elikkäs, onko monilla ollut suonenvetoa pohkeessa?
Muistan että ennen raskautta minulla on ihan pari kertaa ollut hamassa menneisyydessä.. mutta nyt ne on alkaneet tulemaan todella usein. Nyt kahtena yönä peräkkäin! Ja pohje on todella kipeä, jotta ei pysty kävelemään jalalla kunnolla. Ja aina veto tapahtuu samaan jalkaan..
Yöllä kun herään, nousen jalalle seisomaan ja yritän venyttää sitä, mikä jonkun ajan päästä helpottaa...
Mutta mistähän tämä johtuu? En tee seisomatyötä, enkä muutenkaan paljon jalkoja rasita.
Niin, ja kannattaako olla huolissaan? Itseäni tämä tietysti väsyttää aika lailla...
suonenvetoa
6
507
Vastaukset
- Marre
Suonenveto ja krampit kuuluvat raskauteen valitettavasti. Liikunta, venyttely ja magnesium auttavat vaivaan mulla ainakin tosi hyvin. Tukisukat voi myös hankkia, jos ongelma pahenee. Ja vaivaa esiintyy sekä seisoma- että istumatyötä tekevillä, joten normaalia on! Kannattaa koittaa ehkäistä suonenveto mainitsemillani konsteilla, sillä vaiva voi johtaa suonikohjuihin!
- paradii
Heips!
Viimeksi aamulla karjuin kunnon krampeista. Tosi kivulias tunne. Kuuluvat raskauteen varsinkin sen loppupuolella. Itsellä viikkoja 35. Tulevat usein juuri yöllä ja yllättäin. Magnesium on vissiin hyvä, mutta vanhan kansan vinkkinä saatu "merisuolaa hyppysellinen kielen kärjelle" kuulemma pitäisi toimia!
Suonenvedoistahan kärsivät urheilijatkin esim. maratoonarit ennakoidakseen vaivaa, tankkaavat itseään suolapitoisilla eväillä, kuten suolakurkuilla. Tiedä häntä toimiiko....
Itse olen rajoitettu liikkumaan, jo pienimuotoinen mummokävely supistuttaa ja aiheuttaa muitakin kipuja mutta venyttelyjä teen, ei ainakaan haittaa ole.
Jaksamisia ja onnellisia odotuksia!- Iloinen-odottaja
Hei vaan! Luin kirjoituksesi ja voisin kuvailla aika samanlaisia tuntemuksia. Oon ollu supistusten takia kotosalla (vko 24) ja liikkuminen on käynyt hitaammaksi. Nyt viime päivinä pohkeita on särkenyt aika lailla. Polvisukat ja pitkät villasukat ovat auttaneet jonkin verran. Kevyt liikkuminen ja venyttely on tuntunut hyvältä.
Kunnon tukisukkia ja suolan syöntiäkin vois kai kokeilla.. - odottva
Mulla kätilö sanoi että kielen alle samalla lailla kuin nitrokin laitetaan. Ja on kyllä auttanut mulla.Sano myös että suolaa lisää kun oli veren paineet niin alhaalla. Olen yrittänyt sitten lisätä sitä ruokiin lisää ja mulla onkin mies ihan onnessaan kun saa suolattua ruokaa ;D
- Niinu
Mulla oli kans valtavat suonenvedot esikoista odottaessani ja pahenivat vain loppusuoraa kohden.
Muistan vieläkin tuon valtavan kivun jaloissa aina suonenvetojen jälkeen. Ei paljoa tehnyt kävelylle mieli..
Nyt toista odottaessani vaivoja ei juurikaan ollut. Muutaman kerran keskiraskauden aikana tuli pari kramppia yöaikaan, mutta ei mitään kovin pahoja.
Kokeilin pitää tukisukkia ja ne tuntuivat todella hyviltä! Suosittelen kokeilemaan! Ekaa odottaessani en tajunnut tätä mahdollisuutta ja hieman kyllä harmittaa.
Olen kuullut muiltakin, että tukisukat todella toimivat!! - Liinu
kun aloin pitää yöllä tosi lämpimiä sukkia jaloissa. Ei ole vetänyt niin pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468