Kone vuoden vanha Fujitsu Siemens Scaleo P ja käyttis XP ja nettiselaimena Firefox. Olen aika varovainen tekeen mitään itsekseni, nyt vaan alkaa hermostuttaa, kun menee jopa minuutti (muka pitkä aika...) ennenkä kone aukeaa. Ja sit, miten poistan koneeltani MSN Messengerin, niin ettei se pomppase ekana auki kun koneeni käynnistän? Sukulaismies sen koneelleni laittoi, enkä mä tee sillä yhtään mitään.
Mikähän myllyssä vikana, kun on niin sikahidas aukeamaan,
6
424
Vastaukset
- sitä
windowsin omaa hidastumista. Tälläkin koneella kestää jo nykyisin neljä minuuttia aueta. Alussa kyllä oli nopea. Eikös tuon messengerin saa pois sieltä ohjauspaneelin lisää/poista ohjelma kohdasta?
- Uuno.
Minuutti käynnistyksessä on hyvä aika, älä kovasti valita.
Putsaa kone CCleanerilla. - näin.
Käynnistä - Suorita, kirjoita msconfig.
Sieltä Käynnistys. Ota rasti pois kohdasta msmsgs. Paina Käytä OK. Käynnistä kone uudelleen.
Sitten, koneen saat nopeammaksi kun siivoat Ccleanerilla tai EasyCleanerilla.- Repe
En viel ole Mesee poistanut, mutta kohta... Easy Cleaner mulla onkin, ja sitä myös ajan pari-kolme kertaa päivässä. Mahtaisko auttaa se järjestelmänpalautus? Tyhmä kun olen, niin kysyn, että häippäseekö koneelta kaikki esim. omat tiedostot jos ton palautuksen teen? Jos jollain ois antaa asiallinen neuvo, ja vaikka mieluusti helpot ohjeet. Kiitos jo kaikille vastanneille!
- vielä.
Repe kirjoitti:
En viel ole Mesee poistanut, mutta kohta... Easy Cleaner mulla onkin, ja sitä myös ajan pari-kolme kertaa päivässä. Mahtaisko auttaa se järjestelmänpalautus? Tyhmä kun olen, niin kysyn, että häippäseekö koneelta kaikki esim. omat tiedostot jos ton palautuksen teen? Jos jollain ois antaa asiallinen neuvo, ja vaikka mieluusti helpot ohjeet. Kiitos jo kaikille vastanneille!
ei se mese poistu sillä toimella koneelta mutta se ei käynnisty konetta avatessa. Eli jos joskus haluut sen käyttöön, se on siellä niin kun muutkin ohjelmat varalla.
EasyCleaneria ei tartte ajaa noin usein. Ite ajan kerran päivässä, jos on ollut paljon netissä käyntiä ja latailua. Muuten ajan silloin tällöin vaan.
Jos teet järjestelmän palautuksen, ei omat tiedostot häviä. Kaikki uudet asetukset häviää. Windowsin päivityksiä en muista. Mutta sen näkee, kun kokeilet päivittää, ei se tuplasti niitä asenna.
Mutta jos koneella on joku virus tai spyware, siihen ei välttämättä järjestelmänpalautus auta.
Oletko ajanut virustorjunnan ja esim. Ad-Awaren?
Toisaalta minuutti koneen avautumisajaksi on aivan normaali. Sen verran menee mullakin. Jos rupee menemään useita minuutteja, sitten pitää huolestua.
Jos ei kone muuten hidastele, takkuile eikä häiriköi, voisit minun mielestäni olla aika huoleton. Jos on ylimääräistä aikaa, voisit tietysti harjotella sitä järjestelmän palautusta, että osaat sitten jos se on joskus tarpeen. Mutta en usko että siitä nyt on mitään hyötyä. - palauttele
Repe kirjoitti:
suotta, ei hyötyä tässä vaiheessa.
Tallenteletko kamalasti kuvia, millaisia ohjelmia koneella? Muistia tarpeeksi, mikä virustorjunta?
Ja koneen päivitykset on tietysti päällä..?
Onko http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm jo koneella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 484046
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131920Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631385Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951316Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681205Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51081- 47961
Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥28939Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334930En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?40917