Miksi rakentaa avaimet käteen periaatteella ja maksaa työstä paljon enemmän kuin jos rakennuttaisi itse talon muilla, eli hommaisi itse äijät tekemään hommat. Eihän niinkään tarvitse itse rakentaa jos ei osaa, mutta tulee kuitenkin selvästi halvemmaksi.
Miksi avaimet käteen periaatteella?
18
9148
Vastaukset
- lisävarusteet
halutaan asennettuina ja avaimet käteen ja matkaan.
- ihansama
kuitenkin saa sen asennettuna niinkin, että hommaa itse tekijät...
Talopakettien avaimet käteen periaatteella rakentavien firmojen on saatava itsekin jotain käteen, minkä lisäksi on maksettava duunarien palkat, kun taas itse hommaa duunarit niin riittää, että maksaa heille heille kuuluvan palkan.
Huomattavasti halvempaa ja onnistuu vaikka olisi itsellä peukalo keskellä kämmentä. Tottakai siinä tulee itsellekin eteen materiaalihankintoja(joissa voi myös säästää huomattavasti kun hommaa itse),paperisotaa ym. asioiden hoitamista. Vastaava mestari sitten kyllä kertoo ja neuvoo niissä asioissa jos sekin tuntuu liian vaikealta.
Anyway, ei edelleenkään tarvitse itse osata rakentamista...
- kuin tehtaalle/myyjälle
jolla on tarjota jatkuvuutta. Lisäksi tulee ne surullisen kuuluisat vastuu kysymykset. Avaimet käteen systeemissä vastuu on toimittajalla toimituksestaan. Paremmin tuntevat ja tietävät tehtävänsä kun talo ja siihen toimitettavat laitteistot ovat tuttuja, ja yhteen sovitettuja toimittajan toimesta. Siis missä se säästö ?
- -T-
... arvostan omaa aikaani, perhe-elämääni ja lisäksi oman mielenterveyteni säilymistä enemmän kuin se hintaero rakennuttamisella tai omajohtoisella rakentamisella on.
Rakennusaikana minun ei tarvitse stressata siitä, tuleeko putkimies paikalle juuri sinä päivänä kun on sovittu, ei tarvitse juosta hakemaassa timpureille tavaraa kesken oman työpäiväni jne.
Tosin talopakettifirman kautta en aio taloani teettää, tulen valitsemaan sopimuskumppanikseni paikallisen rakennusyhtiön, joka on keskittynyt jo vuosikymmenet pientalojen tekemiseen alueellani.
Näin tiedän myös sen, että työntekijät ovat varmasti alansa ammattilaisia ja jälki sen mukaista. Ei tarvitse arpoa sen kanssa, kenet itselleni palkkaisin.
Halvemmallakin voisi saada talon aikaiseksi, mutta so what?- avaimet käteen periaate
Olemme urakoineet jo vuosia talopaketti pystytysporukan jälkeisiä töitä muutovalmiiksi asti, emme tee talotehtaille koska ne ottaa välistä, saamme suoraan asiakkaalta paremman tuoton.
- helpompi kusettaa kun eivät
avaimet käteen periaate kirjoitti:
Olemme urakoineet jo vuosia talopaketti pystytysporukan jälkeisiä töitä muutovalmiiksi asti, emme tee talotehtaille koska ne ottaa välistä, saamme suoraan asiakkaalta paremman tuoton.
tiedä paljonko mihinkin pitäisi mennä aikaa ja miten ne pitäisi touttaa oikein. Toiseksi, kysehän on eri asiasta. Talotehtaalle tietysti helpompaa ja riskittömämpää.
- saat huomata
Tee joskus yksi talo niin saat huomata miksi ehkä kannattaa tehdä ns. avaimet käteen systeemillä.
Käy se toki noinkin kun meinaat mutta ei käytännössä ole ihan niin yksinkertaista. - Miksi ei
Kumman negatiivisia palautteita sait. Minusta tuossa sinun ideassa ei ole mitään vikaa. Itsekin olen teettänyt ja ollut töissä samantapaisssa hommissa. Ei siinä mitään kummallista ole, heh, tosiaan taitavat pelätä toisia ihmisiä vai mikä siinä on niin ihmeellistä ? :-)
- Hanna K ins.
Kyllähän se näin käy ,meilläkin kävi, mutta saatat palkata joitakin miehiä töihin joiden hommat ei oikeen onnistu. Varo kaikenlaisa rännimiehiä jotka tekee tarjouksen. Kannattaa sopia siihen urakkaan. Suosittelen jotain firmaa tai kärkimiestä joka on tehnyt aiemminkin taloja ja pyydä hältä suosituksia. Suoraan avaimet käteen periaatteella talonhinta nousee aivan pilviin.
Huomioi myös että jotkut rakentajat haluavat osan palkasta verokirjalle ja jouidut maksamaan niistä kaikki vakuutukset ja eteran maksut.
Muista hankkia myös työpaikalle vakuutus.- Vai tarkoitatko että on ihan
kohtuullista varastaa yhteisistä varoista ja teettää pimeänä kortistossa olevilla. Ai perkele mutta kyllä naurattaa kun niille pimeille veikoille sattuu jotain siellä työmaalla, tai kyspiintyvät muuten ja ottavat rahansa siltä typerykseltä palkkaturvan kautta toistamiseen.
- on kyllä huonompaa
ja takuuta ei tosi asiassa ole. Mutta saahan sitä kuvitella ja uskotella itselleen mitä lystää.
- raksaaja--sh
Jos on millä maksaa.
Laadun perään ei sit kannata uikuttaa...- Eiköhän ole moraalista
ja osaamisesta kiinni.
- raksaaja--sh
Eiköhän ole moraalista kirjoitti:
ja osaamisesta kiinni.
Vaan että avaimet käteen saa jos on varaa maksaa siitä.
Laatua ei saa rahallakaan.
Avaimet käteen menetelmässä ei ole mitenkään mahdollista päästä samaan työn ja huolellisuuden laatuun kuin osaurakkoina valvomalla tai itse tekemällä (ammattilaisten ja eri alojen parhaat tiedot hyödyntäen).
Kenelläkään yksittäisellä henkilöllä tai yrityksellä ei ole paras tieto kaikesta. jne...
Mutta toki ihan hyviä ja asumiskelpoisia taloja saa myös avaimet käteen periaatteella kun ei ole liian kranttu.
(työkavereista & tutuista 50% tekee avaimet kätteen, 45% osaurakkoina ja osan itse tehden, ehkä 5% jotenkin muuten... kaikkenmoista on tullut nähtyä...) - Etpä taida rakentamisesta
raksaaja--sh kirjoitti:
Avaimet käteen menetelmässä ei ole mitenkään mahdollista päästä samaan työn ja huolellisuuden laatuun kuin osaurakkoina valvomalla tai itse tekemällä (ammattilaisten ja eri alojen parhaat tiedot hyödyntäen).
Kenelläkään yksittäisellä henkilöllä tai yrityksellä ei ole paras tieto kaikesta. jne...
Mutta toki ihan hyviä ja asumiskelpoisia taloja saa myös avaimet käteen periaatteella kun ei ole liian kranttu.
(työkavereista & tutuista 50% tekee avaimet kätteen, 45% osaurakkoina ja osan itse tehden, ehkä 5% jotenkin muuten... kaikkenmoista on tullut nähtyä...)juurikaan ymmärtää, et osaurakoista ja viellä vähemmän käsitteestä laatu. Olet nähtävästi omassa projektissasi nyhrännyt vuosia, ja vuosia tulee viellä vierähtämään. Mutta älä kommentoi asiaa joista et todellakaan tunnu ymmärtävän yhtään mitään. Ei laatu synny yhdestä osasta, vaan niiden pitää kaikkien toimia yhteen. Laatu on juuri niin hyvää kuin heikoin kohta projektissa, ja mitä enemmän kokkeja, sen huonompi soppa.
- Amatöörit opiskelevat
raksaaja--sh kirjoitti:
(työkavereista & tutuista 50% tekee avaimet kätteen, 45% osaurakkoina ja osan itse tehden, ehkä 5% jotenkin muuten... kaikkenmoista on tullut nähtyä...)kirjoista ja lehdistä kaikkea uutta ja kivaa, haluavat ne sitten yhdistää halvalla siihen omaan taloonsa. Eivätkä ymmärrä ettei ole eduksi sotekea aina uusinta tietämystä vanhemman kanssa sekaisin. Siksi ne talot pitää jo suunnitteluvaiheessa ajatella kokonaisuuksina. Eikö olisi parasta pysytellä siellä kivitalopuolella tuon kirjatiedon ja kuvitelmiensa kanssa.
- rakennuttaja rane
Avaimet käteen hinta riippuu hyvin pitkälti siitä keneltä sen tilaa!!!!
Esim: 200000e saa jo noin 130 neliöisen talon ja ei tarvitse itse tehdä kuin piha kun talo on valmis!! eli tämän helpommaksi asia ei paljon voi tulla - rakennuttaja rane
kun yksi homma kusee niin se myös vaikuttaa tulevien hommien aikatauluihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012498Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1011254Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1825159Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373793Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963604Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543277Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092954Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132708Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie822267Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025