Tauno Tanssija

Jerryjee

Perjantai-ilta, Tauno katselee lehden tanssi-ilmoituksia. Keskustan tanssikapakassa hyvä esiintyjä tarjolla, varmasti sopivan ikäisiä naisia tulossa paikalle. Sinne sitten varmaan.
Ikää Taunolla kertynyt jo neljännelle vuosikymmenelle, sinkkuna elellen. Vakaa toimeentulo ja työpaikka, terveet elämäntavat, kiltti luonne, hyvä käytös ja pukeutumistyyli.
Mutta yksi puuttuu. Sitä oikeaa ole löytynyt. Asia toki omaakin mieltä painaa mutta eniten harmittaa se kun sukulaisten luona siitä tulee aina kyselyjä että koskas se Tauno oman morsmaikkunsa tuo näytille. Ja työkaveritkin joskus kyselevät, tosin eivät enää. Puhuvat tosin perheasioistaan kahvihuoneessa, lasten saannista ja kasvatuksesta.

Kapakoista ja baareista ei ole sopivaa löytynyt vaikka vuosikausia on niissä käyty. Sitten Tauno tajusi tanssikurssit. Tanssikursseilla käyty ja taitojen hieman karttuessa myös tansseihin tullut uskaltauduttua. Huolimatta siitä että se musiikin oikean tempon ja kohtien kuuleminen onkin edelleen hiukka vaikeaa ja siitä treenipareina olevat naisetkin huomautelleet. "Kuuntele musiikkia, siten se löytyy" oli tanssinopettaja rohkaissut. On sitä tullut sitten kuunneltua, ostettua läjäpäin iskelmäbändien levyjä ja niitä soiteltua iltaisin kotona yksin ollessa. Ja mietittyä missä kohti se tahdin "ykkönen" musiikissa on. Tanssilavoillakin on tullut käytyä. Siellähän niitä ihania neitosia on oikein rivissä tyrkyllä tanssitettavaksi. Että siitä kun valkkaa vaan! Tauno on tuntenut pienoista ylpeyttä itsessään kun on kerrankin päässyt ennen niin kaukaa ihailemiensa naisten huomioon. Edes sen muutaman tanssin ajan. Jonkun niistä ihanista prinsessoista kun saisikin sukulaisille esitellä!
Naisten haku-tunnilla Tauno on kyllä joutunut katselemaan pääosin sivusta toisten tanssimenoa. Tosin on naiset hakeneetkin, mutta toistaiseksi enemmän ne joista Tauno ei kovasti itse välitä. Tauno on silti päättänyt olla lannistumatta, kyllä se varmaan siitä kun vain treenaa kursseilla ja lisää rutiinia kehittyy.

Valmistautuminen perjantain tansseihin lähtöön. Pete & Koijarit-yhtyeen levy soimaan stereoista että pääsee fiilikseen. "Tule luokseni kylpyyn" laulaa pojat "...kumiankkasi mä täyteen puhallan". Mahtavaa että tällaista musiikkia on olemassa! Katse levynkanteen. Pojat poseeraa hymyillen koivupöpelikössä, pienissä amis-viiksissä, villatakissa ja samettibleiserissä. Pukeutuminen musiikin mukaan, uskoo Tauno.
Sitten Juhamattia: "Mikä sulle oikein tuli, ensin sydämesi suli..." Kyllä on tunteiden tulkinnat hallussa näillä herroilla!

Pukeutuminen tansseihin. Kauluspaita, suorat housut ja tanssikengät. Jätetään villatakki sentään kotiin ettei tule kuuma. Harvahkot hiukset sivuilta jonkinlaiseen ojennukseen. Eikun menoksi. Saapuminen tanssipaikkaan. Paikalla
tanssikursseilta ja aiemmilta tanssikerroilta tuttuja miehiä ja naisia. No, tulee tangoa, eiköhän pokkaamaan sitä lavan reunalla odottelevaa tyttöä. Nainen toki lähteekin.
Ja sitten kaikki peliin. Pitkällä askeleella, polven koukistelut siihen tyylikeinoksi ja naisen
ilahdutukseksi, vasemmalla kädellä ravistellen ja tunnelmoiden. Nainen jopa tuntuu nauttivan, painaa päänsä poskea vasten. Wautsi! Ei muuta kuin lisää pökköä pesään. Kaikki ne 4-5 kuviota ja tanssikävelyä käyttöön mitkä on kursseilla tullut omaksuttua. Peli loppuu, nainen kiittää hymyillen. Toinen tango mennään ehkä vielä enemmän vauhtia peliin laittaen, lattian laidasta laitaan. Peli loppuu, tyttö kiittää nopeasti, Tauno taluttaa hänet takaisin istumapaikalleen. Vielä kiitos tanssista, nainen ei enää vastaa, käänsi jo päänsä kavereidensa suuntaan.

Muutamia naisia siinä tanssitellen, pakitkin saaden kerran-pari. Sitten tulee paikalle se nainen joka on niin nätti että Tauno on ollut vähän ihastunut jo pidempään. Eikun hakemaan. Nainen lähtee kun muistaa Taunon kursseilta. Tulee kipakkaa iskelmää, Tauno lähtee veivaamaan oppimiaan fusku-kuvioita kädet laajassa kaaressa heilahdellen. Tempo tuntuu kappaleessa varsin nopealta mutta Tauno päättää että mennään vaan sitä omaa sopivaa tempoa nyt vaan jossa kuvioiden vienti sujuu parhaiten. Vieressä joitain tanssiseuralaisia jotka menevät kieltämättä napakan näköisesti kappaleen oikealla tempolla. "Mitä tulevat tänne kapakkaan kilpatanssinumeroitaan esittämään", ajattelee Tauno. "pysykööt moiset eliittitanssijat omissa piireissään ja kilpailuissaan". Hapan katse
tämän naapuriparin suuntaan ja hieman tönäisy perään kädenali-viennissä, aivan kuin vahingossa. Pari fuskua tulee täyteen, söpöliinin
palautus istumapaikalleen. Tauno kysyy että voisiko jäädä pöytään istumaan. Nainen myöntää, vaikka katseensa harhailee ympäri salia. Tauno yrittää keksiä hauskaa ja fiksua sanottavaa parhaansa mukaan. Tanssikurssi on ainakin yhteinen kokemus ja siis puheenaihe. Puhutaan
hetkisen aikaa kädenali-kuvioon liittyvästä viennistä ja seuraamisesta. Tauno innostuu ja rupeaa kertomaan toimiston tietokoneeseen
ilmestyneestä virusongelmasta ja kuinka hän nokkelasti selvisi siitä ilman apua. Juttu on vielä kesken kun pikkutakkinen mies tulee naisen luo, pokkaa ja pyytää tanssimaan. Nainen häipyy miehen kanssa tanssilattialle. "Tuommoinenkin vanhempi mies, pikkutakki päällä ja
kaljatuoppikin kädessä, mitä mahtaa nainen moisessa nähdä.", ajattelee Tauno hieman närkästyneenä. "No näyttäähän tuo osaavan tanssia
ainakin jotenkin". Tauno huomaa naisella olevan melko hauskaa ko. miehen kanssa, jäävät lavalle tanssimaan useammankin kappaleen. Ja sitten siirtyvän istumaan kahdestaan samaan pöytään kapakan toiseen laitaan.

Tauno päättää yrittää tuota kaunokaista hakea vielä kerran vaikka tämä on toisen seurassa, uottaen tuttuuteensa tanssin suhteen. Nainen
kieltäytyy. Vielä Tauno saa haetuksi muutaman naisen tanssimaan joille jokaiselle näyttää foksin askelluksessa ne muutamat maneerinsa,
mukaanlukien se vasemman jalan näyttävä koukistus. Tanssin jälkeen Tauno pääsee juttusille useammankin naisen kanssa joksikin aikaa, kunnes nämä häviävät vessaan tai tanssilattialle. Tai muuten vaan siirtyvät toiseen paikkaan. Loppuillasta naisia lähtee pois, jokunen tuttu toivottelee Taunollekin hyvää ohi mennessään hyvää yötä. Taunon "ihastus"poistuukin sitten sen pikkutakkimiehen kanssa.

Yksin poistuu Tauno kotiin, ilman että tänäänkään tutustui kehenkään tanssinaiseen sen lähemmin vaikka pientä toivoa mielessään elätteli.

"No mutta", ajattelee Tauno, "olihan mukavaa olla tanssimassa jälleen kerran". Aamulla kotona herätessään Tauno taas muistelee hetken tätä ihastustaan.

Keittiössä kahvit tippumaan ja radio päälle. Sieltä kuuluu Juliet Jonesin Sydän-yhtyeen kappale "Miksi naiset rakastuvat renttuihin".

10

1630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieno

Mistähän se käsitys tulee,että naiset arvostaisivat yli kaiken kilttejä miehiä?
      Joskus tuntuu, että kiltit miehet(kin) ovat jollain lailla kieroutuneita. Siis sillä lailla että unohtavat itse elää kun keskittyvät olemaan toisille hyviä, joka nyt ei sellaisenaan ole huono asia.
      Mutta haluatko itse sellaisen koiran, joka tuijottaa jalkojen juuressa ja odottaa komentoa, vai sellaisen joka sopivasti touhuaa?

• True Humppis

...ihmeestä Vieno tuollaisen käsityksen on saanut (taitaa ollakin vain provokaatiota)?

Minä ainakaan en ole elämäni aikana tavannut ainuttakaan naista, joka ei olisi hihkuen asettanut renttua ja/tai väkivaltaista, alistavaa miestä kiltin edelle.

Siksipä olenkin aina itse saanut joko lehdellä soitella tai sitten yrittää korjailla sen machon aikaansaamia vammoja sirpaleiksi menneessä naisessa.

• Jerryjee
        True Humppis kirjoitti:

...ihmeestä Vieno tuollaisen käsityksen on saanut (taitaa ollakin vain provokaatiota)?

Minä ainakaan en ole elämäni aikana tavannut ainuttakaan naista, joka ei olisi hihkuen asettanut renttua ja/tai väkivaltaista, alistavaa miestä kiltin edelle.

Siksipä olenkin aina itse saanut joko lehdellä soitella tai sitten yrittää korjailla sen machon aikaansaamia vammoja sirpaleiksi menneessä naisessa.

Totta veisailet dear Humppis!

Kuinkahan useasti on kuullut eronneelta daamilta tarinan siitä kuinka se oma mies oli kaltoin kohdellut. Joko henkisesti tai myös fyysisesti. Ja varsinkin sillä hetkellä kun mies tajuaa että nainen on tehnyt päätöksen lopettaa suhde, mitä pikkupoikamaista rimpuilua ja suoranaista väkivaltaa se aiheuttaa miehessä, naista kohtaan.

• Vaino Harha
        Jerryjee kirjoitti:

Totta veisailet dear Humppis!

Kuinkahan useasti on kuullut eronneelta daamilta tarinan siitä kuinka se oma mies oli kaltoin kohdellut. Joko henkisesti tai myös fyysisesti. Ja varsinkin sillä hetkellä kun mies tajuaa että nainen on tehnyt päätöksen lopettaa suhde, mitä pikkupoikamaista rimpuilua ja suoranaista väkivaltaa se aiheuttaa miehessä, naista kohtaan.

että henkilökohtaisesti mun täytyy kohtaamilleni naisilleni joka kerta tolkuttamastani päästyäni vielä kerran tolkuttaa, että niitten on ihan turha eroa ukostansa MUN vuokseni ottaa, mutta jos niillä jokin muu eli parenpi syy on, niin ottakoot sitten: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että monet heistä minut kohdatessansa sanovat esinnäkin, että: "...ja sun kanssashan mä en ala yhtään mihinkään..." ja toisaalta , että: "...mutta mullahan kotona on mies ja kaikki...", jolloin mä yleensä totean...niinkuin asia viimekädessä onkin: "mitäs me sun ukostas...", jolloin ne naiset sanovat: "niih..."

• Jerryjee
        Vaino Harha kirjoitti:

että henkilökohtaisesti mun täytyy kohtaamilleni naisilleni joka kerta tolkuttamastani päästyäni vielä kerran tolkuttaa, että niitten on ihan turha eroa ukostansa MUN vuokseni ottaa, mutta jos niillä jokin muu eli parenpi syy on, niin ottakoot sitten: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että monet heistä minut kohdatessansa sanovat esinnäkin, että: "...ja sun kanssashan mä en ala yhtään mihinkään..." ja toisaalta , että: "...mutta mullahan kotona on mies ja kaikki...", jolloin mä yleensä totean...niinkuin asia viimekädessä onkin: "mitäs me sun ukostas...", jolloin ne naiset sanovat: "niih..."

Usein kun nainen on nätti ja seksikäs, siis "miesten mieleen", vaikka silti kulkee viihteellä sinkkuna eikä omaa viehättävyyttään tietysti myönnä, tämä on silti hyvin salamyhkäinen mitä tulee keskusteluihin omasta seurusteluelämästä. Kun nääs on vara mistä valita, miehet ottelee yhteyksiä ja ehdottelee treffejä vaikkei itse tekisi mitään asian hyväksi. Ehkä moinen "suosio" opettaa varovaiseksi, lupaamaan mitään kellekään erityisesti. Varsinkin miesten turhautuneet reaktiot, sitkeän yrittämisen jälkeen.

Minä taas paljastan reilusti että olen levoton ja luurankoja on kaapissa ja edellytän sitä naiseltakin.

• Vaino Harha
        Jerryjee kirjoitti:

Usein kun nainen on nätti ja seksikäs, siis "miesten mieleen", vaikka silti kulkee viihteellä sinkkuna eikä omaa viehättävyyttään tietysti myönnä, tämä on silti hyvin salamyhkäinen mitä tulee keskusteluihin omasta seurusteluelämästä. Kun nääs on vara mistä valita, miehet ottelee yhteyksiä ja ehdottelee treffejä vaikkei itse tekisi mitään asian hyväksi. Ehkä moinen "suosio" opettaa varovaiseksi, lupaamaan mitään kellekään erityisesti. Varsinkin miesten turhautuneet reaktiot, sitkeän yrittämisen jälkeen.

Minä taas paljastan reilusti että olen levoton ja luurankoja on kaapissa ja edellytän sitä naiseltakin.

teet sille salarakkaalles niin, että kuljeskelet semmoisia reittejä pitkin siä vanhaintanssikapakassa tahi -lavalla, että se sut näkee siten, ettet ole juurikaan huomaavinasi ja että heti alkuillasta kuljet sen nenän edestä ja sanot sille puolihuolimattomasti, että: "mo...i (ii pitää melkein kokonaan nielaista)" etkä jää sen kanssa suustas sen enenpiä kiinni: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että yksi, mikä on ihan varma, on se, ettei yksikään nainen voi sietää ajatusta siittä, ettei se mies yht'äkkiä noteeraakaan häntä. Tietenkin se nainen aluksi tulittaa samalla mitallansa eli täydeltä laidaltansa takaisin, mutta mikäli olet koko ajan tiukkana ja pysyttelet tässä taktiikassa vaikka miten pahalta siellä vanhaintanssikapakan toisessa päässä vaivihkaa vilkaistunakin näyttäisi, se nainen ilmaantuu illan edetessä kuin taikaiskusta ja melko viattomankin näköisenä kyselemään sulta, että: "etsunkaan sä vaan ole mulle suuttunnu taik jotain vai ooxä taas löytänny jonkun...", jolloin sulle avatuu tuhansien taalojen arvoinen paikka iskeä jos niikseen tulee ja monastihan nääs tuleekin. Mutta kaikesta huolimatta täytyy kuitenkin silloinkin toimia erittäinkin hienovaraisesti ja matalalla profiililla eikä pidä heti seuraavana aamuna mennä kirjoittamaan internettiin, miten siinä sitten oikeastaan kävi, vaikkahan se nainen olisikin ollut oikeasti eli aidosti kiinnostunnu ainoastaan siittä, että olitko sä sille suuttunnu vaiko etkö ollut...

• Taas kerran
        True Humppis kirjoitti:

Kymmeniä kertoja kun ovat siipensä polttaneet, niin sitten jostain löytyy se kiltimmänkin miehen arvostus vähän pitemmäksikin aikaa. Siis vähän pitemmäksi aikaa kuin mitä haavojen parantaminen vaatii. Mutta vielä yli kuusikymppisenäkin vaan niiden renttujen perään haikaillaan. Tunne pakosta tulee; kun haavat ovat parantuneet, niin hoitajan voi unohtaa. No näinhän se menee todellistenkin haavojen hoidossa. Paitsi että ei opita mitään. Kohta on taas sama mimmi lohdutusta kaipaamassa....jne.

• Jerryjee
        Vaino Harha kirjoitti:

teet sille salarakkaalles niin, että kuljeskelet semmoisia reittejä pitkin siä vanhaintanssikapakassa tahi -lavalla, että se sut näkee siten, ettet ole juurikaan huomaavinasi ja että heti alkuillasta kuljet sen nenän edestä ja sanot sille puolihuolimattomasti, että: "mo...i (ii pitää melkein kokonaan nielaista)" etkä jää sen kanssa suustas sen enenpiä kiinni: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että yksi, mikä on ihan varma, on se, ettei yksikään nainen voi sietää ajatusta siittä, ettei se mies yht'äkkiä noteeraakaan häntä. Tietenkin se nainen aluksi tulittaa samalla mitallansa eli täydeltä laidaltansa takaisin, mutta mikäli olet koko ajan tiukkana ja pysyttelet tässä taktiikassa vaikka miten pahalta siellä vanhaintanssikapakan toisessa päässä vaivihkaa vilkaistunakin näyttäisi, se nainen ilmaantuu illan edetessä kuin taikaiskusta ja melko viattomankin näköisenä kyselemään sulta, että: "etsunkaan sä vaan ole mulle suuttunnu taik jotain vai ooxä taas löytänny jonkun...", jolloin sulle avatuu tuhansien taalojen arvoinen paikka iskeä jos niikseen tulee ja monastihan nääs tuleekin. Mutta kaikesta huolimatta täytyy kuitenkin silloinkin toimia erittäinkin hienovaraisesti ja matalalla profiililla eikä pidä heti seuraavana aamuna mennä kirjoittamaan internettiin, miten siinä sitten oikeastaan kävi, vaikkahan se nainen olisikin ollut oikeasti eli aidosti kiinnostunnu ainoastaan siittä, että olitko sä sille suuttunnu vaiko etkö ollut...

Jotenkin tähän suuntaan pääsi kerran käymään salarakkaan kanssa. Katseen flirttailu muuttui aika häijyksi illan loppua kohden kun en hakenut ollenkaan. Seuraavana päivänä tuli tekstarina "hyvästit". Kuukauden tauko oli yhteydenpidossa.

• vieno
        True Humppis kirjoitti:

Mutta eihän miehiä voi jakaa kiltteihin ja naisia hakkaaviin ääliöihin?
        On olemassa myös terveen itsetunnon omaavia, puolensa pitäviä ja toisia kunnioittavia miehiä. Siihen kuuluu myös tajuta milloin nainen haluaa muutakin kuin olkapäätä.

• Jerryjee
        vieno kirjoitti:

Mutta eihän miehiä voi jakaa kiltteihin ja naisia hakkaaviin ääliöihin?
        On olemassa myös terveen itsetunnon omaavia, puolensa pitäviä ja toisia kunnioittavia miehiä. Siihen kuuluu myös tajuta milloin nainen haluaa muutakin kuin olkapäätä.

Useimmat naiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä, tykkää siitä, heitä imartelee ja sykäyttää että mies on rohkea ja tekee itse aloitteita. Jopa tiettyjä ratkaisuja naisen puolesta. Pieni "tuhmuuskin" on paikallaan, kunhan se pysyy hallinnassa eli nainen ei tunne siitä oloaan epämiellyttäväksi. Edellyttää herkkää tilanteen tajua. Tästä on pitkä matka naisen hakkaamiseen ja räsynukkena riepotteluun. Miehillä joilla on tarve tuntea pitävänsä naisensa fyysisesti kontrollissa, on se henkinen puoli jäänyt keskenkasvuiseksi ja liekö koskaan täyteen mittan kasvaakaan.

Mistä naiset pitää myös että mies ottaa selkeästi vastuuta asioista. Tekojensa takana seisovia ihmisiä on varmaan nykyaikana kaikin puolin vähenemään päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5022
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      121
      4727
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4213
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      107
      4189
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3338
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2848
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2783
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe