Honkaharjun päivystys

vittuuntunut

OLen sairastanut 2 viikkoa tätä flunssaa, räkää riittää ja lämpö menee alaspäin-35,5, päätä särkee jo kolmatta päivää. Omasta mielestäni minulla on poskiontelontulehdus koska pään alaspäin taivututs jo vähäisessä määrin aiheuttaa pakkaantumisen tunnetta. Poskikin on turvoksissa ihan silmin nähden.

Soitinpa sitten tuossa honkaharjuun, että pääsisi lekuriin ja tutkittavaksi. Siellä vastattiin ettei kannata tulla, menee ohi parissa kolmessa viikossa särkylääkkeillä. Mutta nyt on mitta täysi kun ei jaksa töitä tehdä eikä pääse sairaslomalle, ei muutakuin nappia naamaan.......Eipä tarvitse enää soitella honkaharjun päivystykseen!!!!!!!

35

5662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panna järjestykseen

Imatran terveyshuolto.
      En ymmärrä mitä nää päättäjät yms. hyssyttelee.
      Mitä virkaa on koko "päivystyksellä", koko Honkaharjulla? Taitaa olla ennemmin jonkinlainen saattohoitopaikka?
      Lindi ja muut anssit avautukaa asiasta siellä "pääkallopaikalla" viekää kaupungintalolle muutama viesti täältä 24-palstalta, että miten tämä kaupunki oikeasti "pelaa".Ei mitenkään.

• anssi.

Ja tietää muutkin. Tai jos joku väittää asioiden olevan kunnossa, niin silloin kyllä puhuu paskaa. Tuossa aikaisemmin puhuin lääkäreiden siirtämisestä paikasta paikkaan. Eli jos terveyspiiri tulee, niin siinä ainakin Imatra näkee, että lääkäreitä voitaisiin siirtää sellaiselta alueelta ainakin osan päiväksi pois, jos ei työtä ole koko päiväksi. ne voitaisiin siirtää sellaiselle alueelle, jossa on lääkäri vajetta. Nyt Rautjärvi antoi jo omassa lausunnossaan huolestuneisuutensa tästä, koska heillä on nyt asiat hyvin. Entäs sen jälkeen, jos heidän lääkäri siirretään vaikka osaksi päivää Imatralle. Viime kokouksessa otin puheeksi neuvolat. Eli niiden palvelut ja mitä sovimme aikoinaan niistä. Minkä vastauksen saivat ne valtuutetut, jotka vastustivat asiaa. Kyllä Mersulla olisi kiva ajaa, mutta kun ei ole rahaa täytyy tyytyä Primeraan. Aikoinaan vastustin päivystyksen siirtoa lappeenrantaan siksi, että käyn itsekkin viikonloppuna töissä ja olen sitä mieltä, että myös viikonloppuisin pitää turvata terveyspalvelut. Kun tulee seuraava tilaisuus, niin otan asian puheeksi ainakin osaltani.

• että viesti
        anssi. kirjoitti:

Ja tietää muutkin. Tai jos joku väittää asioiden olevan kunnossa, niin silloin kyllä puhuu paskaa. Tuossa aikaisemmin puhuin lääkäreiden siirtämisestä paikasta paikkaan. Eli jos terveyspiiri tulee, niin siinä ainakin Imatra näkee, että lääkäreitä voitaisiin siirtää sellaiselta alueelta ainakin osan päiväksi pois, jos ei työtä ole koko päiväksi. ne voitaisiin siirtää sellaiselle alueelle, jossa on lääkäri vajetta. Nyt Rautjärvi antoi jo omassa lausunnossaan huolestuneisuutensa tästä, koska heillä on nyt asiat hyvin. Entäs sen jälkeen, jos heidän lääkäri siirretään vaikka osaksi päivää Imatralle. Viime kokouksessa otin puheeksi neuvolat. Eli niiden palvelut ja mitä sovimme aikoinaan niistä. Minkä vastauksen saivat ne valtuutetut, jotka vastustivat asiaa. Kyllä Mersulla olisi kiva ajaa, mutta kun ei ole rahaa täytyy tyytyä Primeraan. Aikoinaan vastustin päivystyksen siirtoa lappeenrantaan siksi, että käyn itsekkin viikonloppuna töissä ja olen sitä mieltä, että myös viikonloppuisin pitää turvata terveyspalvelut. Kun tulee seuraava tilaisuus, niin otan asian puheeksi ainakin osaltani.

menee perille ! Oikeesti TÄNKS

• Marko-Lind

Peruspalveluista karsitaan, jollaisena hyvinkin voitaneen pitää Honkaharjun päivystystä. Kun peruspalveluista karsitaan, niin silloin se tarkoittaa käytännössä sitä, että vain akuutit tapaukset pyritään hoitamaan. Toisinsanoen: Jos asiakas ei ole välittömässä vaarassa, ei hän tällöin ole etusijalla vaan ensisijaisesti hoitoa saavat akuuttihoitoa vaativat potilaat. Se, mikä on akuuttia ja mikä ei onkin sitten jo toinen juttu...

Otetaan tapetille vaikka tässä yhteydessä Imatralla hammalääkäripalvelut! Aikaa on vaikea saada ja hampaitaan hoidattamaan pääsee yksinkertaistettuna vain särkypotilaat...

JA NYT PIENI VINKKI:
      Koska kaupunki on näin törkeästi jättänyt huolehtimatta kaupunkilaistensa perustarpeet niin heitetään PALLO TAKAISIN...

Tahtoessasi hammaslääkäriin OLE AINA SÄRKYPOTILAS (aika vaikea lääkärin mitata millään vehkeillä, että särkeekö sinua oikeasti). OLE SÄRKYPOTILAS JA MENE PÄIVYSTYKSEEN vaikka sinua ei särkisikään...

Tahtoessasi saada hoitoa Honkaharjusta, OLE AINA AKUUTTIPOTILAS! Älä anna periksi vaan MENET PÄIVYSTYKSEEN RIIPPUMATTA SIITÄ MITÄ SINULLE PUHELIMESSA SANOTAAN! Menet sinne ja vaadit päästä lääkärille...Ps. Tuskin sinua poliisi sieltä pois kuljettaa TAI JOS SEN TEKEE, NIIN SILLOIN TAKUUVARMASTI IMATRA PÄÄSEE VALTAKUNNALLISIIN LEHTIIN ja sitä kaupungimme päättäjät tuskin haluavat ainakaan tässä asiayhteydessä!

YKSINKERTAISTETTUNA: ÄLÄ ANNA PERIKSI VAAN PIDÄ OIKEUKSISTASI KIINNI...

Kaikki edellämainittu koskee tietenkin vain niitä, jotka OIKEASTI KOKEVAT TARVITSEVANSA HOITOA! Mitään villitystä asiasta en totisesti halua...

Ja lopuksi:
      Jos Yhteiskunta on ollut niin TÖRKEÄ, että on karsinut rahaa välttämättömistä paikoista (peruspalveluista), niin kyllä kaikella moraalilla SINÄKIN VOIT VAATIA ITSELLESI TARVITSEMAASI HOITOA! Jos kuitenkin sinut vaatiessasi hoitoa viedään poliisin saattamana putkaan, niin ota silloin minuun yhteyttä ja viedään asia eteenpäin! ÄLÄ SIIS PELKÄÄ, VAAN TOIMI KUTEN KERROIN...

Ps. Kyllä Imatran poliittiset päättäjät tietävät ongelmat, eri asia on tietenkin se, että tahtovatko he tehdä niille mitään! JOS KAUPUNKILAISEMME NOSTAVAT ASIASTA KUNNON MELLAKAN, NIIN PAKKO ON TEHDÄ! Eli siinä mielessä kehoitan: VAIKUTTAKAA...NOSTAKAA ASIAT PÖYDÄLLE...VAATIKAA, sillä sanoohan vanha viisauskin: Kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää...

Kunnioittaen:
      Marko Lind

• anssi.

Näinhän se on. Voin kertoa, että kyllä ne lukee sellaisetkin tätä palstaa, jotka päättää näistä asijoista. Muistakaa kaupunki on luonnut mittarit ja tyytyväisyys mitataan palautteella, joka tulaa nimenomaan kirjoittelusta, niin lehdissä, kuin muualla. Laita aina joskus sähköpostilla keskustelu jollekkin päättäjälle. Silleen ne saadaan lukemaan näitä kommentteja. Ne lukee niitä pelkästä uteliaisuudesta ja tiedon janosta. Hyvä päättäjä ottaa aina huomioon kirjoittelun ja etenkin sellaisen, mistä selviää suoraan, että kirjoittaja on Imatralainen.

• tuota hammaslääkäri juttua

Viime kesänä alkoi viisaudenhammas vaivata. Särkyä siis. Sain ajan (soitin päivystykseen???).
        No olin kiltisti täyttänyt kaavakkeen, jossa kyseltiin milloin on ed.kerran käynyt h-lääkärillä ja oliko yksityinen vai mikä.
        Minä olen muuttanut n. 2 vuotta sitten muualta ja olin käynyt yksityisellä.
        No...lääkäri katseli röntgenkuvia ja kävi plaraamaan varauskirjaa. "Haittaako jo menee tuonne syys-lokakuun puolelle" (siis elettiin elokuun loppua!). Sanoin, että ei haittaa, jos nuo särkylääkkeet auttavat. (Kyseessä olisi ollut viisaudenhampaan poisto)
        Seuraavaksi katseli sitä täyttämääni lappua, jossa kerroin yksityisellä käymisestäni, josta h-lääkäri sai kimmokkeen. "hmmm, olisko sittenkin parempi että menisit yksityiselle. Sieltähän saat kuitenkin sen KELA -korvauksen. Tässä on yksityisen h-lääkärin numero".
        Eli? Yx kax hammaslääkäriajat olivatkin täynnä?
        Olin niin kivusta kipeä, että järki ei siinä tilanteessa paljon sykkinyt.

NO, tiedänpä toimia toisin seuraavalla kerralla.

• JiiPee

Marko, etkös sinä ole sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen? Ja silti kehotat ihmisiä tukkimaan päivystyksen. Ketjun aloittanut henkilö on kärsinyt flunssasta jo kaksi viikkoa joten eiköhän siinä ajassa olisi jo ehtinyt käydä joko työterveydessä tai terveyskeskuksessa. Honkaharjun päivystys ei todellakaan ole tässä tapauksessa oikea paikka.

• Marko-Lind
        JiiPee kirjoitti:

Marko, etkös sinä ole sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen? Ja silti kehotat ihmisiä tukkimaan päivystyksen. Ketjun aloittanut henkilö on kärsinyt flunssasta jo kaksi viikkoa joten eiköhän siinä ajassa olisi jo ehtinyt käydä joko työterveydessä tai terveyskeskuksessa. Honkaharjun päivystys ei todellakaan ole tässä tapauksessa oikea paikka.

Jiipeelle: Kyllä silloin jos akuuttia tarvetta ilmenee, voi päivystyksen tukkia! Peruspalvelut kun on peruspalveluita...

Kunnioittaen:
        Marko Lind

• jalmari
        Marko-Lind kirjoitti:

Jiipeelle: Kyllä silloin jos akuuttia tarvetta ilmenee, voi päivystyksen tukkia! Peruspalvelut kun on peruspalveluita...

Kunnioittaen:
        Marko Lind

Kyllä on ilahduttavaa lukea vastuullista kommentointia lautakunnan jäseneltä.Ja jotkut vielä ihmettelevät sosiaali/terveyspuolen ongelmia Imatralla.Olisikohan jossain itsetutkiskelun paikka henkilö/puolue-tasolla.

• taasen olen
        jalmari kirjoitti:

Kyllä on ilahduttavaa lukea vastuullista kommentointia lautakunnan jäseneltä.Ja jotkut vielä ihmettelevät sosiaali/terveyspuolen ongelmia Imatralla.Olisikohan jossain itsetutkiskelun paikka henkilö/puolue-tasolla.

sitä mieltä, että kyllä päivystykseen täytyisi päästä. En usko että ongelmat nyt tuosta Markon kommentista johtuvat hyvä Jalmari! Ja totta on tuo itsetutkiskelunpaikka; seuraavat kunnallisvaalit kun ovat, tiedän etten ainakaan äänestä demareita!!!!!

• jalmari
        taasen olen kirjoitti:

sitä mieltä, että kyllä päivystykseen täytyisi päästä. En usko että ongelmat nyt tuosta Markon kommentista johtuvat hyvä Jalmari! Ja totta on tuo itsetutkiskelunpaikka; seuraavat kunnallisvaalit kun ovat, tiedän etten ainakaan äänestä demareita!!!!!

Ääni Kokoomukselle on ainaa paikallaan.Lupaamme muutosta !

• se nähtiin
        jalmari kirjoitti:

jo Aho, Viinasen hallituksen aikana 90-luvun alussa. Muutosta tuli niin, että niistä saamme maksaa lopun ikäämme.Minkä Ahon hallitus romutti 4-vuoden aikana ei sen jälkeiset hallitukset ole saaneet korjattua reiluun kymmeneen vuoteen.Äänestäkää vain kokoomusta ja keskustaa.

• noita
        se nähtiin kirjoitti:

jo Aho, Viinasen hallituksen aikana 90-luvun alussa. Muutosta tuli niin, että niistä saamme maksaa lopun ikäämme.Minkä Ahon hallitus romutti 4-vuoden aikana ei sen jälkeiset hallitukset ole saaneet korjattua reiluun kymmeneen vuoteen.Äänestäkää vain kokoomusta ja keskustaa.

muitakin kuin kokoomus ja keskusta jos meinaa sanoa tällä kertaa ei demareille!!!!!!

• Ääni markolle tai anssille!
        jalmari kirjoitti:

MIKSI PITÄIS ÄÄNESTÄÄ KOKOOMUSTA VAIHTOEHDOKSI DEMAREILLE KUN ONHAN MEILLÄ KAKSI ROHKEETA JA SANAVALMISTA EHDOKASTA: ANSSI JA MARKO

• jalmari
        Ääni markolle tai anssille! kirjoitti:

MIKSI PITÄIS ÄÄNESTÄÄ KOKOOMUSTA VAIHTOEHDOKSI DEMAREILLE KUN ONHAN MEILLÄ KAKSI ROHKEETA JA SANAVALMISTA EHDOKASTA: ANSSI JA MARKO

Eduskunnassakin on sanavalmis vaikuttaja Halme.

• Marko-Lind kirjoitti:

Kunnioittaen:
        Marko Lind

Huomenna sinulla on listalla osavuosikatsaus ja kapeikot hallintaan. Voit niissä kummassakin puhua päivystyksestä. Jos Imatra maksaa ostopalvelulle korvauksen henkilöistä, jotka käyttävät palvelua, niin eihän se silloin haluaisi, että liian monta ihmistä sinne menisi.

• nifodnfgfpjg
        Ääni markolle tai anssille! kirjoitti:

neropatteja molemmat!!!!!

• Apua ei anneta, jollei ota....

Milloin olen tarvinnut itselleni tai lapsille lääkärinaikaa, jonkun kerran pätemiseen taipuvainen sairaanhoitaja on yrittänyt evätä aikaa.
        Jos olen erehtynyt kertomaan mikä vaivaa, on halunnut tohtoroida asian "menee buranalla ohi" tms. Lasten kohdalla ollaan tietenkin ylihuolehtivia ja yritetään tuoda lähes terve lapsi vastaanotolle...heidän mielestään siis.

Viimeeksi soitin eräänä perjantai-iltana n.klo.19.00 aikoihin terkkariin ja pyysin vastaanotolle sydänoireiden ja huonon voinnin vuoksi. Minulle tarjottiin puhelinaikaa seuraavaksi tiistaiksi!!!! Liekö luuli minun kännipäissäni soittelevan-sentään perjantai ilta...

Huonokuntoisenakin jaksoin raivostua niinettä otin kyydin ja suoraan vastaanotolle, kuinkas ollakkaan, tilanne todellakin oli vakavaa laatua ja vasta tuntien seurannan ja lääkityksen tehoamisen seuraamisen jälkeen pääsin kotia.Niinettä se siitä turhasta käynnistä.

Enää en sano miksi lääkäriin haluan,ajan olen saanut ja äkkiä hoitsut hiljenevät jos yrittävät jänkätä mitään. Anteeksi vaan, mutta arvostukseni sairaanhoitajia kohtaan on koko ajan vain laskenut.Paljon haukkuja saaneet lähit ovat enemmän tekijöitä, havaintoni mukaan.

• anssi.
        Apua ei anneta, jollei ota.... kirjoitti:

Milloin olen tarvinnut itselleni tai lapsille lääkärinaikaa, jonkun kerran pätemiseen taipuvainen sairaanhoitaja on yrittänyt evätä aikaa.
        Jos olen erehtynyt kertomaan mikä vaivaa, on halunnut tohtoroida asian "menee buranalla ohi" tms. Lasten kohdalla ollaan tietenkin ylihuolehtivia ja yritetään tuoda lähes terve lapsi vastaanotolle...heidän mielestään siis.

Viimeeksi soitin eräänä perjantai-iltana n.klo.19.00 aikoihin terkkariin ja pyysin vastaanotolle sydänoireiden ja huonon voinnin vuoksi. Minulle tarjottiin puhelinaikaa seuraavaksi tiistaiksi!!!! Liekö luuli minun kännipäissäni soittelevan-sentään perjantai ilta...

Huonokuntoisenakin jaksoin raivostua niinettä otin kyydin ja suoraan vastaanotolle, kuinkas ollakkaan, tilanne todellakin oli vakavaa laatua ja vasta tuntien seurannan ja lääkityksen tehoamisen seuraamisen jälkeen pääsin kotia.Niinettä se siitä turhasta käynnistä.

Enää en sano miksi lääkäriin haluan,ajan olen saanut ja äkkiä hoitsut hiljenevät jos yrittävät jänkätä mitään. Anteeksi vaan, mutta arvostukseni sairaanhoitajia kohtaan on koko ajan vain laskenut.Paljon haukkuja saaneet lähit ovat enemmän tekijöitä, havaintoni mukaan.

Turhaan haukut työntekijöitä. He tekevät, niinkuin on määrätty. Jos ne ei tekisi, niin kohta olisi työtön tai siirretty muihin hommiin.

• Koikkalainen.
        anssi. kirjoitti:

Turhaan haukut työntekijöitä. He tekevät, niinkuin on määrätty. Jos ne ei tekisi, niin kohta olisi työtön tai siirretty muihin hommiin.

Sairaanhoitajat eivät ole lääkäreitä, eivät voi tietää tarviaako ihminen lääkäriä vai ei! Huvikseen tuskin kukaan lääkärille hakeutuu.Niikuin edellisessä tapauksessa.

Ovat osittain siis haukut ansainneetkin.

Minäpä voin kertoa, että oon saanut kuulla henkilökohtaisia terveyteen liityviä juttuja näiltä ihailemiltasi hoitsuilta.Mites se tietoturva taas siis olikaan.

• anssi.
        Koikkalainen. kirjoitti:

Sairaanhoitajat eivät ole lääkäreitä, eivät voi tietää tarviaako ihminen lääkäriä vai ei! Huvikseen tuskin kukaan lääkärille hakeutuu.Niikuin edellisessä tapauksessa.

Minäpä voin kertoa, että oon saanut kuulla henkilökohtaisia terveyteen liityviä juttuja näiltä ihailemiltasi hoitsuilta.Mites se tietoturva taas siis olikaan.

Olemme kuitenkin kaikki ihmisiä ja erehdymme joskus. Eiks vaan. Tuli mieleen armeijan aika. Siellähän oli ensin ainakin Immolassa hotilla vääpeli, joka tutki sairauden ja antoi sitten luvan mennä lääkärin luokse jos katsoi aihetta olevan. Nyt sama homma on siviilissäkin.

• anssi.
        anssi. kirjoitti:

Olemme kuitenkin kaikki ihmisiä ja erehdymme joskus. Eiks vaan. Tuli mieleen armeijan aika. Siellähän oli ensin ainakin Immolassa hotilla vääpeli, joka tutki sairauden ja antoi sitten luvan mennä lääkärin luokse jos katsoi aihetta olevan. Nyt sama homma on siviilissäkin.

