Piakkoin Kuopioonkin avattaneen oma sedula ,jonka työvoima palkataan SK:n omien vuokrafirmojen kautta riistosoppareilla. Lisäksi Sk:n vuokrafirmat tahallisesti pidetään pieninä alle 85tonnin ja rapioiden liikevaihtoisina ettevät työvakuutusmaksut nouse 0,7% suuremmiksi. Eli me jokainen maksamme veroina tätä Koskisen menestysbisnestä. Eli kantakaamme lanttimme oman kylän baareihin ja annetaan baarimikkojen ja poken seurustella keskenään sedulassa väenvähyyden vuoksi. Asia on toinen jos käytäntö muuttuu ja herra alkaa palkata työntekijänsä suoraan raflaan töihin . Silloin en olisi asiasta kirjoittanutkaan. Kiinnostuneille asiasta löytyy netistä mm mot -ohjelman muodossa.
Sanokaa ei Sedun raflalle
18
2610
Vastaukset
- että Sedulla
vainua siitä mitä ihmiset haluaa? Itse en oo vielä tosin löytäny Sedun paikoista sitä sopivaa.
- se että tulos
tehdään työntekijöiden ja yhteiskunnan kustannuksella on väärin. Itse oon teollisuuden puolella seuraillu vuokraushommeleita ja todennut sen täydeksi työlainsäädännön kiertämiseksi. Ja ravintola-alalla touhu kuulemani mukaan yhtä villiä. Vastustan siis vuokratyötä joka on mielestäni tämänhetkisen työelämän syöpä. Oisitko itte valmis tekee joka ilta töitä niska limassa ilman mitään varmuutta onko huomenna vuoroo vai ei. Ja koskaan ei tiedä muutetaanko duuni osa-aikaiseksi, jolloin palaa lomat. Ei Sedu ainoo oo. ABC- huoltsikat pyörii myös vuokravoimalla , osa-aikaisilla ja nälkä palkalla. Kattokaa vaan kun reissaatte niin aika paljon vaan ulkomaalaisia on töissä "abseilla". Ne tyytyy mitä tt suostuu antamaan. Tällä tavoinhan ketjulla mahdollisuus levitä läpi suomen. Ensi kerran miettikää missä ja mitä suuhunne laittatte vaikka bonusta tuleekin. Tukemalla tällaisia paikkoja sinetöitte myös lastenne tulevaisuuden. Tuskin kenenkään haavekuva omasta lapsesta on tekemässä kahta työtä ,kun työnantaja maksaa niin paskaa palkkaa ettei se riitä elämiseen. Tällaisilla pikku valinnoilla on kauas kantoisia vaikutuksia. Nyt tää keskustelu meni vähän sivuun aiheesta, mutta vuokratyötä kaikki. Ja vuokratyössä vielä semmonen huono puoli että turpa pidettävä kiinni vaikka kuinka kustas silmään ettei tuu lähtöö . Jos avaat suus niin ,ensi viikolla tilallasi toinen mies. Ja tää on ihan tosielämää. Nyt tietty joku kirjoittaa että: vitusti kinnostaa kuka ne juomat ja safkat kantaa pöytään ,vaikka ois kahleissa keittiön nurkassa . Mä kun opiskelen yliopistossa ja mulle ihan vitun sama miten amisten asiat on tulevaisuudessa. Kyllä se vaan vaikuttaa. Sinäkin maksat siitä suuresta palkastasi niitä meidän soviteltuja päivärahojamme. Nekin rahat pois koulutuksen -terveydenhuollon julkisista määrärahoista. Näin lopuksi haluun sanoo että,hatunnosto Sedulle siitä että on saanu polkaistua tään imperiuminsa pystyyn. Siihen ei kaikista oo. Mutta näillä säännöillä en Sedun paikkoihin astu jalallakaan.
- sosialisti
Nuo riistokapitalistit pitää ajaa ravintola-alallakin alas, lisäksi alan monopoli purettava!!
- Asiakas oikea
Osin totta, mutta paskapuhetta siinä mielessä, että tapa on kylläkin yleisesti käytössä ravintola-alalla. Vuokratyövoiman käyttäminen ravintoloissa ei ole Sedun keksimä idea.
Senpä takia tuntuu melko ihmeelliseltä hyökätä juuri Sedua vastaan, koska samanlainen meininki on Kuopiossa jo melkein kaikissa nykyisissäkin ravintoloissa. Varsinkin yökerhoissa jotka ovat auki vain 3-4 päivänä viikossa, mutta erittäin paljon myös ruokaravintoloissa joissa kysynnän vaihtelu on suurta.
Jos et usko, niin mene vaikka työvoimatoimiston www-sivuille ja yritä etsiä ravintola-alan työpaikkaa. Paikkoja on, mutta kuinka moni ravintola on itse hakemassa työvoimaa? Ei kovinkaan moni. 90 prosenttia paikoista täytetään vuokrafirmojen kautta.
Ja Sedusta tuskin tulee Kuopion suurinta työvoiman kyykyttäjää. Eiköhän suurella ja rikkaalla PeeÄssällä ole ykkösasema siinä sarjassa!- alan tila
Olen tietoinen että muutkin osaavat. Käytäntö onkin epäterve ja kielto pudottaisi keinottelijat alalta. Mutta Koskisen oma tapa retuutella työntekijöitään omissa vuokrafirmoissaan on kyllä ihan oma lukunsa. Kato se motin kässäri netistä niin tiedät lisää. Toki muistettava on ohjelman sensaatiohakuisuus mutta paljon on asiaakin. Kuten ta-maksu keinottelu liikevaihtopuljauksella ja se ettei lomienkorvausjuttu. Mutta kaiken huippu oli tuo niinistölle äänten kalastelu nuorisoa juottamalla vaikkei tähän kuulukkaa. Ja tuo maksuissa luistaminen tarkoittaa jonkun muun joutuvan maksamaan sillä muuten tää yhteiskunta ei pyöri. Ja vaikkei oiskaan suurin kyykyttäjä niin ei niitä pieniäkään tarvita lisää. Hyökkäävyydestäsi päätellen olet tuleva sedun asiakas. Se on jokaisen oma asia boikotoiko turkiksia, lihansyöntiä,eläikokeita tai lapsityövoimalla tehtyjä lenkkareita. Itselleni tämä on kynnyskysymys enkä sedulaan astu ja mahdollisimman monen toivon noudattavan esimerkkiäni.
- BillyP
alan tila kirjoitti:
Olen tietoinen että muutkin osaavat. Käytäntö onkin epäterve ja kielto pudottaisi keinottelijat alalta. Mutta Koskisen oma tapa retuutella työntekijöitään omissa vuokrafirmoissaan on kyllä ihan oma lukunsa. Kato se motin kässäri netistä niin tiedät lisää. Toki muistettava on ohjelman sensaatiohakuisuus mutta paljon on asiaakin. Kuten ta-maksu keinottelu liikevaihtopuljauksella ja se ettei lomienkorvausjuttu. Mutta kaiken huippu oli tuo niinistölle äänten kalastelu nuorisoa juottamalla vaikkei tähän kuulukkaa. Ja tuo maksuissa luistaminen tarkoittaa jonkun muun joutuvan maksamaan sillä muuten tää yhteiskunta ei pyöri. Ja vaikkei oiskaan suurin kyykyttäjä niin ei niitä pieniäkään tarvita lisää. Hyökkäävyydestäsi päätellen olet tuleva sedun asiakas. Se on jokaisen oma asia boikotoiko turkiksia, lihansyöntiä,eläikokeita tai lapsityövoimalla tehtyjä lenkkareita. Itselleni tämä on kynnyskysymys enkä sedulaan astu ja mahdollisimman monen toivon noudattavan esimerkkiäni.
Älä syytä pelaajia, jos säännöt ovat epäreilut! Syyttele mieluummin vaikka sääntöjen tekijöitä, kuten vaikkapa lainlaatijoita!
Hyökkäävästä asenteestasi päätellen olet äärivasemmistolainen. Vuokratyövoimabisnes on rantautunut Suomeen lähes kokonaisuudessaan vasemmiston (SDP:n) nykyisellä valtakaudella. Mietippä sitä! - maksat veroina
BillyP kirjoitti:
Älä syytä pelaajia, jos säännöt ovat epäreilut! Syyttele mieluummin vaikka sääntöjen tekijöitä, kuten vaikkapa lainlaatijoita!
