Teknan taipaleelta

Primera

Teknan taipaleelta

Millaisia kokemuksia teillä on Primeran kestävyydestä? Minulla on neljäs perättäinen Primera ajossa ja seuraavassa kokemuksia tästä viimeisestä. Auto on siis P12 Tekna, vuosimalli 2003, 2.0 moottorilla.

1.   Auton luovutuksen jälkeen huomataan että matkustajan puoleisen etuoven tiiviste on rikki. Huollossa tiiviste tutkitaan ja vaihdetaan takuuseen. Autoa pitää käyttää korjaamolla kaksi kertaa.
2.   Ensimmäinen talvirenkaanvaihto tuotti yllätystä: auton liikkuvat osat olivat rivakasti ruosteessa! Kun asiasta mainitaan ensimmäisessä huollossa kuullaan että niin pitääkin olla: autot tuodaan Suomeen laivalla ja raikas merituuli ruostuttaa juuri nämä osat.
3.   Vaihteisto ei toimi kunnolla: ykkösvaihdetta ei saa kytkettyä päälle ja kolmonen rusahtaa ikävästi. Autoa korjataan yhteensä kuusi kertaa ja vaihdetaan kaikki osat mitä löytyy: kytkinlevy, työsylinterit jne. Korjausten välillä on kaikkea muutakin: milloin ei toimi tuulilasin pyyhkijät, milloin on jääneet ruuvit ja mutteri löysälle. Tutkimme asiaa myös maahantuojan edustajan kanssa ja hänen mielestään asia on varsin mitätön. Auton myyjän kommentti oli että käytä 2. vaihdetta ja unohda ykkönen. Autoa pitää käyttää korjaamolla kahdeksan kertaa. Tässä vaiheessa tuli hankittua kausilippu paikalliseen bussiyhtiöön.
4.   Autolla on vaikeaa ajaa lumisella ja jäisellä tiellä. Korjaamolta kehotetaan tutkimaan ohjekirjaa ja sieltä vastausta löytyykin: älä aja lumisella ja jäisellä tiellä vaan auratulla ja hiekoitetulla!
5.   Tyhjäkäynti vaeltelee ja auto sammuu kesken ajon 100 km/h vauhdista. Hurja yllätys kun tehostimet ja muut eivät enää toimi. Yhteys korjaamolla jossa asialle naurahdellaan.
6.   Huomataan että auton takaluukku osuu takapuskuriin ja on hangannut siihen uran. Auto korjaamolle jossa todetaan että vetokoukku on asennettu virheellisesti niin että puskuri on noussut ylöspäin ja osuu takaluukkuun. Takaluukun reunan maalipinta oli hankautunut metallille. Korjaamopäällikkö tutki asiaa ja totesi että se ei aiheuta toimenpiteitä ja evästi että asiaa voi seurata katseella mikäli haluttaa.
7.   Auto ei lähde käyntiin. On hieman pakkasta ja auto ollut roikassa yli tunnin. Korjaamopäällikkö kehottaa polkemaan kaasun pohjaan ja starttaamaan tosi piiitkään. Lopulta auto lähtee käyntiin ja bensiiniä tulvii vähän joka puolelta.
8.   Postista tipahti kirje jossa kehotettiin viemään auto takuukorjaukseen: happi-anturin rikkoutuminen voi rikkoa katalysaattorin. Auto korjaamolle ja asia korjattiin.
9.   Auto sammuu kesken ajon. Korjaamolla naurahdellaan edelleen asialle: ei auto voi sammua kesken ajon
10.   Autolla ajettu jo yli 40 tkm: jarruttaessa alkaa tuntua ikävää tärinää. Kesälomareissu edessä joten auto korjaamolle. Diagnoosi: etujarrulevyt eivät ole enää kunnossa. Korjaaminen joko vaihtamalla levyt tai pikapaikkona sorvataan levyjä. Maksaa 100 € koska valmistaja ei korvaa takuuseen jarrulevyjen vikoja 30 tkm jälkeen. Korjaamopäällikkö lohduttaa että muissa merkeissä (mm. vw ja chrysler) levyt pitää sorvata jo 30 tkm paikkeilla.
11.   Määräaikaishuollon jälkeen uusi yllätys: auton ohjaus on jäykistynyt selvästi. Auton ajettavuus on parantunut selkeästi huonolla kelillä. Korjaamolla ei tiedetä asiasta.
12.   Cd-soitin rikkoutuu: levy jää sisään. Auto korjaamolle jossa asia tutkitaan ja tilataan uusi soitin. Kaksi reissua korjaamolle.
13.   Auto sammuilee kesken ajon, nyt on jo tulla ruumiita. Auto korjaamolle ja nyrkkiä pöytään. Asiaa aletaan tutkimaa ja syy on löytyvinään: tyhjäkäyntimoottori(?) onkin rikki ja lienee ollut jo alusta saakka. Osa tilataan ja vaihdetaan. Asia ei korjaannu.

Näiden lisäksi on vielä lukuisia muita vikoja tullut eteen. Nissanin mainos Primerasta ”Auton voi tehdä vielä paljon halvemmalla” pitää kyllä paikkansa. Korjaamoreissuja on tullut näiden kahden vuoden aikana jo reilusti yli 20.

31

16755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeen

      oletpa melkoinen satu-setä.

    • Nipa Nissanisti

      Missä päin suomea nää korjaamokäynnit on? Itsellä todella huonoja kokemuksia lappeenrannan nissan-korjaamolta...auto kävi takuukorjauksessa pariin kertaan ja oli siellä useita päiviä...ja mitään ei saatu kuntoon...lopulta piti viedä lahteen jossa homma hoitui...

    • 2.Primera

      Vaihda hyvä ihminen autoa, ei kellekään halua samanlaista kohtaloa. Miksi itket täällä?

    • 2.0 Visia Traveller -05

      12kk, 31 tkm. 2.0 Traveller Visia 1/05 rekisteröity:

      Vikalista:
      - Tupakansytkärin sulake (15tkm huollossa vaihdettu). Varmaankin oikosuljettu puhelimen laturilla.
      - Yksi ajovalo pimeä, vaihdettu molemmat itse
      - Toisen lampun säätömoottorin kiinnitys irronnut
      (30 tkm huollossa korjattu). Olisiko irronnut lamppua pimeässä vaihtaessa edellisellä viikolla?

      • baatso

        Morot. 2006 mallin 1.6 visia, ajettu 25tkm. Joo semmosen huomasin että takaluukku on ainakin sentin verran siirtynyt vasemmalle päin. Onko kellään ollu samanlaista onkelmaa? Ja meneeköhän takuuseen? meinasin ainakin valittaa sen verran et menee:)Ainut vika mikä tullut niin kuskin jalkatilan muoveja kiinnitettiin paremmin. Takaluukun nappi toiminut kovissakin pakkasissa.


    • pyttyautoilija

      Aika likainen tapaus tuntuu olevan. Minulla samanlainen 04 tekna aj50tkm, ja aika paljon samanlaisia vikoja. Huollon suhtautuminen hieman parempaa, mutta ei loistavaa. Onhan nyt maahantuoja vaihtunut, toivottavasti menee parempaan suuntaan. Minulla on ollut monta Nissania aiemmin ja ovat toimineet hyvin. Tämä 04 vaan täysi susi kaikin puolin. Nyt 06 tuli vaihdon aika. Olin halukas Aveen tai Ocuun vaihtaan, mutta kun noita juttuja kuuntelee niin kyllä niistäkin voi saada huonon kappaleen. Päätin Nissan kokemuksella antaa sille vielä mahdollisuuden ja otin samanlaisen uuden. Tällä olen nyt ottanut tuntumaa ja vaikuttaa paremmalta.

      Ei ihme, kun Nissan huonosti kohtelee asiakkaita niin myynti ei vedä. Onhan tammikuussa Octavia ohittanut Primeran. Niin ja autojen hinnat samat, kun varusteet identtiset.

      Se harmittaa, kun sattuu huono yksilö, niin siinä on kaikki pilalla. Normaalisti Primeran pitäisi olla huoleton auto.

    • niille

      ...ja vie auto vaihtoon...SAMAAN LIIKKEESEEN. Koska heidän mielestään se on kunnossa, vastatkoon jatkossa seuraavan omistajan valituksesta. Vahinko kiertämään ja lapsi....jne jne

    • ent primeristi

      Nimimerkki Primeralle minulla oli vuoden 2003 1.8 ja sitä minä vein kanssa korjaamolle vuoden aikana noin 20 kertaa, kyllä se takuu kattoi kaikki mutta se vitutus siinä kasvoi niin kovaksi että auto meni vaihtoon eikä se ole Primera.

    • p12

      kuulostaa.Meillä tollanen -04 1.8 Tekna primera eikä oo kyllä ollu mitä ongelmia.Et mahtaako koko juttu pitää paikkansa ja nissan huolto valittiin just Suomen osaavimmaksi ja parhaaksi merkkihuolloksi.

      • Tosi on

        Totta voi olla hyvinkin. Eihän noista VIVA miesten tekeleista saisi mitään totuuksia kertoa.
        Perinteikkäät japan merkit, jotka valmistetaan Englannissa ovat menossa huonoon suuntaan.
        Viva miehet tekee omaa laatuaan, Avellakin on samaa tiedossa.


    • valehtelijoiden kerho

      Kaikki liikkuvat osat ruosteessa? Siis mitkä - jarrulevyt vai..

      "Auton myyjän kommentti oli että käytä 2. vaihdetta ja unohda ykkönen. Autoa pitää käyttää korjaamolla kahdeksan kertaa."

      Aivan täyttä valetta täytyy tuon olla. Ei tuollaista kukaan suustaan päästä tai ainakaan kukaan ei ole niin tyhmä etteikö vaadi korjattavaksi kerralla - tai no sinä tietenkin olit.

      Auto ei sammu satasen vauhdissa, tai jos sytytys katkeaa niin tehostimet kyllä toimii. Mitähän ihmettä yrität selittää?

      Yksinkertaisesti juttusi on täyttä potaskaa, kerropa missä merkkikorjaamossa on tehty noin paskaa työtä jos kerran vaivaudut tänne kirjoittamaan.

      • N.N. Nisti

        Auto samuu satasen vauhdissa, jos moottorin ohjausjärjestelmä niin päättää. Meikän nissanissa vilkku vasempaan katkoi polttoaineensyöttöä vilkun tahtiin..

        Tehostukset lakkaa toimimasta, jos kuski painaa kytkimen pohjaan mooottorin temppuillessa. Voipi olla refleksinä tuollainen, jos ei ole ihan (romu)auton ajo ja tekniikka selkäytimessä.


    • valehtelija

      Joku taas heittää aivan täyttä potaskaa. Mikään noista ei ole Primeraan kuuluvia vikoja, lisäksi koko juttu on ihan seko, mitkä kaikki liikkuvat osat menee kuljetuksen aikana ruosteeseen?!! Heh =)
      Miten takaluukku voi osua takapuskuriin kun koko autossa ei ole takapuskuria ollenkaan =)
      Miten voit ajaa satasta tyhjäkäynnillä ja auto tällöin sammuu?
      Auton käyttöohjekirjassa ei väitetä moista mitä tämä valehtelija väittää.
      Nissaneissa ei ole tyhjäkäyntimoottoreja, niitä on Opeleissa, se ei ole voinut mennä Nissanista rikki.
      Nissanin huolto on Suomen ylivoimaisesti parasta tasoa, mitään tuollaista ei yksikään Nissan-huolto Suomessa väitä.
      Tekna 1.8 Sd -03 on toiminut loistavasti. Tänään se lähti käyntiin 25 asteen pakkasessa välittömästi ja auto oli täysin lämmin kun 15 min kuluttua olin töissä.
      Ettet vain ajelisi Oculla, Opelilla tms., löytänyt ton jutun jostain ja vaihtanut merkin.
      TE JOTKA NÄITÄ VALEHTELUJUTTUJA TÄNNE HEITÄTTE, OTTAKAA HUOMIOON ETTÄ VOITTE JOUTUA NIISTÄ OIKEUTEEN. ITSE LAITAN TÄSTÄ ILMOITUKSEN VÄLITTÖMÄSTI ARON SIVUILLE, TUTKIKOOT MITÄ TEKEVÄT.

      • Kake vuan

        Samalla kun ilmoitat arolle niin voit minunkin puolesta laittaa sellaset terveiset et merkki vaihtui ja toivottavasti ei koskaan enään nissania. Tv:1.6 visia 2003. Omani oli mysökin maanantai kappaleita. Kävi jopa nissanilta mies katsomassa autoani usean sadan kilometrin päästä. Omassa oli Jarruhuolia, Elekroniikka vikoja, yms.


      • Tosi on

        Hyvä, kun Aro ottaisi kantaa. Löytyisi Primera porukkaa pilvin pimein kertomaan omia huonoja kokemuksia. On ehkä voittaja - maanantaiversioita- tuottanut huomattavan määrän, ainakin alkupään teknat. Toivottavasti saavat laadun ja huollon kuntoon. Tai muuten häviää lopukin Nissan uskovaiset.


      • samalla

        ilmoitus interpolille ja fbi:n joukoille. varmaan kannattaa pyytää karhuryhmä paikalle, jos vaikka apu olisi tarpeen...


    • Realisti

      Vaihda 1,6:een. Jo loppuu murheet!

    • huonoo

      Onko Nissan nykyään noin huono auto??

      Oisko japaninainen paree??

      • seppo

        Kaikki japsit paitsi ave on valmistusmaasta riippumatta romuja.


      • P12SportDeck2.0

        "Oisko japaninainen paree??"

        vai liekö suominainen parempi kuin ulkomainen nainen? ;)

        asiaan palatakseni, itsellänkin on P12 Primera 2.0 vm -03 ja senkin "vikalista" on moinen:

        -bensaa pitää tankata joka toinen / kolmas viikko
        -pissanpojan nestettä täytyy lisätä toisinaan
        -ajovaloja (H7) saa vaihdella 10 tkm:n välein
        -öljyt olen tyhmyyksissäni vaihtanut 7.500 km välein eli meikäläisen ajoilla pari kertaa vuodessa
        -lukot jäätyilivät toisinaan uutena -eivät enää- rasvojen vaihdon jälkeen

        ai niin aiempikin autoni oli Primera 1.6 vm -00 ja senkin vikalista oli lähes identtinen tämän uudemman kanssa... => eli jos jollekin on sattunut vikaa enemmän kuin laki sallii niin kyse on todennäköisesti ns. "maanantaikappaleesta"

        todennäköisestä seuraavassakin uudessa autossani on samoja "ongelmia" kuin tässä Primerassa!

        ajattelin kuitenkin kaikesta Nissanin ongelmattomuudesta huolimatta kokeilla välillä eri merkkiä -lähinnä vaihtelun takia!


      • kesti
        P12SportDeck2.0 kirjoitti:

        "Oisko japaninainen paree??"

        vai liekö suominainen parempi kuin ulkomainen nainen? ;)

        asiaan palatakseni, itsellänkin on P12 Primera 2.0 vm -03 ja senkin "vikalista" on moinen:

        -bensaa pitää tankata joka toinen / kolmas viikko
        -pissanpojan nestettä täytyy lisätä toisinaan
        -ajovaloja (H7) saa vaihdella 10 tkm:n välein
        -öljyt olen tyhmyyksissäni vaihtanut 7.500 km välein eli meikäläisen ajoilla pari kertaa vuodessa
        -lukot jäätyilivät toisinaan uutena -eivät enää- rasvojen vaihdon jälkeen

        ai niin aiempikin autoni oli Primera 1.6 vm -00 ja senkin vikalista oli lähes identtinen tämän uudemman kanssa... => eli jos jollekin on sattunut vikaa enemmän kuin laki sallii niin kyse on todennäköisesti ns. "maanantaikappaleesta"

        todennäköisestä seuraavassakin uudessa autossani on samoja "ongelmia" kuin tässä Primerassa!

        ajattelin kuitenkin kaikesta Nissanin ongelmattomuudesta huolimatta kokeilla välillä eri merkkiä -lähinnä vaihtelun takia!

        h7 22700 km,öljyt kyllä vaihan vain 15000km välein


    • Yksi viattomimmista

      Sun jutuissa ei ole päätä eikä häntää, eihän tossa jutussa ole mitään tolkkua. Jos alat valehtelemaan niin kerro edes silleen että sen joku voisi uskoa.
      Primera on erittäin luotettava auto, omassa -03:ssa ei takaluukun mikrokytkintä lukuunottamatta ole ollut pienintäkään vikaa tai häiriötä, Tekna sekin, 1.8.
      Jokaisessa automallissa on tottakai maanantaikappaleita, varmasti on Primeran ensimmäisissä malleissakin muutamia, mutta on varsin helppoa erottaa, jos joku moisesta kertoo, että onko se totta vai täyttä potaskaa.
      Tuo tarina on aivan täyttä palturia, lasten suusta.

    • thsrhrf

      02 mallinen primera ittellä. ainoa vika on ollut sähköikkunan moottorin rikkoutuminen. mitään muuta ei ole ollut.

    • segtrserg

      Minulla on 40000 km ajettu -05 Tekna.
      Ei mitään vikoja, ei edes lampun vaihtoa.

      • juuri____

        Eka H7 meni, 21000km. Arvelen että oli viallinen, siitähän sen näkee pitkäänkö toinen kestää...


    • Masonissanisti

      Ajattele positiivisesti: NISSAN EI OLE TYLSÄ AUTO. Ajatteleppa joitain mazda tai ave kuskeja, ne ei mm. pääse hyötymään nissan hullon hyvästä palvelusta yms.

    • T.K.K

      Minulla -03 kaksi litrainen tekna. Tänään asensin itse bensansuodattimen kun kyseisessä mallissa ei sellaista ole. Tämän kertoi Jyväskylän Nissan huolto. Olisivat kuulemma satasella korjanneet autoni vaeltavan tyhjäkäynnin. Päätin kuitenkin koettaa ensin omilla konsteilla. Tarvikeliikkeestä ostan myrkyn joka kaadetaan tankkiin kun tankkaan bensaa. puhdistaa kaupunkiajossa karstoittuneet suuttimet. käytän periaatteesta 98 oktaanista.

      • dfgdereer

        Ei siis ole minkäänlaista suodatinta...??? Ruiskukoneessa?
        En usko. Suuttimet ei kummosta epäpuhtautta tarvitse ni ne krakaa.
        En edelleenkään usko.


    • auttaiskohan

      Pa tankissa on pumpun yhteydessä ns. karkeasuodatin.

    • Jönppä

      Ostakaa vanhemman mallinen primera P11 tai P11-144 niin viat vähenee
      PS. tämä on fakta.

    • 10Jack

      Primera 2.0 P12 Tekna

      Vedin virolaista peräkärryä, josta seurauksena oli autossa pikavilkku vasemmalle. Mistähän johtuu ja kuinka saadaan esim. kotikonstein toimimaan?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe