Apua! Ostin kalliosta pienen asunnon, nyt luki lehdessä, että alueella tehdään isoja viemäriremontteja ja asukkaiden yörauha häiriintyy, muutenkin täällä on öisin levotonta, kun juopot ja huumeveikot mellastavat ja näissä asunnoissa ei ole kaksinen äänieristys, mitäs kun vanhoja taloja ovat.
Miten tuo viemäriremontti vaikuttaa alueen runsaaseen rottakantaan, nytkin tässä yhtiössä oli ilmoitus, että rottia on runsaasti alueella ja myrkytyksiä on suoritettu, eksyvätkä rotat huoneistoihin, kun viemäreitä kunnostetaan?
Tämä talo on rakennettu 1920 ja putket on tehty 60-luvulla,ei kait putkiremonttia vielä tule yhtiöön ja tarvitseeko sitä ollenkaan, jos viemärit kunnostetaan?
Täytyy koettaa olla säästäväinen, jos joskus pääsisi uudempaan asuntoon, uudet ovat vain niin kalliita ja täällä kalliossa niitä on vähän, mutta joku rauhallisempi alue voisi kiinnostaa.
Kallion Viemäriremontit
8
895
Vastaukset
- Remontti-Rane
Itse asun jyhkeässä jugend-talossa arvostetulla alueella Kalliossa. Auntoni arvo on noussut kymmeniä prosentteja parin viime vuoden aikana. Talossa on kaikki isot remontit tehty 2000-luvun alkupuolella. Pienetkin yksityiskohdat on tarkkaan mietitty.
Toista oli aikanaan Mogadishussa asuessani. Surkeasti tehdyssä neukkukuutiossa oli huono äänieristys, joka paikka oli kakaroita täynnä. Kelluvat kuulat ja roikkuvat narunpätkät eivät paljoa lohduttaneet, kun naapurin tuhnutkin kuuluivat seinien läpi.
Aurinkolahti on vaarallista seutua. Nuorisojengit maleksivat ja etsivä sopivaa uhria raiskattavaksi/ryöstettäväksi. Juurettomia ulkomaalaisia on paljon ja koulut ovat joutuneet kiristämään turvatoimiaan fatwan ja jihadin pelossa. Kaikkialle on pitkä matka.
Mutta eniten haittasi huonosti rakennettu talo sekä jumalaton kakaroiden määrä. Onneksi pääsin pois sieltä, mihin aurinko ei koskaan paista!- Asun meren rannalla
Olen seurannut palstaa ja juttujasi ja tiedän taustasi.
Remontti-Rane et asunut aurinkolahdessa, asuit lama-ajan huonoissa tekeleissä vuosaaressa, asuit Rane leikosaarentiellä -94 rakennetussa osaomistustalossa,joka muuttui sitten hitas-taloksi.
Katkeruutesi on kova, mutta Rane älä kadehdi niitä parempituloisia jotka asuvat niissa uusissa paremmissa asunnoissa Aurinkolahden puolella.
Tiedän ja tunnen sinut Rane koska olimme joskus ystäviä ja kävin siellä arava-luukussassi, mutta kateutesi tähden ystävyytemme katkesi, sinä muutit katkerana sinne kallion luolaasi ja minä muutin Aurinkolahteen, olen tuttujen kautta kuullut valitusvirtesi ja katkeruutesi, meitä parempiosaisia kohtaan.
Koita Remontti-Rane pyrkiä ylöspäin elämässäi, älä jää sinne Kallioon vaan hanki itsellesi elämä ja laadukkaampi asuintapa.
Terv. entinen ystäväsi Erkki. - Asun Meren Rannalla
Asun meren rannalla kirjoitti:
Remontti-Rane et asunut aurinkolahdessa, asuit lama-ajan huonoissa tekeleissä vuosaaressa, asuit Rane leikosaarentiellä -94 rakennetussa osaomistustalossa,joka muuttui sitten hitas-taloksi.
Katkeruutesi on kova, mutta Rane älä kadehdi niitä parempituloisia jotka asuvat niissa uusissa paremmissa asunnoissa Aurinkolahden puolella.
Tiedän ja tunnen sinut Rane koska olimme joskus ystäviä ja kävin siellä arava-luukussassi, mutta kateutesi tähden ystävyytemme katkesi, sinä muutit katkerana sinne kallion luolaasi ja minä muutin Aurinkolahteen, olen tuttujen kautta kuullut valitusvirtesi ja katkeruutesi, meitä parempiosaisia kohtaan.
Koita Remontti-Rane pyrkiä ylöspäin elämässäi, älä jää sinne Kallioon vaan hanki itsellesi elämä ja laadukkaampi asuintapa.
Terv. entinen ystäväsi Erkki.Rane kirjoitit, että auntoni arvo on noussut, tarkoititko Rane autoasi?
Ovatko asiasi jo niin huonosti, että asut vanhassa autossasi, siellä hakiksen nurkissa? - Remontti-Rane
Asun meren rannalla kirjoitti:
Terv. entinen ystäväsi Erkki.Asuin omistusasunnossa lähellä sinua. Talot tuolla suunnalla ovat huonoja ja halpoja ja houkuttelevat siksi lapsiperheitä ja ongelmatapauksia.
Kauheaa oli asua Mogadishussa, nyt asun laadukkaasti Kalliossa palveluiden lähellä.
- Huolettaa
Olen myöskin kuullut, noista viemärirotista, niitä vilisee vanhoissa taloissa.
Mukavaa ei ole asua vanhassa talossa.- Karkke T. Ponsius
Olen kuullut, että Aurinkolahden alueelle suunnitellaan vuokrataloja lupauksista huolimatta. Muun Mogadishun väestön perhesuunnittelu kun ei vastaa perinteisiä väestönkasvua hillitseviä näkemyksiä. Tai itse asiassa mitään perhesuunnittelua ei edes ole, vaan lapsia tulee niin monta kuin on tullakseen.
- Remontti-Rane
Moga se vaan jaksaa kadehtia Kallion kalliita kivitaloja ja hyviä palveluita. Tsemppiä vaan, Moga, kyllä ne sen Cay-Bubin sinnekin aikanaan perustaa!
- riittääkö
asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564446Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal854137- 703598
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963520Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1102557- 352388
- 372272
- 242269
- 382249
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232134