Hyökkäävästä asenteestasi päätellen olet äärivasemmistolainen. Vuokratyövoimabisnes on rantautunut Suomeen lähes kokonaisuudessaan vasemmiston (SDP:n) nykyisellä valtakaudella. Mietippä sitä!sedun ta-maksuja jotka kikkailemalla hv-yrityksillään jättää välillisesti maksamatta. Mitä mieltä olisit jos käytäntö yleistyisi ja kaikkien firmojen liikevaihto jäisi 85 tonniin ja rapioihin jotta selvittäisiin 0,7 % maksuilla. Verotulot romahtaisivat ja tämän hyvinvointiyhteiskunnan kulissit eikun vain rapistuisivat. Haluatko sinä maksaa itse lastesi yliopisto-opinnot jotka nyt rahoitetaan verorahoilla? Haluatko sinä että sairaalaan joutuessasi ennen hoitoa kysytään sairasvakuutusta joka nyt maksetaan verorahoilla. Tästä ei kyllä olla enää kaukana. Ja lopuksi haluatko sinä realisoida omaisuutesi vanhana saadaksesi vanhainkotipalveluja jotka nekin maksetaan verorahoilla? Tämäkin päivä tullaan näkemään lähitulevaisuudesa. En omaa selkeää puoluekantaa. Mielestäni yrittää pitää ja sillä saa myös vaurastua , mutta silloin kun mennään siihen että vaurastuminen tapahtuu työmiehen etuja polkemalla ja varpaillaan pitämällä niin se on väärin. Oikeassa olet että SDP ,nuo porvarien marionetithan tämän maan tähän jamaan ovat ajaneet mutta luettuani siitä mot-ohjelmasta netistä en herra Koskiselle mitään sankarin viittaa pukisi päälle. Toki kärjistyksiäkin on mutta paljon asiaa. Mutta suomi on vapaa maa. Mutta olen sitä mieltä että tukemalla tällaista liiketoimintaa aiheutamme sen leviämisen syövän lailla kaikkialle. Eräänä päivänä porvarien märkä uni toteutuu. Kaikki työntekijät ovat vuokramiehiä,minimipalkalla josta itse maksavat maksunsa ja sairastavat omaan piikkiinsä. Tällöin ay-liike ja työtaistelut ovat lailla kiellettyjä. Tästä saamme kiittää vain teitä lyhytnäköisiä kuluttajia. Miettikääpä sitä kun seuraavan kerran astutte Sedun trendikkääseen baariin . Nauttikaa siitä hetkestä ,sillä ehkä jo muutaman vuoden päästä ette siellä enää istu. Sillä teillä ei ole rahaa eikä aikaa koska teette pitkiä työpäiviä saadaksenne ruokaa pöytään. Silloin osanne on vain katsoa loskaiselta kadulta ikkunan läpi menestyjiä Sedun baarissa. Ehkä silloin Juudaksen tavoin hänen jeesus kavallettuaan tajuatte että kaikki voisi olla toisin jos ja jos ja jos. Mutta silloin on jo myöhäistä .
