250l akva ja lehtikaloja

lehtiset

mulle on tilattu 250l akva ja mietin että montako lehtikalaa sinne voi laittaa? korkeus on se 50com mitä suositellaan. tuleeko ahdasta jos on esim 4 tai 5 vai pitäiskö olla vain pariskunta?

voiko laittaa lehtikalan poikasia ja ns vanhempia sekaisin?

4

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • memmu

      heippa,mulla ois aivan sama kysymys!!!olen juuri hankkinut samankokosen akvan,ja aion lehtisiä sinne ottaa.lisäksi haluaisin tietää,kuinka usein vaihdetaan vettä ja kuin paljon kerralla?KIITOS!

      • ludwigia

        saattaisi olla hyvä määrä.
        Siitä varmasti saattaa yksi pariskunta muodostua ja niiden ylimääräisien kahden sijoittaminen kannattaa vaikka jo ostovaiheessa neuvotella, jos liike ottaisi takaisin.
        Lehtikalat muuten kannattaisi ostaa eri liikkeistä. Niissä altaissa kun on usein samasta poikueesta kaikki.

        Vedenvaihto on hyvä suorittaa viikoittain. Kolmannes tai puolet on hyvä määrä.


    • Plekostomus

      Ei kannata sekoittaa nuoria ja vanhempia yksilöitä, vaan etsiä mahdollisimman samankokoiset, ei kuitenkaan samasta poikueesta olevat, nuorikot.
      Toki voit löytää kaupasta tai harrastajilta valmiiksi muodostuneen pariskunnan(Tuolloin ei altaaseen oteta muita lehtikaloja).

      Allas on sopivan kokoinen YHDELLE lehtikalapariskunnalle.
      Pariskunta muodostetaan, tämänkokoisessa akvaariossa mieluiten juuri neljästä nuoresta, kolikon kokoisesta lehtikalan poikasesta. Poikaset varttuvat yhdessä ja ne saavat itse valita parinsa. Neljästä kalasta varmasti löytyy molempia sukupuolia.

      Kun pariskunta on muodostunut ja kudenta alkanut, muut lehtikalat on syytä luovuttaa uuteen kotiin tai akvaariokauppaan.

    • memmu

      Kiitos,kiitos.Nyt hivenen viisaampi.Voiko miekkapyrstöä laittaa samaan akvaarioon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe