Trukki mökille?

Jukka

Sanokaa ihmiset mikä on hyvä trukki merkki eli mikä trukki kantsuu ostaa mökille?

12

3035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hysterinen

Riippuu kovastikin siitä, onko mökilläsi ajoalustana asfaltti vai betoni. Montako tonnia noustava kerralla? Tarvitseeko nostaa kahteen vai kuuteen metriin? Montako sataa lavapaikkaa vai tuhansistako puhutaan?

• kurottaja

Ei tarvi niin hyvää alustaa, Kulkee isojen renkaiden ansiosta vaikka metsässä, voi nostaa taakan kauas ja korkealle. Merkkejä on ainakin tietääkseni Manitoy ja JCB (meniköhän nimet oikein)

Kyllä trukki tai kurottaja on jokaisen kesämökin perusvaruste! :)

• Muuta.....

Oon myös sen kurottajan kanalla, sillä on niin kiva nostella kun ei tarvi päästäkkään joka pensaan taa vaan voi puomilla lykätä ja mikäs on savupiippuun hattua viedessä talveksi kun voi kurottajalla lykätä vaimon sinne vaikka joka kerta, kun mökille tullaan ja sieltä lähdetään. Lisäksi sillä onnistuu mökkitien auraaminen aivan mahtavasti, kun on neliveto ja isot pyörät, laiturin nostosta puhumattakaan.
        Kyllä minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että joka mökillä täytyy olla kurottaja ja maston pituudesta ei kannata tinkiä, sitä voi katua myöhemmin.

• kyllä
        Muuta..... kirjoitti:

Oon myös sen kurottajan kanalla, sillä on niin kiva nostella kun ei tarvi päästäkkään joka pensaan taa vaan voi puomilla lykätä ja mikäs on savupiippuun hattua viedessä talveksi kun voi kurottajalla lykätä vaimon sinne vaikka joka kerta, kun mökille tullaan ja sieltä lähdetään. Lisäksi sillä onnistuu mökkitien auraaminen aivan mahtavasti, kun on neliveto ja isot pyörät, laiturin nostosta puhumattakaan.
        Kyllä minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että joka mökillä täytyy olla kurottaja ja maston pituudesta ei kannata tinkiä, sitä voi katua myöhemmin.

olisin jonkun 30t ympäripyörivän telaalustaisen kaivurin kannalla olis hyvä ruopata lapsille uimaranta ja muijalle matonpesupaikka niin ja rosvopaisti monttu miten näppärä olis tekasta.Jos sattus oleen vielä paskahuussin rakennuspaineita niin pohjan kaivut ja muut semmoset luontuis oikeen sutjakkaasti,istutuksia miten olis helppo siirrellä joka vuotiseen tyyliin,kyselis vaan muijalta et minne päin tätä ruusupuskaa tälläkertaa kööjätään(tontti noin 700m2)Että tämmöstä mieltä minä olen joka jätkällähän ny pitää kaivuri olla eihän sitä muuten mistään mitään tule!

• tuommosta
        kyllä kirjoitti:

olisin jonkun 30t ympäripyörivän telaalustaisen kaivurin kannalla olis hyvä ruopata lapsille uimaranta ja muijalle matonpesupaikka niin ja rosvopaisti monttu miten näppärä olis tekasta.Jos sattus oleen vielä paskahuussin rakennuspaineita niin pohjan kaivut ja muut semmoset luontuis oikeen sutjakkaasti,istutuksia miten olis helppo siirrellä joka vuotiseen tyyliin,kyselis vaan muijalta et minne päin tätä ruusupuskaa tälläkertaa kööjätään(tontti noin 700m2)Että tämmöstä mieltä minä olen joka jätkällähän ny pitää kaivuri olla eihän sitä muuten mistään mitään tule!

ite kyllä, jos olis vielä saatavissa, ostaisin sine keskelle tontti marionin..... se vasta peli olis

• linkki.............

• MOK

... etukuormaajalla varustettu traktori? Sille voisi mökillä olla enemmän käyttöä kuin trukille.

• Olen monta vuotta haaveillut traktoria möksälle mutta ei siitä mitään tule. Muija perhana pistää hanttiin. Olen yrittänyt kaikin tavoin perustella miten sillä hoituisi erilaiset pihatyöt ja kauppareissut. Siis muija siihen perälaatikkoon istumaan ja sitten köröteltäisiin pitkin kylänraittia. Ei vaan mene perille. Ja yli kaiken, terapiavälineenä traktori olisi suorastaan ylivoimainen.

• MOK
        Kassara kirjoitti:

Olen monta vuotta haaveillut traktoria möksälle mutta ei siitä mitään tule. Muija perhana pistää hanttiin. Olen yrittänyt kaikin tavoin perustella miten sillä hoituisi erilaiset pihatyöt ja kauppareissut. Siis muija siihen perälaatikkoon istumaan ja sitten köröteltäisiin pitkin kylänraittia. Ei vaan mene perille. Ja yli kaiken, terapiavälineenä traktori olisi suorastaan ylivoimainen.

... naiset ovat joissakin pikkuasioissa aivan turhan järkeviä...

• toyo

kyllä tänä trukki on monipuolinen , olen jo parina kesänä tai keväänä jo istuttanut pari aaria perunaa ja syksyllä nostanut ne ja talvella lumityöt sujuu hyvin,,,ja naapurin venettäkin kuskannut vesille.

• ostin

avantin pienkuormaimen ja sen saa melkein pilkkahintaan mersun hinnalla.

• jo 15 v. sitten

vanhemman traktorikaivurin ford 4500/73 mökille ja enpä ole ostosta katunut. kaverit olisivat se jo kiljuen vieneet, mutta sitähän ei pois anneta.
      On kätevä pihapiirin ajokas, etukauhassa lisävarusteena koukku/kuula saa veneet kuljetettua laskupaikalle ja takaisin katoksen alle,etukauhan päälle pikakiinnikeillä kaksisiipi lumiaura oman tien auki pitoa varten, etukauhalla voi kuskata pihalla tavaroita nostaa n. 1500 kg etukauhassa lähes 3,60 korkealle, halotut puut saa suoraan etukauhassa kuskattua verkon sisälle kuivumaan, että huiskista vaan, kaivurin puolella voi myös nostaa ja liikuttaa täsmäsiirtoja muutaman sentin tarkuudella, käyttöä on rajattomasti ja pienet esteet eivät muodostu ylipääsemättömiksion maastokelpoinen ja tärkeintä, että kone säästää vanhaa miestä ja käsiä kun on nosturi/kantaja, että suosittelen, kun ei tarvi pitää rekisterissä eikä vakuuttaa kun pysyy omilla tiluksilla ja itse käyttää.Käy löpöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4730
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3354
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2573
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2280
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      8
      1223
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      968
    Aihe