siis ostin akvaarion, ja ei tullu lamppuu, voiko laittaa tavallisen pöytälampun siihe päälle..?? :) kiitos.
ÄÄLIÖ KU OON.
5
549
Vastaukset
- mä.
En oikein osaa selittää, mutta tavallinen lamppu on hieman erilainen kuin akvaariolamppu. Akvaariolampun tarkoitus on matkia luonnon eli auringon valoa josta akvaarion kasvit saa tarvitsemaansa ravintoa. Akvaariolamppukin pitää vaihtaa silloin tällöin kun sen teho hiipuu. silloin se on kuin tavallinen lamppu, eikä kasvit hyödy siitä yhtään.
- Kukka
akvaarion koosta. Esim. pieneen poikasaltaaseen (on vaan aika pimeä) voi käyttää pöytälamppua johon on laitettu kukkavalo, valon pitää olla toki sellainen että siinä kasvaa ne akvaariokasvitkin, eli tavallisella huonekukkavalolla ei ole mitään hyötyä!
Mutta jos allas on tarkoitettu "tavalliseen" käyttöön, niin suosottelen että ostat siihen sen oikean akvaariovalaisimen.
- Plekostomus
Jos akvaarioon tulee kaloja ja kasveja, niin paras vaihtoehto on loisteputkivalaisin.
Kasvit tarvitsevat tietynlaista valoa, kalat näyttävät luonnollisemmille oikeassa valaistuksessa.
Tässä olisi paljon hyödyllistä tietoa;
http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.html
Saako udella minkä kokoisen akvaarion ostit ja mitä sinne tulisi?
Muistathan kypsyttää akvaarion, ennen kalojen tuontia;
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/kypsytys.php
Muistathan suodattimen ja lämmittimenkin. :) - Nimetön
Mulla on tavallinen pöytälamppu pikkuakvaariossa. Samoin oli kaverilla. Kasvit on pysynyt kyllä hengissä, mutta varmaan se oikea olisi kuitenki parempi...?
- valoaddikti
Jos on käyttää pieneen akvaarioon pöytälamppua valaisimena, niin siinä tulisi olla energiansäästölamppu. Energiansäästölampun valo on erilaista kuin tavallisen hehkulampun. Se muistuttaa enemmän luonnonvaloa. Paras tietysti olisi juuri akvaarioon tarkoitettu valaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal313250- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478