Helsingin Sanomissa (5.2.) olleessa jutussa kerrottiin Mechelininkadun ja Kesäkadun kulmassa olleesta poliisin ylinopeusvalvontapisteestä. Tuossa kohteessa poliisin kamera-auto päivysti 8.1. 40 minuuttia. Tuona aikana ohitse ajoi 222 ajoneuvoa, josta 194 ylinopeutta. Eli yli 87 % ajoi ylinopeutta. Voitaneen todeta, että ylinopeus on maan tapa. Poliisi on ilmoittanut aikovansa tehosta ylinopeusvalvontaa. Onko siis poliisin tarkoitus sakottaa 87 %:ia autoilijoista.
Oma näkemykseni on, että tämä taas yksi osoitus siitä, miten suurin osa tässä maassa toteutetusta ylinopeusvalvonnasta on itse asiassa osa autoverotusta, eli rahan keräämisestä valtion pohjattomaan kassaan.
Liikennevalvonnasta
15
1102
Vastaukset
- oma valinta
jos haluat maksaa ylimääräistä veroa ;) Mitä sitä ruikutat, jos on vara ajaa on varaa maksaa. Eihän rajoitukset ole poliisin määräämiä. Insinöörit, suunnittelijat ja päättäjät valitsee paikan, rakenteen, ym perusteella rajoitukset. Poliisi on ainoastaan yhteiskunnan valitsema valvontaelin niille, joita ei ko sääntöjen noudattaminen kiinnosta...
- sääntö
Mikä sääntö on sellainen sääntö jota 87 % ei noudata. Tuon logiikan mukaan Suomi on ruotsinkielinen maa koska 94 % EI sitä äidinkielenään puhu.
- vai miehiä
Mitenkään provosoimatta mieleen nousee, että
eikös Suomen koko yhteiskuntajärjestelmä sekä
virkavalta ole luotu kansalaisten palvelemiseksi
ja jopa kansalaisten toimesta.
Jos siis 87% kansasta on jotain mieltä,
niin asian luulisi sitten olevan niin että
kansa on päättänyt että näin on hyvä.
Vai mikä tässä päättelyssä menee pieleen?
Olemmeko me vain hallintoalamaisia? - Rekkanainen
vai miehiä kirjoitti:
Olemmeko me vain hallintoalamaisia?...vaan tuo luku osoittaa yleistä välinpitämättömyyttä toisia kohtaa ja MINÄ,MINÄ,MINÄ-asennetta. Kunhan MINÄ saan tehdä,mitä haluan,niin hyvin pyyhkii. MINÄ osaan, muut tunaroivat, MINÄ sain turhasta ylinopeussakot ja jurputan siitä seuraavat 10v. tällä palstalla sanoilla : asennevammaiset poliisit....jne.
Sitä saa,mitä tilaa!!!
En väitä,etteikö joissain paikoissa nopeusrajoitukset ole päin mäntyä,mutta noudatettava niitäkin nyt vaan on tai sitten maksettava valittamatta!! - oma valinta
vai miehiä kirjoitti:
Olemmeko me vain hallintoalamaisia?eihän päättelyssä varmaankaan mikään ole väärin, mutta mikä saa moisen käytöksen aikaan?! Teidenhoito; kaikesta nurinasta huolimatta teiden kunto on ympäri vuoden vähintään kohtalainen, pääsääntöisesti hyvä. Autokanta on uudistunut; esp, abs, sips, turvatyynyt, painuma-alueet, bmw, gsm, ym ;) eletää väärässä turvallisuuden tunteessa!! Eihän minulle mitään käy, kun on firman uusi liisari alla... Kun oikeasti; ajaessasi 80km/h kuolema ohitta sinut jokaisen vastaantulijan muodossa alle viidestä metristä!! Oletko koskaan miettinyt mistä autosi ovi on oikeasti tehty? Maali, muotoon prässätty ohut pelti, tyhjää, uudemmissa autoissa ehkä joku ohut sivutuki, ikkunannostimet ja sisäverhoilu.... Pysäyttävää/suojaavaa tavaraa ei juuri ensinkään...
- RuskeakieliRahtiukko
Rekkanainen kirjoitti:
...vaan tuo luku osoittaa yleistä välinpitämättömyyttä toisia kohtaa ja MINÄ,MINÄ,MINÄ-asennetta. Kunhan MINÄ saan tehdä,mitä haluan,niin hyvin pyyhkii. MINÄ osaan, muut tunaroivat, MINÄ sain turhasta ylinopeussakot ja jurputan siitä seuraavat 10v. tällä palstalla sanoilla : asennevammaiset poliisit....jne.
Sitä saa,mitä tilaa!!!
En väitä,etteikö joissain paikoissa nopeusrajoitukset ole päin mäntyä,mutta noudatettava niitäkin nyt vaan on tai sitten maksettava valittamatta!!Liiiiirps lirps liiiiirps lips.
- tasavaltalainen
Rekkanainen kirjoitti:
...vaan tuo luku osoittaa yleistä välinpitämättömyyttä toisia kohtaa ja MINÄ,MINÄ,MINÄ-asennetta. Kunhan MINÄ saan tehdä,mitä haluan,niin hyvin pyyhkii. MINÄ osaan, muut tunaroivat, MINÄ sain turhasta ylinopeussakot ja jurputan siitä seuraavat 10v. tällä palstalla sanoilla : asennevammaiset poliisit....jne.
Sitä saa,mitä tilaa!!!
En väitä,etteikö joissain paikoissa nopeusrajoitukset ole päin mäntyä,mutta noudatettava niitäkin nyt vaan on tai sitten maksettava valittamatta!!Moottoriteiden talvinopeus 80/100 on päin persettä.
- 87 %
oma valinta kirjoitti:
eihän päättelyssä varmaankaan mikään ole väärin, mutta mikä saa moisen käytöksen aikaan?! Teidenhoito; kaikesta nurinasta huolimatta teiden kunto on ympäri vuoden vähintään kohtalainen, pääsääntöisesti hyvä. Autokanta on uudistunut; esp, abs, sips, turvatyynyt, painuma-alueet, bmw, gsm, ym ;) eletää väärässä turvallisuuden tunteessa!! Eihän minulle mitään käy, kun on firman uusi liisari alla... Kun oikeasti; ajaessasi 80km/h kuolema ohitta sinut jokaisen vastaantulijan muodossa alle viidestä metristä!! Oletko koskaan miettinyt mistä autosi ovi on oikeasti tehty? Maali, muotoon prässätty ohut pelti, tyhjää, uudemmissa autoissa ehkä joku ohut sivutuki, ikkunannostimet ja sisäverhoilu.... Pysäyttävää/suojaavaa tavaraa ei juuri ensinkään...
ajaa ylinopeutta, niin eikö se kerro jotain, vai ollaanko täällä oikeasti (aikuisten, että systemi jota 87 % ei hyväksy voi sittenkin olla oikea. Tulee kyllä Neuvostoliitto tai Pohjois-Korea mieleen.
- oma valinta
87 % kirjoitti:
ajaa ylinopeutta, niin eikö se kerro jotain, vai ollaanko täällä oikeasti (aikuisten, että systemi jota 87 % ei hyväksy voi sittenkin olla oikea. Tulee kyllä Neuvostoliitto tai Pohjois-Korea mieleen.
tykkäänhän minäkin pyyhkiä vanhalla toukallani mummoista ja muista tientukkeista ohi sekä laatia omat aikatauluni mieleni mukaan, mutta kun sitä vauhtia nostaa ei ne perkeleen törpöt ennätä pois alta!!
- lukee
Rekkanainen kirjoitti:
Sitä saa,mitä tilaa!!!
En väitä,etteikö joissain paikoissa nopeusrajoitukset ole päin mäntyä,mutta noudatettava niitäkin nyt vaan on tai sitten maksettava valittamatta!!että valittaa ei saa. Käsittääkseni on oikeus valittamiseen taattu jos perustuslaissa.
- kaikki...
Tais unohtua jotain oleellista. Samassa jutussa oli, että vain 15 autoilijaa sai sakot ylinopeudesta. Jutussahan oli että puuttumisraja oli 11 km/h. Eli vain yli 51 km/h ajaneet saivat sakot.
Eli katsottiinhan sielläkin suurinta osaa autoilijoista "läpi sormien"- on toistaiseksi
kun sakotus on käsityötä, mutta odottapahan kun päästään tilanteeseen jossa koko homma automatisoidaan ja rikesakko lähtee suoraan ajoneuvon haltijalle, eli huhtikuussa. Silloin voidaan puuttumiskynnystä madaltaa ja huomattavasti.
- valvoja
Valtio on otettava kaikki rahat pois kuljettajilta kunnes he oppivat ajamaan kunnolla. Muuta keinoa ei ole. Joten jos ajaa ylinopeutta niin joutuu myös maksamaan. Eli voi voi.
- Beagle Boy
Eiköhän inisijöitten vauhti ala hiljentyä, kun kortti lähtee hyllylle. Valitettavasti Eduskunta on säätänyt Tieliikennelain 75:nnen pykälän, joka määrää poliisin ottamaan ajokortin kuivumaan vähintäin kuukaudeksi ja enintään kuudeksi kuukaudeksi, jos moottoriajoneuvon kuljettaja syyllistyy vähintäin neljästi kahden vuoden tai kolmasti vuoden aikana juuri siihen ylinopeuteen.
Lainsäädäntävaltahan Suomessa on kansalla, ei poliisilla. Ellei kuljettaja ole johonkin lakiin tyytyväinen, niin omaan nilkkaanhan se kalahti.
- Riikka
Jos taytyy aja ylinopeutta ja sakot tulee, niin oma tyhmyys. Kuskeja varmaankin potuttaa se etta tuli jaatya kiinni.
K.o tienpatkalla on jatkuvasti kersoja ylittamassa tieta enemman tai vahemman lain mukaan - kylla minulla ainakin olisi oman tunnon tuskia jos tulisi joku noista muksuista yliajettua, varsinkin kun kuoleman olisi voinut valttaa ajamalla hiljempaa...
Puolestani saisivat sakottaa taajama-aluella entista reippaammin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423930Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393536- 703138
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912990Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no861982- 351958
- 241809
- 301744
- 321743
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231704