Hyvää palvelua sain kumminkin eilen Kukkurilassa. Olin hiihtolenkillä ja siinä vanhainkodin pellolla irtosi side suksesta. Juoksin Kukkurilaan ja sain soittaa sieltä hakijan. Että kiitos. Kerran kävi minulle päivystyksessä silleen, että tulin yhtiön palokunnan henkilöstön kuljetusautolla päivystykseen ommeltavaksi tapaturman sattuessa. Kaikki ymmärtää, että jos lähtee hoitoon työmaalta, niin silloin ei ole rahaa mukana. Kun pyysin saada soittaa hakijan, niin minulle sanottiin soitot kielletyn ylemmältä taholta. No kävelin kierrätyskeskukseen. Sama juttu. Sielläkin oli kielletty antamasta soittaa sivullisten. Kävelin Vuoksenniskantielle ja sattui tuttu kaveri paska-autolla siihen. Tällä kyydillä pääsin sitten jatkotutkimus paikkaan. Silloin olin jo niin lähellä kotia, että hain sieltä kävelemällä auton. Sillä siirryin sitten loppu hoitopaikan välit. Koko hommassa meni koko päivä aikaa. Jos olisin saannut soittaa heti, niin olisin ollut kotona jo ajoissa. Että sillee ne säästöt puree.

• paskakuskiksi haluava
        anssi. kirjoitti:

Hyvää palvelua sain kumminkin eilen Kukkurilassa. Olin hiihtolenkillä ja siinä vanhainkodin pellolla irtosi side suksesta. Juoksin Kukkurilaan ja sain soittaa sieltä hakijan. Että kiitos. Kerran kävi minulle päivystyksessä silleen, että tulin yhtiön palokunnan henkilöstön kuljetusautolla päivystykseen ommeltavaksi tapaturman sattuessa. Kaikki ymmärtää, että jos lähtee hoitoon työmaalta, niin silloin ei ole rahaa mukana. Kun pyysin saada soittaa hakijan, niin minulle sanottiin soitot kielletyn ylemmältä taholta. No kävelin kierrätyskeskukseen. Sama juttu. Sielläkin oli kielletty antamasta soittaa sivullisten. Kävelin Vuoksenniskantielle ja sattui tuttu kaveri paska-autolla siihen. Tällä kyydillä pääsin sitten jatkotutkimus paikkaan. Silloin olin jo niin lähellä kotia, että hain sieltä kävelemällä auton. Sillä siirryin sitten loppu hoitopaikan välit. Koko hommassa meni koko päivä aikaa. Jos olisin saannut soittaa heti, niin olisin ollut kotona jo ajoissa. Että sillee ne säästöt puree.

että paskakuskit ajattelevat enemmän läheisiään kuin päivystys ja kierrätys-päälliköt - joten nuorten tulisi hakeutua paskakuskialalle,
        sillä paskakuskit ovat selvästi rohkeampia kuin monet muut.

• Suursuti
        Apua ei anneta, jollei ota.... kirjoitti:

Joo onhan tuollainen sydänoire, joka hoituu parissa tunnissa pakko olla todella vakava. Onneksi et kuollut :D

• Sydäri.
        Suursuti kirjoitti:

Joo onhan tuollainen sydänoire, joka hoituu parissa tunnissa pakko olla todella vakava. Onneksi et kuollut :D

Voipahan olla että on hengissä kun vaati hoitoa heti, eikä kohta.Eipähän ole ihan kevyt juttu ollut jos ovat joutuneet seuraamaan vointia. Liekö saanut jatkolähetteen johonkin.

Sydänoireita ei pie vähätellä, muutama itteensä vähättälevä alle 45vuotias siirtynyt autuammille metsästysmaille äkillisen sydämen pettämisen vuoksi. Ja huom.alkolla ei näissä tapauksissa ollut asiaa.

• Franz Molo
        Koikkalainen. kirjoitti:

Tässä uudessa systeemissä, missä on aluksi sairaanhoitajan luona käynti, on omat hyvät puolensa.

Tavallisissa sairastapauksissa kokenut sairaanhoitaja on luotettavampi kuin nuori lääkäri. Kyllä sairaanhoitajilla tietoa on.Tuntuu oikein mukavalta, kun monitaitoinen hoitsu hoitaa vaivan käden käänteessä.

• nobody

Varmaan tulee muutos kun jotain demaripamppua alkaa pistämään sydämestä keskellä yötä kun on käyty humpalla jossain vip tilaisuuksissa ja päivystykseen ei pääsekään. toivottavasti ei tarvitse näin pitkälle mennä. olen kuullut myös työtapaturmista jotka olisi vaatinut hoitoa, mutta kun ei jaksa lappeeseen lähteä keskellä yötä, niin jäi nämäkin hoitamatta.

• arturic

Päivystyksen ollessa imatralla, maksettiin sairaanhoitajasta ja lääkäristä koko yö ajan palkkaa. Kuitenkin niin että oikeasti kipeät ihmiset jouduttiin siirtämään lappeenrantaan, koska honkaharjussa ei ollut röntgeniä, eikä laboratoriota.

Yöpäivystyksessä ei ollut paljoa potilaita ja niistäkin osa piti siirtää lapeenrantaan. Nyt kun tilanne muuttui, niin saman tutkimuksen voi suorittaa ambulanssi ja sirtää hoitoa tarvitsevan potilaan lappeenrantaan, ilman lääkärin tutkimista. Kaupanpäälliseksi kyydin ja hoidon maksaa kela, eli kaupunki säästää siinäkin.

Ilman tutkimusmahdollisuuksia ei kuntalaisille juurikaan ole hyötyä yöpäivystyksestä, se toimisi vaan lähetteen teko paikkana.

Akuutisti kipeän potilaan hoitoon tämä ei ole vaikuttanut muuten, kuin yhden portaan pois jäämisenä yö aikaan.

-arturic

• anssi.
        arturic kirjoitti:

Päivystyksen ollessa imatralla, maksettiin sairaanhoitajasta ja lääkäristä koko yö ajan palkkaa. Kuitenkin niin että oikeasti kipeät ihmiset jouduttiin siirtämään lappeenrantaan, koska honkaharjussa ei ollut röntgeniä, eikä laboratoriota.

Yöpäivystyksessä ei ollut paljoa potilaita ja niistäkin osa piti siirtää lapeenrantaan. Nyt kun tilanne muuttui, niin saman tutkimuksen voi suorittaa ambulanssi ja sirtää hoitoa tarvitsevan potilaan lappeenrantaan, ilman lääkärin tutkimista. Kaupanpäälliseksi kyydin ja hoidon maksaa kela, eli kaupunki säästää siinäkin.

Ilman tutkimusmahdollisuuksia ei kuntalaisille juurikaan ole hyötyä yöpäivystyksestä, se toimisi vaan lähetteen teko paikkana.

Akuutisti kipeän potilaan hoitoon tämä ei ole vaikuttanut muuten, kuin yhden portaan pois jäämisenä yö aikaan.

-arturic

Näinhän se on. Muistakaa, ettei Honkaharjussa ole sellaisia laitteita, millä pidetään ihminen elossa, esimerkiksi sydämen pysähtyessä. Mutta päivystyksen puute poisti meiltä, myös akuutin sairaalan statuksen.

• arturic
        anssi. kirjoitti:

Näinhän se on. Muistakaa, ettei Honkaharjussa ole sellaisia laitteita, millä pidetään ihminen elossa, esimerkiksi sydämen pysähtyessä. Mutta päivystyksen puute poisti meiltä, myös akuutin sairaalan statuksen.

Siis laitteisto on sama ymmärtääkseni, samoin keinot hoitaa muuten, mutta lääkäriä ei yöllä ole. Kuitenkin saman asian ajaa kun saa ambulanssin paikalle. Itseasiassa parempaa ehsihoitoa saa ambulanssissa akuutti tilanteessa kun keskiverto terveyskeskuslääkärillä, mitä honkaharju päivystysaikaan on ollut.

Joten paremmin tulee akuutit varmaan hoidettua nyt kuin aikaisemmin.

-arturic

• JiiPee

Miksi olet edes menossa päivystykseen flunssan takia? Ei vaikuta kauhean akuutilta tapaukselta. Jos teillä on työpaikalla työterveyshoito, niin soita sinne. Jollei, niin soita terveyskeskukseen ja varaa sieltä aika sairaanhoitajalle, joka tutkii sinut ja lähettää lääkärille jos on tarpeen.

• olin menossa

koska päänsärkyni oli valtava, ja toinen poski turvoksissa (täynnä räkää)! Olet sitä mieltä että odottele vaan. Kuinka itse vastaavassa tilanteessa olisit menetellyt? En usko että sinäkään odottelet arkipäivää jos tarve on NYT. Sitä vartenhan se honkaharju on, tai niin ainakin luulin!

• turhat soitot pois!
        olin menossa kirjoitti:

koska päänsärkyni oli valtava, ja toinen poski turvoksissa (täynnä räkää)! Olet sitä mieltä että odottele vaan. Kuinka itse vastaavassa tilanteessa olisit menetellyt? En usko että sinäkään odottelet arkipäivää jos tarve on NYT. Sitä vartenhan se honkaharju on, tai niin ainakin luulin!

Kun ihminen on tarpeeksi kipeä, niin se menee sinne - eikä kysele enää mitään.

Jos tässä kaupungissa jää odottelemaan, niin väkiluku on pian nolla, mutta sehän demareita tietysti vain riemastuttaa.

• arturic

Vantaalla päivystykseen pääsee periaatteessa kuka vaan ja milloin vaan. Jos tuntuu että tarvitsee lääkäriä, niin menee peijaksen päivystykseen ja ilmoittautuu sairaanhoitajalle, niin pääsee jonoon. jos on kovasti kipeä, niin hoitaja tekee arvion ja mahdollisesti siirtyy suoraan erikoissairaanhoidon puolelle, muuten pääsee terveyskeskuslääkärin vastaanotolle.

Jonotusajat ovat peijaksen päivystyksessä pitkiä, yleensä useita tunteja, mutta lääkärille pääsee jos todella sitä tarvitsee. Hoitaja yleensä kysyy onko kysynyt aikaa omalta terveysasemalta, mutta se ei ole este lääkäriin pääsylle.

Jos Imatralla olisi sellainen järjestelmä, niin ihmiset olisivat varmasti tyytyväisempiä, mutta onko se kunnalle kannattavaa? lääkärin käynti on kallis ja kun kunnassa ei ole lääkäreitä, pitää jo olemassa olevien lääkärien ajan käyttöä tehostaa. Ainoa keino on tähän siirtää arvion tekeminen hoitajille (Hoitoarvio). Keino miten tämä saadaan toimimaan on ohjeistus. Kun annetaan ohjeet, miten missäkin tapauksessa toimitaan, ohjautuu apua tarvitsevat avun piiriin. Ohjeet tekee lääkärit, joten hoitajia niistä on turha syyttää.

Lääkäreitä puuttuu imatralta rivistä useita (ymmärtääkseni 5), joten lääkäri aikoja ei ole, joten hoitajien on myytävä ei oota.

Miksi imatralla ei ole lääkäreitä kun naapuri kunnissa niitä kerran riittää, onko kysymys huonosta henkilökunta politiikasta, huonoista eduista, huonosta palkasta vai mistä?

Mihin niiden lääkäreiden(5), joita ei ole, palkat menevät? Ostetaanko niillä rahoilla vuokralääkäreitä vai korjataanko muuten kuralla olevaa taloutta? olen ymmärtänyt että osa rahoista meneekin lääkäreiden vuokraamiseen, mutta ei todellakaan kaikki. Olen myös kuullut että lääkäreitä ei saa edes vuokraamalla.

Onko imatran kaupungilla niin huono maine ettei työntekijöitä saa edes rahalla?!

-arturic

• anssi

On huono maine. Lääkäreiden se osa, joka jää jäjelle keikkalääkäreiden palkkojen jälkeen menee todellakin talousarvion tasoitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      436
      2877
    2. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      2505
    3. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      64
      1969
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      326
      1484
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      172
      1359
    6. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      75
      1172
    7. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      93
      1107
    8. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1057
    9. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1035
    10. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      106
      903
    Aihe