moi. Oon 18v. tyttö ja asun äitini kanssa.
Äiti on alkanut viimesen vuoden aikana juomaan reippaasti liikaa. Se on aina juonu melko reippaasti, muttei koskaan ongelmaksi.
Meillä menee taloudellisesti tosi hyvin. On iso kämppä, mökki, auto ja äiskä on arvostetussa asemassa.
Nykyään se kuitenki juo ihan älyttömästi. Punkkua menee yleensä lasi pari illassa ja sitten muutamia kertoja viikossa menee ainakin yksi pullo. Yleensä viikonloppusin saan herätä siihen, kun äiti rymyää neljältä aamulla kaatokännissä kotiin baarista...
Mä en tiedä mitä tehdä. Se ei usko mitään puhetta ja käskee vaan jättää rauhaan ja kieltäytyy kokonaan kuuntelemasta.
Isosisko on ainoo joka uskoo mua. Sillekin se valehtelee juomisestaan.
Mä oon tosi huolissani ja oon jo alkanu miettiä jos muuttaisin pois kotoa.
Onko mulla mitää mahdollisuutta saada äitiä ees vähän vähentämään? Vai meneekö tää nyt väistämättä siihen et mä joudun kaatelemaan sen punkkuja suoraan viemäriin? Mua pelottaa sen puolesta.
Äiti juo
21
2129
Vastaukset
Kaada viinejä viemäriin koska ei se auta asiaa, hän ostaa uudet tilalle ja laittaa ne piiloon. Sinä tuskin saat häntä vähentämään juomista koska hän kieltää juomisen ongelman, suosittelen että keskityt omaan elämään ja haet itsellesi apua jos koet että tarvitset sellaista.
- sAAmari
palstalla olla jo liiankin hiljaista...
- ja hieno vastaus
aplodeja: clap clap clap
sAAmari kirjoitti:
palstalla olla jo liiankin hiljaista...
Kenelle sinä sAAmari tuon kysymyksen asetit?? Sinäkö vain saat tehdä täällä aloituksia,vaiko tosisaan Äidistään hädisään oleva tyttö??
No ollaanhan me sinun kanssa aika omahyväisiä,mutta silti ihmetelen "tätin" käytöstä????- Kaapo.
joonatan11 kirjoitti:
Kenelle sinä sAAmari tuon kysymyksen asetit?? Sinäkö vain saat tehdä täällä aloituksia,vaiko tosisaan Äidistään hädisään oleva tyttö??
No ollaanhan me sinun kanssa aika omahyväisiä,mutta silti ihmetelen "tätin" käytöstä????Alkoi olemaan jo palstan näivettymisen merkkejä. Tipattomien (heille hyödyllisten) seurustelujen välissä yhdestä muutamaan aloitusta viimeaikoina. Syitä sopii jokaisen pohdiskella tahollaan. Toivotaan, että on väliaikainen ilmiö.
- Entinen keskustelija
Kaapo. kirjoitti:
Alkoi olemaan jo palstan näivettymisen merkkejä. Tipattomien (heille hyödyllisten) seurustelujen välissä yhdestä muutamaan aloitusta viimeaikoina. Syitä sopii jokaisen pohdiskella tahollaan. Toivotaan, että on väliaikainen ilmiö.
ovat nykyisin toisella palstalla. Täällä ei ole muitakuin tipattomien ketju ja seriffin keksityt avaukset. Luulee että niitä ei tunnisteta sen tekstiksi.
- Asialla?
Entinen keskustelija kirjoitti:
ovat nykyisin toisella palstalla. Täällä ei ole muitakuin tipattomien ketju ja seriffin keksityt avaukset. Luulee että niitä ei tunnisteta sen tekstiksi.
Häh???
- olla
raitis kirjoitti:
sAAmari tarkoittaa??
--------------sekopää----------
Entinen keskustelija kirjoitti:
Tarvitse keksiä mitään ketjuja eri nimimerkillä, mutta jos niin uskot niin se on sinun uskosi.
- x-juoppo
lapseen. Se sattuu juovaan vanhempaan, jos hän juomiseltaan ehtii pysähtyä ajattelemaan.
Oma tyttöni teki näin: Hän jätti "vahingossa" päiväkirjansa sängylleen koulupäivän ajaksi. Minä alhainen menin lukemaan. Siellä kuitenkin tyttö suri isän juomista ja kertoi päiväkirjalleen, kuinka elämä on helvettiä. Kuinka omaa isää voi vihata. Toivoi pääsevänsä tästä helvetistä mahdollisimman pian pois.
Se oli yksi asia, joka sai minua pyrkimään raittiuteen. Oman lapsen paha mieli.Luin tuon oman vastauksen ja nyt tämän.
x-juoppo sai minut muistamaan mikä minut sai aikoinaan pysähtymään, vähän saman tapainen juttu mullakin takana, tämä on yksi varteenotettava vaihtoehto ketjun aloittajalle.- edelleen epätoivoinen
raitis kirjoitti:
Luin tuon oman vastauksen ja nyt tämän.
x-juoppo sai minut muistamaan mikä minut sai aikoinaan pysähtymään, vähän saman tapainen juttu mullakin takana, tämä on yksi varteenotettava vaihtoehto ketjun aloittajalle.Kiitos x-juopolle. En oikein noista muista viesteistä ymmärtänyt mitään..?
Eivät tainneet olla edes varsinaisesti minulle osoitettuja. Mutta kuitenkin, mä en tiedä yhtään mitä tehdä ja äiti saa vaan hirveät raivarit kun yritän sanoa sille että sen pitää vähentää.
Itkettää koko ajan. Kamala tilanne. Ihan ku seinälle puhuis. - x-juoppo
edelleen epätoivoinen kirjoitti:
Kiitos x-juopolle. En oikein noista muista viesteistä ymmärtänyt mitään..?
Eivät tainneet olla edes varsinaisesti minulle osoitettuja. Mutta kuitenkin, mä en tiedä yhtään mitä tehdä ja äiti saa vaan hirveät raivarit kun yritän sanoa sille että sen pitää vähentää.
Itkettää koko ajan. Kamala tilanne. Ihan ku seinälle puhuis.aiheutin lapsilleni juomisellani. Niin paljon, että tuskin tässä elämässä pystyn hyvittämään.
Toivottavasti äitisi jollakin tavalla havahtuu.
Raivoaako äitisi silloinkin kun ei juo? Luulisi hänellä morkkis olevan krapulassa. Silloin voisi olla oikea aika asioista puhua. Juopuneelle ei kannata järkeä yrittää päähän takoa.
Voimia ja kaikkea hyvää sinulle. edelleen epätoivoinen kirjoitti:
Kiitos x-juopolle. En oikein noista muista viesteistä ymmärtänyt mitään..?
Itkettää koko ajan. Kamala tilanne. Ihan ku seinälle puhuis.Kyllä sun täytyy nyt ajatella ittees ja hakee itelles apuu.Olet jo "sairastunut" ittekin,äidilles tuskin voit muuta kuin sanoo siitä vähentämisestä,mutta yleensä se ei mitään vaikuta,jos hänellä ei ole omaa halua.Mene terveyskeskukseen jutteleen saat sieltä vaihtoehtoja, miten lähdet hoitaan itees,tänään niitä on useempia vaihtoehtoja.Esim, al-anon ryhmät,terapiakeskus,ja muitakin tahoja,valitet minkä tunnet sinulle sopivan.Vaimolleni sopi al-anon. Nyt nyt meillä yleensä puhutaan "ymmärtävästi" toisilemme.Tosin olen ollut jo ittekin yli viisitoista vuotta raittiina.
- edelleen epätoivoinen
joonatan11 kirjoitti:
Kyllä sun täytyy nyt ajatella ittees ja hakee itelles apuu.Olet jo "sairastunut" ittekin,äidilles tuskin voit muuta kuin sanoo siitä vähentämisestä,mutta yleensä se ei mitään vaikuta,jos hänellä ei ole omaa halua.Mene terveyskeskukseen jutteleen saat sieltä vaihtoehtoja, miten lähdet hoitaan itees,tänään niitä on useempia vaihtoehtoja.Esim, al-anon ryhmät,terapiakeskus,ja muitakin tahoja,valitet minkä tunnet sinulle sopivan.Vaimolleni sopi al-anon. Nyt nyt meillä yleensä puhutaan "ymmärtävästi" toisilemme.Tosin olen ollut jo ittekin yli viisitoista vuotta raittiina.
Oon käyny jo vuosia terapiassa ja mulla on masennuslääkitys. Just alko tuntuu siltä että kaikki kääntyykin hyväksi ja sit tämä. Mä oon ihan mielettömän vihanen mutsille.
Se ei suostu puhumaan oli selvänä tai ei. Suuttuu vaan mulle ja alkaa selittää sitä itsesäälisoopaa ja sitä 'kaikki muutkin blaa blaa'. - Hmmm......
edelleen epätoivoinen kirjoitti:
Oon käyny jo vuosia terapiassa ja mulla on masennuslääkitys. Just alko tuntuu siltä että kaikki kääntyykin hyväksi ja sit tämä. Mä oon ihan mielettömän vihanen mutsille.
Se ei suostu puhumaan oli selvänä tai ei. Suuttuu vaan mulle ja alkaa selittää sitä itsesäälisoopaa ja sitä 'kaikki muutkin blaa blaa'.Voisiko äitiäsi vaivata sama ongelma kuin sinua? Mistä terapiantarpeesi johtuu? Ehkä äitisi kaipaisi myös terapiaa, mutta hoitaa masennustaan itse viinin avulla?
- omasta elosta
Olet sen ikäinen, että aloita oma elämä ja anna äitisi elää omaansa. Mitä sitä suotta pahaa oloa itselleen tekemään tuollaisessa kodissa.
- ole alkkis
Hyvää vauhtia tosin liukumassa siihen suuntaan. Sinä et kuitenkaan voi tehdä mitään. Ja jos nalkutat hänelle asiasta, niin hän todennäköisesti juo vielä enemmän, kuin oli alun perin aikonutkaan.
Kirjoita hänelle kaunis kirje siitä, miltä sinusta tuntuu ja pelostasi, että hänestä tulee alkkis. Enenpää et voi tehdä. Korkeintaan rukoilla, että joku saisi hänet oivaltamaan, mihin on menossa ja haluaako hän todella aiheuttaa pahaa mieltä ja pelkoa lapselleen. Tuskin haluaa. Fiksuna ihmisenä on kirjeesi luettuasi ainakin alkaa ajatella asiaa ja puntaroimaan vaihtoehtoja.
t: saman lainen kurja äiti- toinen kurja äiti
Pistä tämä keskustelu hänelle menemään tuosta linkistä "kerro tästä viestistä kaverille". Ehkä se saa hänen silmänsä avautumaan ja tiedostamaan ongelman ja huolesi!
- viina pilaa elämää
Hei,
minulla samanlainen tilanne päällä.Äiti juo joka päivä eikä sanomiseni ynnä muut auta mitään.Selvinpäin lupaa yrittää raitistua, mutta jauhaa vain kuinka vaikeaa se on ja kuitenki joka päivä ottaa samaan tahtiin.Kokoajan vain huolestuttaa mitä joka päiväinen raskas juominen (pullo kirkasta/pvä) tekee hänelle.En halua menettää omaa äitiä, joka on järjettömän rakas.On vain niin vaikeaa kun ei voi itse vaikuttaa.Olen kokellut raivoamiset, itkemiset, neuvottelut.Mikään ei auta.Hän myös valehtelee juomisistaan sekä muistakin asioista.Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa voi tehdä??En ymmärrä, kuten et varmaan sinäkään, miten äiti voi pahoittaa lapsensa mieltä näin pahasti.Tiedän ettei ketään voi katkaisuun pakottaa, mutta onko oikein sekään että ei tee mitään ja antaa asioiden olla.Auttaako hylkääminenkään vai pahentaako vain tilannetta.Yritä kestää,et ole yksin ongelmasi kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822667- 351738
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281448