MB 200D 124

laiskempaa saa hakea

Tuleeko kellään laiskempaa autoa mieleen ns. kalliimmista automerkeistä. Eikä sitten mitään mopoautoja traktoreita ym. oteta lukuun.

Ajelin kaverin 200D:llä ja on suorastaan itsemurha lähteä rekan ohi. Tarvitsee kaksi kilometriä suoraa vähintään! Ajellahan tuo on kohtuullinen, mutta kiire ei saa olla!

On ollut 1.6dsl -86 Jetta ja se oli PALJON pirteämpi. Tämä kaverin mersu on kunnossa koneeltaan joten siihen ei voi vedota...

11

1972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hindulainen

Mullapa on Citroen 2CV.
      Onhan se niin että elämä on asennelaji kute muslimeillakin.
      Kuka mistäkin kiihtyy jos ei auto kiihy.
      Koskaan ei ole niin kiire ollut etteikö sätkällä ole perille tultu jopa talvellakin.
      On sulla hyvä kaveri ku pitää sen autoakin haukkua. Varo ettei se ole muslimi poltaa pian sun asuntoski.
      Eikös se olis fiksumpaa haukkua vaan omaa vaimoaan ja omia romujaan, tuota että sillee.
      Mulla ainaskin vaimo on ihan........ja vanha, tekonivelet, tahdistin, kyllä kiihtyykin hyvin.
      T

• olla

tyypillinen turha ohittelia,suomen teillä yleisin rajoitus on 80-kilometriä tunnissa rekat vetelee koko ajan 90-95.miks pitäs päästä ohitte.Pienemmät saman ikäluokan bensa-autot ei kulje kuorma päällä sitäkään ja on tosi huonot ajaa,mieti sitä pöhkö !

• Aimo

tule näin yhtäkkiä mieleen,itellä on w201 200d eihän se mikään tykki ole mutta eipä tosiaan saa niin kiirekkään olla. voi nauttia siitä hyvästä kyydistä ja edullisista kilometreistä.Ei nyt ihan kahta kilometriä tarvi ,mutta ei paljon muutakaan.ja eihän nämä nykyään maksa enää mitään.

• 200d

Se on vain se tunne, että WV kiihtyy paremmin kuin MB. Se on siinä äänessä, toisessa pitää olla korvasuojat, ja toisessa ei kuulu kuin pieni suhina.

• 200D

Itse ajelin tuollaisella -89 mallisella aikani ja en kokenut ohittamista vaikeaksi. Kaippa kyse on vain ennakoinnista eli kakkosnelosen 2-litraisella joutuu hieman ennakoimaan. Siitä on toki hyötyä kaikkien autojen kanssa.

Kyllä minä ylipäätään otan hieman alkuvauhtia. Jotkut tietenkin tykkäävät runtata kaasua vasta kun ohitusrako on jo kohdalla ja missaavat ne tärkeät sekunnit.

• Nimetön

Jos 200d mersulla ohitus ei onnistu, se ohitus on tarpeeton! Ohi pääsee kyllä kun siihen hitaaseen kiihtymiseen on vain tottunut, vaatii vähän ennakointia.

• kauan sitten

-88 mallinen 200 D aut. No kun laitatin sen pumpun Salossa jussin dieselissä niin johan muuttu kulku. Kulutus putos tomaatti pelitti ja pysy liikennevirrassa komiasti mukana, eikä tullu niitä kamikaze ohituksia.

Mutta eihän siitä nyt ihan tämän nykyisen vertaista saanut.

Kirjoitti: E 320 CDI

• Onn

Köyhien tauti.
        Pumppu ajoitukseen niin ohi pääsee.

• W124 200D

Ei pidä paikkaansa, on meinaan testattu tuo kiihtyvyys. jetta 1.6D -85 350tkm ajettu vs. MB 200D -91 600tkm ajettu. molemmat ovat vakiota. Jetta pysyi rinnalla 60:iin asti sitten rupes jäämään.

• arska

Kävin koeajamassa viime kesänä MB 250D -87 aj. jotain 630 tkm.
        Kyllä oli niin laiska kulkemaan, että ihmettelin, kuka näillä viitsii ajaa, täytyy olla lehmänhermot. Normaali kaupunkiliikenteessä täytyi lähestulkoon pitää kaasupoljin pohjassa, että pysyi liikennevirrassa mukana. Moottoritiellä sitten otin kaiken irti koneesta, kyllä kai siinä varmaan kilometrin verran sai "kiihdyttää", että mittarissa oli 120.
        Ei tullut kauppoja, auto oli ajoltaan muuten vakaa ja sisämelu oli ihan ok, ottaen huomioon, että oli kysymys lähes 20 v vanhasta autosta.
        Ajattelin jälkeenpäin, että kuinkahan laiska perusmalli 200D on.
        Myöhemmin syksyllä kävin koeajamassa bensa200:n kaasarikoneella, vuosimalli jotain 85-87, aj. alle 400 tkm, mittarin mukaan.
        Sillä ei tarvinnut ajaa kaasupoljin pohjassa mutta alusta ei ollut kunnossa, moottoritiellä meinasi karata käsistä, ei tehojen vuoksi vaan kun auton peräpää halusi lähteä omille teilleen, liekö ollut iskarit/puslat lopussa.
        Kauppoja ei tullut, vaimo oli vastaan, enkä itsekään siihen mitenkään ihastunut ollut.

Tämä on minun kokemukseni, autoja mulla on ollut kolmattakymmentä kappaletta 100A Datsunista 5.7V8 jenkkiin, tehokkain auto on ollut 2.0 turbo(150hv), oli jenkissä enemmän tehoja mutta painoakin oli 1800 kg.
        Tällä hetkellä 1.3i japsi, olen ollut tyytyväinen(olen vähään tyytyväinen ;O)), kyllähän tätäkin
        varmaan joku vertaa mopoautoon...mulle tehot on riittänyt, toistaiseksi. Tehoa 90hv/painoa 890 kg(MB 250D: 94hv/1390 kg...MB 200B: 109hv/1280 kg.)
        Tiedot: www.autotalli.com

ps. tulipahan pitkä tarina, käyköhän kukaan edes lukemassa...so what...sainpahan purettua tuntojani

• w201 ja 124
        arska kirjoitti:

Kävin koeajamassa viime kesänä MB 250D -87 aj. jotain 630 tkm.
        Kyllä oli niin laiska kulkemaan, että ihmettelin, kuka näillä viitsii ajaa, täytyy olla lehmänhermot. Normaali kaupunkiliikenteessä täytyi lähestulkoon pitää kaasupoljin pohjassa, että pysyi liikennevirrassa mukana. Moottoritiellä sitten otin kaiken irti koneesta, kyllä kai siinä varmaan kilometrin verran sai "kiihdyttää", että mittarissa oli 120.
        Ei tullut kauppoja, auto oli ajoltaan muuten vakaa ja sisämelu oli ihan ok, ottaen huomioon, että oli kysymys lähes 20 v vanhasta autosta.
        Ajattelin jälkeenpäin, että kuinkahan laiska perusmalli 200D on.
        Myöhemmin syksyllä kävin koeajamassa bensa200:n kaasarikoneella, vuosimalli jotain 85-87, aj. alle 400 tkm, mittarin mukaan.
        Sillä ei tarvinnut ajaa kaasupoljin pohjassa mutta alusta ei ollut kunnossa, moottoritiellä meinasi karata käsistä, ei tehojen vuoksi vaan kun auton peräpää halusi lähteä omille teilleen, liekö ollut iskarit/puslat lopussa.
        Kauppoja ei tullut, vaimo oli vastaan, enkä itsekään siihen mitenkään ihastunut ollut.

Tämä on minun kokemukseni, autoja mulla on ollut kolmattakymmentä kappaletta 100A Datsunista 5.7V8 jenkkiin, tehokkain auto on ollut 2.0 turbo(150hv), oli jenkissä enemmän tehoja mutta painoakin oli 1800 kg.
        Tällä hetkellä 1.3i japsi, olen ollut tyytyväinen(olen vähään tyytyväinen ;O)), kyllähän tätäkin
        varmaan joku vertaa mopoautoon...mulle tehot on riittänyt, toistaiseksi. Tehoa 90hv/painoa 890 kg(MB 250D: 94hv/1390 kg...MB 200B: 109hv/1280 kg.)
        Tiedot: www.autotalli.com

ps. tulipahan pitkä tarina, käyköhän kukaan edes lukemassa...so what...sainpahan purettua tuntojani

jepjep.
        aika huimia eroja on eri kakssatasten välillä, eli siinä onko kone ns. tikissään. Ja joskus 200 on ärjympi kuin 250. Totta on, että ei ne ikinä mitään tykkejä ole, mutta tuo jonkun jo aiemmin mainitsema ennakointi on kaiken a ja o. Paras on tehä silleen, että ennen mahdollista ohitusta pitää hyvän turvavälin ja lähtee ajoissa kiihdyttämään siellä takana... ja sitten vain heittämällä ohi. turvallisia talviajoja kaikille suhareille! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe