Mar_ia:n palsta "kotimaa"? Miksi?
Tulin juuri ja ehdin osittain vasta lukea!
minne HÄVISI
15
1484
Vastaukset
- ma_ria
Itse en sitä ainakaan poistanut.
Minusta ketjussa käytiin hyvin asiallista keskustelua tärkeästä aiheesta. - moppaajasefu
..että ennätin tarkistaa menettelytavan vasta nyt, kun avauksen alla oli jo monta kommenttia.
Voinette jatkaa keskustelua asiasta vaikkapa muutama viesti alaspäin olevassa aloituksessa, jossa on linkki Kotimaan verkkolehden sivulle.- munkki
Soita Kotimaa-lehdelle ja kysy asiaa. Siis keskustella asiasta jonka Kotimaa nosti esille tämän palstan perusteella.
Ei voi olla totta!
Palauta ketju ja pikaisesti! - ma_ria
munkki kirjoitti:
Soita Kotimaa-lehdelle ja kysy asiaa. Siis keskustella asiasta jonka Kotimaa nosti esille tämän palstan perusteella.
Ei voi olla totta!
Palauta ketju ja pikaisesti!itsekin kysyä lupaa Kotimaa-lehdeltä, jos olisin tämän tiennyt. En kuitenkaan kopioinut juttua kokonaisuudessaan. Ja netti-versiossa se oli referoitu, muun muassa Lohen ja Hautamäen kommentit puuttuivat.
Tietysti tuo nettikeskustelun sääntöjä koskeva kohta, johon Moppi viittasit, on aika selkeä. Mutta koska täällä on ennen kuitenkin ollut siteerattuna kokonaisia lehtiartikkeleita, en osannut tilanteeseen varautua.
Keskustelu epäonnisen avaukseni alla oli niin harvinaisen maltillista ja rakentavaa, että olisitpa Moppi antanut varoituksen, niin olisin itse hoitanut avaukselle luvan Kotimaasta! - moppaajasefu
ma_ria kirjoitti:
itsekin kysyä lupaa Kotimaa-lehdeltä, jos olisin tämän tiennyt. En kuitenkaan kopioinut juttua kokonaisuudessaan. Ja netti-versiossa se oli referoitu, muun muassa Lohen ja Hautamäen kommentit puuttuivat.
Tietysti tuo nettikeskustelun sääntöjä koskeva kohta, johon Moppi viittasit, on aika selkeä. Mutta koska täällä on ennen kuitenkin ollut siteerattuna kokonaisia lehtiartikkeleita, en osannut tilanteeseen varautua.
Keskustelu epäonnisen avaukseni alla oli niin harvinaisen maltillista ja rakentavaa, että olisitpa Moppi antanut varoituksen, niin olisin itse hoitanut avaukselle luvan Kotimaasta!...totta tuokin, mitä sanoit. Voithan sen tehdä jälkikäteenkin, vai kuinka?
Poistuneita viestejä emme kuitenkaan saa takaisin, mikä on minustakin valitettavaa.
Otatko minuun yhteyttä sähköpostitse ja jutellaan asiasta lisää, kiitos. moppaajasefu kirjoitti:
...totta tuokin, mitä sanoit. Voithan sen tehdä jälkikäteenkin, vai kuinka?
Poistuneita viestejä emme kuitenkaan saa takaisin, mikä on minustakin valitettavaa.
Otatko minuun yhteyttä sähköpostitse ja jutellaan asiasta lisää, kiitos.On sinänsä tietysti harmi, että joutuu poistamaan palstan aiheeseen liittyviä avauksia, jotka on kopioitu muista lähteistä. Oikein ja sääntöjen mukaan kuitenkin toimit tässä asiassa. Olen itse joutunut kipuilemaan JT-palstalla tästä samasta aiheesta. Säännöt ovat kuitenkin yksiselitteiset:
"Keskusteluissa ei saa:
...
* Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan."
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
Lainatahan tietysti saa, mutta rajoitetusti. Aiheesta löytyy todella hyvä tietopaketti täältä:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/
Tässä tapauksessahan ei koko artikkelia tai edes suurinta osaa siitä tarvitse lainata, koska juttu löytyy linkin takaa. Sieltä voi jokainen lainata kommenttiinsa sen mitä siitä tarvitsee:
http://www.ejulkaisu.fi/cgi-bin/linnea/linnea.pl?customer=kotimaa&document=00015098- ma_ria
admata kirjoitti:
On sinänsä tietysti harmi, että joutuu poistamaan palstan aiheeseen liittyviä avauksia, jotka on kopioitu muista lähteistä. Oikein ja sääntöjen mukaan kuitenkin toimit tässä asiassa. Olen itse joutunut kipuilemaan JT-palstalla tästä samasta aiheesta. Säännöt ovat kuitenkin yksiselitteiset:
"Keskusteluissa ei saa:
...
* Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan."
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
Lainatahan tietysti saa, mutta rajoitetusti. Aiheesta löytyy todella hyvä tietopaketti täältä:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/
Tässä tapauksessahan ei koko artikkelia tai edes suurinta osaa siitä tarvitse lainata, koska juttu löytyy linkin takaa. Sieltä voi jokainen lainata kommenttiinsa sen mitä siitä tarvitsee:
http://www.ejulkaisu.fi/cgi-bin/linnea/linnea.pl?customer=kotimaa&document=00015098Mutta en löydä kyllä tuon linkin takaa edelleenkään meitä veeälliä ehkä eniten kiinnostavaa haastattelun osaa, eli Lohen ja Hautamäen kommentteja.
Juttu oli tuon linkin takana referoitu ja siksi kirjoitin sen tänne.
Mutta minun mokani, se on selvä. Ja nyt siitä koitui harmia melko monelle. - moppaajasefu
ma_ria kirjoitti:
Mutta en löydä kyllä tuon linkin takaa edelleenkään meitä veeälliä ehkä eniten kiinnostavaa haastattelun osaa, eli Lohen ja Hautamäen kommentteja.
Mutta minun mokani, se on selvä. Ja nyt siitä koitui harmia melko monelle....Kotimaa-lehteen sähköpostitse ja kysyin sieltä lupaa verkkolehden artikkelin suoraan kopiointiin tälle palstalle. Viestini osoitin heille omalla nimelläni ja moppaajasefun nikillä. Nyt täytyy vai odotella, minkä kannan he ottavat asiaan.
Ilmoitan teille heti, kun saan heiltä vastauksen, olipa se myönteinen tai kielteinen. - munkki
ma_ria kirjoitti:
Mutta en löydä kyllä tuon linkin takaa edelleenkään meitä veeälliä ehkä eniten kiinnostavaa haastattelun osaa, eli Lohen ja Hautamäen kommentteja.
Mutta minun mokani, se on selvä. Ja nyt siitä koitui harmia melko monelle.Mar_ia takaisin ne kommentit siitä Kotimaa-lehdestä. Minulle ei lehteä tule ja tulin palstalle muiden kehottamana katsomaan. Oli tosi makeita ja osuvia kommentteja useilla kirjottajilla.
Aloita uusi ketju. Vaikka enpä tiedä jaksaako tässä kukaan enää uudelleen kirjoittaa samoja juttuja. Itselläni jäi lukematta aimo osa viesteistä. Harmittaa. - ma_ria
munkki kirjoitti:
Mar_ia takaisin ne kommentit siitä Kotimaa-lehdestä. Minulle ei lehteä tule ja tulin palstalle muiden kehottamana katsomaan. Oli tosi makeita ja osuvia kommentteja useilla kirjottajilla.
Aloita uusi ketju. Vaikka enpä tiedä jaksaako tässä kukaan enää uudelleen kirjoittaa samoja juttuja. Itselläni jäi lukematta aimo osa viesteistä. Harmittaa.Lohen ja Hautamäen?
Voi laittaakin, mutta kannattaa varmaan nyt ensin odottaa minkä vastauksen Moppi saa tiedusteluunsa. Itse oletan, että kysymys on pelkkä muodollisuus.
Mitä syytä Kotimaa-lehdellä olisi rajoittaa vl-artikkelin johdosta täällä käytävää keskustelua? - kirjoituksia ei sais
ma_ria kirjoitti:
itsekin kysyä lupaa Kotimaa-lehdeltä, jos olisin tämän tiennyt. En kuitenkaan kopioinut juttua kokonaisuudessaan. Ja netti-versiossa se oli referoitu, muun muassa Lohen ja Hautamäen kommentit puuttuivat.
Keskustelu epäonnisen avaukseni alla oli niin harvinaisen maltillista ja rakentavaa, että olisitpa Moppi antanut varoituksen, niin olisin itse hoitanut avaukselle luvan Kotimaasta!tällä julkaista, eihän niissä ole kopiointi-kieltoa edes.
Tai edes niitten kotisivujen näyttäminen täällä tuskin olis kielletty. Sillä varmaanhan se olis jossakin näkösällä.
Muuten eikö CD-levyjä ja kirjoja muuten saa omaan käyttöön kopioida. - moppi ei ole varma
ma_ria kirjoitti:
Keskustelu epäonnisen avaukseni alla oli niin harvinaisen maltillista ja rakentavaa, että olisitpa Moppi antanut varoituksen, niin olisin itse hoitanut avaukselle luvan Kotimaasta!asiasta, mitä laki sanoo. Silloin voi olla parempi, että ei poista tällasia asioita.
Tai vois kysyis muilta, että miten toimia tällasten asioiden kanssa.
Onkohan yhdellä henkilöllä liian suuri vastuu seriffi asiassa. Eikö olis hyvä, että olis useampi. - riviveeällä
moppi ei ole varma kirjoitti:
asiasta, mitä laki sanoo. Silloin voi olla parempi, että ei poista tällasia asioita.
Tai vois kysyis muilta, että miten toimia tällasten asioiden kanssa.
Onkohan yhdellä henkilöllä liian suuri vastuu seriffi asiassa. Eikö olis hyvä, että olis useampi.Just joo, kicki.
- huumormies
munkki kirjoitti:
Mar_ia takaisin ne kommentit siitä Kotimaa-lehdestä. Minulle ei lehteä tule ja tulin palstalle muiden kehottamana katsomaan. Oli tosi makeita ja osuvia kommentteja useilla kirjottajilla.
Aloita uusi ketju. Vaikka enpä tiedä jaksaako tässä kukaan enää uudelleen kirjoittaa samoja juttuja. Itselläni jäi lukematta aimo osa viesteistä. Harmittaa.>Itselläni jäi lukematta aimo osa viesteistä.>
Mulla jäi lukematta seppo osa viesteistä. Huaa huaaa hah hah haa! Se oli vitsi! Se oli vitsi! - Kannibal
munkki kirjoitti:
Aloita uusi ketju. Vaikka enpä tiedä jaksaako tässä kukaan enää uudelleen kirjoittaa samoja juttuja. Itselläni jäi lukematta aimo osa viesteistä. Harmittaa.kukaan yrittänyt syödä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458