Meillä on noin kuukauden vanha käsintuftattu villamatto, hinta oli n. 300€.
Muttamutta... puolen sentin mittaisen villalankapölyn määrä ympäri olohuonetta alkaa pikkuhiljaa ylittää sietokykyni.
Kysymys kuulunkin, loppuuko pölinä ikinä? Miten kauan jatkan imurointia? Vai vaihdanko suosiolla maton ja säästän hermojani?
Matto on muutoin aivan ihana ja sopii kuin tatti paikalleen.
Tuftattu villamatto: loppuuko pölinä ikinä????
4
713
Vastaukset
- Nuunuu
Kyllä se loppuu, mutta kauan kestää, sen voin luvata! Voisit kokeilla tuuletusta kostealla ilmalla (ei vesisateessa) se ehkä sitoo enimmän irtonukan paremmin ja poistaa sähköisyyttä.
- toinen imuroija
Ensi alkuun pölyää tosiaan enempi, mut se loppuu! En muista kauanko meillä meni tuohon alkuvaiheeseen, ehkä noin kuukausi. Jatkossakin säännöllinen imurointi (eläin ja lapsiperheessä n. 1-2 kertaa viikossa) pitää maton kauniina.
- imuroija
Ihanaa, valoa näkyvissä!
En siis heitä vielä imuria enkä mattoa kaivoon! - ahaapi
imuroija kirjoitti:
Ihanaa, valoa näkyvissä!
En siis heitä vielä imuria enkä mattoa kaivoon!EI kannata ostaa mitään tuftattua mattoa! tuftattuja ja aitovillamattoja on tosi hankala saada puhtaaksi! Tuftattu matto ei saa kastua läpi, liima nousee maton pintaan pohjasta. Narumatot on kanssa riskitekijöitä lapsi- ja eläinperheissä, varsinkin vaaleat! Virtsa, vatsahappo ym, tahrat värjäävät mattoa. Ja matot kellastuvat helposti, jos niitä ei saa nopeasti kuivaksi. Kannattaa aina mattoa hankkiessa käydä vaikka kysymässä mattopesulasta pesuhintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284