Niin, kiitos lääkkeille olemassaolostani, itse asiassa koko elämästäni. Olen 37 v ja syönyt noin 15 v masennuslääkkeitä (ja hiukan vähemmän aikaa muitakin). Nuorempana välillä yrittelin olla ilmankin depressiolääkitystä, mutta tulos oli aina sama; depressio-oireet palasivat. Viimeksi olin ilman lääkkeitä raskausaikana. Silloin jouduinkin syvään depressioon, jossa en kyennyt muuta kuin olemaan ystävättäreni hoidettavana. Hän toi ruuan sänkyyn, raahasi minut pesulle, pesi minut. Itse en kyennyt puhumaan, pukeutumaan, liikkumaan. Vihdoin sain 4. raskauskuukaudella luvan aloittaa depressiolääkitys. Parissa viikossa olin entiseni. Nyt 6-vuotiaan yksinhuoltajana en pienessä mielessänikään kuvittele lopettavani lääkitystä. Lapseni tarvitsee minua ja minä elämääni. Minä vakaasti uskon, että aivoistani puuttuu "jotakin" jonka lääkkeet korvaavat. Ja tämä ominaisuus on pysyvä. Sellaisessa olotilassa mitä depressio on kokemuksena, jos se jatkuisi kuukausikaupalla eikä parannuskeinoa olisi, olisin ajat sitten päättänyt päiväni vaikken itsetuhoinen olekaan. Kiitos siis lääkkeille ja niiden kehittelijöille. Olisi mukava jos tällä palstalla ei lietsottaisi lääkevastaisuutta, koska se "oireena" sisältyy joihinkin sairauksiin, kuten maanisdepressiivisyyteen, joka minulla on. Ja lääkekielteisyyden lietsominen hankaloittaa vaan monien sairaiden elämää. Monet elävät pitkiä oireettomia jaksoja, kun jaksavat huolehtia lääkityksestään. On ikävää, jos joku alkaa kyseenalaistaa hyväksi havaittuja lääkkeitä, ja sen vuoksi joutuu sairaalakierteeseen.
Kiitän lääkkeistä!
Nimetön
2
293
Vastaukset
- viesti
Hyvä kirjoitus. Kerrankin. Olen samaa mieltä kanssasi, en itse asisssa olisi edes tässä kirjoittamassa tätä ilman lääkitystä, en kävisi töissä etc...
- meitä on moneksi
olen kanssasi täysin samaa mieltä.Hyvää jatkoa ja nautitaan elämästä,kun olemme sen saaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463098Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462901100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo502452Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322106Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä431626- 461545
- 261371