oma lääkäri ei tosiaan ole asiallinen!
mutta ahdistus ja muu elämässä liian tuskaista!miten saa nuori parikymppinen lähetteen psykiatriaan"esimerkiksi psyk:hoitajalle?
apua tarvitsisi.
kyseinen henkilö on nuorena merkitty päihteiden väärin käyttäjäksi.hoidot käyty ja kuivilla pysynyt.elämä kolhii psyykkettä nyt todella pahoin,mutta tämä ns:teiniiän päihdeongelma/hoidot on merkintä papereissa joka tuntuu tuomitsevan loppuiäksi.yritän olla apuna ja miettiä ratkasua ongelmiin.onko tosiaan niin että kun apua hakee ja tarvitsee niin ei saa(päihdetuomitun pitäisi siis ratketa?
ongelmat eivät liity päihteisiin vaan muihin asioihin...onko yksityislääkäriltä toiveita saada lähetettä?olisiko neuvoja?kokemuksia?
miten lähete?
11
405
Vastaukset
- dfg5
Viestisi on todella sekava ja tämähän vahvistaa sen, että juuri sinä olet se joka sitä apua tarvitsee. Lähimmäisesi oireilee siksi, että sinä puutut hänen yksityisyyteen ja itsenäisyyteen.
- ....!!!!
-mitä et ymmärtänyt?
Läheisesi oirehtii koska hänellä on tukea läheisistä?????kuinka voit ajatella noin?
kylmää tekstiä ja kirjoitusta!
toivottavasti monella on tukea ja apua lähimmäisistä. - dfg5
....!!!! kirjoitti:
-mitä et ymmärtänyt?
Läheisesi oirehtii koska hänellä on tukea läheisistä?????kuinka voit ajatella noin?
kylmää tekstiä ja kirjoitusta!
toivottavasti monella on tukea ja apua lähimmäisistä.Valitettavasti asiat etenee liian monesti siten, että parhaiten voiva käy lekurilla ja muuna aikana ottaa vastaan toisten kiukunpuuskia ja toimii kukuttelijoiden mt-hoitajana. Mt-palvelut ovat peruspalveluita ja näihin palveluihin on oikeutettu kaikki kansalaiset, joten minun mielestäni ne ihmiset kuin huonoiten voivat, niin voisivat itse käydä lekurilla. Läheisiä tar5vitsemme, mutta emme sairaita läheisiä niinkään.
- tarvitse
lähetettä, sen kun varaa ajan.
- dfg5
Eikä mielenterveystoimistoon. Siitä vain varaamaan aikaa. Toisaalta kyseessä on täysi-ikäinen ihminen joka saa itse arvioida tilanteensa. Tämä tapaus vain vaikuttanee siltä, että jotakin täysi-ikäistä tuttua halutaan holhota ja siihen ei ole olemassa laillisia keinoja.
- alkuperäinen....
dfg5 kirjoitti:
Eikä mielenterveystoimistoon. Siitä vain varaamaan aikaa. Toisaalta kyseessä on täysi-ikäinen ihminen joka saa itse arvioida tilanteensa. Tämä tapaus vain vaikuttanee siltä, että jotakin täysi-ikäistä tuttua halutaan holhota ja siihen ei ole olemassa laillisia keinoja.
ei tosiaankaan ole että jotakin yritetään holhota!!tämä tapaus on niin että tämä nuori itse on ilmaissut avun tarpeensa ja itse pyytänyt apua/neuvoja.omalääkäri terveysasemalla ei häntä kuunnellut eikä ottanut tosissaan.
- dfg5
alkuperäinen.... kirjoitti:
ei tosiaankaan ole että jotakin yritetään holhota!!tämä tapaus on niin että tämä nuori itse on ilmaissut avun tarpeensa ja itse pyytänyt apua/neuvoja.omalääkäri terveysasemalla ei häntä kuunnellut eikä ottanut tosissaan.
Jaa- no en tiedä enkä tunne tapausta, mutta mt-toimistoon ei tarvita lähetettä että voi sitten ihan itse soittaa jos siltä tuntuu.
- kun/jos
tilanne menee pahaksi, niin psykiatrisen poliklinikalta saa apua. Ystäväni meni sinne, hänelle annettiin heti numero minne soittaa vastaanottoajan. On siitä lähtien käynyt terapiassa kyseisessä paikassa. Ei kannata jäädä ihmettelemään ja terveyskeskuslääkäreistä ei tunnut kyllä olevan apua.
Tuo veemäine tyyppi joka tuossa vastaili sinulle on häiriköinyt tällä palstalla ennenkin. Itse yritin eräästä aiheesta asiallisesti puhua, muttä hänellä ei ollut muuta asiaa kuin nälviminen. Huomasin myös, ettei omaa tiedon jyvästäkää asioista. Taitaa olla todellakin oikealla palstalla ja avun tarpeessa hänkin.- dfg5
Olet kyllä väärässä jos minua tarkoitit veemäiseksi. Suurin ongelma nuorien kohdalla on juuri se, että jos joku ulkopuolinen suunnittelee liikaa heidän asioita tai että jos "ongelmia" pyritään ulkopuolisten toimesta ratkaisemaan, niin elämälle ei löydy koskaan omaa suuntaa. Tunnen muutamia nuorena päihdeongelmaisena ollutta henkilöä jotka itse asiassa ovat omien porukoidensa kautta löytäneet tavanomaisemman elämänsuunnan. Kyse on siis siitä, että minkälaisia suunnitelmia taikka visioita ihmisillä on omista asioista. Silloin kun ihminen tekee asiat itselleen mieluisasti, niin mitä varmemmin hän löytää itsensä juuri sieltä missä tuntee olonsa mieluisaksi. Mt-hoito näkee potilaissaan vain ja ainoastaan surkeutta ja epäonnistumisia ja tuolloin ihmiselämä todellakin muuttuu surkeaksi ja epäonniseksi aivan kuten mt-hoito on asian nähnyt ja kokenut.
Alkup. viestiin palatakseni, niin kirjoittaja hyvinkin selvästi heijastaa omat ongelmansa tuttavaansa. Mikäli minä otan insuliinia siksi, että toinen on diapeetikko, niin sehän on tappavan vaarallista kumpaisellekkin. Minä antaisin insuliinin alkup. kirjoittajalle. - alkuperäinen!!
dfg5 kirjoitti:
Olet kyllä väärässä jos minua tarkoitit veemäiseksi. Suurin ongelma nuorien kohdalla on juuri se, että jos joku ulkopuolinen suunnittelee liikaa heidän asioita tai että jos "ongelmia" pyritään ulkopuolisten toimesta ratkaisemaan, niin elämälle ei löydy koskaan omaa suuntaa. Tunnen muutamia nuorena päihdeongelmaisena ollutta henkilöä jotka itse asiassa ovat omien porukoidensa kautta löytäneet tavanomaisemman elämänsuunnan. Kyse on siis siitä, että minkälaisia suunnitelmia taikka visioita ihmisillä on omista asioista. Silloin kun ihminen tekee asiat itselleen mieluisasti, niin mitä varmemmin hän löytää itsensä juuri sieltä missä tuntee olonsa mieluisaksi. Mt-hoito näkee potilaissaan vain ja ainoastaan surkeutta ja epäonnistumisia ja tuolloin ihmiselämä todellakin muuttuu surkeaksi ja epäonniseksi aivan kuten mt-hoito on asian nähnyt ja kokenut.
Alkup. viestiin palatakseni, niin kirjoittaja hyvinkin selvästi heijastaa omat ongelmansa tuttavaansa. Mikäli minä otan insuliinia siksi, että toinen on diapeetikko, niin sehän on tappavan vaarallista kumpaisellekkin. Minä antaisin insuliinin alkup. kirjoittajalle.omat ongelmani nuoreen?
selkäkö pitäisi kääntää kun apua pyydetään ja halutaan.Näin toimimisellako autamme läheisiä?
Mikä ihme on sinun neuvo asiaan?
tiedoksesi että toki ongelmia löytyy minunkin elämässä,mutta hyvin erilaisia ja näin en kyllä heijastele! - alkuperäinen!!!
dfg5 kirjoitti:
Alkup. viestiin palatakseni, niin kirjoittaja hyvinkin selvästi heijastaa omat ongelmansa tuttavaansa. Mikäli minä otan insuliinia siksi, että toinen on diapeetikko, niin sehän on tappavan vaarallista kumpaisellekkin. Minä antaisin insuliinin alkup. kirjoittajalle.Mitä tekisit itse jos sinua pyydettäisiin auttamaan?etkö auttaisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458