Voi että oon vieläkin vihainen! Kävimme äsken ulkoiluttamassa omia koiriamme vaimon kanssa ja näimme paikallisen pubin ulkopuolelle kytketyn aussin. Pakkasta reilut 20. Puolen tunnin kuluttua samainen koira vielä siinä värjötteli ja kävin tarkastamassa kunnon. Vilu oli kova. Marssin pubiin (su klo 12.30, mikä aamiaiskalja-aika)ja kysyin tarjoilijalta mahtaako tuo ulkona värjöttelevä koira olla jonkun asiakkaan. Ja selvästi jo asiasta kärsivä tarjoilija osoitti pöydän, jossa omistajapariskunta oli aamukaljoilla porukoineen. Meninpä kehottamaan, että veisivät koiransa kotiin ennenkuin se paleltuu kuoliaaksi. Minun käskettiin hoitaa omat asiani ja "onhan sillä turkki!" Ja "vastahan se on siinä hetken ollut"..lyhyt väittely soveliaasta ajasta ja totesin, että puhe ei auta. Siispä soittamaan poliisille. Saa nähdä kuinka käy. Miksi täytyy pitää kotieläintä, jos ei siitä pysty huolehtimaan?
koira pakkasessa
7
850
Vastaukset
- £$€
Oikein tei kun poliisille soitit olithan ystävällisesti jo käynyt omistajalle siitä sanomassa toivotaan jotta koira otetaan heiltä pois sataprosenttisen varma jotta joutuu kokemaan useasti pakkasessa istumista raukka Kyllä ihmiset on torvia kaljaa pitää saada hinnalla millä hyvänsä
omani ei ainakaan istu hetkeäkään edes kioskin kulmalla näillä ilmoilla- justiinamuori
Joo ei tällaisella pakkas-tuulikelillä, yskän saa vähemmälläkin ja ties minkä. Varsinkaan jos on lenkkeilty, ja sitten istuksii lumessa, ja VARSINKAAN se kaljalla käynti ei ole syy ollenkaan, että koiran pitäisi siitä kärsiä.
Itse saatan käväistä jossain siwassa tms tosi nopsaan (jos pakko, isot asioinnit eri reissulla), jos keli siedettävä, ja silloinkin kyllä hirvittää jättää koiraa, että jos se ei saa olla rauhassa..
Kyllä tulee käytyä ulkona joskus, illalla, mutta koira jää kotiin tarpeet tyydytettyinä.
- oikein teit
juuri noin pitääkin tehdä! raivostuttaa tolaset jutut. missä kaupungissa/kylässä tämä tapahtui?
- nappi06
ihan oikein kyllä teit kun soitit poliisille! ja kävithän ensin puhumassa pariskunnalle, millä näyttää olevan kalja tärkeämpi kuin heidän eläimensä. meinasin laittaa rakas mutta se ei taida heille olla hirveänkään rakas kun jätetään kylmään ilmaan ulos odottelemaan. minulle ei tulisi ikinä mieleen lähteä koirien kanssa lenkille ja jättää edes kioskin kulmalle odottamaan. kyllä ne niin rakkaita minulle on. täällä meillä päin kanssa yksi likka jättää ärrän kulmalle koiransa odottamaan vaikka kuinka kauaksi aikaan, oli kesä kuuma tai hirveä pakkanen. olen koittanut saada selvää missä tämä likka asustelee, mutta vielä en ole sitä tietoa saanut. mikä on kyllä harmi, jatkan niin kauan että saan selville sen osoitteen ja nimen.
- sellasta
vainoamista. Kyllä oma koira tulee toimii ihan hyvin 5minsaa kiskan eessä jos käyn lehden ostaa. Mutta kyllä se niin on että oikein ketjun aloittaja teki, kun kerran nyt on kylmät ilmat.Kyllä omistajan olisi pitänyt käyttää ensin koira lenkillä ja sitten vasta oluselle, jos mielei kerran tekee.
- Tersi
kun soitit poliisille. Ei tuollaisella pakkasella koira pärjää paikallaan hihnan päässä kovinkaan kauaa, paleli varmasti kovasti kun ei edes liikkumaan kunnolla pääse.
Hienoa että löytyy ihmisiä jotka uskaltavat toimia!Olen aivan samaa mieltä,oikein teit ei näillä ilmoilla saa koiraa jättää pakkaseen.Hyvää talven jatkoa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664