työuupumus/masennus

helinä

en tiedä onko tää oikea palsta tämmöiselle, mutta...yksi ongelmani muiden joukossa on se, että en pysty sulkemaan työasioita pois mielestäni edes vapaa-ajalla. Eikö yksi hälytysmerkki ole se, että kun oon poikaystävän kanssa sängyssä niin en pysty keskittyyn vaan mietin vaan jotain työasioita ja työkavereita
(en siinä mielessä). kärsin jonkinlaisesta alemmuudentunteesta ja huonosta itsetunnosta työelämässä ja muutenkin. Tällainen vaan vituttaa, kun pitäis vaan unohtaa työasiat työpäivän jälkeen. Ehkä annan liikaa painoarvoa työlle ja arvotan itseäni työn ja työkavereiden kautta. Jonkinlaista masennustakin minulla ajoittain on. ajattelen aivan liikaa mitä minusta ajatellaan ja vähättelen itseäni turhaan. Oisko tämä jonkinlaista työuupumusta?

3

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voittaja

Todellakin sulla on jonkinlaista työuupumista. Neuvoisin sua kääntymään lääkärin puoleen ja sitä kautta psykologin vastaanotolle, ennenkuin mopo karkaa käsistä. Saat terapeutille kertoa asoistasi ja hänellä on varmasti antaa "työkaluja" sun elämääs. On aika alkaa elämään elämääsi itse eikä muiden kautta
      Itse elin suurinpiirtein samalla tavalla ja lopuksi se johti vakavaan työuupumukseen ja keskivaikeaan masennukseen. Se oli niin raskasta aikaa. Se oli suurinpiirtein elämää kuoleman rajamailla.
      En kenellekään toivoisi käyvän niin. Puhu asiasta avoimesti ja muita säästelemättä. Myönnä itsellesi että olet väsynyt ja hae apua!

• tero

Kiireinen työ vei minunkin terveyden.
      Lääkäri kirjoitti useamman reseptin" eiköhän näillä pärjää". Takaisin vaan töihin,
      Mielialalääkkeet turruttivat kyllä pään,ja samalla meni kaikki muutkin. Parin vuoden käytön jälkeen lopetin pillerit, ja olo on parempi ilman.Reilusti noussut painokin lähti putoamaan.
      Nukahtamislääke on ainoa jota tarviin.

• tarina

Samanlaisia ajatuksia ja unettomuutta
      Menin työterv.lääkärille joka osasi kuunnella, määräsi psykologin juttusille
      Kerroin mistä kenkä piristaa ja psy kertoi minun olevan ihan terve mutta väsynyt
      Olin sairaslomalla kuukauden ja työ taas maittoi
      Jaksoin pari vuotta ja olin sitten taas pari vk lomilla ja hyvin taas pyyhkii koska tiedän että saan lomaa jos alkaa liikaa vituttamaan

Kohotat itsetuntoasi olemalla itsellesi armelias
      Myönnät että sinun ei tarvitsekkaan keritä/osata kaikkea,
      eihän muutkaan osaa,
      osaavat vaan paremmin näytellä osaamistaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe