on suomalaisialla kun käytuolla maailman menoa forumilla sielä puhetta siitä lavasta joka uppos justii ja luultavasti 1300 uhria oli niin siellä keskutelleevat siittä ja hirveesti on keskutelujoita mutta kaikki vaan nauraavat ja haukkuvat niitä,luultavasti suurin osa oli tummempi ihosia ? näinkö tosissaa suomalaiset on nauraavat tuommosille tapaturmille ja haukkuuvat vielä päälle huhhhuh
kyllä huomaa
5
349
Vastaukset
Kaveri jäi Konginkankaalle, onneksi poika selvisi pelkällä (?)sairaalareisulla. Ikävöi varmaan äitiään maailman tappiin asti, rankka paikka lapselle vaikka isommat sisarukset ja isovanhemmat yrittävät paikata parhaansa mukaan.
- mutta...
Tuollaista havainnoidessaan kannattais ajatella myös etteivät kaikki ole samanlaisia.. ei kaikki ole rasisteja.. ei kaikkia naurata tollaset.. ei kaikki varmaan kirjottele kyseiseen keskusteluun, itsekin kuulin keskustelusta vasta nyt kun näin sun viestisi...
Tiedätkö että yleistäminen on aika surullista (tarkoitan että pahoittaa joidenkin mielen)?- tietää
yleistämistä? no kuule eijoo semmosta päivää millon suomalainen ei yleistäs mustalaista jonku tekemisiin siis joku teke rikoksen ni se on kaikkien mnustalaisten syytä joku parkkeeras autonsa invapaikalle mustalaisten tapa joku varasti kaupasta kaikki tekee niin ja tätä listaa vois jatkaa loputomiin kyllä siinä väkisinki alkaa kattoo "lahjahevosen" sisään mää oon klylläästyny siihen että aina pitäs kulkee syyt niskoilla tai sitten olla puolustus asemissa mutta en tietenään tarkota kaikkia suomalaisia vaikka puhun suomalaisista vaan ne jotka tekee samalaila nää mannettelija yms nii niitä koskee se jos et ite tee nii nii ei koske sua hyvä etää et tee sinä
- (sama kuin "mutta")
tietää kirjoitti:
yleistämistä? no kuule eijoo semmosta päivää millon suomalainen ei yleistäs mustalaista jonku tekemisiin siis joku teke rikoksen ni se on kaikkien mnustalaisten syytä joku parkkeeras autonsa invapaikalle mustalaisten tapa joku varasti kaupasta kaikki tekee niin ja tätä listaa vois jatkaa loputomiin kyllä siinä väkisinki alkaa kattoo "lahjahevosen" sisään mää oon klylläästyny siihen että aina pitäs kulkee syyt niskoilla tai sitten olla puolustus asemissa mutta en tietenään tarkota kaikkia suomalaisia vaikka puhun suomalaisista vaan ne jotka tekee samalaila nää mannettelija yms nii niitä koskee se jos et ite tee nii nii ei koske sua hyvä etää et tee sinä
Niin, yleistämistä. Minusta muuten vähän tuntuu, että käsitit jotain viestissäni toisin kuin mitä mä tarkoitin... Sanoin kyllä, että sä yleistit ensimmäisessä viestissä ja sanoin myös, että yleistys ei tunnu ollenkaan hyvältä sivusta-seuraajasta johon yleistys ei sovi.
Ja jos voisin niin lisäisin suoraan ensimmäiseen vastaukseeni että kaikki kansat varmaan yleistää jotain (tarkoitan että jokaisessa kansassa on ihminen/ihmisiä jotka sanoo "kaikki nämä ja nuo on sellaisia ja sellaisia")
Ajattelen että olisi hyvä jos ihmiset aina edes yleistyksen tehtyään huomaisivat ajatella ettei kaikki ole samanlaisia, ettei kaikki ole sellaisia mitä he ajattelevat...
Näitä kaikkia yleistyksiä, joita säkin luettelit, kuunnelleena ymmärrän hyvin että olet kyllästynyt... Kyllästymisestä tuli mieleen että ehkä siinä vaiheessa vois jättää haukkujat omaan arvoonsa eikä välittää varsinkaan netissä, nopeastihan tällaisen palstan voi siivota asiattomista viesteistä ja kiusaajat ja rasistitkin kyllästyy joskus yrittämään p*skomasta muiden niskaan... ;) Tää vaan ajatus, joka tulee mulle ainakin usein mieleen netin keskustelu-foorumeta lukiessa....
En ole romani-vastainen enkä suomalais-vastainen... - neiti...
(sama kuin "mutta") kirjoitti:
Niin, yleistämistä. Minusta muuten vähän tuntuu, että käsitit jotain viestissäni toisin kuin mitä mä tarkoitin... Sanoin kyllä, että sä yleistit ensimmäisessä viestissä ja sanoin myös, että yleistys ei tunnu ollenkaan hyvältä sivusta-seuraajasta johon yleistys ei sovi.
Ja jos voisin niin lisäisin suoraan ensimmäiseen vastaukseeni että kaikki kansat varmaan yleistää jotain (tarkoitan että jokaisessa kansassa on ihminen/ihmisiä jotka sanoo "kaikki nämä ja nuo on sellaisia ja sellaisia")
Ajattelen että olisi hyvä jos ihmiset aina edes yleistyksen tehtyään huomaisivat ajatella ettei kaikki ole samanlaisia, ettei kaikki ole sellaisia mitä he ajattelevat...
Näitä kaikkia yleistyksiä, joita säkin luettelit, kuunnelleena ymmärrän hyvin että olet kyllästynyt... Kyllästymisestä tuli mieleen että ehkä siinä vaiheessa vois jättää haukkujat omaan arvoonsa eikä välittää varsinkaan netissä, nopeastihan tällaisen palstan voi siivota asiattomista viesteistä ja kiusaajat ja rasistitkin kyllästyy joskus yrittämään p*skomasta muiden niskaan... ;) Tää vaan ajatus, joka tulee mulle ainakin usein mieleen netin keskustelu-foorumeta lukiessa....
En ole romani-vastainen enkä suomalais-vastainen...Olen tässä lueskellut näitä viestejä ihan mielenkiinnolla...
ihmettelen kovasti miksi pitää alentua tuolle tasolle... ihan mustaiset kuin valkolaisetkin.. Jos joku yleistää niin anna yleistää.. ei se parane huutelemalla tai syyttämällä.. minä ainakin jättäisin omaan arvoon kaikki yleistämiset..en olisi samalla viivalla kuin haukkujat ym ym...Se täytyy kyllä sanoa, että ei täällä asiaa puhuta.. Maailma on pahaa täynnä´, ihmiset näkevät nälkää, joutuvat lähtemään kodeistaan ym ym.. ja suomessakin on erittäin paljon pahaa.. kaikkissa ikäryhmissä kuin kansalaisuuksissakin... Minä itse olen mustalainen ja olen myös valkolainen..työssä käyn ja samanaikasesti opiskelen kovasti.. ja rasisti en missään nimessä ole.. olen oikeuden puolella aina.. jos mustalainen tekee väärin niin ajattelen, ettei se ole oikein ja ja samallailla ihan kaikista ihmisistä.. Olkaamme järkeviä ja lopetamme toisten ihmisten mollaamisen.. ja yritetään olla sovussa toistemme kanssa... toivon kaikille ihmisille kaunista ja rauhallista kevään odotusta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724899Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134600- 794070
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak973968Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223004- 352748
- 282687
- 372662
- 392643
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232494