Hei, oletko koulukiusattu?

Hanna

Hei sinä koulukiusauksen uhriksi ala-asteella joutunut 15-19-vuotias nuori!

Nyt sinulla on mahdollisuus kertoa tarinasi ja saada äänesi kuuluville. Olen sosiaalialan opiskelija Keski-Pohjanmaan Ammattikorkeakoulusta ja olen tekemässä opinnäytetyötäni aiheesta ”koulukiusaaminen ja siihen puuttuminen kiusattujen nuorten näkökulmasta”. Nyt tarvitsisinkin sinun apuasi.

Kerro minulle tarinasi ja nosta siinä esille ainakin seuraavat asiat:
-   ikäsi
-   milloin sinua on kiusattu?
-   miten sinua on kiusattu?
-   miten kiusaamiseen tulisi mielestäsi puuttua?
-   onko sinun kiusaamiseesi puututtu?
-   kenen tulisi mielestäsi puuttua kiusaamiseen?
Tarinasi voit lähettää joko postitse tai sähköpostilla. Voit kirjoittaa nimimerkillä, eikä sinun tarvitse kertoa oikeaa nimeäsi. Ota kuitenkin huomioon, että voin tarvittaessa lainata pätkiä kirjeestäsi työssäni. Toivoisin saavani kirjeesi maaliskuun puoleen väliin mennessä.
Kiitos jo etukäteen!

Terveisin, Hanna Sippola

osoite: Palmutie 3 b 6
84100 Ylivieska
e-mail: [email protected]

9

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Van der Decken

kan man ringa till dig med?

• Hanna

tarkennusta tuohon aloittamaani viestiin, nyt kaikenikäiset voitte kirjoitella minulle kiusaamisesta ala-asteella, poistan tuon ikärajan. Jokainen ajatus on tärkeä!

• Olen se vaan

Minä olen koulu kiusattu.
        Olen kyl: 10v mutta haluaisin tietää mitä teen.
        Minä olen ihan ok koulus englanti on 10 musiikki 10
        matikka 9 äidinkieli 9 käsityö 9 liikunta 8 kuvis 9½ ymppi 9- ja siinä oli pari.. Minä ehkä olen sen takia kiusattu kun olen *aika hyvä* koulussa.
        Minä haluaisin kavereita, olen välitunnilla yksin nurkassa.
        On yksi ihminen joka olisi ehkä hyvä kaveri minulle, hän on hyvä ystävää mutta ei voi alkaa

• Hanna
        Olen se vaan kirjoitti:

Minä olen koulu kiusattu.
        Olen kyl: 10v mutta haluaisin tietää mitä teen.
        Minä olen ihan ok koulus englanti on 10 musiikki 10
        matikka 9 äidinkieli 9 käsityö 9 liikunta 8 kuvis 9½ ymppi 9- ja siinä oli pari.. Minä ehkä olen sen takia kiusattu kun olen *aika hyvä* koulussa.
        Minä haluaisin kavereita, olen välitunnilla yksin nurkassa.
        On yksi ihminen joka olisi ehkä hyvä kaveri minulle, hän on hyvä ystävää mutta ei voi alkaa

Hei Minä!

Ikävää että olet joutunut kiusaamisen uhriksi. Oletko kertonut tilanteesta esim. opettajallesi, terveydenhoitajalle, tai vanhemmille? Jos koulussanne on koulukuraattori niin myös hänelle voit käydä juttelemassa asiasta. Älä jää yksin asian kanssa!

• Minä
        Hanna kirjoitti:

Hei Minä!

Ikävää että olet joutunut kiusaamisen uhriksi. Oletko kertonut tilanteesta esim. opettajallesi, terveydenhoitajalle, tai vanhemmille? Jos koulussanne on koulukuraattori niin myös hänelle voit käydä juttelemassa asiasta. Älä jää yksin asian kanssa!

Minä olen kertonut opettajalle kiusaajasta ja opettaja on Puhunut niiden kanssa ja ne sanovat minua juorukelloksi..
        Minulle on jotkut sanonut jotku sellaiset jotka eivät kiusaa minua että minusta juorutaan kaikenlaista typerää..

• kiusattu91

Olen neljätoista vuotta vanha tyttö. Ei minua varsinaisesti "kiusata" se on sellaista hiljaista kiusaa, että kuiskitaan ja puhutaan pahaa selän takana. Tarkkaillaan, mitä teen ja sitten myöhemmin nauretaan sille.

Tähän ei oikein voi puuttua, kun se on niin pientä, ei voi tehdä mitään.

Vaihdan koulua pian onneksi, koska muutamme,
      Jess!

• Hanna

Kiusaamiseen voi ja pitää aina puuttua, oli se sitten pientä kuiskimista seläntakana tai muuta vastaavaa, mutta jos kiusattu kokee sen kiusaamisena niin siihen on puututtava. Kiusattu91, oletko kertonut asiasta rehtorille, terkkarille, vanhemmille, tai kenellekään aikuiselle? toivon että uudessa koulussa menee paremmin ja jos sama jatkuu niin ilmoita siitä heti jollekin aikuiselle! voimia teille molemmille!

• Hanna

Kiitos kovasti kaikille jo vastanneille ja kirjoitelkaahan vain vielä minulle kokemuksistanne, ihan jokainen kokemus on tärkeä! yhteystiedot ensimmäisessä viestissä!

• mää

tärkeästä aiheesta teet tutkimusta! tsemppiä opinnäytetyöhösi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe