Näin joku aika sitten unta, joka oli todella omituinen.
Ensin olimme äitini, enoni ja mummini kanssa kävelemässä metsässä, jonka tunnistin jostain toisesta unesta. Päädyimme pienen järven rannalle, jonka rannalla oli muutamia ihmisiä joilla oli soittimia, esim. haitari, viulu jne. He alkoivat soittaa ja yllätyin kun yksi heistä seisoi veden päällä ! Myös äitini innostui laulamaan.
Pian paikka kuitenkin vaihtui. Olin kotikaupunkini eräällä tiellä ja yht'äkkiä alkoi kuulua hirveää meteliä - kaupunkia pommitettiin. Aloin kävellä ripeää vauhtia kohti lähellä olevaa katua. En tiennyt miksi, mutta tuo katu tuntui todella turvalliselta. Sinne päästäkseni minun piti kuitenkin kävellä luoteja vilisevän kadun yli.
Kävelin ripeää vauhtia eteenpäin, mutta pian näin tutun hahmon - entisen poikaystäväni, joka oli pukeutunut univormuun ja kantoi asetta kädessään. Hänellä kuitenkin oli armeijan baretin alla harmaa hattu jossa oli hakaristi. Kuin vaistosta, entiseni kääntyi katsomaan minua ja leveästi hymyillen hän huudahti "mamma!" Hän lähti saattamaan minua turvalliseen tielle, mutta emme päässeet luotisateen takia sinne, vaan hän alkoi raahata minua mukanaan.
Pian kuitenkin pomppasin mummini kotiin, jossa oli ystäväni. Jostain tuntemattomasta syystä pelkäsimme mennä pihalle, vaikka meidän olisi pitänyt lähteä kotiin. Emme uskaltaneet edes pitää verhoja auki.
Kahden päivän kuluttua tästä unesta kuulin, että entinen poikaystäväni on mennyt armeijaan.
Mitähän tämä uni tarkoittaa kun se on jäänyt kaivamaan mieltä?
sotauni
1
152
Vastaukset
- krassi
Unesi olivat toistensa vastakohtia.
Ensimmäinen uni valoisa, iloinen, euforinen, täynnä taitavia ihmisiä, jopa niin, että yksi käveli vetten päällä, ja joka sai äitisikin laulamaan.
Ja pian astuu kuvaan sota ja tuho ja hakaristi, jota voi pitää kiduttamisen ja kauhun symbolina.
Unet päättyvät mummolaan verhojen taakse.
Tulkinta? Oletko raahannut muistoja poikaystävästä mukanasi?
Alitajuntasi tuo enneunena tiedon ystäväsi armeijaan joutumisesta. Luodit mielestäni voivat kuvata sattuvia sanoja suhteesta entiseen poikaystävään.
Ensimmäinen uni voisi kertoa, että olet seurannut muiden onnistumista ja tuntenut surua, ettet itse ole mielestäsi yltänyt samaan.
Miksi nämä unet peräjälkeen? Onko suhde entiseen poikaystävään nakertanut itseluottamusta?
Ehkä uni näyttää, että katsot mahdollisuuksiasi epävarmana ja haluaisit olla piilossa arvostelijoilta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458