Turvafirmojen asunnot ???

Leijonaviina vartija

Asennoitumiseni heratti varmasti kysymyksia ja vitutusta mutta tassa FAKTAT. PK.seudulla n. 1982-1999 firmojen tyonhakuilmoituksissa oli kohdassa asunto oli melkein aina avuastetaan tarvittaessa tai tms. Mutta sitten kohtaan asunto> tuli kylmasti termi EI, miksi, vaikka tyovoimapula PK.seudulla on pahempi kuin koskaan tai sitten ammattitaitoisia vartijoita paikkaavaat tosiaan alasta piittaamattomat haistapaska opiskelijat HOASI.n opiskelija-asutoloissa vailla tarkoitustakaan hoitaa duunia muulla periaatteella kuin saada liksaa opiskelijan tarpeisiin ja toinen ryhma ovat sitten himassa loisivat kakarat joille liksasta riittaa rahaa yllinkyllin kun maksaa mutsille ruokarahaa 100 euroa/kk . Joten ei kannata ihmetella alan alipalkkausta ja aliarvostusta kun ei saada kunnon ammattilaisia alalle ja jos saadaan niin huono palkka ja ammattilaisten etuja syovat opiskelijat ja mamman ja isin lapsukaiset saavat vaihtamaan alaa. Kokemusta on vuosien ajalta. Ps. olin taas ovella ja sain 340 euroa ja korkkaan seuraavan Leijonaviina pulloni vasta viikon kuluttua, kun on noita duuneja ja kauniit puna- ja tummatukkanaiset sanoivat etta maksani voi rasittua liikaa. Leidit hoitavat kylla eturauhaseni. TYONILOA AMMATTILAISET JA PYSYKAA ALALLA.

13

1747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työvoimapulaa

Vartiointifirmat ovat firmoja siinä kuin muutkin. Nykyoppien mukaan firman pitää keskittyä ydinliiketoimintoihin. Kaikki ylimääräinen omaisuus ja muu puuhastelu alentaa osinkoja ja ylimmän johdon bonuksia. Vartijan tärkein tehtävä on tuottaa lisäarvoa osakkeenomistajille ja niin kauan kuin mahdollinen työvoimapula ei näy firman tuloksessa eikä pomojen palkkioissa ei asialle tehdä yhtään mitään. Koska työvoimapula ei vaikuta mitenkään osinkoihin tai bonuksiin ei ole olemassa mitään työvoimapulaa.

PS.Se 340 euroa on sun tilisi saldo. Olet taas vetänyt kotona perinteisen kalsarikännin ja ne tummaveriköt ja punapäät ovat vain näyttelijöitä niissä poikamiesten käsityöleffoissa. Tätä palstaa lukiessa tuntuu että sinulla on turhan usein näitä kalsarikänni viikonloppuja. Kannattaisikohan asiasta keskustella jonkun ammattiauttajan kanssa?

• ei tuo

kaveri saa naista edes maksamalla.

• Vähemmän
        ei tuo kirjoitti:

kaveri saa naista edes maksamalla.

Leijonaviina "vartija" on itse pahin provo, saa ilmeisesti kicksejä, kirjoittamalla tänne ilman ääkkosiä. PÖLVÄSTI!

• Limu-vartija

"ammattitaitoisia vartijoita paikkaavaat tosiaan alasta piittaamattomat haistapaska opiskelijat HOASI.n opiskelija-asutoloissa vailla tarkoitustakaan hoitaa duunia muulla periaatteella kuin saada liksaa opiskelijan tarpeisiin"

Huvin ja urheilun vuoksiko sitä duunia pitäisi tehdä? Onko sinun liksatarpeesi jotenkin tärkeämmät kuin opiskelijan? Minkälaisia töitä sinä sitten suosittelet opiskelijoille?

Entäpä minulle? Kolmas vuosi alalla menossa ja ammattitutkinto suoritettuna. Nyt vain heräsi kysymys, että sovellunko sittenkään alalle. Asun nimittäin yhä 21-vuotiaana vanhempien luona, enkä maksa edes sitä satasen ruokarahaa. Olen siis ilmeisesti juurikin sellainen "himassa loisiva kakara" joka on uhka alalle ja sen palkkakehitykselle? Tuleeko minusta sitten ammattilainen jos vuokraan yksiön Jakomäestä, alan kiskomaan Leijonaviinaa ja kitisemään palkan riittämättömyydestä?

Toisaalta on tässä ammattitaidottomuudessa hyvätkin puolensa. Nyt jää kuukausittain keskimäärin noin 1700 euroa käteen, eikä siitä mene senttiäkään elämiseen. Mahtaa vituttaa? Voin sitten hetken aikaa säästettyäni käyttää rahat omaan kämppään, eikä tarvitse haikailla firman asuntojen perään.

• jumankautajuunaaspäivää

luulisin että leijonaviina tarkoittaa sitä että yleensä kotona asuvat eivät ole kovin vastuuntuntoisia vartijoita ja monesti vaihtavat firmaa liian helposti kun heillä on siihen mahdollisuus, eikä se oikeesti tee alalle kovin hyvää.. Tunnen muutaman äärimmäisen hyvän ja vastuuntuntoisen vartijan kuka asuu kotona joten sitä ei pidä yleistää! Opiskelijat ovat vartijana sen takia että saa helppoa rahaa ja se on väärin, mutta ei kuitenkaan opiskelijoiden vika! Alalle tarvitaan huomattavasti vaativampi koulutus ja tätä kautta päästään eroon niistä ketkä eivät alalle sovellu ollenkaa! Opiskelijat vaan on suomessa pakotettu hankkimaan ruuan pöytäänsä ja parempi se on että hankkii sitä tällä puolella lakia, eikös? OPISKELIJAT HOITAKAA TYÖNNE HYVIN!!

• Nimetön
        jumankautajuunaaspäivää kirjoitti:

luulisin että leijonaviina tarkoittaa sitä että yleensä kotona asuvat eivät ole kovin vastuuntuntoisia vartijoita ja monesti vaihtavat firmaa liian helposti kun heillä on siihen mahdollisuus, eikä se oikeesti tee alalle kovin hyvää.. Tunnen muutaman äärimmäisen hyvän ja vastuuntuntoisen vartijan kuka asuu kotona joten sitä ei pidä yleistää! Opiskelijat ovat vartijana sen takia että saa helppoa rahaa ja se on väärin, mutta ei kuitenkaan opiskelijoiden vika! Alalle tarvitaan huomattavasti vaativampi koulutus ja tätä kautta päästään eroon niistä ketkä eivät alalle sovellu ollenkaa! Opiskelijat vaan on suomessa pakotettu hankkimaan ruuan pöytäänsä ja parempi se on että hankkii sitä tällä puolella lakia, eikös? OPISKELIJAT HOITAKAA TYÖNNE HYVIN!!

Mikä siinä on väärin jos näistä hommista saa helppoa rahaa ja opiskelijat tekee hommia? Ja minkä ihmeen takia näihin ommiin pitäisi vaatia joku 'vaativampi koulutus'? Vähän tällaista harrastustoimintaahan tämä on noin yleisesti ottaen... En yleistä, joillakin kohteille kyllä todellakin tarvitaan ammattitaitoa, jotta pärjää!
        -vaxxxi

• just joo
        Nimetön kirjoitti:

Mikä siinä on väärin jos näistä hommista saa helppoa rahaa ja opiskelijat tekee hommia? Ja minkä ihmeen takia näihin ommiin pitäisi vaatia joku 'vaativampi koulutus'? Vähän tällaista harrastustoimintaahan tämä on noin yleisesti ottaen... En yleistä, joillakin kohteille kyllä todellakin tarvitaan ammattitaitoa, jotta pärjää!
        -vaxxxi

On varmaan jääkiekkokin joskus ollut harrastetoimintaa..
        harrastetoiminta loppuu siinnä vaiheessa kun vartijat osaavat hommansa hyvin, eikös? suurinosa vartijoista on hyviä työntekijöitä, mutta ne loputkin pitää saada kuriin.
        Joku pitää s-marketissa seisomista harrastetoimintana, mun mielestä se ei ole sitä koska siellä joutuu todella tekemään laadukasta työtä jotta sieltä saadaan näppäreitä kiinni. Minkä takia me kuopataan meidän asenteet 3 metriä mullan alle? kun me kaikki skarpataan niin kyllä sitä tulostakin tulee ja samalla arvostusta.

• Leijonaviina vartija
        jumankautajuunaaspäivää kirjoitti:

100 % samaa mielta. Itse olen huomannut saman ongelman jo vuosien ajan eli jos ei ole aikomustakaan jaada alalle niin duuninteko on niinkuin olet havainnut.Asenne on antaa menna vaan kunhan liksa tulee kun tietaa etta opiskelut loppuu vuoden kuluttua ja sitten muuhun duuniin.Itse ja moni muu on maksanut asuntonsa ja tai maksaa lainaa tai vuokraa alan palkoilla aikomuksena jatkaa alalla. Sitten TAAAAAAAS niille jotka teista lapsukaisista haluatte vittuilla a ae o oe AAAKKOOOSTEN PUUTTEESTA niin vika on oikeasti ohjelmassa, koneessa, nAppAimistOssA ja vikaa ei ole lOytynyt ja en aio maksaa uuden koneen hintaa muutaman pilkun puuttumisesta a ja o kirjainten ylApuolelta, KIITOS.

• Leijonaviina vartija

Tulikin jo sanottua !

• vaxxxi
        just joo kirjoitti:

harrastetoiminta loppuu siinnä vaiheessa kun vartijat osaavat hommansa hyvin, eikös? suurinosa vartijoista on hyviä työntekijöitä, mutta ne loputkin pitää saada kuriin.
        Joku pitää s-marketissa seisomista harrastetoimintana, mun mielestä se ei ole sitä koska siellä joutuu todella tekemään laadukasta työtä jotta sieltä saadaan näppäreitä kiinni. Minkä takia me kuopataan meidän asenteet 3 metriä mullan alle? kun me kaikki skarpataan niin kyllä sitä tulostakin tulee ja samalla arvostusta.

En mä ainakaan jaksa alkaa turhia skarppailemaan näillä palkoilla. Vaikka kaikki valtakunnan vaksit alksis särmemmiks niin ei se arvostus ja palkka siitä nouse. eikä tarvikaan nousta.

• Wnhat jorisee
        just joo kirjoitti:

Sun viestistä paistaa joko uskomaton naiivius tai sitten alle 3v kokemus alalta.

Joka tapauksessa olen huomannut, että juttu menee näin:

< 2v kokemus alalta - Korkea motivaatio, innostus
        > 3v kokemus alalta - Kyynisyys, kyseenalaistaminen, muutoksenhalu
        > 5v kokemus alalta - Turhautuminen

Tästä kaavasta yleistäen kaikki alaa hehkuttavat ja puolustavat ovat joko uusia ja vähäisen työkokemuksen omaavia, tai sitten tuota toista kategoriaa, eli alalla jo jonkin verran olleita, mutta edelleen toiveikkaita.

Yleensä ns. vanha kaarti on se turhautunein porukka. Itsellä on 15v alan kokemusta, mutta näkemykseni mukaan asetin esimerkkiin tuon 5v rajan (esim. veivaappa 5v samaa piiriä, tule sitten puhumaan motivaatiosta). Joku tosi vanha kaarti täällä jorisee ns. vanhoista hyvistä ajoista, joilla ei ole sen kummempaa reaalitettia nykymaailmaan, paitsi että hommathan on loppujen lopuksi pysyneet aika lailla samoina.

Mitä tulee hommien "osaamiseen". Turha on uusien vartijoiden kuvitella olevansa jotain erityistä. Perusasiat näihin töihin oppii melkein kuka tahansa parin kuukauden käytännön harjoittelulla. VAT-koulutus on hyvä, TVEAT yhtälailla, mutta todellisuus on se, että varsinainen osaaminen tässä ammatissa syntyy kokemuksen kautta, kunhan jaksaa sen transitiovaiheen perusosaamisesta ammattitaitoon :)

Itse arvostan jokaista alalle tulevaa, koska jokaisella kumminkin on motiivi ja halu. Mutta en halua enään jatkaa näitä väärien mielikuvien esittämistä, mitä ammatti tuo sisällään. Monelle ala on välivaihe opiskelussa tai toiveena poliisiksi/tms - mikä ettei. Niille, jotka haluavat tästä ammatin... siperia opettaa :)

• Wnhat jorisee
        Leijonaviina vartija kirjoitti:

100 % samaa mielta. Itse olen huomannut saman ongelman jo vuosien ajan eli jos ei ole aikomustakaan jaada alalle niin duuninteko on niinkuin olet havainnut.Asenne on antaa menna vaan kunhan liksa tulee kun tietaa etta opiskelut loppuu vuoden kuluttua ja sitten muuhun duuniin.Itse ja moni muu on maksanut asuntonsa ja tai maksaa lainaa tai vuokraa alan palkoilla aikomuksena jatkaa alalla. Sitten TAAAAAAAS niille jotka teista lapsukaisista haluatte vittuilla a ae o oe AAAKKOOOSTEN PUUTTEESTA niin vika on oikeasti ohjelmassa, koneessa, nAppAimistOssA ja vikaa ei ole lOytynyt ja en aio maksaa uuden koneen hintaa muutaman pilkun puuttumisesta a ja o kirjainten ylApuolelta, KIITOS.

Tervetuloa tosielämään! Mitä helvettiä luulet suomen tuhansissa muissa työpaikoissa tapahtuvan kesäisin. Luuletko, että niihin lappautuu laumoittaan aina ja ikuisesti uskollista porukkaa?

Totta tietysti, että käsitteessä kesähessu on kyllä kestämissä - myös vartiointialalla. Samoin myös teeppareissa. Mutta helvetti turha tästä on syyttää työn tekijöitä!

Sitä paitsi, omasta kirjoituksestasi paistaa läpi asenne "minä olen jaksanut", mutta ei mitenkään se, kuinka hyvin olet hommasi hoitanut. Turha edes ruvetakaan tällä palstalla puolustamaan omaa osaamista. Sivumennen, minäkin olen jaksanut, mutta entä sitten...

Eiköhän se ole työnantajien syy ja (tulevaisuudessa) ongelma, jos alalle ei saada pysyvää henkilöstöä. Nykyinen n. 3v vaihtuvuus on jatkunut herraties kuinka pitkään (itse 80-luvulla tullut alalle). Joissain yrityksissä, joissain kohteissa poikkeamaa, mutta yleensä noin keskimäärin. Se, että me, sinä, olemme jaksaneet näinkin pitkään, johtuu vain ja ainoastaan meidän omituisesta jääräpäisyydestä. Ei siitä, että hommat olisivat jotenkin olleet "haasteellisia päivästä toiseen".

Turha on vanhojen tekijöiden korottaa itseään liikaa jalustalle... vika rekryssä ja alan arvostuksessa on työnantajilla, ei uusilla tulokkailla.

• Leijonaviina vartija

Kyse oli yritysten tyosuhdeasunnoista joita aiemmin tarjottiin jotta saatiin ammattilaiset pysymaan firmassa. Keskustelu on TAAS luisunut pois alkup.aiheesta.MIKSI ?????????????????????????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe