mitäs mieltä olette rauman sosiaalitoimiston asiakaspalvelusta ja varsinkin lastensuojelun työntekijöistä? koetteko että teitä kuunnellaan,toiveitanne ja ajatuksianne otetaan huomioon vai kenties mielivaltaista päätöksentekoa asiakasta juurikaan arvostamatta?
itse olen pattitilanteessa oman työntekijäni kanssa.lapseni huostaanotettu ja koen sossuni olevan puolueellinen sijaisvanhempiin päin.
toivon asiallisia vastauksia,en moraalisaarnoja tai muita herjauksia.
mielestäni asioille tarttis tehrä jottain :) ja saada näiden tätien ylivalta kuriin!
asiaa sossusta
6
1188
Vastaukset
- äiti
työntekijät tekevät työnsä parhaansa mukaan. Miksi lapsesi on joutunut huostaanotetuksi? Miksi olet pattitilanteessa, oletko kenties itse käytökselläsi aiheuttanut sen??
- kypsynyt
työntekijöiden käyttäytymisestä ja asiakaslähtöisyyteen perustuvista asioista kommenttia.epäolennaista tässä asiassa on,miksi lapseni huostaanotettiin,siitä en halunnut edes keskustelua.
Pattitilanteessa juuri siksi,että mielestäni minua ei siellä virastossa kuulla/uskota,eikä minun näkemyksiäni oteta huomioon.ei myöskään toiveita.huoltosuunnitelman teossa kuullaan enemmän sijaisäidin toiveita ja mikä heille on hyväksi (ja se on se,että minä olisin mahd. paljon poissa kuvioista,ja "antaisin heidän elää omaa elämäänsä".mikä taas mielestäni ei ole lapsen edun mukaista,sillä meillä on ERITTÄIN kiinteä ja lämmin suhde lapseni kanssa.ja asioista selvää ottaneena,tiedän,että monet sossut käyttävät väärin valtaansa;jos esim.en saa tarpeeksi viettää aikaani lapsen kanssa olla puhelinyhteydessä,voivat veemäisimmät valtaapitävät sanoa vaikkapa vuoden päästä,että ei olekaan lapsen edun mukaista palauttaa häntä biologiselle vanhemmalle,koska lapsi on liikaa jo ehtinyt kiintymään sijaisperheeseen.eli,ympyrä on valmis... minä penään oikeuksiani,lisää tapaamisia ja mahdollisuutta soittaa lapselleni,sitä ei suoda ja siitä päästään taas alkuasetelmiin.)
Olen käyttäytynyt sos.toimistossa vaihtelevin mielenlaaduin.. 90% asiallisesti,mutta totuuden nimessä pitää myöntää pinnan palaneen kerran jos toisenkin,kun silmukkaa kiristetään kaulan ympärille kiihtyvään tahtiin.jokainen lapsensa menettänyt siellä varmaan toisinaan menettää hermonsa.minulla ei tunnu siellä ihmisarvoa löytyvän eikä äitiyttäni kunnioiteta,vaikka toisin siellä sanallisesti toitotetaan,teot puhuvat puolestaan.
kyllä,huostaanotolle oli perusteet,sen enemmälti kommentoimatta.rappiolla rypevä ihminen en ole,järkikin toimii.vaikeuksia kuitenkin.lapsi normaali ja tasapainoinen,on ollut ruokaa,puhtaita vaatteita joka päivä ja rakkauttakin runsaasti.eli toivottomia tapauksia ei tässä olla.
uudistan siis kysymykseni,löytyykö kanssaihmisiä,jotka kokevat sossujen käyttävän valtaansa väärin??? - palvelua
kypsynyt kirjoitti:
työntekijöiden käyttäytymisestä ja asiakaslähtöisyyteen perustuvista asioista kommenttia.epäolennaista tässä asiassa on,miksi lapseni huostaanotettiin,siitä en halunnut edes keskustelua.
Pattitilanteessa juuri siksi,että mielestäni minua ei siellä virastossa kuulla/uskota,eikä minun näkemyksiäni oteta huomioon.ei myöskään toiveita.huoltosuunnitelman teossa kuullaan enemmän sijaisäidin toiveita ja mikä heille on hyväksi (ja se on se,että minä olisin mahd. paljon poissa kuvioista,ja "antaisin heidän elää omaa elämäänsä".mikä taas mielestäni ei ole lapsen edun mukaista,sillä meillä on ERITTÄIN kiinteä ja lämmin suhde lapseni kanssa.ja asioista selvää ottaneena,tiedän,että monet sossut käyttävät väärin valtaansa;jos esim.en saa tarpeeksi viettää aikaani lapsen kanssa olla puhelinyhteydessä,voivat veemäisimmät valtaapitävät sanoa vaikkapa vuoden päästä,että ei olekaan lapsen edun mukaista palauttaa häntä biologiselle vanhemmalle,koska lapsi on liikaa jo ehtinyt kiintymään sijaisperheeseen.eli,ympyrä on valmis... minä penään oikeuksiani,lisää tapaamisia ja mahdollisuutta soittaa lapselleni,sitä ei suoda ja siitä päästään taas alkuasetelmiin.)
Olen käyttäytynyt sos.toimistossa vaihtelevin mielenlaaduin.. 90% asiallisesti,mutta totuuden nimessä pitää myöntää pinnan palaneen kerran jos toisenkin,kun silmukkaa kiristetään kaulan ympärille kiihtyvään tahtiin.jokainen lapsensa menettänyt siellä varmaan toisinaan menettää hermonsa.minulla ei tunnu siellä ihmisarvoa löytyvän eikä äitiyttäni kunnioiteta,vaikka toisin siellä sanallisesti toitotetaan,teot puhuvat puolestaan.
kyllä,huostaanotolle oli perusteet,sen enemmälti kommentoimatta.rappiolla rypevä ihminen en ole,järkikin toimii.vaikeuksia kuitenkin.lapsi normaali ja tasapainoinen,on ollut ruokaa,puhtaita vaatteita joka päivä ja rakkauttakin runsaasti.eli toivottomia tapauksia ei tässä olla.
uudistan siis kysymykseni,löytyykö kanssaihmisiä,jotka kokevat sossujen käyttävän valtaansa väärin???minä olen sossusta aina saanut.
- ...että...
...lapsen vika se ei ainakaan ole että on huostaan otettu,eikä myöskään sossun työntekijöiden,notta sillälailla...pärjäile...
- voimia sinulle!!
Itse olen lasteni kanssa saanut todella hyvää kohtelua ja jonkun aikaa kestäneen "yhteistyön" aikana koin, että asioihimme paneuduttiin kunnolla ja ymmärtäväisesti. En nyt halua mitenkään verrata omaa ja sinun tapaustasi, mutta meillä taas vastakkainen sukupuoli (pikkusen narsistinen, joka ei tod jäänyt sossun tädeiltä huomaamatta) olisi varmasti heidän toimistaan täysin eri mieltä.
Oletko käynyt kriisikeskuksessa juttelemassa tilanteestasi? Uskon, että sinulla varmasti on jutteluita siellä sun täällä ihan kylliksi asti, mutta jos sieltä saisit vakituisen juttelukaverin jolle voisit tosiaankin luottamuksellisesti puhella. Käsittääkseni heillä on vaitiolovelvollisuus, mutta luvallasi voivat ottaa yhteyksiä juuri esim sossuun ja kenties sopia yhteisistä juttutuokioista? En mene vannomaan, mutta vähän vastaavanlaisessa tilanteessa tiedän että näin on toimittu ja tulosta syntynyt : ) - NasuSani
Mutta kannustan sinua pitämään oikeuksistasi kiinne kuin leijonaäiti. Älä luovuta!
Vaadi vapaita mahd. soittaa pojallesi, sekä pojallesi oikeuksia soittaa sinulle.Vaadi mahd. paljon tapaamisia, vaikka alkuun sitten valvottuja olisikin. Ellet saa kaikki muut rikkovat silloin lakia lapsenoikeuksista (tulosta tai kopioi käsin lastenoikeuksiin liittyvä lakiteksti esim. mml, lapset ensin yms. sivustolta. Ja perusta kaikki vetomuksesi siihen). Ja ellei asiat rupea rulettaa, niin yhteys lakimieheen ja se hoitamaan keskustelua oikeille radoille (ei muuten maksa ihan kamalasti, vaikka aina niin luullaankin. Hyvissä ajoissa otettu yhteys lakimieheen, laittaa tämän kaltaiset temppuilut aisoihin hyvin. Kuka haluaa lähteä oikeuteen asti oikeesti, mutta muistutus toiselle osapuolelle siitäkin mahd. pitää asian oikeassa mittakaavassa? Itse lähtisin vaikka lapsen vuoksi minne tahansa, ja yli lapseni oikeuksien ei käveltäisi kuin kuoleen ruumiini yli, jos silloinkaan, koska joku muu jatkaisi sitä taistelua puolestani varmasti sen jälkeenkin, =). Jos tarviit lakimiestä, he kertovat kyllä ennen palvelunsa käyttöä hinnastonsa, joten yllätyksiä ei tule siltä suunnalta, =). Voimia sinulle maaliskuuhun, =).
Minkäikäisestä lapsesta muuten on kyse? Tekstisi antoi ymmärtää, et olisi jo koululainen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623