaiset jo löytyvät huushollista.
- mihin oli takoitus
_hifisti_ kirjoitti:
Mitä mahtanet tuolla tarkoittaa, "stereot" käsite on aika laaja. Viidenkympin kannettavasta vähän kalliimpaan, jopa monipiste kotiteatterijärjestelmään. Turhaa satsata äänikorttiin ja toisiin kaiuttimiin, jos sellaiset jo löytyvät huushollista.
Hehe ja voi jeesus, tässä ollaan kuuntelemassa nettiradiota !! Nettiradiot on niin kompressoitua mössöä että siinä ei kummosia stereoita tarvita
- Höpö
Sylvi. Pitääkös tietsikasta saada joku kunnon stereolaite. Oon kyllä niin kuin mieltänyt tämän niin että tietsikalla surfailaan ja stereoilla kuunellaan sitä musaa.
No kyllähän toi musa voi tän tietsikan kauttakin pikkusen tossa taustalla pihistä. - kunnolliset
kuulokkeet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434006Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513651- 703218
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933087Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882066- 352028
- 241889
- 311841
- 341830
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231774