20 vuotta migreenistä kärsineenä, ja monenlaisia kipulääkkeitä käyttäneenä, kysyin lääkäriltä, eikö olisi lääkettä ehkäisemään kohtausta.
Sain Emconcor nimisen lääkkeen, ja migreeni on pysynyt poissa.
Kokeilkaa !
Migreenin esto
13
9500
Vastaukset
- Psykosomaatti
Migreeni jäi lähes kokonaan pois, kun löytyi tehokas lääke. Ennaltaehkäisyksi riittää kun tiedän tehokasta lääkettä olevan saatavilla. Migreeni ei laukea. Tämäkin voi olla yksi psykosomaattisiin sairauksiin liittyvä ominaisuus.
- Eve 37
Ei löydy moisella nimellä mitään lääkettä lääketietokeskuksen sivulta.
Mitähän lääkettä tuo on?- Beetasalpaaja?
Sydämen vaikeahkon ja vaikean vajaatoiminnan hoitamiseen käytettävä lääke, yleensä yhdessä toisen lääkkeen kanssa. Oliskohan beetasalpaaja tai jotain sinne päin.
- teppo
Minä olen käytttänyt Emconcor lääkettä jo monta vuotta migreenin estoon.
Se on betasalpaaja, kuten tuossa yhdessä viestissä sanottiin, mutta jos mitään sydän-verenpainetautia ei ole, lääkkeen käytölle ei pitäisi olla ongelmia.
Neurologi kirjoitti reseptin ilman mitään tutkimuksia.Keskustele oman lääkärisi kanssa asiasta.
Minun mielestä on paljon helpompaa ottaa yksi pieni pilleri aamuisin, ja välttää migreeni,kun ottaa kipulääkettä kohtauksen jo alettua.
Päivä on kuitenkin pilalla kun migreeni iskee !
Toinen vastaava lääke on Orloc. - ttt
teppo kirjoitti:
Minä olen käytttänyt Emconcor lääkettä jo monta vuotta migreenin estoon.
Se on betasalpaaja, kuten tuossa yhdessä viestissä sanottiin, mutta jos mitään sydän-verenpainetautia ei ole, lääkkeen käytölle ei pitäisi olla ongelmia.
Neurologi kirjoitti reseptin ilman mitään tutkimuksia.Keskustele oman lääkärisi kanssa asiasta.
Minun mielestä on paljon helpompaa ottaa yksi pieni pilleri aamuisin, ja välttää migreeni,kun ottaa kipulääkettä kohtauksen jo alettua.
Päivä on kuitenkin pilalla kun migreeni iskee !
Toinen vastaava lääke on Orloc.kirjoituksessasi oli pieni (liekö kirjoitus)virhe: betasalpaajat ovat yleisimmin tunnettuja nimenomaan juuri verenpainelääkkeinä, itselläni hävisivät migreenitkin kun alettiin hoitaa verenpainetta betasalpaajilla.
- tsp
Aloitin myös tämän Emconcorin käytön pari viikkoa sitten, estolääkityksenä syön sitä nyt alkuun 4 kuukauden jakson. Sen jälkeen katsotaan pärjäänkö ilman. Samalla sain 2 viikon kortisoonilääkityksen kuukauden kestäneeseen jomotukseen.
Jos epäilee migreeniä kannattaa mennä suoraan päänsärkyyn perehtyneelle lääkärille, neurologille, esim. Päänsärkykeskukseen. Siellä osataan auttaa ja antaa suoraan oikeat lääkkeet! Kun taas terveyskeskuksissa tuntuvat antavansa vaan särkylääkkeitä...ei tepsi migreeniin.- Migreenipotilas
Useissa tapauksissa "tavallinen" särkylääkitys on migreeniin toimiva ratkaisu. Vaativat vaan imeytymistä edistävän oheislääkityksen. Tosin moni "oikea" migreenilääkityskään ei tehoa vatsaoireiden aiheuttaman imeytymishäiriön seurauksena. Minulla on tavallinen särkylääkitys (mefenaamihappo) tehostettuna imeytymistä edistävällä lääkityksellä ja se ei ole pettänyt kertaakaan. Nykyaikaisemmat lääkitykset ovat olleet täysin tehottomia.
- migreeni 25 vuotta
Vuosien varrella on tullut kokeiltua useampaakin beetasalpaajaa, tuokin lääke on tuttu. Useimmiten on käynyt niin, että estolääke tehoaa vähän aikaa, sitten se täytyy vaihtaa. Tämänhetkinen on Atacand. Topimax-epilepsialääkettä kokeiltiin, se ei tehonnut.
Joku sanoi ettei kannata mennä terveyskeskukseen. Meillä päin tk-lääkärit osaavat kyllä hoitaa migreeniäkin, ja alussa tai sitten jos tulee suuria muutoksia tilassa, voivat lähettää neurologille. Ja samalla tavalla neurologikin joutuu kokeilemaan, mikä lääke sopii, sillä se on yksilöllistä.
Ja useimmilla triptaanit auttavat kohtauksiin, ne ovat täsmälääkkeitä migreeniin. Lievempään särkyyn voidaan määrätä myös särkylääkkeitä. Estolääke voi myös vähentää kohtauksia, ei aina kokonaan lopettaa niitä. - cillalilla
minulla on vaikea migreeni ollut 29vuotta, sanomattakin on selvää kaikkea on kokeiltu,vuosien varrella, imigran peräpuikko on ollut paras kohtauslääke.mutta niin outoa kun se onkin ,niin nukahtamislääkkeeksi tarkoitettu lääke imovan, tehoaa migreeniin, lääkettä ei saisi käyttää pitkään koska se aiheuttaa riippuvuutta. (jossain määrin kai kaikki lääkkeet) ,olen elänyt tämän taudin kanssa , myötätuntoni kaikille jotka siitä kärsivät, liian vähän tutkittu sairaus. jos löydätte lääkkeen joka helpottaa oloa, mielestäni lääke kuin lääke jos se auttaa, on parempi kuin , helvetillinen tuskallinen päänsärky.
- Riitta
Olen saanut myös avun Orloc lääkkeestä. Ei enää jatkuvaa monta päivää peräkkäin kestävää särkyä. Harmi vain kun sitä ei ehdotettu minulle jo vuosia... sitten. Kaikkea on ennätetty kokeilla ennen tuon lääkkeen saantia.
- nuppu
mulla oli LAMICTAL niminen epilepsialääke estolääkkeenä ja oli hyvä mut teho loppui n. vuoden käytön jälkeen.
siskoni saanut avun TRIPTYL nimisestä masennuslääkkeestä käytetään kipukynnyksen nostoon. minulla ei auttanut.
tällä hetkellä käytän BISOPROLOL nimistä peetasalpaajaa kokeilu alussa. epäilyttää ettei tehoa.
seuraavana listalla on tämä TOPIMAX epilepsia lääke. - Kari99
Beetasalpaajia käytetään yleisesti.
Triptyl toinen yleinen (varsinkin jos samalla niska/hartia lihassärkyjä). - Auttaa
Pyytäkää kokeilua. Minulla myös auttoi migreeniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603