valvova poliisi

kuljake

Mielenkiintoista kun nämä raskaankaluston ajo-ja lepoaikaseuranta on poliisin tehtävänä, samalla kun poliisit itse ajelevat viikonloppuisin ja vapaa päivinään esim. tilausajoja, ei niiden lepoaikoja pysty mitenkään seuraamaan. Ammattiaan hoitavan kuljettajan on kuitenkin pidettävä huoli kaikista "namiskuukkelien" asennoista että piirturista näkyy tauot ym. Kiekot pitää olla mukana ym. mutta nämä harrastelijat saa paahtaa ilman valvontaa vaikka kuinka. Ei ole mitään velvoitteita vapaan pitämisen näyttämisistä, eikä muistakaan, kiekot voi ajon jälkeen viskata vaikka mäkeen. Ei ihme ettei sitten jaksa niitä omia hommiiaan hoitaa, vaan pitää valitella kuinka raskasta työ on....

6

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tom

Miksi ei poliisi vapaalla tekemää esim. linja-autokuskin hommaa valvota?? Sama laki koskee poliiseja kuin muitakin ihmisiä. Poliisit saavat esim. ylinopeussakkoja kuten muutkin ja välillä selviävät huomautuksella kuten muutkin. Itse suurin rv jonka olen kirjoittanut konstulle oli muistaakseni 1932 markkaa (huom! euro aikana en ole enää ollut "rv-tehtävissä").
      Kommenttina tuohon työn raskauteen, että ammattiautoilijan työ on varmasti raskasta, kuten poliisinkin homma ja molemmissa omat riskinsä! Hoidetaan jokainen oma leiviskä kunnolla!

• Beagle Boy

Kuljake näyttää olevan näitten palstojen tyypillinen inisijä. Suomessahan ei tapahdu mitään asiaa etteivät inisijät vedä siihen poliisia mukaan. Teki poliisi sitten sitä tai tätä, niin aina inisijä valittaa. Kirkonpolttajaa ja vääränrahan tekijää ei poliisista vielä ole löytynyt, mutta inisijä varmaan inisisi, että miksi ei tutkita, ettei vain poliisi ole ollut asialla.

• pot
        Beagle Boy kirjoitti:

Kuljake näyttää olevan näitten palstojen tyypillinen inisijä. Suomessahan ei tapahdu mitään asiaa etteivät inisijät vedä siihen poliisia mukaan. Teki poliisi sitten sitä tai tätä, niin aina inisijä valittaa. Kirkonpolttajaa ja vääränrahan tekijää ei poliisista vielä ole löytynyt, mutta inisijä varmaan inisisi, että miksi ei tutkita, ettei vain poliisi ole ollut asialla.

Katohan piikle-inisijä itse. kirkonpolttajakin löytyy poliisista. Siinäpä inise.

• Riikka

Siis mita ihmetta? Keta kiinnostaa jos joku tekee taksikuskina keikkaa silloin talloin -- osoittaapahan vaan sen ettei ihmisille makseta kunnon palkkaa. Itse tiedan ainakin kymmenen eri asiaa mita mieluummin tekisin kuin ajaisin taksia kannikaloille perjantai-iltana.

(kaikki kunnoitus taksikuskeille - teette vaikeaa tyota)

• Tom

Ihan tarkennukseksi, että lailla on kielletty poliisin toimiminen taksikuskina vapaa-ajallaan! Poliisin sivutoimet ovat lailla todella tarkkaan määriteltyjä mitä saa tehdä ja mitä ei.
        Siis jos joku konstu ajelee taksia niin rikkoo lakia!

• Riikka
        Tom kirjoitti:

Ihan tarkennukseksi, että lailla on kielletty poliisin toimiminen taksikuskina vapaa-ajallaan! Poliisin sivutoimet ovat lailla todella tarkkaan määriteltyjä mitä saa tehdä ja mitä ei.
        Siis jos joku konstu ajelee taksia niin rikkoo lakia!

OK, en tietanyt etta k.o toimi-ala on Suomessa poliiseilta kielletty. Otin sen ihan vain esimerkkina - en siis ole nahnyt/tieda ketaan konstua taksikuskin tyota tekevan. (Olen toissa briteissa, ja siella saa taksin tyota tehda jos poliisilaitos sen yksilon kohdalla sallii - eli luvat on haettava ennen sivutoimeen ryhtymista)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4220
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      77
      3900
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3398
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3310
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2329
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2198
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2079
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2069
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2039
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1944
    Aihe