- BillyP
maksat veroina kirjoitti:
sedun ta-maksuja jotka kikkailemalla hv-yrityksillään jättää välillisesti maksamatta. Mitä mieltä olisit jos käytäntö yleistyisi ja kaikkien firmojen liikevaihto jäisi 85 tonniin ja rapioihin jotta selvittäisiin 0,7 % maksuilla. Verotulot romahtaisivat ja tämän hyvinvointiyhteiskunnan kulissit eikun vain rapistuisivat. Haluatko sinä maksaa itse lastesi yliopisto-opinnot jotka nyt rahoitetaan verorahoilla? Haluatko sinä että sairaalaan joutuessasi ennen hoitoa kysytään sairasvakuutusta joka nyt maksetaan verorahoilla. Tästä ei kyllä olla enää kaukana. Ja lopuksi haluatko sinä realisoida omaisuutesi vanhana saadaksesi vanhainkotipalveluja jotka nekin maksetaan verorahoilla? Tämäkin päivä tullaan näkemään lähitulevaisuudesa. En omaa selkeää puoluekantaa. Mielestäni yrittää pitää ja sillä saa myös vaurastua , mutta silloin kun mennään siihen että vaurastuminen tapahtuu työmiehen etuja polkemalla ja varpaillaan pitämällä niin se on väärin. Oikeassa olet että SDP ,nuo porvarien marionetithan tämän maan tähän jamaan ovat ajaneet mutta luettuani siitä mot-ohjelmasta netistä en herra Koskiselle mitään sankarin viittaa pukisi päälle. Toki kärjistyksiäkin on mutta paljon asiaa. Mutta suomi on vapaa maa. Mutta olen sitä mieltä että tukemalla tällaista liiketoimintaa aiheutamme sen leviämisen syövän lailla kaikkialle. Eräänä päivänä porvarien märkä uni toteutuu. Kaikki työntekijät ovat vuokramiehiä,minimipalkalla josta itse maksavat maksunsa ja sairastavat omaan piikkiinsä. Tällöin ay-liike ja työtaistelut ovat lailla kiellettyjä. Tästä saamme kiittää vain teitä lyhytnäköisiä kuluttajia. Miettikääpä sitä kun seuraavan kerran astutte Sedun trendikkääseen baariin . Nauttikaa siitä hetkestä ,sillä ehkä jo muutaman vuoden päästä ette siellä enää istu. Sillä teillä ei ole rahaa eikä aikaa koska teette pitkiä työpäiviä saadaksenne ruokaa pöytään. Silloin osanne on vain katsoa loskaiselta kadulta ikkunan läpi menestyjiä Sedun baarissa. Ehkä silloin Juudaksen tavoin hänen jeesus kavallettuaan tajuatte että kaikki voisi olla toisin jos ja jos ja jos. Mutta silloin on jo myöhäistä .
Osoitat tyypillistä ay-punikkien näköalattomuutta. Vuokratyövoiman käyttäminen jatkuu tasan niin kauan, kun työmarkkinoilla on ylitarjontaa ja ostajan markkinat. Mitä enemmän uusia työpaikkoja perustetaan, sitä enemmän työnantajat joutuvat kilpailemaan työvoimasta. Kyykyttäminen loppuu heti kun vuokratyöntekijöillä on vara valita itse oma työpaikkansa.
Senpä takia ihmettelen tuollaista yrittäjävastaisuutta! Luuletko tosiaan että olisi parempi, että uudet ravintolat jätettäisiin kokonaan perustamatta? Eipä tulisi sitten niitäkään työpaikkoja Kuopioon. Kyseinen yrittäjä on luonut työpaikan sadoille, ellei tuhansille suomalaisille.
Eli mikä se sinun vaihtoehtosi olisi? Sekö että Seppo ei toisi Kuopioon ollenkaan uusia työpaikkoja? Tai jos niitä tulee, niin olisi parempi jos yritys ja työpaikat häviäisivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin? - pahana vaikkei
BillyP kirjoitti:
Osoitat tyypillistä ay-punikkien näköalattomuutta. Vuokratyövoiman käyttäminen jatkuu tasan niin kauan, kun työmarkkinoilla on ylitarjontaa ja ostajan markkinat. Mitä enemmän uusia työpaikkoja perustetaan, sitä enemmän työnantajat joutuvat kilpailemaan työvoimasta. Kyykyttäminen loppuu heti kun vuokratyöntekijöillä on vara valita itse oma työpaikkansa.
Senpä takia ihmettelen tuollaista yrittäjävastaisuutta! Luuletko tosiaan että olisi parempi, että uudet ravintolat jätettäisiin kokonaan perustamatta? Eipä tulisi sitten niitäkään työpaikkoja Kuopioon. Kyseinen yrittäjä on luonut työpaikan sadoille, ellei tuhansille suomalaisille.
Eli mikä se sinun vaihtoehtosi olisi? Sekö että Seppo ei toisi Kuopioon ollenkaan uusia työpaikkoja? Tai jos niitä tulee, niin olisi parempi jos yritys ja työpaikat häviäisivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin?Sedun ravintolaa tulisikaan. Ei taida kuopion talous parista vuokratyöpaikasta paljon parantua . Luuletko asian miksikään muuttuvan suurten ikäluokkien siirtyessä eläkkeelle. Luuletko Sedun yks kaks alkavankin palkata väkensä suoraan. Ehei ei tule palkkaamaan. Kun tämmöinen porsaanreikä on löydetty , millä voidaan kiertää monia työntekoon liittyviä pykäliä niin kuka hullu sitä palaisi vanhaan. Jatkossa ne vuokramiehet ovat ulkomaalaisia tai niitä joille ehdot kelpaavat. Haluaisitko sinä osa-aikaiseksi ilman mitään tietoa onko huomenna töitä vai ei? Haluaisitko sinä lähteä kahdeksi tunniksi töihin keskellä päivää? Tuskin haluaisit niin miksi jonkun muunkaan pitäisi? En ole yrittämistä vastaan vaan tapaa millä yrittää, mitä et nyt halua ymmärtää. Nähtävästi et ole vielä ollut työelämässä, vaan katselet vaaleanpunaisin Niinistö-lasein maailmaa motolla: ihminen on onnellinen kun sillä on töitä millä ehdoilla vaan ja sama vaikkei sillä eläisikään. Todennäköisesti olet ollut jossain muualla Niinistön vaalitilaisuudessa myyden sielusi parista drinkkilipusta. Vai oletko mahdollisesti joku yrittäjä ,jonka mielestä Suomen tiukka lainsäädäntö ja minimipalkkajärjestelmä syö kannattavuuttasi-? Maksat mahdollisesti bonusta liitosta eroaville jotta voit sanella heille työehdot ilman että kukaan mahtaa mitään. Ja mistä sinä ne tuhannet työpaikat saat ? Jos sen neljän firman liikevaihto on alle kaksi miljoonaa mummonmarkkaa niin ei sillä tuhansia palkata? Ja edelleenkin olet täysin sivuuttanut ta-maksu puljauskysymyksen. Haluatko sinä olla rahoittamassa Sedun ravintolaa verorahoillasi. Kun yksi ei maksa ,muut maksavat sen yhdenkin osuuden. Ja minusta Kuopiossa on tarpeeksi laadukkaita ravintoloita ilman Seduakin. Ja luule huviksesi jonkun työttömäksi jääneen hitsarin lähtevän Sedulle töihin palkalla jonka saa liitosta mitään tekemättä. Luultko että minä menisin Sedulle töihin ? Ehei minä lähtisin kouluun ja samaa voisin suositella muillekkin. Olen itse kouluttautunut kolmeen ammattiin elämäni aikana ja vieläkin on pieni palo amk-opiskeluun. Tämä formaatti toimii vain kokemattomien nuorten työntekijöiden kohdalla jotka eivät tiedä oikeuksiaan ja eivät niitä uskalla puolustaakkaan. Ja Sedun imperiumissa se ei sopisikaan kuvioon sillä työt loppuisivat heti. Tämäkö on sitä sinun ihannoimaasi työllistämistä? Polkemalla työehtoja? Ehdota vielä lakia joka pakottaa vuokrafirmaan töihin päivän työttömyyden jälkeen? Ja tiesitkö että vuokrafirmojen työntekijät ovat korvamerkittyjä omistajalleen eli ei heitä kukaan ota suoraan töihin. Se on kuin uskonnollinen kultti josta ei pääse eroon kuin kuolemalla tai vaihtamalla ammattia. Esimerkkejä on. Ja edelleenkään en ole kommari vaikka minua niin koetatkin lokeroida. Ja siitä minun ratkaisuni ongelmaan on se että jos Kuopio ei tarjoa töitä ,niin voi muuttaa muualle.
- painoin vahingossa
pahana vaikkei kirjoitti:
Sedun ravintolaa tulisikaan. Ei taida kuopion talous parista vuokratyöpaikasta paljon parantua . Luuletko asian miksikään muuttuvan suurten ikäluokkien siirtyessä eläkkeelle. Luuletko Sedun yks kaks alkavankin palkata väkensä suoraan. Ehei ei tule palkkaamaan. Kun tämmöinen porsaanreikä on löydetty , millä voidaan kiertää monia työntekoon liittyviä pykäliä niin kuka hullu sitä palaisi vanhaan. Jatkossa ne vuokramiehet ovat ulkomaalaisia tai niitä joille ehdot kelpaavat. Haluaisitko sinä osa-aikaiseksi ilman mitään tietoa onko huomenna töitä vai ei? Haluaisitko sinä lähteä kahdeksi tunniksi töihin keskellä päivää? Tuskin haluaisit niin miksi jonkun muunkaan pitäisi? En ole yrittämistä vastaan vaan tapaa millä yrittää, mitä et nyt halua ymmärtää. Nähtävästi et ole vielä ollut työelämässä, vaan katselet vaaleanpunaisin Niinistö-lasein maailmaa motolla: ihminen on onnellinen kun sillä on töitä millä ehdoilla vaan ja sama vaikkei sillä eläisikään. Todennäköisesti olet ollut jossain muualla Niinistön vaalitilaisuudessa myyden sielusi parista drinkkilipusta. Vai oletko mahdollisesti joku yrittäjä ,jonka mielestä Suomen tiukka lainsäädäntö ja minimipalkkajärjestelmä syö kannattavuuttasi-? Maksat mahdollisesti bonusta liitosta eroaville jotta voit sanella heille työehdot ilman että kukaan mahtaa mitään. Ja mistä sinä ne tuhannet työpaikat saat ? Jos sen neljän firman liikevaihto on alle kaksi miljoonaa mummonmarkkaa niin ei sillä tuhansia palkata? Ja edelleenkin olet täysin sivuuttanut ta-maksu puljauskysymyksen. Haluatko sinä olla rahoittamassa Sedun ravintolaa verorahoillasi. Kun yksi ei maksa ,muut maksavat sen yhdenkin osuuden. Ja minusta Kuopiossa on tarpeeksi laadukkaita ravintoloita ilman Seduakin. Ja luule huviksesi jonkun työttömäksi jääneen hitsarin lähtevän Sedulle töihin palkalla jonka saa liitosta mitään tekemättä. Luultko että minä menisin Sedulle töihin ? Ehei minä lähtisin kouluun ja samaa voisin suositella muillekkin. Olen itse kouluttautunut kolmeen ammattiin elämäni aikana ja vieläkin on pieni palo amk-opiskeluun. Tämä formaatti toimii vain kokemattomien nuorten työntekijöiden kohdalla jotka eivät tiedä oikeuksiaan ja eivät niitä uskalla puolustaakkaan. Ja Sedun imperiumissa se ei sopisikaan kuvioon sillä työt loppuisivat heti. Tämäkö on sitä sinun ihannoimaasi työllistämistä? Polkemalla työehtoja? Ehdota vielä lakia joka pakottaa vuokrafirmaan töihin päivän työttömyyden jälkeen? Ja tiesitkö että vuokrafirmojen työntekijät ovat korvamerkittyjä omistajalleen eli ei heitä kukaan ota suoraan töihin. Se on kuin uskonnollinen kultti josta ei pääse eroon kuin kuolemalla tai vaihtamalla ammattia. Esimerkkejä on. Ja edelleenkään en ole kommari vaikka minua niin koetatkin lokeroida. Ja siitä minun ratkaisuni ongelmaan on se että jos Kuopio ei tarjoa töitä ,niin voi muuttaa muualle.
lähetä nappia esikatsele napin sijaaan. Sama pää kesät talvet
- BillyP
painoin vahingossa kirjoitti:
lähetä nappia esikatsele napin sijaaan. Sama pää kesät talvet
Niin, mikä se sinun vaihtoehtosi siis oli? Sekö, että on parempi olla parinkympin peruspäivärahalla kuin määräaikaisena työntekijänä. Noh, onhan teikäläisiäkin joskus nähty. Joillekin on ilmeisesti suurempi kunnia olla yhteiskunnan elättinä kuin ansaitsemassa rahaa työnteolla.
Ja mitä tulee tuohon S. Koskisen työllistämiskykyyn, niin muistan lukeneeni jostain, että herra on perustanut uransa aikana kohta viisikymmentä eri ravintolaa. Osa on tietysti jo kuopattuja, mutta siitä huolimatta hän on tarjonnut suoraan tai välillisesti työpaikan useille sadoille ihmisille. Eikä heistä kaikki ole vuokratyösuhteessa. Ja mitä tulee väitettyyn ta-maksun säätelyyn, niin mitä hyötyä on maksaa valtion pohjattomaan kassaan huvikseen enemmän kuin on välttämätöntä? Ei missään laissa ole määritelty, kuinka monta työnvälitysfirmaa yksi henkilö saa omistaa. Kyse on liikemiestaidosta. Sitä harrastavat menestyvät yrittäjät. Koskinen on nyt vain tälläkertaa otettu silmätikuksi.
Olet hirveän huolissasi ta-maksujen kertymisestä, mutta sain sen käsityksen, ettet silti välitä pätkääkään uusien työpaikkojen syntymisestä. Jokin tuossa nyt mättää! Ymmärtämättömyys vai asennevamma? Et ilmeisesti ymmärtänyt, kun yritin selittää kysynnän ja tarjonnan merkitystä työmarkkinoiden kehittymiseen.
Sori. En voi auttaa. - Sedun hanttihommien sijaan
BillyP kirjoitti:
Niin, mikä se sinun vaihtoehtosi siis oli? Sekö, että on parempi olla parinkympin peruspäivärahalla kuin määräaikaisena työntekijänä. Noh, onhan teikäläisiäkin joskus nähty. Joillekin on ilmeisesti suurempi kunnia olla yhteiskunnan elättinä kuin ansaitsemassa rahaa työnteolla.
Ja mitä tulee tuohon S. Koskisen työllistämiskykyyn, niin muistan lukeneeni jostain, että herra on perustanut uransa aikana kohta viisikymmentä eri ravintolaa. Osa on tietysti jo kuopattuja, mutta siitä huolimatta hän on tarjonnut suoraan tai välillisesti työpaikan useille sadoille ihmisille. Eikä heistä kaikki ole vuokratyösuhteessa. Ja mitä tulee väitettyyn ta-maksun säätelyyn, niin mitä hyötyä on maksaa valtion pohjattomaan kassaan huvikseen enemmän kuin on välttämätöntä? Ei missään laissa ole määritelty, kuinka monta työnvälitysfirmaa yksi henkilö saa omistaa. Kyse on liikemiestaidosta. Sitä harrastavat menestyvät yrittäjät. Koskinen on nyt vain tälläkertaa otettu silmätikuksi.
Olet hirveän huolissasi ta-maksujen kertymisestä, mutta sain sen käsityksen, ettet silti välitä pätkääkään uusien työpaikkojen syntymisestä. Jokin tuossa nyt mättää! Ymmärtämättömyys vai asennevamma? Et ilmeisesti ymmärtänyt, kun yritin selittää kysynnän ja tarjonnan merkitystä työmarkkinoiden kehittymiseen.
Sori. En voi auttaa.tai muuttamista vittuun paikkakunnalta sopivien töiden puuttuessa. Missä minä olen väittänyt olevani työtön ? En edusta tätä ihmisryhmää jonka etuja Niinistö ajaa kuten sinä mielipiteistäsi päätellen, mutta maksoin viime vuonnakin pitkälti toistakymmentä tonnia veroja. Ja niinkuin viestieni lähetysajankohdista voi päätellä olen töissä päivät ja enkä roiku täällä yökausia niinkuin eräät. Mutta suosittelen kouluttautumista alalle jossa pääset suoraan työsuhteeseen työnantajaasi ilman että joku kuorii kermat päältä. Esim putkimiehenä voit kehottaa hv-firman rekrytoijaa työntämään orjasopimuksen perseeseensä ja mennä oikeaan firmaan töihin. Firmaan joka arvostaa sinua rahallisesti ja jossa voit ajatella tulevaisuuttakin esim rakentaa omakotitalon tietäen saavasi sen joskus maksettua. Vuokrafirmassa tämä on toteutumaton unelma ,sillä yksikin tyytymätön asiakas ja lähtö valkenee. Joo, sen verran on puheissasi perää että ravintolapäälliköt ovat suorassa työsuhteessa. Kaikki suorittavan tason työntekijät ovat vuokrafirman kautta joka mahdollistaa mielialtaisen pompottelun . Sinä siis lasket jo kuopattujen firmojen työntekijätkin työllistettyihin. Saman laskuopin mukaan Teliasonerakin työllistää Suomessa tuhansia kun kaikki irtisanotutkin lasketaan mukaan. Tässä aletaan liikkua yhtä luotettavissa laskelmissa kuin paperi työnantajat joiden mukaan saksalainen tuottaa neljä kertaa enemmän kuin Suomalainen. Laskelmiin oli laskettu vain oma väki ilman alihankkijoita. Kyllä ne paperit niin saa hyvältä näyttämään. Kukahan se nyt ei tajua? Sinä varmaan hyväksyt pimeän työnkin kun tunnut ihannoivan niin Koskisen verokeinottelua. En ole sanonutkaan järjestelyä laittomaksi ainoastaan törkeäksi keplotteluksi. Mutta usko huviksesi työttömyyden vuokratyöllä korjaantuvan . Vain tilastot korjaantuvat kun ihmiset ovat näennäisesti töissä. Ja osa-aikatyöllistämisestä me kaikki maksamme kaikki veroissamme kun ei niillä tuloilla elä vaan on pakko hakea soviteltua. Tässä sitä Sedun työllistämisen glamouria ,sillä kaikillehan ei ole tarkoituskaan antaa täysiä tunteja. Meidän katsantokantamme asiaan ovat erilaiset. Minä näen tätä vuokrahommaa joka päivä töissä ja sinulle taas se tuntuu olevan enemmän kaukaisen teoreettinen käsite. No yksi yhteinen asia meillä on eriävistä mielipiteistämme huolimatta. Kumpikaan meistä ei tule olemaan päivääkään Sedulla vuokralla. Sillä vain kouluttamattomat pistävät moiseen soppariin nimen alle. Minun ei koulutukseni ja työkokemukseni puolesta tarvitse muuta kuin tyhjentää niitä tuoppeja .Sitäkin teen vain harvoin. Ja senkin teen muualla kuin Sedun baarissa.
- Medy12
Sedu on ihan ok, toisaalta piristänyt aika paljon bilemenoa suomessa.
http://www.peilipallo.com - tällä kertaa tulossa
joko on uusi paikka tiedossa? vuorikadullehan sen piti joskus mennä, muttei mennyt. Ja oli se harkinnu intron ja oz:n tilojankin. Minne nyt?
- Arska
Kannattaa tukea paikallisia yrityksiä - ei ole mieltä mennä ylimielisen ketjukuninkaan ravintoloihin (no joo - voi käydä kerran). Muutenkin kuopiolaiset eivät osaa pitää puoliaan - Lihakunta meni Atrialle, Saastamoinen Paloheimolle jne. Tuetaan paikallisia - ei Sedua!
- just
juu-u. tuetaan ja käytetään mieluummin paikallisia! paikallinen markkinajohtajuus sattuu vaan olemaan peeässällä. ja siellä on kuule käytössä sellaiset työntekijöiden kyykytyskeinot, että niihin vertailtaessa jää etelä-suomen pellet kauas taakse...
- Sanon siis Sedulle KYLLÄ
Mitä enemmän tällaista negatiivista ilmanluontia täällä tehdään, sitä enemmän ainakin minä aion käyttää Sedun anniskelupaikkojen palveluja.
Jos eivät paikalliset baarinpitäjät tämän parempaa foorumia pahalle ololleen keksi, niin antakaapa nyt tulla: kaikki huutaa yhteen ääneen aaarrgghh.- kuopiolaisille
hahahahahahahahhah niin oikein kalakukonpurijoille, että tulee sedu ja vie asiakkaat ja rahat. Ite en kyseisen herran ruokaloihin astu enkä toimiaan tue, mutta niin oikein että joku on keksinyt hyvän tavan viedä urpojen rahat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869