Pituusgallup

pampula

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka pitkiä synnytyksiä olette kokeneet ja miten pitkiä eri vaiheet olivat? Itselläni itse synnytys kesti 17,5 tuntia, mutta kokonaisuudessaan lapsiveden menosta alkaen 30,5 tuntia. Ponnistaminenkin vei mukavat 1,5 tuntia. Nämä ajat tuntuvat mielestäni kovin pitkiltä ja olisi kiva kuulla kuinka yleistä näin pitkä synnytys on?

22

2039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penni

mulla esikoinen syntyi kahdessa tunnissa joista toinen tunti ponnistusvaihetta, toinen lapsi sitten puolessa tunnissa ponnvaihe n 10 minuuttia. lapsivedet eivät menneet spontaanisti vaan molemmissa kalvot puhkaistiin ja lapset syntyivät heti sen jälkeen.MOlemmat synn "kivuttomia" ts ilman kivunlievitystä.Olen nyt 32v ekan sain 27v Pituus 173cm/57kg
      mun paraskaveri synnytti kylläkin 32 tuntia että ainakin kuulotietoa toisenlaisistakin synnytyksistä on...:) joku näiden välillä lienee se tavallisin aika....

• äiti

Mulla eka synnytys 9,5 tuntia,ponnistusvaihe 19 min,kivunlievityksenä aquarakkulat kerran laitettuna.Toinen synnytys 9 tuntia,ponnistusvaihe 10 min ja kivunlievityksenä jälleen aquat.Kolmas synnytys 4 tuntia 10 min,ponnistus 6 min ilman kivunlievityksiä.Kaikki alkaneet supistuksilla ja vedet menneet vasta kalvojen puhkaisun jälkeen.

• Tuimaliini

Synnytys kaikkiaan kesti 9,5 tuntia, josta ponnistusvaihetta 50 minuuttia. Synnytys käynnistettiin suun kautta otettavilla prostaglandiinipillereillä ja kalvot puhkaistiin, kun laitettiin kohdunkaulan puudute. Muuta lääkitystä ei ollut.

• äiti

minä synnytin esikoiseni lokakuussa ja synnytys kesti yhteensä 8 h ja 25 minuuttia. siitä ponnistusvaihetta 48 min. synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla,jonka jälkeen alkoi mahtavat supistukset....

• Snoopero

ekoista säännöllisistä supistuksista vauvan syntymään 32 tuntia. Papereissa synnytyksen kesto on 12 tuntia ja 40 minuuttia, sisältäen 1½ tunnin ponnistusvaiheen. Kipuihin sain epiduraalia, joka ei kuitenkaan vaikuttanut enää ponnistusvaiheessa. Vauva tuli ns. avotarjonnassa ja maailmaan tuloon tarvittiin apuna imukuppia ja lopulta pihtejä.

• synnytys kesti

noin 14,5 h, ponnistusvaihe 22 min. En muista paljonko kestoksi tulisi ihan ekasta supistuksesta lähtien. Lapsivesi meni vasta ponnistaessa. Sairaalassa sanoivat ihan hyväksi suoritukseksi ensisynnyttäjälle, jolla on perätilavauva. Katotaan nyt, tulisko tämä toinen vikkelämmin, ilmeisesti ois kuitenkin pää edellä tulossa. :-)

• hyvä kokemus silti

Virallisesti synnytys kesti 16h, mutta lapsivesien menosta syntymään kului 27h. Ja koska myös kipeät supistukset alkoivat tuolloin, olin käytännössä mielestäni synnyttämässä tuon 27h...

• lisa

esikoisen synnytys alkoi lapsivesien menolla ja muutaman minuutin kuluttua vesien menosta alkoi supistukset. synnytys kesti 5h 30min. ponnistusvaihe 11min ja jälkeisvaihe 10min.Lyhyt synnytys ensisynnytykseksi.

• Aija

Mulla on molemmat synnytykset olleet suht. lyhyitä mutta sitäkin rajumpia.
      Esikoisen synnytys kesti kaikenkaikkiaan 6 h 50 min, joista ponnistusvaihe kesti n. 30 min.

Nyt kun sain toisen lapseni, synnytyksen kokonaiskesto oli 4h 50 min, joista ponnistusvaihe kesti 3 min ja istukan syntyminen peräti 20 min.
      Tuskat oli aivan valtavat eikä kohdunkaulanpuudutuksesta ollut mitään lievitystä.

Että en sitten tiedä kumpi parempi: lyhyt ja erittäin tuskallinen vai pidempi ja hieman helpompi synnytys...

• äityli

Synnytys kesti 2 tuntia supistusten alkamisesta vauvan syntymiseen. jälkeisvaihe n. 15min. olen ensisynnyttäjä. aika helpolla pääsin.

• anya

Ensimmäinen synnytys kesti 38 tuntia, josta ponnistusvaihe oli 20 minuuttia. Kivunlievityksenä oli ilokaasu, pari imua. Toinen kesti 12 tuntia, josta ponnistus 10 minuuttia, kivunlievityksenä akvarakkulat, jotka eivät lievittäneet kipua. Kolmas synnytys käynnistettiin. Se kesti 6 tuntia, ponnistusvaihe 2 minuuttia, ei kivunlievitystä. Tämä oli helpoin synnytys, paljon helpompi kuin kaksi sektiota.

