Tradenomi / Ekonomi

Asetttelusta

Vahingossa eksyin tälle sivustolle ja ihan pakko oli kirjoittaa tuosta tradenomi ekonomi vastakkain asettelusta.

Useat täällä sivulla väittävät että tradenomi ei tule ikinä saamaan ekonomin töitä. Kannustuksena kaikille teille tradenomeille (tai tuleville sellaisille) ajattelin kertoa omasta tilanteestani.

Valmistuin AMK:sta tradenomiksi ja heti valmistumisen jälkeen pääsin arvostettuun yritykseen töihin. Ei mennyt kuin vuosi ja nyt olen jo hyvin arvostetussa työssä. ALAISENANI toimii tällä hetkellä usempikin ekonomi (jotka ovat olleet kyseisessä yrityksessä jo paljon minua ennen töissä!).

Koulun paperit eivät näin ollen merkise kaikkea vaan myös monet muut tekijät vaikuttavat omaan työllistymiseen.

On kuitenkin täysin väärin väittää että tradenomin papereilla ei saisi hyvää työpaikkaa.

p.s. Olen joutunut opettamaan näille kyseisille ekonomia alaisilleni useita perusasioita, joten se siitä yliopistokoulutuksen tasosta.

11

2307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhautunut...

Jos ja kun haluat provoilla, tee se edes paremmin!

• tiuku

Juu, totta se kuule vaan on. Se, mihin päätyy töihin ja miten uralla etenee on täysin kiinni ihmisestä tyyppinä, ei koulutodistuksista. =) Mä oon kans erittäin tyytyväinen urakehitykseeni tradenomina, mutta en yleensä jaksa sitä täällä toitotella. Huvittuneena vaan seuraan teidän lapsellisia väittelyitä.

• tämä .
        tiuku kirjoitti:

Juu, totta se kuule vaan on. Se, mihin päätyy töihin ja miten uralla etenee on täysin kiinni ihmisestä tyyppinä, ei koulutodistuksista. =) Mä oon kans erittäin tyytyväinen urakehitykseeni tradenomina, mutta en yleensä jaksa sitä täällä toitotella. Huvittuneena vaan seuraan teidän lapsellisia väittelyitä.

"Juu, totta se kuule vaan on."

Juu, juu, totta joka sana jne. :)

"Mä oon kans erittäin tyytyväinen urakehitykseeni tradenomina"

Mäkkärissä vai Hesessä?

• Diplomi Inssi soon to be

...ja sit sä heräsit ja päästit kissan ulos.

• iltakoulussa

laittamassa tuo kirjoitustaitosi kondikseen ja provoile sitten, kun ei paista niin rumasti läpi.

• Väinö

Ei ole omassa ulosannissasikaan kehumista.

• perustele
        Väinö kirjoitti:

Ei ole omassa ulosannissasikaan kehumista.

jooko?

• Väinö
        perustele kirjoitti:

jooko?

Huoh. Teksti oli laadullisesti huonoa, sujuvuudeltaan keskinkertaista. Muuta?

• heip

On niin ikävää katsoa kun toinen haluaa kertoa asioistaan ja kirjoittaa toisten iloksi ja kannustamiseksi juttua, niin sitten nuo toiset alkaa vinoilla ja ilkeillä..

Haluaisin kuitenkin itse kiittää sinua siitä, mitä olet tuonne jaksanut kirjoittaa ja kannustaa meitä muita tarinoillasi!

Kiitos!

• on.

Tarinoista nimenomaan onkin kyse.

• Sorrun nyt vastaamaan
        on. kirjoitti:

Tarinoista nimenomaan onkin kyse.

Voi voi, ihan hävettää langeta tähän provoilun ansaan, mutta teenpäs sen silti =)

Eli olen tämän ketjun aloittaja ja voin todellakin sanoa, että jokainen sana kertomuksestani on totta. Pahoittelen virheitä tekstissäni. Tuli hieman kiireellä kirjoitettua.

Jotenkin kyllä säälittää, kun lukee näitä viestejä. Ei kai nuo tulevat ekonomit ihan tosissaan noin pikkumielisiä ole? Nyt kyllä ymmärrän alaisiani paremmin. Heh, kai se sitten kirpaiseen tosiaan noinkin paljon jos esimiehenä on tradenomi (ja vielä nainen miesvaltaisessa yrityksessä).

No joka tapauksessa uskoo ken tahtoo.

Aurinkoista kevättä kaikille ja jaksamista opintoihin (niin yliopisto kuin amk opiskelijoille).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4270
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3953
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3438
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3360
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2369
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2238
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2109
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2109
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2089
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1984
    Aihe