pukamaleikkaus

tuija

olen 28-vuotias nainen ja kärsinyt peräpukamista yli kymmenen vuotta.
Ajan myötä pukamat ovat pahentuneet ja nyt joulukuussa peräaukon suulle ilmestyi pysyvä ulkoinen pukama ja karmeat kivut!!

Olen käyttänyt lääkärin ohjeen mukaan pukamalääkkeitä nyt kaksi kuukautta jotka auttavat...jos en istu!! Kun rupean taas istumaan, jomotus, särky ja epämiellyttävä paineen tunne palaavat. Ja särky on ajoittain sitä luokkaa että sydämessä tuntuu rytmihäiriöitä ja verenpaine nousee hälyttävästi.

Lääkäri sanoi ettei suosittele leikkausta sen tuskallisuuden takia vaan kehotti miettimään että kestääkö mieluummin tätä kipua kuin leikkauksen jälkeistä vielä kovempaa tuskaa. Sanoi vain että kyllä panadolia voi vetää kuusikin kpl:tta päivittäin...

Siis mitä? Onko se leikkaus tosiaan niin kamala että lääkärinkin mielestä kannattaa mieluummin kestää tätä jatkuvaa särkyä lopun ikäänsä, unohtamatta sitä pikku faktaa että minun olisi tästä lähtien vältettävä istumista. Tämä on mahdottomuudessaan lähes naurettavaa.

Olisi kiva kuulla peräpukama leikkauksen läpikäyneiden kommentteja, kuinka kamalaa kipu todellisuudessa on ja kauanko ne kestävät?

4

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make_

on leikattu.

Kerron sulle ihan rehellisesti että ei se herkkua ole sen leikkauksen jälkeinen aika mutta kun siitä pääsee ohi niin elämänlaatu kohenee.

Peräaukon ja peräsuolen vaivat ovat ikävä kyllä useimmiten koko elämän ajan riesana jos niihin on taipumus.

Kyllä niihin pukamien poistoon on muitakin menetelmiä tapauskohtaisesti,vaihda lääkäriä jos et muuten pääse eteenpäin,ei sun tarvitse kärsiä niistä vaivoista.

• Jönssi

...about 3 viikkoa sitten 2 ulkoista ja yksi sisäinen pukama. Sairaslomalla olin pari viikkoa ja nyt alkaa kivut olla taaksejäänyttä elämää. Ekat pari viikkoa söin panacodia joka tehosi aika mukavasti noihin kipuihin.

Ei tosiaankaan kannata pelätä tuota leikkausta ja selkäydinpuudutusta. Minuakin hieman hirvitti etukäteen koska en ollut ollut koskaan aikaisemmin minkäänlaisissa leikkauksissa.
        Homma oli ohi noin puolessa tunnissa jonka jälkeen puudutuksen hälveneminen kesti noin 6 tuntia. Sitten vaan särkylääkettä naamariin. Seuraavana päivänä pääsinkin jo kotiin.

Kärsin pukamista noin 10 vuotta ja nyt tuntuu että olis kannattanu hankkiutua leikkaukseen aikaisemmin. Nyt olin leikkausjonossa melkein kolme vuotta joten ens kerralla menen yksityiselle niin ei tartte kärvistellä jonossa niin pitkään.

• anni

olin leikkauksessa 2kk sitten, minulla oli myös pysyvät ulkoiset pukamat ja ne oli jatkuvasti kipeät, mitkään voiteet ja särkylääkkeet ei enää auttaneet olin yhtä tuskaa kokoajan.leikkaus ei ollut mitenkään paha ja olin toivoa täynnä että nyt elämä helpottaa. Mutta minulla kävi niin että jäi siitä jatkuvasta jännittämisestä kramppi sulkijalihakseen ja leikkaushaavat eivät päässeet paranemaan. jouduttiin tekemään uusi toimenpide jolla saatiin jännitys laukeamaan (se oli vielä tuskaisampi vaiva kuin pukamat!!!!!)nyt 2,5viikkoa tämän jälkeen pahin kipu on ohi mutta haavat karvastelevat edelleen ajoittain. mutta ehdottomasti suosittelen leikkausta, kyllä ne pukamat ovat niin hel* vaiva!!!jokainen päivä on parempi!

• pukama

Joulukuussa multa hirtettiin pukamia. Ampuivat kolme kumilenkkiä, jota ennen puudutettiin voiteella peräaukon suu. Toimenpide ei sattunut, mutta hetken huimasi toimenpiteen jälkeen. Illalla tuntui hieman paineen tuntua, yöksi otin särkylääkkeen ja aamulla olo oli ok. Kiellettiin kyllä pariin viikkoon rehkimästä. Mulla oli sisäisiä pukamia ja yksi ulkoinen. Toimenpide toistetaan puolivälissä helmikuuta. Tiedä sitten meneekö samalla lailla ja miten tuon ulkoisen poistavat. Vi-Sibliniä (lisäkuitua) pitäisi käyttää suolen toiminnan takia, että pysyisi jatkossa hyvänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      3856
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3446
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3058
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2900
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1898
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1894
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1729
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1671
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1663
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1624
    Aihe