• tiia18

Synnytys kokonaisuudessaan kesti 10,5h, supistukset alkovat n. klo.1.00 yöllä ja olin yksin kotona,yritin yksin jaksaa olla mahdollisimman kauan
      kotona,etten häiritsisi muiden yöunia...hormoonit vissiin vähän sekasin oli ja olin muutenkin ihan sekaisin,juuri edellisenä iltana olin päässyt sairaalasta kotiin (raskausmyrkytys).. vihdoin ja viimein vähän ennen 7 aamulla soitin kaverilleni että pakko päästä sairaalaan,sattuu niin kauheasti, sairaalassa pääsin suihkuun ja sitten makamaan,lääkkeitä kehiin ja synnytys käyntiin... ponnistusvaihe kesti mahtavat 3minuuttia :) se oli loppujen lopuksi nopeaa toimintaa ja selvisin ilman repeytymiä tai mitn,vaikka en ollut koko yönä nukkunut silmäystäkään ja sitä edellisenkin illan ja puoli yötä sairaalassa ollut ja kotona tuskaillut,niin jaksoin heti synnytyksen jälkeen lähteä suihkuun ja kävellä toiselle puolelle sairaala ja hoitaa pikkuneitiä,joka muuten oli vain 44senttiä ja 2,5kiloa :)

• 5 tuntia

Elokuussa syntynyt esikoiseni syntyi yhteensä viidessä tunnissa. Synnytys käynnistettiin. Ponnistusvaihe kesti "ihanat" kolme tuntia, joista viimeiset 2 tuntia kirjattiin aktiiviseksi ponnistusvaiheeksi. Mielestäni se eka ponnistustunti oli kyllä aktiivisin, kun silloin oli vielä voimia ponnistaa, mutta vauva tosin oli niin ylhäällä, ettei tapahtunut juuri mitään. Jälkeisvaihe kesti 30 minuuttia.

• Lähihoitaja/äiti

Ensimmäisen synnytys kesti 4h20min, ponnistus 30min, toinen tuli vauhdilla 3h20min ja ponnistus 14min ja kolmas 2h50min ja ponnistus 30min.

• äiti kolmelle

esikoinen 9t 10min ponnistus 28min

kakkonen 2t 48min ponnistus 4min.

kolmonen 1t 28min ponnistus 6min.

• minä

Mulla imukuppi-synnytys kesti 8 tuntia (esikoinen). Eri vaiheille ei ole sen tarkempia aikoja...

• onnellinen äiti

Säännöllisistä supistuksista alkaen synnytys kesti kaheksisen tuntia. Aamulla seitsemältä sairaalaan kun supistuksia tullut n. kuuden minsan välein, mutta synnytys ei käynnistynyt ennen kuin vasta kello 16 iltapäivällä. Noin kaheksalta illalla epiduraali ja kello kymmenen illalla supistukset erittäin kovia. Ponnistusvaihe kesti 20 minsaa, mikä ei kuulemma ole kovin tavallista ensisynnyttäjällä.
      Vauva 53 cm ja paino 3550 g. Poika komia kuten isänsä =)

• Äippä

Esikoinen 14h ponnistus 45min.
      Ihan ensimmäisestä supistuksesta n. 17h :)
      Epiduraali kivunlievityksenä ja kalvot puhkottiin.

Kakkonen ensimmäisestä supistuksesta 9h ja ponnistus 8min.
      Kotiin lähtötarkastuksessa lääkäri sanoi kokonais kestoksi 4h en muista mistä se lasketiin.
      Sanoi vain kalvojen puhkomisen ja puudutuksen jälkeen kaiken olleen rytinää :)
      Kohdunkaulanpuudutus ja kalvot puhkottiin.

Kolmosta odotan ja saa nähdä kuinka nopeaa tulee jos lyhyenee vain nuo ajat :)
      En toivo kovin nopeaa rytinäsynnytystä kun ovat kuulemma kivuliaita.

Kaverini synnytti kolmosensa, niin että tokasta supistuksesta lähtivät (oli ollut jo tuo supistus niin kivulias että kuvaili tajun lähtevä) :) sairaalassa jäänyt käytävälle sohvalle makamaan ja odottaman kun mies haki kätilön ja pyörätuolin.
      Suoraan saliin ja housut revitty pois ja samontein ponistamaan :o

• kesti

kokonaiskesto oli 1h25min,eli vähällä selvisin.kyllä mä sitä pelkäsinkin,en varmaan osannut muuta ajatellakkaan raskauden aikana kun synnytystä.

• Äippäliini82

Kasti kaiken kaikkiaan 4h 50min, siitä ponnistus vaihe 20min.

• minä

avautimis vaihe 3tuntia ja ponnistus 20min.oli eka.kyllä sait kauan kestaa,nostan sulle hattua:)

• ...

Eka synnytys kesti 7,5 tuntia. Ponnistusvaihe 15min

Toinen synnytys kesti 4,5 tuntia. Ponnistusvaihe myös n. 15min

=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe