suonenvetoa

pohkeissa....

elikkäs, onko monilla ollut suonenvetoa pohkeessa?
Muistan että ennen raskautta minulla on ihan pari kertaa ollut hamassa menneisyydessä.. mutta nyt ne on alkaneet tulemaan todella usein. Nyt kahtena yönä peräkkäin! Ja pohje on todella kipeä, jotta ei pysty kävelemään jalalla kunnolla. Ja aina veto tapahtuu samaan jalkaan..

Yöllä kun herään, nousen jalalle seisomaan ja yritän venyttää sitä, mikä jonkun ajan päästä helpottaa...
Mutta mistähän tämä johtuu? En tee seisomatyötä, enkä muutenkaan paljon jalkoja rasita.

Niin, ja kannattaako olla huolissaan? Itseäni tämä tietysti väsyttää aika lailla...

6

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marre

Suonenveto ja krampit kuuluvat raskauteen valitettavasti. Liikunta, venyttely ja magnesium auttavat vaivaan mulla ainakin tosi hyvin. Tukisukat voi myös hankkia, jos ongelma pahenee. Ja vaivaa esiintyy sekä seisoma- että istumatyötä tekevillä, joten normaalia on! Kannattaa koittaa ehkäistä suonenveto mainitsemillani konsteilla, sillä vaiva voi johtaa suonikohjuihin!

• paradii

Heips!

Viimeksi aamulla karjuin kunnon krampeista. Tosi kivulias tunne. Kuuluvat raskauteen varsinkin sen loppupuolella. Itsellä viikkoja 35. Tulevat usein juuri yöllä ja yllättäin. Magnesium on vissiin hyvä, mutta vanhan kansan vinkkinä saatu "merisuolaa hyppysellinen kielen kärjelle" kuulemma pitäisi toimia!
      Suonenvedoistahan kärsivät urheilijatkin esim. maratoonarit ennakoidakseen vaivaa, tankkaavat itseään suolapitoisilla eväillä, kuten suolakurkuilla. Tiedä häntä toimiiko....
      Itse olen rajoitettu liikkumaan, jo pienimuotoinen mummokävely supistuttaa ja aiheuttaa muitakin kipuja mutta venyttelyjä teen, ei ainakaan haittaa ole.

Jaksamisia ja onnellisia odotuksia!

• Iloinen-odottaja

Hei vaan! Luin kirjoituksesi ja voisin kuvailla aika samanlaisia tuntemuksia. Oon ollu supistusten takia kotosalla (vko 24) ja liikkuminen on käynyt hitaammaksi. Nyt viime päivinä pohkeita on särkenyt aika lailla. Polvisukat ja pitkät villasukat ovat auttaneet jonkin verran. Kevyt liikkuminen ja venyttely on tuntunut hyvältä.
        Kunnon tukisukkia ja suolan syöntiäkin vois kai kokeilla..

• odottva

Mulla kätilö sanoi että kielen alle samalla lailla kuin nitrokin laitetaan. Ja on kyllä auttanut mulla.Sano myös että suolaa lisää kun oli veren paineet niin alhaalla. Olen yrittänyt sitten lisätä sitä ruokiin lisää ja mulla onkin mies ihan onnessaan kun saa suolattua ruokaa ;D

• Niinu

Mulla oli kans valtavat suonenvedot esikoista odottaessani ja pahenivat vain loppusuoraa kohden.
      Muistan vieläkin tuon valtavan kivun jaloissa aina suonenvetojen jälkeen. Ei paljoa tehnyt kävelylle mieli..
      Nyt toista odottaessani vaivoja ei juurikaan ollut. Muutaman kerran keskiraskauden aikana tuli pari kramppia yöaikaan, mutta ei mitään kovin pahoja.

Kokeilin pitää tukisukkia ja ne tuntuivat todella hyviltä! Suosittelen kokeilemaan! Ekaa odottaessani en tajunnut tätä mahdollisuutta ja hieman kyllä harmittaa.
      Olen kuullut muiltakin, että tukisukat todella toimivat!!

• Liinu

kun aloin pitää yöllä tosi lämpimiä sukkia jaloissa. Ei ole vetänyt niin pahasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe