Kohti henkistä sie­lunhoi­toa.

Leo J. Salmela

4

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ateismi, evolutionismi ja materialismi ovat vieraannuttaneet ihmiset täysin omasta sielunelämästään kieltämällä sielun ja ihmisen hengellisen, ijankaikkisen, elämän olemassaolon. Ihmiset turvautuvat ainoastaan omaan järkeensä, joka Lutherin sanoin on sammakko ja sammakkona pysyy. Omaan järkeensä luottaen ihminen eksyy elämän tieltä ja kuolee kuolemalla, se on Raamatun totuus. Ilman uskoa ei ole toivoa eikä rakkautta. Ihmiset, jotka kieltävät Jumalan olemassaolon ja halveksivat Jumalan lakia, eivät voi koskaan rakastaa, sillä Jumala on rakkaus. Ihmisten omatekoinen usko ja rakkaus on kuollut, niillä ei paranneta mitään. Ihmiset ovat luonnostansa vihan lapset. Vain täydellinen Jumalan armo voi pelastaa ihmisen. Tämä maailma on katoava, tuhoon tuomittu. On vain pieni joukko ihmisiä, jotka pelastuvat Jumalan armosta. Ihmiselle, joka itse tuntee vaivaa ja pelkoa omien syntiensä vuoksi, on Jumala luvannut armonsa: etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Tämä maailma on jumalaton ja armoton, koska ihmisiltä puuttuu omakohtainen synnintunto ja omakohtainen usko Jumalan täydelliseen armoon.
      Sinä, joka tänä päivänä kuulet Jumalan kutsun: älä paaduta sydäntäsi, vaan ole ahkera ja tee parannus. Usko evankeliumi oman sielusi autuudeksi tänä päivänä, sillä huomenna voi olla myöhäistä.

• Kuules...

Eiköhän tuo teksti kuulu jollekkin topiselle palstalle..

• Leksa

missä keskustellaan ihmisen henkisestä hyvinvoinnista ja sielunhoidosta yleensä.

• No mutta

Ei tämä iole sos.teol.sivusto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1567
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      947
    Aihe