maxima 2.0 V6 -96

peetu

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta 2.0 V6 moottorilla. Olisin osto aikeissa ja olisi mukava tietää tyyppivikoja yms. jota voisi syynätä ja tarkistaa.
Autolla jota suunnittelen ostavani, on ajettu 170 tkm, ei taida tuntua tuossa moottorissa vielä missään, vai?
Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta tästä mallista, kerro oma näkemyksesi, KIITOS !!

16

6598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsitten

      pieni moottori kun kakslitranen V6.
      minulla on 3,1 litranen V6 mutta tämä ei olekaan nissani.

      osta Chevrolet. saat paremman ja luhnakamman auton samalla rahalla.

      nimimerkillä kokemusta jo 7 vuotta

    • j.s

      Näyttää ainakin paperilla melko laiskalta. Varmasti on ainakin kestävä.

      • näin on

        V6 kone ei koskaan ole yhtä kestävä kuin saman kokoinen nelonen. Sylintereitä ja venttiileitä on 50% enemmän ja esim. nokka-akseleita ja hihnoja kaksinkertainen määrä. Kone on yksinkertaisesti painavampi, helkkarin paljon monimutkaisempi ja sisäiset kitkat suurempia kuin nelosessa. Käy tosin hieman tasaisemmin mutta V6 konekaan ei ole värinätön, ainoastaan suora kutonen käy puhtaasti.

        2.0l V6 kone voisi jotenkin olla perusteltu jossain todella kireässä sporttikoneessa tai turbottuna mutta kun nissanissa se on täysin lussu 140hv pappakone joka oli aikanaankin saman tehoinen kuin halpojen perheautojen vakionelikot, ei tuossa laitteessa ole mitään järkeä. Osta 3.0l versio, alihetoinen pikkukone noin raskaassa autossa ei nimittäin tarkoita todellakaan sitä että koneen kestoikä olisi jotenkin parempi kuin tavallisten perheautojen nelosten vaikka nissanin onkin. Korjaaminen ja huolto maksaa joka tapauksessa mansikoita eikä sitä tee-se-itse-mies välttämättä osaa edes tehdä.


      • kestää
        näin on kirjoitti:

        V6 kone ei koskaan ole yhtä kestävä kuin saman kokoinen nelonen. Sylintereitä ja venttiileitä on 50% enemmän ja esim. nokka-akseleita ja hihnoja kaksinkertainen määrä. Kone on yksinkertaisesti painavampi, helkkarin paljon monimutkaisempi ja sisäiset kitkat suurempia kuin nelosessa. Käy tosin hieman tasaisemmin mutta V6 konekaan ei ole värinätön, ainoastaan suora kutonen käy puhtaasti.

        2.0l V6 kone voisi jotenkin olla perusteltu jossain todella kireässä sporttikoneessa tai turbottuna mutta kun nissanissa se on täysin lussu 140hv pappakone joka oli aikanaankin saman tehoinen kuin halpojen perheautojen vakionelikot, ei tuossa laitteessa ole mitään järkeä. Osta 3.0l versio, alihetoinen pikkukone noin raskaassa autossa ei nimittäin tarkoita todellakaan sitä että koneen kestoikä olisi jotenkin parempi kuin tavallisten perheautojen nelosten vaikka nissanin onkin. Korjaaminen ja huolto maksaa joka tapauksessa mansikoita eikä sitä tee-se-itse-mies välttämättä osaa edes tehdä.

        3,1 litrainen V6 kone kestää eikä ole laiska.

        kuluttaa noin 8litraa sadalle kilometrille moottoritiellä talvella ja on hiljainen.

        ei ole minulla ainakaan ollut ongelmia kymmeneen vuoteen ja joka kerta lähtee käyntiin kun starttaa vaan.

        noissa 2litrasissa kierrokset kasvaa suuremmiksi jos halutaan samanlainen teho niin se kierrosluku on suoraan verrannollinen koneen kestävyyteen.

        mitä laiskemmin osat liikkuu niin sitä kauemmin ne kestää kuluttaa.


      • peetu
        näin on kirjoitti:

        V6 kone ei koskaan ole yhtä kestävä kuin saman kokoinen nelonen. Sylintereitä ja venttiileitä on 50% enemmän ja esim. nokka-akseleita ja hihnoja kaksinkertainen määrä. Kone on yksinkertaisesti painavampi, helkkarin paljon monimutkaisempi ja sisäiset kitkat suurempia kuin nelosessa. Käy tosin hieman tasaisemmin mutta V6 konekaan ei ole värinätön, ainoastaan suora kutonen käy puhtaasti.

        2.0l V6 kone voisi jotenkin olla perusteltu jossain todella kireässä sporttikoneessa tai turbottuna mutta kun nissanissa se on täysin lussu 140hv pappakone joka oli aikanaankin saman tehoinen kuin halpojen perheautojen vakionelikot, ei tuossa laitteessa ole mitään järkeä. Osta 3.0l versio, alihetoinen pikkukone noin raskaassa autossa ei nimittäin tarkoita todellakaan sitä että koneen kestoikä olisi jotenkin parempi kuin tavallisten perheautojen nelosten vaikka nissanin onkin. Korjaaminen ja huolto maksaa joka tapauksessa mansikoita eikä sitä tee-se-itse-mies välttämättä osaa edes tehdä.

        onko tähän malliin kalliit varaosat ja miten muuten on kallis huoltaa?


      • varaosat
        peetu kirjoitti:

        onko tähän malliin kalliit varaosat ja miten muuten on kallis huoltaa?

        ovat kalliimpia kun chevrolettiin ja nissanilla ajaminen on paljon kovempaa ja meluisampaa mitä chevroletilla.
        itselläni on tämmönen auto ja kulkee pehmeesti.
        kannattaa ottaa pohdintaan jos sinäkin siirtyisit amerikkalaiseen mukavuuteen.

        http://www.theautochannel.com/media/photos/chevrolet/1998/98_chevrolet_lumina_ltz_sedan.jpg

        ps.äläkä usko kaikkea paskajuttua mitä kerrotaan amerikkalaisista autoista. se on kokemattomuutta ja tiedottomuutta.
        paras kun kokeilet itse niin tiedät mistä puhutaan.


      • konkari..
        peetu kirjoitti:

        onko tähän malliin kalliit varaosat ja miten muuten on kallis huoltaa?

        Tänne on eksynyt joku Chevy-intoilija vastaamaan sinulle.

        Lyhyesti: Maxima on kestävimpiä autoja mitä Suomeen on aikoihin tuotu, ainoastaan ruostumiselle se on arka. Moottorit ovat keikkuneet viimeiset kymmenen vuotta maailman parhaimpien moottoreiden listalla.

        Varaosien saatavuus vain kohtuullinen, huolto ei kovin kallista. Jakopää ketjulla, hydrauliset venttiilinpainimet jne...


      • papparainen
        konkari.. kirjoitti:

        Tänne on eksynyt joku Chevy-intoilija vastaamaan sinulle.

        Lyhyesti: Maxima on kestävimpiä autoja mitä Suomeen on aikoihin tuotu, ainoastaan ruostumiselle se on arka. Moottorit ovat keikkuneet viimeiset kymmenen vuotta maailman parhaimpien moottoreiden listalla.

        Varaosien saatavuus vain kohtuullinen, huolto ei kovin kallista. Jakopää ketjulla, hydrauliset venttiilinpainimet jne...

        Maximan ostaja saa edullisesti hyväkyytisen ja
        kestävän auton. Tämän auton kanssa ei tarvitse
        rampata huollossa vikoja ja toimintahäiriöitä
        valittamassa.Niitä ei esiinny.170 tuhatta aj.
        koneella vielä 200 tuhatta ajokilometriä edessä.
        Myönnettäköön kuitenkin, että 2L:n koneella auto
        on laiskahko,ja ulkonäkö miellyttää ehkä vähän
        vanhempaa autoilijaa.Itse ostin 3 vuotta sitten
        300 tuhatta ajetun maximan, eikä ole tarvinnut
        katua. Auto toiminut moitteetta.


      • Anonyymi
        papparainen kirjoitti:

        Maximan ostaja saa edullisesti hyväkyytisen ja
        kestävän auton. Tämän auton kanssa ei tarvitse
        rampata huollossa vikoja ja toimintahäiriöitä
        valittamassa.Niitä ei esiinny.170 tuhatta aj.
        koneella vielä 200 tuhatta ajokilometriä edessä.
        Myönnettäköön kuitenkin, että 2L:n koneella auto
        on laiskahko,ja ulkonäkö miellyttää ehkä vähän
        vanhempaa autoilijaa.Itse ostin 3 vuotta sitten
        300 tuhatta ajetun maximan, eikä ole tarvinnut
        katua. Auto toiminut moitteetta.

        No minä ostin 2l Nissan Maksima v6, nyt oon rempannut koko ajan autokorjaamol kun moottorinvikavalo palaa,osia vaihdettu huoh, tykkään ajaa autolla ja muuten jees,mut tais tulla vaihto eteen 😒


    • Joskus meinannut ostaa

      Kaikenlaisia vastauksia olet saanut :D

      Maxima on erittäin luotettava ja kone eritäin laadukas. 2,0 v6 ovat samaa moottorisarjaa 3,0 kanssa. Kone on palkittu vuosia parhaana v6 moottorina markkinoilla. 170tkm ei ole mitään vielä tuolle konelle tai nissanille yleensäkkään.

      Onhan maxima 3,0 automaattilla omanlaisensa kokemus etenkin jos tykkää joskus revittää. Rippuu paljon mihin ajoon auto tulee. Yksi 2,0 autom. 3,0 automattiin siirtynyt piti maantieajossa eroa autoilla aika pienenä. Tokihan kaikki 3,0 valitsee, jos ei tarvitsisi hankintahintaa ja kulutuslukemia miettiä.

      2,0 maxima on paperilla laiskan oloinen, mutta käytännössä ei. Etenkin manuaalilla tuntuu pärjäävän oikein hyvin. Vähintääkin keskivertoa perheauto tasoa.

      Itse pidän maximaa erinomaisena maantieautona, kulke kuin juna eikä vauhti tunnu.

      Esim. 2,0 GT primera tuntui 2,0 maximan jälkeen leluiselta.

      Kyllähän GT:ssä tapahtuu huippukierroksilla, mutta huomattavasti mukavempi on 2,0 v6 ajaa, kun vääntö on alakierroksilla. Lisäksi GT:ssä tuntui vauhti selvästi enemmän ja sisämelu kovempi.

      Ruoste on ainut, mitä tuon ikäisissä japseissa saattaa olla. Olisi suotavaa että maximaa olisi pidetty hyvässä pohjamassassa.

      Noille jenkkien kehujille niin miksiköhän maximat ja camryt ovat roikkuneet jenkkien myyntitlastojen kärkipäässä noina 90 luvun loppuvuosina (kokoluokassaan)? Olisiko luotettavuudella jotakin tekemistä?

    • Usko

      Terve ,ko. auto on hieno peli hintaluokassan.Itselläni oli samanlainen keppivaihteinen,suoritusarvot eivät paperille huimaa(0-100,11sek.)mutta ohituskiihtyvyys on ihan rivakka.Mitään tyyppivikoja ei ilmennyt silloin ,nyt mulla on 3 litrainen automaatti vm.2000,siinä oli alunperin liian heppoisat koiranluut.Ne kului vaihtokuntoon 50.000km. välein,sittenmin muuttui malli järeämmäksi ja nyt kestää.

    • näin

      Fordin ostajilla on se etu,että on taivaspaikka varma,kun joutuvat kärsimään maanpäällisen helvetin fodtin omistajina!!Kasokaa vikalistaa oikotieltä,ja puhukaa sitten vasta!Maximan vioista . Vikalistasta saisi mailman ohuimman kirjan!!

    • ranskalainen ry

      Muuten hyvä mut on pårkeleen ruosteessa!

    • maximat

      Oli kyse maximasta eikä mistään chervoleteista on eroo kun yöllä ,ja päivällä maximan eduksi!Älkää tuputelko niitä muita romujanne ,silloin kun keskustellaan maximasta,joka on sentään AUTO chervon romun rinnalla!

    • viat kunnon mukaan

      Kone kyllä kestää mutta on janoinen eli bensakulut vuodessa helposti 2 x auton arvo..

    • Anonyymi

      3l v6 olise jätä kakkonen pois

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      185
      11391
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      57
      5412
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2677
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1841
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1785
    7. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      27
      1443
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1440
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1366
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1349
    Aihe