Miten saa fontin määriteltyä käsittämään koko sivua, kaikissa taulukoissa, kaikissa soluissa ja noiden edellämainittujen ulkopuolella?
Opettelen Nvu-nimisen kotisivueditorin käyttöä. Siinä on mahdollisuus luoda css-tyylejä ja olen ymmärtänyt, että niitä tarvii käyttää tuossa fonttimäärittelyissä. Ennen en ole css:ää käyttänyt vaikka olen yrittänyt opetella, mutta en tajua siitä mitään. Nyt olisi vaan tarve saada ne fontit sillai, ettei tarvi joka soluun erikseen määritellä fonttia ja sen kokoa sekä väriä.
Olen saanut aikaiseksi sen verran, että olen luonut säännön siitä fontista, siis fontti, väri ja koko. Mutta... miten saan sen koskemaan koko sivuani, koska se ei ilmiselvästikään koske sivullani yhtään mitään, ei solua, ei taulukkia, ei mitään. Se on siellä, mutta ei ole käytössä, ei vaikuta mihinkään.
Miten fontti sivuille?
5
365
Vastaukset
- Höpö
body {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
color: Black;
}
Tuolla tavalla laitettuna se koskee kaikkea joka on body-elementin sisällä. Ja kaikki sivulla näkyvähän on bodyn sisällä.- löydä.
body { font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size: x-small;
color: rgb(51, 153, 153);
}
tuon kopioin sieltä lähdekoodistani, mutta... silti soluihin kirjoittamani teksti ei ole arialia eikä tuon väristä, vaan oletus-mustaa Times New Romania.
Mutta kiitos, nyt ainakin tajuan että tässä on vaan joku pikku juttu ja periaate on jo oikea. - Höpö
löydä. kirjoitti:
body { font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size: x-small;
color: rgb(51, 153, 153);
}
tuon kopioin sieltä lähdekoodistani, mutta... silti soluihin kirjoittamani teksti ei ole arialia eikä tuon väristä, vaan oletus-mustaa Times New Romania.
Mutta kiitos, nyt ainakin tajuan että tässä on vaan joku pikku juttu ja periaate on jo oikea.Oisko siellä jokin pieni virhe sit jossaan. Vaikka väärässä kohtaa määritys tai jotain..
Tässä kuitenkin varmasti oikea, lisäät vaan sisältösi:
Untitled
body { font-family: Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: x-small; color: rgb(51, 153, 153); }
- toimiihan se nyt
Höpö kirjoitti:
Oisko siellä jokin pieni virhe sit jossaan. Vaikka väärässä kohtaa määritys tai jotain..
Tässä kuitenkin varmasti oikea, lisäät vaan sisältösi:
Untitled
body { font-family: Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: x-small; color: rgb(51, 153, 153); }
Nyt mulla on täysin oikea esimerkki. Kopsasin ton ja sain toimimaan, hienoa. Löysin jo viankin, mutta en tiedä vielä miten se korjataan. Tai ainakin luulen löytäneeni vian.
Tuossa Nvu-ohjelmassa kun sen css tehdään sellasella css-työkalulla, niin sääntöä määritellessäni mä olen kirjoittanut jonnekin väärään paikkaan jotain, nimittäin mun css-määritelmän edessä oli PISTE! siis
.body ... jne. Äh, ehkä vähän vaikea selittää, mutta miljoonat kiitokset! Nyt mun täytyy tehdä tuota oikein paljon, että opin sen hyvin ja ihan itsekin.
- löytyy hyvä
css-tyyliopas
http://www.2kmediat.com/css/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012478Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä911230Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1785141Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353770Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963584Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543237Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092934Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132598Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie562200Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192005