Lefkas

tietoa?

Kaikki Lefkasilla käyneet, kertokaa kokemuksia. Aurinkomatkat vai Tjäreborg, millainen hotelli, millaiset rannat, veden puhtaus ja kirkkaus jne?
Keväällä, kesällä vai syksyllä?

9

18571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ledgds

      olen ollut mutta en jaksa kirjoittaa. joo oli ihan kivaa moi

    • karla

      Kesäksi jo varattu 2 viikon reissu Nidriin, jo käyneiden kokemukset kiinnostavat kovin myös jos joku niitä tänne "jaksaa" vaikka joskus laittaa mutta käy www.kreikka.net, siellä löytyy tietoa ja keskustelua ja tammikuun Matkaopas-lehdessä oli kohteesta artikkeli.

      • Aksu

        Suoraan sanottuna Nidri on ollut yksi tylsimmistä paikoista, joissa olen käynyt (n. 20 saarta). Mutta eihän siellä tarvitse koko aikaa olla, vaan lähtee muualle kiertelemään, mantereelle tai naapurisaarille.


    • Paulina

      Lefkaksella on neljästi tullut käytyä ja voin lämpimästi suositella. Hotelleista on testattu Tjareborgin Voulas Studios (en voi suositella, aika epäsiisti, sijainti kieltämättä hyvä) ja Avra (siisti, aivan rannalla, hinta-laatu suhteeltaan loistava - ainakin oli sitä vuonna 2001) sekä Aurinkomatkojen G.George (oikein mukava&viihtyisä majapaikka, kiva allasalue ja loistava sijainti). Eva Beach hotellista olen myös kuullut kehuja, samoin Lefko on kovin suosittu.

      Upeimmat rannat löytyvät saaren länsirannikolta. Kannattaa poiketa ainakin Porto Katsikin ja Katisman rannoilla, hyviä on toki muitakin. Vesi on ihanan kirkasta lähes kaikilla rannoilla, Nidrin rannassa ehkä hiukan muita rantoja sameampaa (mutta silti siis kirkasta…).

      Meidän reissut on ajoittuneet elo/syyskuulle. Elokuu on Lefkaksellakin, kuten niin monessa muussakin paikassa, melko ruuhkaista. Syyskuussa on jo huomattavasti rauhallisempaa, mutta sadekuurojen riski on tietysti jo hiukan suurempi... Keväällä saari varmasti kauneimmillaan, mutta syksymmällä merivesi on ihanan lämmintä (sen takia me vesipedot matkustamme syksypuolella). Eli sopiva matka-ajankohta riippuu niin paljon siitä, mitä hakee ja haluaa...

      Itsekään en varmasti viihtyisi Nidrissä kovinkaan kauaa. Vaikka se on ihan ok tukikohtana, ei se valitettavasti todellakaan ole niitä Lefkaksen parhaita paikkoja. Auto, skootteri tai moottoripyörä kannattaa ehdottomasti vuokrata ja lähteä tutustumaan omin päin saaren pikku kyliin, upeisiin maisemiin ja hienoihin rantoihin. Ja jos tuntuu, ettei aika Lefkaksella kulu, niin voihan sitä aina lähteä tutustumaan naapuri saarella tai huristaa mantereen puolelle...

    • Viivukka

      Olimme Lefkasissa viime toukokuussa Avra-hotellissa. Kokemus erittäin hyvä. Hotelli oli hintatasoon nähden erittäin hyvä ja myös hyvällä paikalla, ranta aivan vieressä. Toukokuussa turisteja vielä vähän ja niinpä saimme nauttia paikan rauhallisuudesta vielä silloin. Tjäreborgin matka, retket eivät vain oikein onnistuneet osallistujien vähyyden vuoksi. Kaiken kaikkiaan erittäin onnistunut ja mukava reissu rauhaa rakastaville matkustajille.

      • karla

        Kuulostaapa juuri mainion "tylsältä" paikalta meille - bilettäjiä kun emme ole niin rauhallinen paikka, kauniit maisemat ja hyvät rannat ovat meidän ihannelomaamme.

        Auton vuokraaminen Lefkaksella ilmiselvästi kannattaa - oletteko vuokranneet autot jo Suomessa matkanjärjestäjän kautta vai vasta paikanpäällä?
        Matkanjärjestäjän hintoja tsekkaillessa voisi kuvitella, että kulkupelin vuokraaminen vasta paikanpäällä voisi olla edullisempaa....? Tietysti kaikki vakuutusasiat ym. pitää silloin vertailla tarkasti. Tuleeko pikkuautoilla ongelmia vuoristoteillä - kannattaako satsata isompaan autoon (koneeseen) kun vuokraa (miten jyrkkiä paikkoja saarella on?) Entä onkohan kenelläkään kokemusta siitä, onko vuokra-autoon Lefkaksella mitään mahkuja saada lapselle (3-v.) myös turvaistuinta - paikalliset eivät juuri taida käyttää?

        Viereisillä saarilla käynti kiinnostaa myös - onko hyviä vinkkejä käynnin arvoisista kohteista lähisaarilla (esim. kylät) jotta näkisi niistä muutakin kuin sataman?

        Vielä jos joku viitsii kertoa Nidrin hintatasosta - jos olettaa, että supermarketeissa ja ravintoloissa on about samat hinnat kuin Suomessa niin onko ylä- vai alakanttiin?


      • Aksu
        karla kirjoitti:

        Kuulostaapa juuri mainion "tylsältä" paikalta meille - bilettäjiä kun emme ole niin rauhallinen paikka, kauniit maisemat ja hyvät rannat ovat meidän ihannelomaamme.

        Auton vuokraaminen Lefkaksella ilmiselvästi kannattaa - oletteko vuokranneet autot jo Suomessa matkanjärjestäjän kautta vai vasta paikanpäällä?
        Matkanjärjestäjän hintoja tsekkaillessa voisi kuvitella, että kulkupelin vuokraaminen vasta paikanpäällä voisi olla edullisempaa....? Tietysti kaikki vakuutusasiat ym. pitää silloin vertailla tarkasti. Tuleeko pikkuautoilla ongelmia vuoristoteillä - kannattaako satsata isompaan autoon (koneeseen) kun vuokraa (miten jyrkkiä paikkoja saarella on?) Entä onkohan kenelläkään kokemusta siitä, onko vuokra-autoon Lefkaksella mitään mahkuja saada lapselle (3-v.) myös turvaistuinta - paikalliset eivät juuri taida käyttää?

        Viereisillä saarilla käynti kiinnostaa myös - onko hyviä vinkkejä käynnin arvoisista kohteista lähisaarilla (esim. kylät) jotta näkisi niistä muutakin kuin sataman?

        Vielä jos joku viitsii kertoa Nidrin hintatasosta - jos olettaa, että supermarketeissa ja ravintoloissa on about samat hinnat kuin Suomessa niin onko ylä- vai alakanttiin?

        No minäkin olen jo kohta eläkeiässä enkä ole koskaan oikein ymmärtänyt, mitä biletys edes tarkoittaa.
        Nidrin ranta oli roskainen ja ei viihtyisä. Muutenkin vähän ankea paikka, mutta jos ei muusta tiedä, niin varmaan ainakin ekakertalaiselle ihan hyvä.


      • karla kirjoitti:

        Kuulostaapa juuri mainion "tylsältä" paikalta meille - bilettäjiä kun emme ole niin rauhallinen paikka, kauniit maisemat ja hyvät rannat ovat meidän ihannelomaamme.

        Auton vuokraaminen Lefkaksella ilmiselvästi kannattaa - oletteko vuokranneet autot jo Suomessa matkanjärjestäjän kautta vai vasta paikanpäällä?
        Matkanjärjestäjän hintoja tsekkaillessa voisi kuvitella, että kulkupelin vuokraaminen vasta paikanpäällä voisi olla edullisempaa....? Tietysti kaikki vakuutusasiat ym. pitää silloin vertailla tarkasti. Tuleeko pikkuautoilla ongelmia vuoristoteillä - kannattaako satsata isompaan autoon (koneeseen) kun vuokraa (miten jyrkkiä paikkoja saarella on?) Entä onkohan kenelläkään kokemusta siitä, onko vuokra-autoon Lefkaksella mitään mahkuja saada lapselle (3-v.) myös turvaistuinta - paikalliset eivät juuri taida käyttää?

        Viereisillä saarilla käynti kiinnostaa myös - onko hyviä vinkkejä käynnin arvoisista kohteista lähisaarilla (esim. kylät) jotta näkisi niistä muutakin kuin sataman?

        Vielä jos joku viitsii kertoa Nidrin hintatasosta - jos olettaa, että supermarketeissa ja ravintoloissa on about samat hinnat kuin Suomessa niin onko ylä- vai alakanttiin?

        Olimme joku vuosi sitten Lefkaksella omatoimireissulla. Asuimme Nidrissä, Mikros Gialoksessa, Vasilikissa ja Lefkadan kaupungissa. Liikuimme vuokraskootterilla, kaksi päällä ja rinkka selässä. Nidrissä vuokrasimme pienen moottoriveneen päiväksi, sillä kiertelimme lähistön pikkusaaria. Saarihyppelyn teimme autolautoilla Ithakalle ja Kefaloniaan. Pienen lapsen mukana ollessa tämä ei oikein taida toimia. Mutta jos haluat lukea kokemuksistamme Lefkaksesta ja lähisaarista, voin lähettää sinulle reissupäiväkirjamme. Ota yhteyttä!
        [email protected]


    • ei enää

      Olimme viime syyskuussa paikan päällä Avrassa. Hotelli oli hintalaatusuhteeltaan erinomainen. Paikkana tämä on aika tylsä. Koko Nidri on nähty yhtenä iltana. Satamakadulla ei viitsinyt kävellä kun sisäänheittäjät olivat kokoajan kimpussa.

      Pääranta oli melko likainen ja aina aivan täysi. Englantilaiset olivat sen kokonaan itselleen omineet ja keski-ikä oli 60 kympin ja kuoleman välillä.

      Teimme yhden veneretken ja se oli todella kiva. Kävin myös sukeltamassa, mutta eipä ollut juuri mitään nähtävää.

      Kävimme myös Lefkadassa. Satuimme tulemaan juuri siestan aikaan ja saimme odottaa noin kolme tuntia ennen kuin kylä heräsi unestaan ja avasi ovensa.

      Paljon varmasti kertoo se, että luin tällä lomalla kaksi viisi kirjaa joista kaksi oli englannin kielisiä jotka ostin paikan päältä kun omat lukemiset loppui. Ostin sieltä paljon koruja (ei kuitenkaan mitään halpoja vaan suomen hinnoissa) sekä yhdet kengät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe