purjehduslomalle Turkkiin

mrv

Olisi tarkoitus mennä viikoksi Turkkin purjehtimaan vuokraveneellä ensi syksynä. Veneitä tuntuu löytyvän mutta mistä lennot?
Mikä olisi sopivin kenttä?
eBookers ei löydä kuin kalliita lentoja.
SunSail myy suht kalliilla koko paketteja, mutta tarjoaa veneeksi vain perinteisiä.

Meitä on kaksi perhettä ja pienet lapset, haluaisimme vuokrata katamaraanin.

Mistä siis sopivasti lennot Turkkiin ja mille kentälle?

t

mrv

Eli miten olette järjestäneet lennot Turkkiin?

13

2658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kreikkaan

Menkää mieluummin Kreikkaan, Ateena-Kos väli on aivan huippuluokan loma. Kun otat yhdensuuntaisen purjehduksen niin vältyt kertaalleen käydyiltä satamilta paluumatkalla. Lennot Ateenaan saa järjestettyä halvalla, mutta valitettavasti se kos-ateena väli vähän nostaa lentojen hintaa... Kaikesta huolimatta suosittelen kreikan saaristoa...lähellä Kosia tulette tapaamaan delfiinit.

• Kalamaki

Kute edellinen kirjoittaja totesi.

Menkää kreikkaan. Blue1 lentää kohtuu hinnalla Ateenaan.
        Turkkiin ei pääse oikein muuten kuin Charter- lennolla. Tämä tarkoittaa että lapsi ja aikuinen maksaa saman hinnan, ja lisäksi se on kallista.

Ja lisäksi kreikka on kuitenkin karvan verran enemmän sivistysvaltio kuin turkki.
        Kyllä Turkissa satamat ja veneily pelaa, mutta muuten se on vähän niin ja näin.
        Lisäksi kreikka on jopa halvempi elää ja parkkeerata satamaan.
        Turkissa saattavat rokottaa yhden yön laituripaikasta jopa lähes 100€.

• Jolle
        Kalamaki kirjoitti:

Kute edellinen kirjoittaja totesi.

Menkää kreikkaan. Blue1 lentää kohtuu hinnalla Ateenaan.
        Turkkiin ei pääse oikein muuten kuin Charter- lennolla. Tämä tarkoittaa että lapsi ja aikuinen maksaa saman hinnan, ja lisäksi se on kallista.

Ja lisäksi kreikka on kuitenkin karvan verran enemmän sivistysvaltio kuin turkki.
        Kyllä Turkissa satamat ja veneily pelaa, mutta muuten se on vähän niin ja näin.
        Lisäksi kreikka on jopa halvempi elää ja parkkeerata satamaan.
        Turkissa saattavat rokottaa yhden yön laituripaikasta jopa lähes 100€.

En kyllä koskaan ole 100e laituripaikkoja Turkissa tavannut! Mutta saattaa olla että pienillä veneillä ollaan menty (12-15m) että ei ole sioksi kasvaneet nuo laiturimaksut. Turkki on ihan hyvä paikka seilata, Kreikka taas on toisenlainen paikka. Molemmat on omansa ja paha vertailla. Riippuu ihan missä seilaa.

• kalamaki
        Jolle kirjoitti:

En kyllä koskaan ole 100e laituripaikkoja Turkissa tavannut! Mutta saattaa olla että pienillä veneillä ollaan menty (12-15m) että ei ole sioksi kasvaneet nuo laiturimaksut. Turkki on ihan hyvä paikka seilata, Kreikka taas on toisenlainen paikka. Molemmat on omansa ja paha vertailla. Riippuu ihan missä seilaa.

Fethiye lokakuun lopulla...
        vene 52 ft.
        Marmaris n 50€ / yö.
        1/3 olut kaupassa 1€ ja yli jne...

• Antti

Me otimme koko paketin suoraan Aurinkomatkoilta. Suorat lennot, kuljetus kentältä satamaan ja vene valmiina. Tarvittaessa suomenkielistä apua paikanpäällä. Kohtuuhintaista kaiken lisäksi.

• Jolle

Olen itsekin ollut A-matkojen purjehduksella, mutta ne on hiton kalliitta! Käyttävät vain ja ainoastaan uusia ns. prestige luokan venetiä, joiden hinnat on kovat. Olemme käyttäneet saman varustamon veneitä ja ottaneet 5 vuotta vanha veneen, niin se on ollut jo 1000e halvempi eikä ole sen huonompi! Olemme käyttäneet pariin kertaan M2 sailing n' charteria (www.sailingworld.fi) ja sirltä saa lennotkin hoidettua. Suosittelen!

• seilaaja
        Jolle kirjoitti:

Olen itsekin ollut A-matkojen purjehduksella, mutta ne on hiton kalliitta! Käyttävät vain ja ainoastaan uusia ns. prestige luokan venetiä, joiden hinnat on kovat. Olemme käyttäneet saman varustamon veneitä ja ottaneet 5 vuotta vanha veneen, niin se on ollut jo 1000e halvempi eikä ole sen huonompi! Olemme käyttäneet pariin kertaan M2 sailing n' charteria (www.sailingworld.fi) ja sirltä saa lennotkin hoidettua. Suosittelen!

Onks se M2 se hellareiden klubi?

• Jolle
        seilaaja kirjoitti:

Onks se M2 se hellareiden klubi?

Mikä on hellari??? Outo termi?

• helluntailaisiin
        Jolle kirjoitti:

Mikä on hellari??? Outo termi?

Eli ei siis mikään purjehdustermi, vaan uskonasioita. Mutta mitä merkitystä jonkun uskovaisuudella on purjehduksen kannalta, sitä en sitten tiedä.

• kiitos

Kiitos hyvistä kommenteista.
      Itselläni ei ole näistä maista veneilykokemusta.
      Tuttu pitää venettään Kreikassa mutta aikoo siirtää sen Turkkiin. Siellä saa kuulema vapaammin poiketa luonnonsatamiin ja "kuulema" paremmat palvelut satamissa.

Kreikan vedet ovat varmasti myös hienot.

Toivottavasti keskustelu jatkuu.

mrv

• campv

Laitetaan vielä muutama kommentti.

Turkkiin Istanbuliin pääsee esim. Malevilla Budapestin kautta, menopaluulipuille (2 vk) tulee hintaa veroineen ja kuluineen noin 294€.

Meidän matkat järjesti Aurinkomatkojen SunSail. Voi olla että pääsee halvemmalla ainakin lentojen suhteen jos järkkäilee itse, mutta muuten käytännön järjestelyjen suhteen valmis paketti on huomattavasti helpompi.

Me olemme käyneet pari kertaan Turkissa seilaamassa ja edellisellä reissulla poikkesimme myös Kreikan puolelle. Purjehduksen kannalta Turkista ei jäänyt mitään negatiivista mieleen, eikä tuollaisia 100€:n satamamaksuja tullut vastaan - 44-51ft veneet ovat kuitenkin olleet sen verran pieniä... Kalleimmat maksut olivat Fethiyessä ja Marmariksessa, jossa niissäkin taksat olivat kohtuuhintaisia.

En näin äkkiseltään keksi mitään negatiivista asiaa Turkista. Jos haluaa seilata lyhyempiä legejä saarelta saarelle, niin silloin toki Kreikka on parempi vaihtoehto.

• Jiippi

Olen ollut kolme kertaa seilaamassa Kreikassa. Aina on lähetty Kossilta. Kaksi kertaa oltiin keväällä ja kerran heinäkuussa. Keväällä hinnat hieman edullisempia (venevuokra) ja ei ole niin kuuma kuin kesällä. Lisäksi ryysis pienempi. Kossilta on hyvä lähteä koska reitin voi suunnitella moneen suuntaan riippuen tuulista. Todella mukavia paikkoja paljon ja myös luonnon satamia joissa voi pysähtyä snorklaamaan (jos kuuluu harrastuksiin) tai syömään. Me on käytetty Mooringsia jolla kalliimmat hinnat mutta toimivat systeemit. Suomessa Sail-a-Round. Mieluummin hieman maksaa enemmän kuin "kamppailee" teknisten ongelmien kanssa. Andreas joka on Kos laivueen El Jefe on hyvä tyyppi. Hänet tunnetaan muillakin saarilla ja muutenkin on hyödyllinen tuttavuus. Jos Kreikassa voisi fiksusti seilata talvella suuntaisin melko varmasti keulan sinne enkä Karibialle niinkuin nyt on suunnitteilla.

• siitä vaan

Aurinkomatkojen SunSailin kautta tosi helppoa enkä pidä hintojakaan mitenkään kohtuuttomina. Heidän kauttaan saa Turkissa myös katamaraanin (ainakin Göcekissä), jos sellaista toivoo. Lennot, lentokenttäkuljetukset, vene, kaikki hoituu ilman, että seilorin tarvitsisi stressata niistä. Veneet ovat erinomaisessa kunnossa ja vuokraamot luotettavia.

Turkin satamamaksupuheet ovat aika turhia. Visiitit hienoissa marinoissa maksavat tietysti, mutta niin ne maksavat Kreikankin puolella, siellä vaan on saarilla marinat vähissä ja yleensä kiinnitytään kaupungin rantaan. Jos satamamaksut kauhistuttavat, voi Turkissakin pysytellä marinoista kaukana ja valita luonnonsatamia (joita on runsaasti) tai pikkupaikkoja, joissa voi kiinnittyä laituriin, saada makeaa vettä ja kenties jopa maasähkön. Marinoissa ei ole liiraakaan ylihintaa, sillä palvelut ovat todella erinomaiset ja yleiset tilat huippusiistit. Luksuksesta on tapana maksaa.

Mitä itse purjehdukseen tulee, ei Kreikan ja Turkin vesillä ole mitään eroa, ellei sitten mennä pitkälle itään Turkissa. Eläminen (ruoka, juoma) on Turkissa jonkin verran edullisempaa kuin Kreikassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5151
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      45
      2724
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2458
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1730
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1600
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1228
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1187
    Aihe