Oisin viel kysyny, että pitääkö sen jauhelihan olla nautaa vai mitä,siis jos antaa koiralle raakana?Ku oon joskus kuullu, ettei sikanautaa sais antaa ku kypsänä?
Jauhelihasta
5
924
Vastaukset
- n82+beagle-tytöt
Sen verran pystyn auttamaan, että sikanautaa olen antanut koirilleni vain kypsennettynä.. Mutta jänistä tai lintua (esim.teeri) olen antanut hieman raakanakin (metsästetään, joten pakkasessa on aina vähän "jämälihojakin" riistaa). Kaipa se myös on paljolti kiinni siitä miten koiran maha (yksilöllistä, tottumiskysymys) kestää raakaa lihaa..
- raakana
Kaikkea lihaa voi antaa raakana. Minä kypsennän kalkkunan, maksan ja kalan, koska koirien vatsa ei kestä raakaa. Tulee ripuli.
Aloita pienistä annoksista.- näinpä
kaupan lihat - raakana
riista - kypsänä, syy - näissä voi olla trikiinejä ja muita koiralle sekä ihmiselle vaarallisia taudinaiheuttajia. - n82+beagle-tytöt
näinpä kirjoitti:
kaupan lihat - raakana
riista - kypsänä, syy - näissä voi olla trikiinejä ja muita koiralle sekä ihmiselle vaarallisia taudinaiheuttajia.Nyt täytyy kyllä sen verran ottaa kantaa mielipiteeseen, että riista tulisi antaa kypsänä koiralle..
Jokainen varmasti tietää, että iät ja ajat on metsästyskoirille tarjottu esim. saaliin sisäelimet. Näin toimitaan meilläkin. Kun jänisajo on saatu lopetettua kaatoon niin ampuja ei edes koske saaliseen ennenkuin koira tulee paikalle. sen jälkeen tapahtuu suolistus ja koira saa syödä papanat, maksan, sydämen, keuhkot, nuolla verta jne. Ihmettelen vain, että jos tässä nyt ruettaisiin pelkäämään trikiinejä niin vaikeaa olisi meidän edes metsälle lähteä, kun joka kerta jäniksestä palanen lihaa menee suoraan koiran suuhun. Onpahan nuo meidän tytöt kerran ehtineet syödä lähes koko takareiden ennen kuin on ehditty paikalle (jänis hyppäsi laukauksen jälkeen vielä metsään ja luultiin ettei siihen osunut vaikkakin kuoli heti).
Riista vain ei käy kaikkien koirien mahalle.. on sen verran "vahvempaa" lihaa. Mutta tottakai tässäkin pitää olla taas järki päässä eli saaliin tulee olla terve eikä saa näyttää tai haista omituiselta. - ei ole
näinpä kirjoitti:
kaupan lihat - raakana
riista - kypsänä, syy - näissä voi olla trikiinejä ja muita koiralle sekä ihmiselle vaarallisia taudinaiheuttajia.Trikiinejä ei todellakaan ole kuin murto-osassa riistasta(karhut, villisiat mm.), ja niissäkin vain erittäin harvoissa yksilöissä. Ei TODELLAKAAN kannata kirjoitella täällä ohjeita, ellei ole itse asioista selvillä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752