Kertokaa kuulostaako tutulta?

-Kilpirauhanen Pulassa-

Oireeni:

*Väsymys, alkoi pikkuhiljaa ja nyt en jaksa tehdä mitään enää.

*Masennuslääkitys, mutta tuntuu että vika ei ole päässä vaan fysiikassa, ts. lääke ei tunnu auttavan.

*Painon nousu, tosin laiskuudestakin olen saattanut lihota, mutta paino nousi silloinkin kun ruoka-liikunta asiat kunnossa, kun vielä jaksoi. Nyt ei jaksa syödäkään niin paljon.

*Sosiaalinen tarve tyydyttyy telkkarilla, vaikka ennen ei olisi riittänyt.

* Olen aina ollut vilukissa, mutta nyt asun kylpyammeessa (3krt/pv kuuma kylpy). Ulkona helvettiä, jos pakkasta. Kädet jäätyy sisälläkin. Sormien verenkierto huono, menevät viileässä valkoisiksi ja sinisiksi päistä!

*Kuiva iho (saattaa johtua kylvyistäkin), silmäpussit, kuollut ulkomuoto kasvoissa.

*Unettomuus usein

*Käheä kurkku, niinkuin joisi ja polttaisi paljon, kumpaakaan en ole tehnyt.

Olisin kiitollinen vastauksista, että kuulostaako vajaatoiminnalta ja kuinka kauan tulokset kestää, jos menee verikokeisiin?

Onko ns. kotikonsteja?

24

4215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Saattaahan tuo ollakin vajaatoimintaa. Mutta lienee kyse myös masennuksesta, koska et ole saanut käytyä verikokeessa. Kilpirauhassairaudet edesauttavat mielialahäiriöiden kehittymistä.

• vastaus;)

masennuslöääkkeitäkö taas ollaan tarjoamassa. Mutta sitten kuitenkin toteat että kilpirauhanen eiheuttaa mielialahäiriöitä. Kumpaa mieltä olet?

• kuulostaa aika

tutulta. koeta vähän säästää vettä! Ilmeisesti voipi olla vajaatoimintaa! Eikun lääkäriltä lähete labraan ja Thyroxiinilääkitys, kun vajaatoiminnan aiheuttaja on saatu selville!

• mungpapu

Itselläni on koko aivolisäkkeen vajaatoiminta, joka aiheutui aivokasvaimesta. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsin siis ennen kuin tauti todettiin. Muistan elävästi kuinka jopa vain -10. asteen pakkasella käteni ja varsinkin jalkateräni olivat aivan hyytävän jäätävän kylmät -koulussa hiihtotuntien jälkeen jalkateräni olivat todella kylmät. Sisälläkin käteni olivat aina kylmät, mistä huomauttettiinkin usein: Kättelin jotakuta ; ja "onpas sulla kylmät kädet". Eli otappa yhteyttä hyvään yleislääkäriin tai endogrinologiin; Kilpirauhas-arvonhan voi mitata verikokeella. Vyöhyketerapia saattaisi edistää omaa kilpirauhasen toimintaa. Greippi voisi olla hyvä syötäväksi, mikä voisi myös lisätä kilpirauhasen toimintaa -itselläni kohosi kilpirauhas-arvot 38. (viitearvo 9-20) kun söin liikaa greippejä. Se kylläkin johtui siitä ,että minulla hormoni on lääkkeenä. Mutta kannattaa kokeilla. Toivon, että tuntemukset helpottuvat ja saat apua palvelu-ja kotikonstein.

• hennukka

Greippi moninkertaistaa thyroxin-lääkkeen imeytymisen ja on erittäin vaarallista yhdessä käytettynä. Normaalille, lääkettä käyttämättömälle se ei vaikuta arvoja nostavasti.

• miina
        hennukka kirjoitti:

Greippi moninkertaistaa thyroxin-lääkkeen imeytymisen ja on erittäin vaarallista yhdessä käytettynä. Normaalille, lääkettä käyttämättömälle se ei vaikuta arvoja nostavasti.

miksei tuostakin varotella?

• ....
        miina kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki tieto pitää hakea itse. Mutta tuosta kyllä sanoo monet lääkärit. Sama juttu se, että rautaa ei missään nimessä thyroksiinin kanssa! Monet lääkkeet ei sovi...

• mlt

Jotenkin tunnut tietävän tästä asiasta, joten haluan kysyä sinulta yhtä juttua! Olen todella kiitollinen jos osaat vastata!!! Kysymykseni siis on sinulle, joka kirjoitit kasvaimesta.

Voiko kilpirauhasen kokeet jotenkin näyttää väärin? Minulta on katsottu ne arvot tuhanteen kertaan ja koskaan ei näy mitään. Kuitenkin koko ajan huono olo.

Olen 22v, 160/41kg. Elokuusta lähtien on ollut outoa pahoinvointia. Siis en ole oksentanut, mutta niin hirveä olo varsinkin aamup., että olen toimintakyvytön ja pystyn hädin tuskin hengittämään. En ole raskaana. Lopun päivää voin sitten huonosti, eikä ruoka mene alas. Olen tähän päivään laihtunut 5kg. Eli olen luuranko. Mutta näläntuntemusta ei enää ole. Kaupassa en ole käynyt kuukausiin. Koulussa syön, mutta kesken ruokailun saattaa tulla niin voimakas kylläisyyden tunne (siis sekunnissa), että minun on päästävä äkkiä pois ruuanhajusta ennen kuin oksennan.

Samaten ovat sydänoireet alkaneet. Jatkuvasti on pikkasen korkea pulssi, ja sydän jättää lyöntejä väliin. Mitään vatsa/sydänsairautta ei ole todettu. Tiistaina kävin gastroskopiassa.

Teini-iästä asti olen hikoillut. Kainalot ja kädet tahmeat.

Mutta kädet/jalat aina jääkylmät. Ihan niin että niitä särkee.

Aina paleltaa. Ei ole olemassa sellaisia vaatteita, jotka pitäisi minut lämpimänä, edes sisällä. Rakastan kesän helleaaltoja. Voin tosin palella silloinkin.

Ja väsyttää. Jaksan käydä koulua, mutta vuorokauteni loppuu kun tulen kotiin. MITÄÄN en jaksa. Ihan kun lihakset olisivat olemattomia ja kroppa on kuin rekan yliajama. Nukun kyllä öisin kuin pieni sika! Nukun n 9-10h/yö. Siitä ei pitäisi väsymyksen johtua.

Ja silmäpussit ja ihan mustat aluset!!! Ja valkonen/harmaa väri naamassa. Ihan zombien näköinen.

Ja joulukuussa lähti puolet hiuksista, eikä niitä ennestäänkään niin paljon ollut. Hiustenlähtö on kyllä mielelläni pikkasen rauhoittunut nyt...

Eli sydän, pahoinvointi, laihtuminen, viluisuus, hikoilu, väsymys, hiustenlähtö... minusta tämä viittaa kilpirauhaseen. Sitä lääkäritkin aina epäilevät, mutta KAIKKI verikokeet näyttävät, että olisin terve kuin pukki!

Gastroenterologi sanoi jotain häiriöstä "sisäisissä säätelymekanismeissa", mutta ei sitten sanonut sen kummempaa. 14.2 olisi hänelle sitten aika. Nyt syön Somacia, mutta ei se tätä pahoinvointia ole helpottanut. Pelkään että kuihdun olemattomiin.

Eli voivatko verikokeet falskata? En tiedä mitä arvoja minulla oli, en saanut kopioita.

Kiitos kaunis vastauksestasi jo etukäteen!! Ja kaikki muut jolla olisi joku idea että mistä tämmönen johtuu, niin kirjoitelkaa!! Tässä alkaa hermot jo mennä. Tosiaan, elokuusta asti en ole voinut syödä normaalisti.

• JaJu
        mlt kirjoitti:

Jotenkin tunnut tietävän tästä asiasta, joten haluan kysyä sinulta yhtä juttua! Olen todella kiitollinen jos osaat vastata!!! Kysymykseni siis on sinulle, joka kirjoitit kasvaimesta.

Voiko kilpirauhasen kokeet jotenkin näyttää väärin? Minulta on katsottu ne arvot tuhanteen kertaan ja koskaan ei näy mitään. Kuitenkin koko ajan huono olo.

Olen 22v, 160/41kg. Elokuusta lähtien on ollut outoa pahoinvointia. Siis en ole oksentanut, mutta niin hirveä olo varsinkin aamup., että olen toimintakyvytön ja pystyn hädin tuskin hengittämään. En ole raskaana. Lopun päivää voin sitten huonosti, eikä ruoka mene alas. Olen tähän päivään laihtunut 5kg. Eli olen luuranko. Mutta näläntuntemusta ei enää ole. Kaupassa en ole käynyt kuukausiin. Koulussa syön, mutta kesken ruokailun saattaa tulla niin voimakas kylläisyyden tunne (siis sekunnissa), että minun on päästävä äkkiä pois ruuanhajusta ennen kuin oksennan.

Samaten ovat sydänoireet alkaneet. Jatkuvasti on pikkasen korkea pulssi, ja sydän jättää lyöntejä väliin. Mitään vatsa/sydänsairautta ei ole todettu. Tiistaina kävin gastroskopiassa.

Aina paleltaa. Ei ole olemassa sellaisia vaatteita, jotka pitäisi minut lämpimänä, edes sisällä. Rakastan kesän helleaaltoja. Voin tosin palella silloinkin.

Ja väsyttää. Jaksan käydä koulua, mutta vuorokauteni loppuu kun tulen kotiin. MITÄÄN en jaksa. Ihan kun lihakset olisivat olemattomia ja kroppa on kuin rekan yliajama. Nukun kyllä öisin kuin pieni sika! Nukun n 9-10h/yö. Siitä ei pitäisi väsymyksen johtua.

Ja silmäpussit ja ihan mustat aluset!!! Ja valkonen/harmaa väri naamassa. Ihan zombien näköinen.

Ja joulukuussa lähti puolet hiuksista, eikä niitä ennestäänkään niin paljon ollut. Hiustenlähtö on kyllä mielelläni pikkasen rauhoittunut nyt...

Eli sydän, pahoinvointi, laihtuminen, viluisuus, hikoilu, väsymys, hiustenlähtö... minusta tämä viittaa kilpirauhaseen. Sitä lääkäritkin aina epäilevät, mutta KAIKKI verikokeet näyttävät, että olisin terve kuin pukki!

Gastroenterologi sanoi jotain häiriöstä "sisäisissä säätelymekanismeissa", mutta ei sitten sanonut sen kummempaa. 14.2 olisi hänelle sitten aika. Nyt syön Somacia, mutta ei se tätä pahoinvointia ole helpottanut. Pelkään että kuihdun olemattomiin.

Eli voivatko verikokeet falskata? En tiedä mitä arvoja minulla oli, en saanut kopioita.

Kiitos kaunis vastauksestasi jo etukäteen!! Ja kaikki muut jolla olisi joku idea että mistä tämmönen johtuu, niin kirjoitelkaa!! Tässä alkaa hermot jo mennä. Tosiaan, elokuusta asti en ole voinut syödä normaalisti.

Toki oireesi voi viitata hypotyreoosiin mutta laihtuminen harvinaisempaa. Sen sijaan kortisolin puutosoireet voivat aiheuttaa mm kuvaamiasi oireita. Menepä jollekin sisätautilääkärille sillä aineenvaihduntaasi olisi syytä tutkia tarkemmin.

• mlt
        JaJu kirjoitti:

Toki oireesi voi viitata hypotyreoosiin mutta laihtuminen harvinaisempaa. Sen sijaan kortisolin puutosoireet voivat aiheuttaa mm kuvaamiasi oireita. Menepä jollekin sisätautilääkärille sillä aineenvaihduntaasi olisi syytä tutkia tarkemmin.

Mitä kortisoli tekee? Ja mikä elin sitä "valmistaa"? Ajattelin siltä gastroenterologilta kysyä jos olisi syytä mennä endokrinologille. Tähystyksen jälkeen se lääkäri puhui kyllä ravintoterapeutista, mutta en usko sen auttavan. Ei tässä kyllä huvin ja urheilun vuoksi olla pahoinvointisia ja syömättä.

Osaatko sanoa mitään niistä verikokeista? Voivatko falskata? Vai onko olemassa joku koe mitä ei olla huomattu ottaa? Joulukuussa otettiin kyllä iso verenkuva ja laborantin mukaan "täydellinen terveystarkistus", ja infektiolääkärin mukaan kaikki olisi kunnossa... Ei vaan siltä tunnu.

• mung-papu
        mlt kirjoitti:

Mahtavaa,että kirjoitit minulle. Olen itsekin vasta 20-vuotias tyttö, enkä ole opiskellut mitään lääketiedettä, mutta voin ainakin verrata sinun tuntemuksiasi omiini ja sitä kautta pohtia mikä sinulla on.

Aivan ensimmäisenä sanon, että luin viestiäsi kyyneleet silmissä ja otan osaa kärsimyksiisi. Tuo ruokailu-ongelma on tuttu lapsuudesta. Kun olin 11-vuotias ja minulla oli sytostaattihoito kesken, en enää voinut syödä. koska ruoka alkoi tuntua "vieras-esineeltä" –Olin koko ajan kylläinen, mikä johti siihen että laihduin puolet painostani 40kg-20kg. Kukaan ei aluksi ymmärtänyt ja kaikki hoitajat ja lääkärit paasasivat vanhemmilleni,että syöttäkää sille pullaa ja suklaata,kun äiti taas oli järkevä ja laittoi minulle mini-kuppiin vehnänoras-mehua (jonka myöhemmin tajusimme olleen yksi tekijä, joka pelasti henkeni). Minulle oltiin vihaisia, että minä muka yritän laihduttaa tahallaan, eikä oikein uskottu,kun sanoin että haluaisin syödä mutta en voi. Ruoka tuntui kuin olisin tunkenut muovisi leluja tai nahan palasia suuhuni ja sitten olisi vain pitänyt niellä ne. Oli outoa tunkea suuhun sisälle asioita.

Sitten minulle alkoi tulla kamalia kipuja kurkkuun oikealle puolelle. Siellä oli valkoista mönjää, jota poistelin itse sairaalan vessassa. Sitten poskeni, kasvoni ja koko oikea puoli päästä alkoi kirvellä ja sattua ja kipu oli niin kova, että huusin ja karjuin ja kiljuin täysillä ja sitten mun vanhemmat sanoi että tehkää joitan muuta kuin pelkän kortisonin lisäämistä ja mun vanhempien toiveesta mut sitten siirrettiin Kuopion Alavan lastensairaalaan. Siellä päästä otettiin magneettikuvaus ja näkyi, että aivoista hermokeskus on tulehtunut. Sain erittäin hyvää lääkettä nimeltä Neurotouslow (en ole varma kirjoitetaanko se juuri noin,mutta lausutaan ainakin). Se helpotti vähitellen kipuja ja paransi minut siitä tulehduksesta. Minun piti opetella uudestaan kävelemään, koska en ollut jaksanut kävellä kahteen kuukauteen yhtään.

Eräänä päivänä sitten vähän myöhemmin tuli lastenlääkärini Kirsti Korpela Jyväskylässä lastenpkl:n aulassa kertomaan, että nyt he ymmärtävät, koska heille on tullut kolme uutta samanlaista tapausta, jotka eivät vaan kertakaikkiaan pysty syömään. En tiedä,mutta minusta tuntuu, että sinulla on jotakin vakavaa, jota kukaan vaan ei ole tajunnut. Toivon sinulle siunausta ja hyviä oloja mahdollisimman paljon ja toivon että selviää, mikä sinulla on. Rakkain terveisin: Myötäeläjä

• haitallisuus perustuu
        hennukka kirjoitti:

eli pistäppä lähdettä tänne et voiaa itekkii asia/lähteen luotettavuus tarkistaa. ite oon nyt syöny lastentabua 3 viikkoo ja greippiä oon syöny kans. En nyt oikee jaksa uskoo et tuo on totta, joha miulla pitäs olla kauheet liikatoimintaoireet ku oon vasta opettamassa elimistöä thyroxiinii??!!??

• google_
        haitallisuus perustuu kirjoitti:

eli pistäppä lähdettä tänne et voiaa itekkii asia/lähteen luotettavuus tarkistaa. ite oon nyt syöny lastentabua 3 viikkoo ja greippiä oon syöny kans. En nyt oikee jaksa uskoo et tuo on totta, joha miulla pitäs olla kauheet liikatoimintaoireet ku oon vasta opettamassa elimistöä thyroxiinii??!!??

http://scholar.google.com/scholar?q=grapefruit drugs&hl=fi&lr= niitä lähteitä on ihan hirvee määrä kun vaan etsii! ja tapauksia tiedän monia joissa tullut liikatoimintaa..

• apujako
        google_ kirjoitti:

http://scholar.google.com/scholar?q=grapefruit drugs&hl=fi&lr= niitä lähteitä on ihan hirvee määrä kun vaan etsii! ja tapauksia tiedän monia joissa tullut liikatoimintaa..

Voisko asian ymmärtää sitten niin että jos tuntuu siltä ettei thyroksiinista ole apua/vaikutusta tarpeeksi niin kannattas ruveta syömään greippiä?
        Jos vaikka joutus nostamaan lääkitystä hirveesti eikä millään meinaa olla vaikutusta? Kunhan mietiskelen..jos joku joka tietäis paremmin osais kertoa olis hienoa!

• linkin jossa...
        hennukka kirjoitti:

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=32677

Tuolla keskustelupalstalla on ollut puhetta myös greipistä, laitoin linkin tähän koska en tiedä mistä tieto on jonka viimeisen viestin kirjoittaja on kirjoittanut, siinä mainitaan ettei olisi yhteyttä greipillä ja thyroxinilla.

• mlt
        mung-papu kirjoitti:

Mahtavaa,että kirjoitit minulle. Olen itsekin vasta 20-vuotias tyttö, enkä ole opiskellut mitään lääketiedettä, mutta voin ainakin verrata sinun tuntemuksiasi omiini ja sitä kautta pohtia mikä sinulla on.

Aivan ensimmäisenä sanon, että luin viestiäsi kyyneleet silmissä ja otan osaa kärsimyksiisi. Tuo ruokailu-ongelma on tuttu lapsuudesta. Kun olin 11-vuotias ja minulla oli sytostaattihoito kesken, en enää voinut syödä. koska ruoka alkoi tuntua "vieras-esineeltä" –Olin koko ajan kylläinen, mikä johti siihen että laihduin puolet painostani 40kg-20kg. Kukaan ei aluksi ymmärtänyt ja kaikki hoitajat ja lääkärit paasasivat vanhemmilleni,että syöttäkää sille pullaa ja suklaata,kun äiti taas oli järkevä ja laittoi minulle mini-kuppiin vehnänoras-mehua (jonka myöhemmin tajusimme olleen yksi tekijä, joka pelasti henkeni). Minulle oltiin vihaisia, että minä muka yritän laihduttaa tahallaan, eikä oikein uskottu,kun sanoin että haluaisin syödä mutta en voi. Ruoka tuntui kuin olisin tunkenut muovisi leluja tai nahan palasia suuhuni ja sitten olisi vain pitänyt niellä ne. Oli outoa tunkea suuhun sisälle asioita.

Sitten minulle alkoi tulla kamalia kipuja kurkkuun oikealle puolelle. Siellä oli valkoista mönjää, jota poistelin itse sairaalan vessassa. Sitten poskeni, kasvoni ja koko oikea puoli päästä alkoi kirvellä ja sattua ja kipu oli niin kova, että huusin ja karjuin ja kiljuin täysillä ja sitten mun vanhemmat sanoi että tehkää joitan muuta kuin pelkän kortisonin lisäämistä ja mun vanhempien toiveesta mut sitten siirrettiin Kuopion Alavan lastensairaalaan. Siellä päästä otettiin magneettikuvaus ja näkyi, että aivoista hermokeskus on tulehtunut. Sain erittäin hyvää lääkettä nimeltä Neurotouslow (en ole varma kirjoitetaanko se juuri noin,mutta lausutaan ainakin). Se helpotti vähitellen kipuja ja paransi minut siitä tulehduksesta. Minun piti opetella uudestaan kävelemään, koska en ollut jaksanut kävellä kahteen kuukauteen yhtään.

Eräänä päivänä sitten vähän myöhemmin tuli lastenlääkärini Kirsti Korpela Jyväskylässä lastenpkl:n aulassa kertomaan, että nyt he ymmärtävät, koska heille on tullut kolme uutta samanlaista tapausta, jotka eivät vaan kertakaikkiaan pysty syömään. En tiedä,mutta minusta tuntuu, että sinulla on jotakin vakavaa, jota kukaan vaan ei ole tajunnut. Toivon sinulle siunausta ja hyviä oloja mahdollisimman paljon ja toivon että selviää, mikä sinulla on. Rakkain terveisin: Myötäeläjä

Kiitos kauheasti vastauksestasi!!!

Olenkin miettinyt, että tältäkö syöpäpotilaista tuntuu... kun vaan maristaan siitä että "syö nyt", mutta kun ei vaan mene alas! Tosin en usko että oloni on ihan niin paha kuin syöpäsairailla, ei kai sitä voi kuvitellakaan ennen kuin sen on kokenut, kuten sinä. Yhdellä tuttavallani oli kilpirauhassyöpä 16- vuotiaana. Se huomattiin aikaisin, poika leikattiin, ja loppuelämänsä hän syö thyroxiinia. Ja ihan hyvin hän voi.

Minulla tämä alkoi 23.8.05. Heräsin, söin, ja kävellessäni autolle tuli niin huono olo että heikotti. Pakotin itseni autoon, ja ajoin kouluun. Koko päivän pysyin ihmisten lähettyvillä, jos pyörtyisin tai jotain. MIKÄÄN paitsi vesi ei mennyt alas. Joskus meni mauton valkoinen leipä, jaa siitäkään en voinut syödä reunoja, koska niissä on makua. Tämä "akuutti" vaihe kesti kuukauden. Tämän aikana en voinut mennä edes keittiöön, siellä seisoo jääkaappi, jääkaapisssa on ruokaa, ja ruokaa piäisi syödä. En voinut edes ruokkia koiriani. Mitään "makua" en sietänyt. Enkä hajuja.

Siitä seurasi parin kuukauden "tasainen koko päivän kestävä paha olo". Eli näistä aamuisia "kohtauksia ei ollut", mutta kaikki mitä söin meni pakottamalla alas.

Tämän jälkeen tilanne on pikkasen helpottunut. Jotkut päivät saan syötyä ihan kunnolla, mutta jos saisin valita, olisin syömättä. Pakottamista tämä kuitenkin on, eikä näläntunnetta ole. Ihan kuin vatsa olisi niin tyhjä, että tuntuu kuin olisi kylläinen.

Joulukuussa painoin vielä 42.5. Eihän tämä paino nopeasti ole tippunut, kun ei ole mistä tippua. Olen aina ollut pieni. Mutta tippuupahan kuitenkin hitaasti mutta varmasti, ja niin kauan kun on paha olo, se tulee tippumaan edelleen.

Kyllähän minua ainakin tutkitaan, mutta vaikuttaa siltä että lääkärit ovat päättäneet että minulla on syömishäiriö, enkä vaan voi myöntää sitä. Niin he ainakin kohtelevat minua.

Ja joskus minulla on hyviä päiviä, jolloin on nälkä ja ruokaa menee alas, mutta sitten tulee taas tämä paasto.

Kiitos vielä!!! Ja toivottavasti sinulla on kaikki hyvin nyt. Olet sinäkin saanut kokea aikamoista ikäiseksesi... mutta ei se syöpä ikää katso. Isänikin kuoli 3 v sitten vain 49 vuotiaana. Mutta muuten elämässäni on kaikki hyvin, ja voin henkisesti hyvin. Toivon että sinäkin olet päässyt tasapainoon.

Kiitos vielä kolmannen kerran, ja voi hyvin!

• greipillä
        apujako kirjoitti:

Voisko asian ymmärtää sitten niin että jos tuntuu siltä ettei thyroksiinista ole apua/vaikutusta tarpeeksi niin kannattas ruveta syömään greippiä?
        Jos vaikka joutus nostamaan lääkitystä hirveesti eikä millään meinaa olla vaikutusta? Kunhan mietiskelen..jos joku joka tietäis paremmin osais kertoa olis hienoa!

sen vaikutuksia ei voi täsmällisesti arvioida.

• SE EI OLE TOTTA
        miina kirjoitti:

Miten kaikki uskovatkin näitä "mutu"-tietoja joita joku naapurin kummin kaima on varmuudella totena kertonut. Lukekaa Pharmaca Fennicasta, sieltä löytyy kaikki mitä ko. lääkkeestä TUTKIMUSTEN PERUSTEELLA tiedetään! Mitä urpoja...!

• Samu_
        SE EI OLE TOTTA kirjoitti:

Miten kaikki uskovatkin näitä "mutu"-tietoja joita joku naapurin kummin kaima on varmuudella totena kertonut. Lukekaa Pharmaca Fennicasta, sieltä löytyy kaikki mitä ko. lääkkeestä TUTKIMUSTEN PERUSTEELLA tiedetään! Mitä urpoja...!

Siis onhan noita tietellisiä julkaisuja asiasta. Enkun kielellä tosin, ei suomeksi. Ja löytyy saksaksikin.

• JaJu

Selviä kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, joita masislääkitys muuten voi pahentaa. Pitäisi mitata TSH ja T4v

• kilpirauhanen----

Eikö vajaatoiminnassa paino nouse ja liikatoiminnassa vain laihtuu vai miten...?

• se yleensä
        kilpirauhanen---- kirjoitti:

Eikö vajaatoiminnassa paino nouse ja liikatoiminnassa vain laihtuu vai miten...?

menee. Mut oireet on nii yksilöllisiä et joillekkii ei vaikuta painoo mitekää.

• hmm...

Unettomuus liittyy liikatoimintaan. Vajaa toiminnassa väsyttää koko ajan. Tosin oireet yksilöllisiä. Muuten vaikutat vajaalta...

• bag_gie

unettomuutta voi vajaalla ollessa olla. Miulla ainakin käy niin että väsyttää muttei uni tule kun maailman asiat painaa ja ahistaa. Uni on myös huonompaa ja saattaa herätellä vähän väliä yön aikana. Kun ahdistus ja väsymys vähenee vajaaoireiden häipyessä niin myös uni tulee helpommin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe