koirille salaattia

majorica1961

tein itselleni eilen iltaruuaksi salaattia. tonnikalaa, kurkkua,raejuustoa,lehtisalaattia.
en jaksanut kaikkea syödä niin annoin koirille loput. ne hävis niin äkkiä että luulis etteivät koskaan ole ruokaa saaneet. tänään saivat myös sitten tonnikalaa ja raejuustoa nappuloitten kanssa. hyvin nopeesti söivät. en ois uskonut että noin herkkua olis. mutta eilen menivät ne kurkut ja salaatitkin.
onko salaatti ja kurkku hyväksi koirille? saako ne ravintoa niistä? varmaan nyt kuuluis tonne ruokapuolelle, mutta jos kirjoitan että ompa kiva aurinkoinen , luminen talvipäivä... niin ehkä voi olla täälläkin. pikku karvaturpa paleli ulkona , pakkasta 12 astetta. kivaa sunnuntaita kaikille.

32

7446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomppukoira

      menee kurkku,ja varsinkin porkkana on melkein yhtä kiva kuin puruluu.tiedättekö onko ruislevästä mitään haittaa koiralle?kuivatan aina hevosille ruisleipää ja ne kovat koppurat ovat näillä kavereilla suuressa suosiossa..
      Täällä pakkasta 25 hrr käytiin huikea puoli tuntinen ulkona ja emannällä paleltu posket,hurmaavaa...

      • ½-´´

        Voi pojat ja tytöt kyllä meillä menee porkkana poikineen on raakatai kypsä ja kaikki muukin mitä itse suuhunilaitan pää ruoka on nappulat mutta esim.nukkumaan ei mene ennen kuin porkkana illalliseksi saatu kaikki muu menee paitsi pepperooni syö myös raakaa sipulia


      • majorica1961
        ½-´´ kirjoitti:

        Voi pojat ja tytöt kyllä meillä menee porkkana poikineen on raakatai kypsä ja kaikki muukin mitä itse suuhunilaitan pää ruoka on nappulat mutta esim.nukkumaan ei mene ennen kuin porkkana illalliseksi saatu kaikki muu menee paitsi pepperooni syö myös raakaa sipulia

        eikös sipuli ole koirille vaarallista? minä en uskalla antaa mitään missä on vähänkään sipulia.


      • Pipa

        Kyllä koiralle voi leipää antaa. Itse kuivatan ylijäämä leivät ja koirat tykkäävät rouskutella niitä välipaloina. Toisinaan liotan niitä ruuan joukkoon, ja niinkin on mieleistä. Sääntönä onkin kohtuudella kaikkea - niin salaatteja, kuin leipääkin.


      • Shih tzu syö
        majorica1961 kirjoitti:

        eikös sipuli ole koirille vaarallista? minä en uskalla antaa mitään missä on vähänkään sipulia.

        Koirille ei saa antaa sipulia, niin olen kuullut.
        Kannattaa tutkia esim. rotuyhdistyksen sivujen kautta ruokailuohjeita, tai kysellä el.lääkäriltä. Sipulista saattaa tulla vatsavaivoja ainakin. Tomaatti, sokeri ei sovi koirille sekään. Ja toiset välttävät vehnää, alkaa vaivata korvia, ihoa? jne. Sokeri aiheuttaa myös silmän vaivoja.
        Itse en ole antanut raakaa lihaakaan, keitän sen ja liemi on hyvä lisä papanoiden liottamiseen.
        Oikeastaan jos haluaa pitää koiran terveenä ja pitkäikäisenä, niin pitää syöttää terveesti.
        Koirille on ihan omia herkkuja olemassa.
        Ja muista aina kohtuus kaikessa...


      • Jippo
        majorica1961 kirjoitti:

        eikös sipuli ole koirille vaarallista? minä en uskalla antaa mitään missä on vähänkään sipulia.

        Tavallista sipulia ei suositella koiralle, mutta valkosipulia voi hieman lisätä puurojen mukaan kypsymään. Meillä koirat hakevat kesällä porkkanat itselleen suoraan maasta, varresta vaan ylös, ja syömään. Toisinaan porkkanamaalla on pitkiä välelejä, jotka ovat koirien "harvennuksia".


      • majorica1961
        Pipa kirjoitti:

        Kyllä koiralle voi leipää antaa. Itse kuivatan ylijäämä leivät ja koirat tykkäävät rouskutella niitä välipaloina. Toisinaan liotan niitä ruuan joukkoon, ja niinkin on mieleistä. Sääntönä onkin kohtuudella kaikkea - niin salaatteja, kuin leipääkin.

        tallilla jossa aikoinaan kävin laitettiin kuivat leivät veteen ja syötettiin koirille. olen omilleni myös antanut joskus nappuloitten kanssa.
        ei leivässä paljon ravintoa ole mutta täyttävää varmaan kuitenkin.


      • viivus
        Jippo kirjoitti:

        Tavallista sipulia ei suositella koiralle, mutta valkosipulia voi hieman lisätä puurojen mukaan kypsymään. Meillä koirat hakevat kesällä porkkanat itselleen suoraan maasta, varresta vaan ylös, ja syömään. Toisinaan porkkanamaalla on pitkiä välelejä, jotka ovat koirien "harvennuksia".

        Itse taas luin just jostain ettei valkosipulia saisi antaa, mutta näitä mielipiteitä on yhtäpaljon kuin ihmisiä :)
        Meidän poika veti kasvattajalla jouluna kokonaisen valkosipulin kynnen (varasti jostain) ja kyllä kuulemma poika haisikin hyvälle seuraavana päivänä..
        Mitään vaivoja siitä ei kuitenkaan tullut.


      • Anonyymi
        ½-´´ kirjoitti:

        Voi pojat ja tytöt kyllä meillä menee porkkana poikineen on raakatai kypsä ja kaikki muukin mitä itse suuhunilaitan pää ruoka on nappulat mutta esim.nukkumaan ei mene ennen kuin porkkana illalliseksi saatu kaikki muu menee paitsi pepperooni syö myös raakaa sipulia

        Koiralle ei saa antaa raakaa sipulia se vaikutta valkosiluhin


      • Anonyymi
        Shih tzu syö kirjoitti:

        Koirille ei saa antaa sipulia, niin olen kuullut.
        Kannattaa tutkia esim. rotuyhdistyksen sivujen kautta ruokailuohjeita, tai kysellä el.lääkäriltä. Sipulista saattaa tulla vatsavaivoja ainakin. Tomaatti, sokeri ei sovi koirille sekään. Ja toiset välttävät vehnää, alkaa vaivata korvia, ihoa? jne. Sokeri aiheuttaa myös silmän vaivoja.
        Itse en ole antanut raakaa lihaakaan, keitän sen ja liemi on hyvä lisä papanoiden liottamiseen.
        Oikeastaan jos haluaa pitää koiran terveenä ja pitkäikäisenä, niin pitää syöttää terveesti.
        Koirille on ihan omia herkkuja olemassa.
        Ja muista aina kohtuus kaikessa...

        Se tuhoo soluja


      • Anonyymi
        ½-´´ kirjoitti:

        Voi pojat ja tytöt kyllä meillä menee porkkana poikineen on raakatai kypsä ja kaikki muukin mitä itse suuhunilaitan pää ruoka on nappulat mutta esim.nukkumaan ei mene ennen kuin porkkana illalliseksi saatu kaikki muu menee paitsi pepperooni syö myös raakaa sipulia

        Sipulihan on koirille kiellettyjen listalla.


    • Mapuccino

      syöttävät koirilleen myös kasviksia ja juureksia. En tiedä onko kurkussa ja salaatissa kovinkaan paljon ravinto-arvoa(pääasiassahan ovat vettä, etenkin kurkku), mutta tuskin niistä haittaakaan on. Ainakin vähän vaihtelua, mikä ilmeisesti oli koiriesi mieleen! :)
      Porkkanasta olen kuullut että pitäisi tarjota mieluummin soseutettuna tai pieninä paloina, jotta sulaa paremmin ja koira saisi siitä maksimaalisen hyödyn.

    • näin..

      meidän kultaisennoutajan suurta herkkua on kiinankaali. jos se saisi valita meetvustin ja kiinankaalin väliltä niin kyllä kaali voittaa!
      hyvä niin, sillä meetvursti on aika rasvasta.

    • Shih tzu syö

      Koiramme rakastaa maistella vähän kaikkea. Pikkuisen vihreätä salaattia saa ja kurkkua, tonnikala on herkkua, joskus raejuustoa. Jopa el.lääk. suositteli suolistotulehduksen hoidossa antibiot.kuurin aikana 2-3 päivää dietin; keitettyä kanaa, raejuustoa pieniä annoksia.
      Koirille ei saisi antaa raakaa porkkanaa. Teemme joskus "oman padan": kanaa/lihaa ja porkkanaa keitettynä, syö hyvin papanoiden kera!
      Koirat ovat luonnostaan laktoosi-intolerantteja, varo siis liikaa maitotuotteita, anna esim. hyla-tuotteita ja vähärasvaisia. Jos vatsa on kova, anna rkl oliiviöljyä ruuan kanssa ja vatsa toimii normaalisti.

      • majorica1961

        en ole koskaan maitoa koirille antanut. piimää kylläkin joskus. kananmaksaa keitettynä ja riisiä. veripalttua ja kaikkee muuta hyvää. mutta tämä salaatti ja kurkku oli yllätys.
        mulla on myös shitzu (sekoitus).


      • majorica1961 kirjoitti:

        en ole koskaan maitoa koirille antanut. piimää kylläkin joskus. kananmaksaa keitettynä ja riisiä. veripalttua ja kaikkee muuta hyvää. mutta tämä salaatti ja kurkku oli yllätys.
        mulla on myös shitzu (sekoitus).

        hyvin maito tuotteet, joskin meillä käytetään laktoosittomia tuotteita minun takiani. piimä viili ja maito kuten kermatkin, maitorahka ja raejuusto kaikki laktoosittomia. Hyvin maistuvat koirillemme. Samoin joskus soija tuotteet. Ainoa miinus ovat niin pirskuleen kalliita.


      • majorica1961
        umalehtinen kirjoitti:

        hyvin maito tuotteet, joskin meillä käytetään laktoosittomia tuotteita minun takiani. piimä viili ja maito kuten kermatkin, maitorahka ja raejuusto kaikki laktoosittomia. Hyvin maistuvat koirillemme. Samoin joskus soija tuotteet. Ainoa miinus ovat niin pirskuleen kalliita.

        nuorempi poika laktoosittomalla ja sitä maitoo (ja kermaa) annan kissoille.


      • HÄH???
        umalehtinen kirjoitti:

        hyvin maito tuotteet, joskin meillä käytetään laktoosittomia tuotteita minun takiani. piimä viili ja maito kuten kermatkin, maitorahka ja raejuusto kaikki laktoosittomia. Hyvin maistuvat koirillemme. Samoin joskus soija tuotteet. Ainoa miinus ovat niin pirskuleen kalliita.

        Miten niin SUN takia????

        Sähän olet höpissyt, kuinka MIEHESI ei kestä laktoosia............

        Nyt ei ymmärrä, ei sitten millään..........


      • älä usko sitä
        HÄH??? kirjoitti:

        Miten niin SUN takia????

        Sähän olet höpissyt, kuinka MIEHESI ei kestä laktoosia............

        Nyt ei ymmärrä, ei sitten millään..........

        No ainaha se valehtelee.


    • HenryBoumedienne

      Minun kohta 8 vuotias pumi on syönyt ison porkkanan käytännössä joka päivä elämänsä ajan. Eläinlääkäriltä kun on joskus kysynyt onko vihannesten syönnistä hyötyä koirille (imeytyykö vitamiinit) vastaukset ovat olleet melkoisen ympäripyöreitä, liekö asiaa sen kummemmin tutkittukaan. Virtaa tuntuu riittävän vaikka muille jakaisi pumimaiseen tyyliin...

    • mindetys

      salaattia syödään.Porkkanat menevät kuin kuumille kiville ja toisinaan sessu syö tomaattiakin.Salaatin jämät koira syö aina.

    • walluwilma

      koira kyllä haluaa syödä sitä mitä se itselleen katsoo sopivaksi...meilläkin syödään salaattia tai siis kiinankaalia ja valkokaalia hyvin mielellään aina silloin tällöin....ei se vaarallista ole

    • Wilma

      Kasvikset tulisi soseuttaa ja pakastaa ennen kuin niistä on ravinnollista hyötyä koiralle.

      Jos raakaruokinta kiinnostaa niin tässä olisi hyvä linkki

      http://www.koirakopla.com/barfruokinta.htm

      Meillä on barffattu vuoden päivät kohta ja ollaan tosi tyytyväisiä raakaruokinnan tuloksiin. Nappuloihin ei siirrytä enää ikinä takaisin.

    • jephessu

      naminami

    • apua salaattia pennu

      Hei tarvitsen apua oon 10.w likka jolla on n.4kk vanha koira ja annoin sille salaattia onko se vaarallista?

      • -------------------

        Ei ole vaarallista, mutta älä anna enää. Anna vanhempiesi huolehtia mitä koiralle annetaan, varsinkaan pennulle.


      • Voi voi voi

        Uma, joko sinä taas tekeydyt lapseksi.


      • trueloveshows
        Voi voi voi kirjoitti:

        Uma, joko sinä taas tekeydyt lapseksi.

        Itehän sä sen skrivasit, jotta saat rakastamasi ihmisen nimen mainita!!


    • ruokahurtat

      ruokinta on eri juttu kuin herkut ja makupalat. Oli yks lansu, joka tahtoi kiinakaalin lehden alkupalaksi ja ketsuppia koiranmakkaralle, muuten tuli kommettia kovalla äänellä ja kuppi nurin. Sakemannipoika rakastaa maitoa. Loraus joka päivä eikä maha murise. 10v kokemus. Ohrajauhoista paistettu pannukakku kelpaa niin koiralle kuin isännällekin, sama juttu hedelmärahkan kanssa. Koira syö myös ne säilykekirsikat ilman ongelmia.Ja paistettu sipuli kuuluu herkku-luokkaan. (12 v veteraani)

    • Herrag
    • Kaikellaista..

      Miksi jotkut kypsyttää lihan ennen kuin antaa koiralle? Koirahan on alunperin lihansyöjä. Barffi ruuatkin on raakalihaa ja hyvin maistuu.

      • Elävää ravintoa

        Niinpä. Ja miksi jotkut ylipäätään ostavat koirilleen kilokaupalla lihaa? Meidän koira vetelee jatkuvasti ojanpohjilta myyriä, peltohiiriä, metsähiiriä, päästäisiä, vesirottia ja jopa mustarottiakin ja syö ne hyvällä ruokahalulla. Säästää kummasti pitkän pennin ja koira saa takuutuoretta lihaa aktivointinsa ja aivotyöskentelynsä lisäksi. On kehittynyt aivoiltaan melkoiseksi ongelmanratkaisijaksi noissa hommissa. Mutta vastaavasti ei ole kotosalla kehittänyt itselleen mitään ylimääräisiä "harrastuksia" koska on niin maan perusteellisen väsynyt.

        Huvittavaa on myös tuo että sen myyrälounaan päälle pitää melko pian saada sallattiateria jostain sopivasta ruohikosta. Pitänee kai mahahapot ja suolinkaiset kurissa.

        Eli koira tuskin oli alunperin lihansyöjä vaan sekasyöjä, kettujen tapaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe