Tunnustatko kaipaavasi hellyyttä?

EläväSieluN

Meitä, jostain syystä, yksineläviä on. Toiset pystyvät harrastamaan yhdenyön-juttuja. Joillakin on pitempiaikainen seksisuhde, jotkut käpristelevät hellyyden puutteessa. Jostakin syystä. Syynä voi olla etäsuhde, tai "pystyyn kuollut suhde", mikä vaan vastaava? Kaipaatko hellyyttä, en tarkoita pelkästään seksiä? Riittääkö sinulle esim. lapsen läheisyys korvaamaan aikuisen läheisyyden. Kivahan se on tuhiseva lapsi vieressä... Mutta kuiteskin ihan kuin joku puuttuis.

14

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VeliP

Mihin sitä joutuisi jos ei enää hellyyttä ja läheisyyttä tarvitsisi. Yksinasuvana sitä ei vain aina saa tarpeeksi.
      Tämä on juuri se avainkysymys miksi kertakäyttörakkaus ei oikein pure minuun.

• Liinukainen

Kyllä hellyyden kaipuun voi sanoa ääneen - ainakin yksin ollessaan. 10 vuotta sitten eronneena ja kahden murrosikäisen pojan äitinä hellyydenosoitukset ovat aika satunnaisia. Vain kissa jakaa rajattomasti iloaan siitä, että saa sängyssä painautua kylkeäni vasten. Yhden illan suhteita en harrasta, koska en halua antaa mitään itsestäni muuta kuin sellaiselle ihmiselle, joka osaa antaa sille arvoa. Eli kovin kranttu taidan olla ja siksi tässäkin yksikseni istuskelen.

• eilatti

meistä jokainen kaipaa hellyyttä toiselta aikuiselta. Täytyy olla melkoisen kylmä ja kova ihminen, joka voi sanoa ettei kaipaisi.
      Näin yksin elelijänä tuntuu, että on ainainen halipula. Yhden kerran jutut ovat vain seksuaalisten tarpeiden tyydyttämistä, mutta ehkä monille sekin on tarpeellista.
      Jokaisella meillä on omat kaipauksemme ja tarpeemme, kunnioittakaamme niitä.

• tunnustan

Minulla vieressä koira. Onpahan joku elävä olento selkää lämmittämässä ja vieressä kuorsaamassa. On siitäkin seuraa, mutta eihän se nyt ihmisten välistä hellyyttä korvaa.

Olen todella hellyydenkipeä enkä epäröi sitä tunnustaa:)

• Mark

Otsikon kysymys sisältää väitteen, että jokainen kaipaa hellyyttä. Jos siis tunnustan, olen rehellinen hellyydenkaipaaja. Jos vastaan kieltävästi, olen epärehellinen hellyydenkaipaaja.

Pitäisköhän muotoilemasi kysymys siirtää suoraan filosofian piiriin?

• EläväSieluN

Tarkoitus ei ollut pyytää julkista tunnustusta, kirveellä uhaten tai lievimmilläkään keinoilla... Totta kai kaikki kaivannevat hellyyttä, vaikka kuinka kovanaamoja yritetään olla. Siinäpä se. Eli ne ei olekaan ihan oikeasti kovanaamoja (ko) nämä pelimiehet ja -naiset? Kaato ei olekaan ihan tostanoinvaan-juttu...(ko) Voidaan tietysti aatella kolikon toista puolta, että "kaato" on yks piste...öh, en tiedä, EI TOSIAANKAAN OLE KOKEMUSTA.

Jos eletään etäsuhdetta, toinen viikkoja poissa, niin uskollisuus mitataan mm. siinä pystyykö kärvistelemään kainalon puutteessa VAI tekeekö jotain muuta....

• niisku-myy46

tunnustan ja kyllä kaipaan :D

• ainakin

tässä tilassa... Koska kyse taittaa olla vaikka kaikista noista... Helpottaakseni oloani täsä tilassa...

• sitä

kaipaa hellyyttä! Itse elän elämässäni sellaista vaihetta, että suku ja tuttavat luulevat sen olevan elämäni parasta aikaa, vaan eivätpä tiedä millaisessa hiljaisuudessa elämämme sujuu. Mies on kuin muumio ei kiinnosta ei huvita ei yhtään mikään. Mitä ihmettä pitäisi tehdä 50-v miehelle joka tahtoo elää ikäänkuin siskon kanssa? Missä viipyy se 50-villitys!

• Mark

Huomaat kyllä sen kunhan ukko tosiaan villiintyy.
        Kun hänen kainaloonsa ilmestyy kolmekymppinen kaunotar ja pukeutumis- ja elämäntyyli muuttuu täysin. Se hetki on päivä päivältä lähempänä.

• odotellessa
        Mark kirjoitti:

Huomaat kyllä sen kunhan ukko tosiaan villiintyy.
        Kun hänen kainaloonsa ilmestyy kolmekymppinen kaunotar ja pukeutumis- ja elämäntyyli muuttuu täysin. Se hetki on päivä päivältä lähempänä.

olen kyllä järjestänyt itselleni viihdykettä 40-kymppisestä. Toivon vaan että miehenkin joku haksahtaisi nappaamaan, vaan eivätpä taida kotoa hakea???

• Mark
        odotellessa kirjoitti:

olen kyllä järjestänyt itselleni viihdykettä 40-kymppisestä. Toivon vaan että miehenkin joku haksahtaisi nappaamaan, vaan eivätpä taida kotoa hakea???

Siis sulla on nykyään oma puoliso kotihommissa ja nuorempi mies seikkailuvastaavana? Onneks olkoon! Kaks äijää käytettävissä ja kumpikin tekee mitä parhaiten osaa - niin sitä pitää!

• mutta
        Mark kirjoitti:

Siis sulla on nykyään oma puoliso kotihommissa ja nuorempi mies seikkailuvastaavana? Onneks olkoon! Kaks äijää käytettävissä ja kumpikin tekee mitä parhaiten osaa - niin sitä pitää!

mieluiten pitäisin vain yhden. Mutta kun se joka meillä majaansa pitää, ei edes kai huomaa, että ilman hellyyttä ei elä! Tarvitsen kosketusta, huomaamista, yhteisiä lämpöisiä hetkiä ja siihenhän meiläkin kyllä aikaa olisi, mutta kun ainoa ajatus on mitä urheilua tulee telkusta niin mene siihen sitten! Tilanne ei siis johdu yksin minusta vaan on lähtöisin muista jutuista.Eli kaipaan hellyyttä, ihan hitosti!

• vanhempi lady

Olen itse 50v nainen ja elellyt aika tovin sinkkuna. Sinkkuuden kestää, yksinäisen seksin kestää. Ajattelin tuossa, että en ole kunnolla halannut ketään varmaan ainakaan puoleen vuoteen ja siksi alan olla pystyyn kuollut. Siispä jos tilapäisseksi ei muuta iloa tuota, niin ainakin saa olla hetken toisen lähellä ja halata salaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe