Mitä ajatuksia

Lasse-setä

Mitä ajatuksia herättää kohta:
Ilm 22:
1. Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

26

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • multa puuttuu

kun Herra tarpeet suopi:

Se kumoaa ainakin sen väitteen, että synnit saa anteeksi vain erityisen tapahtuman kautta menemällä jonkun luo tai pyytämällä joltakin.

• multa eipuutu

mistä ei millään raaskis puhua kelleen. Kun vedit ton tohon joka ei siihen paikkaan sovi.
        No se voi sinullekin armo vielä avautua täällä elämässä jos jaksat rukoillla.

• Herran suoria teitä
        multa eipuutu kirjoitti:

mistä ei millään raaskis puhua kelleen. Kun vedit ton tohon joka ei siihen paikkaan sovi.
        No se voi sinullekin armo vielä avautua täällä elämässä jos jaksat rukoillla.

Älä vääristä Herran suoria teitä.
        Äläkä valehtele toisesta kirjoittajasta, sekin on synti.

Uskominen ei ole puhumisen ja ripin takana, se on jatkuva mahdollisuus luottaa armolliseen Jumalaan.

• abe65

Elämän esi ei koskaan tyrehdy vaan se virtaa aina ,siihen virran vietäväksi kun me jeesuken verellä pestyt heittäydytään virran vietäväksi niin hyvin on asiat.Pienestä purosta pääsemme virran vietämäksi syvemmille vesille, se on Kristuksen tahto että olemme ja elämme täysin hänen elämän virran vietäväksi,ilman mitään estoja ,emme kanna vihaa sydämmessämme emmekä elä kateudessa ,ilman mitään mikä sitoo tähän maailmaan.Elämme vain Jeesukselle Kristukselle.Herra näkee edeltäpäin kaikki meidän tarpeemme ja siunaa meitä ja koko perhettämme eikä meiltä mitään tule uupumaan.

• Lasse-setä

Missä tämä Karitsan istuin on, josta vesi vuotaa?
      Onko ajatuksia?

• Uskova_

Kun armoa kuvataan virtana se osoittaa sen, että tarvitsemme syntiemme pois pesua aivan katkeamatta.

Otan vähän pidemmän lainauksen tähän jotta tulisi selväksi, että nämä sanat "Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta ei tarkoita taivasta.

Helposti ajatukset menevät sinne näiden ylevin ja mystisten sanojen saattelemana. Miellämme Jumalan valtaistuimen olevan ainoastaan taivaassa.

"Iloitkaat te taivaat, ja maa hänen kanssansa". Joskus kauan sitten eräs työyoverini kysyi että onko taivaita paljon, kun taivas on monikossa,
        "taivaat".

Ilm. 22:1-7   Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.

Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

"Katso minä tulen pian", sanoo Kristuksen Henki
        Johannekselle Patmos luodolla. Autuas on se joka ottaa vaarin näistä ennustuksen sanoista.

• Uskova_
        Uskova_ kirjoitti:

Kun armoa kuvataan virtana se osoittaa sen, että tarvitsemme syntiemme pois pesua aivan katkeamatta.

Otan vähän pidemmän lainauksen tähän jotta tulisi selväksi, että nämä sanat "Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta ei tarkoita taivasta.

Helposti ajatukset menevät sinne näiden ylevin ja mystisten sanojen saattelemana. Miellämme Jumalan valtaistuimen olevan ainoastaan taivaassa.

"Iloitkaat te taivaat, ja maa hänen kanssansa". Joskus kauan sitten eräs työyoverini kysyi että onko taivaita paljon, kun taivas on monikossa,
        "taivaat".

Ilm. 22:1-7   Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.

Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

"Katso minä tulen pian", sanoo Kristuksen Henki
        Johannekselle Patmos luodolla. Autuas on se joka ottaa vaarin näistä ennustuksen sanoista.

Uskon niin että tämä kristallin kirkas virta vuotaa Jeesuksen Kristuksen verihaavoista.

Jes. 53:4-6   Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ...

---------------------------------------------
        *).. ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        ---------------------------------------------

Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.

Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

• Lasse-setä

Joh 4:
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano,
        14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

Olisiko niin, että jokaisessa uskovassa olisi sellainen anteeksiantamuksen lähde, joa alituiseen puhdistaa lähimmäisiä?

• Sokia-Mooses
        Lasse-setä kirjoitti:

Joh 4:
        14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

Olisiko niin, että jokaisessa uskovassa olisi sellainen anteeksiantamuksen lähde, joa alituiseen puhdistaa lähimmäisiä?

Merkillistä
        Olemme nähneet monia, joilla vasta kuolinvuoteella ovat suomut silmistä pudonneet.
        Vuosikymmenten hurskaan vaelluksen jälkeen.
        Siinän on ehditty julistaa sanaa muillekin.

Vaikea on heidän kohdaltaan ainakaan sanoa, etteivät he olisi siinä vaiheessa myös katkerasti janonneet ja pyytäneet vettä.

Onko tämän palstan lukijoissa sellaisia, jotka eivät enää ole janonneet?

• Uskova_
        Lasse-setä kirjoitti:

Joh 4:

Uskovat ovat kyllä sanan todistajia, mutta eivät ole itse Jumalan Sana, joka on Jeesus Kristus.

Kristallin kirkas virta Juoksee nimenomaan Jumalan ja Karitsan istuimesta, tämä on tärkeä tietää, sillä Jumala yksin on Pyhä ja hän on Henki.

Jos tuo virta juoksisi toisista ihmisistä, niin se ensinnäkin likainen ja patoja täynnä, se juoksisi vain pätkittäin, ja senkin tarkoin valituille mielitietyille.

Vanhurskauttamisen ymmärtämiseksi on hyvin tärkeätä Erottaa Henki ja liha toisistaan. Siis ihminen ja Jumala. Liha ei muutu Hengeksi.

Kristallin kirkas virta joka juoksee Jumalan ja Karitsan istuimesta pesee pois synnit.

Ihminen ei voi pestä itseään eikä muita synneistä, sen tekee Kristuksen veri.

• Lasse-setä
        Sokia-Mooses kirjoitti:

Merkillistä
        Olemme nähneet monia, joilla vasta kuolinvuoteella ovat suomut silmistä pudonneet.
        Vuosikymmenten hurskaan vaelluksen jälkeen.
        Siinän on ehditty julistaa sanaa muillekin.

Vaikea on heidän kohdaltaan ainakaan sanoa, etteivät he olisi siinä vaiheessa myös katkerasti janonneet ja pyytäneet vettä.

Onko tämän palstan lukijoissa sellaisia, jotka eivät enää ole janonneet?

Emmehän me mahda sille mitään, että raamatussa on tuo kohta. Nyt on kyse vain siitä, onko koko raamattu Jumalan Sanaa vai ei.

On liian yksinkertaista vain todeta, että joku sana ei toimi ihmisten keskuudessa, jos ei edes yritetä rukouksessa kuulla Herran suun puhuvan miksi se ei toimi. Nimittäin anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

• Sokia-Mooses
        Lasse-setä kirjoitti:

Emmehän me mahda sille mitään, että raamatussa on tuo kohta. Nyt on kyse vain siitä, onko koko raamattu Jumalan Sanaa vai ei.

On liian yksinkertaista vain todeta, että joku sana ei toimi ihmisten keskuudessa, jos ei edes yritetä rukouksessa kuulla Herran suun puhuvan miksi se ei toimi. Nimittäin anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

En minä Raamatussa olevasta kohdasta ole mitään sanonutkaan.

• abe65

Markuksen evankeliumi:16:19

Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

• Esa-T

>Mitä ajatuksia herättää kohta:
      Ilm 22:
      1. Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.<

Tämä kohta mitä itse otit esille selittää kohtaa hyvin.

Joh 4:

Jos olemme todella juoneet siitä lähteestä jota Jeesus ammentaa, niin se muuttuu meissä lähteeksi, joka virtaa eteenpäin. Tässä on myös kuva lihaksi tulleesta Kristuksesta, joka ei ole pelkkiä sanoja, vaan Sanat ovat muuttuneet elämäksi.

Antikristus on yksi vaikeimmista vihollisista,ja sen tunnistaa siitä että, sen sanat ei muutu koskaa elämäksi, eli lihaksi. Siksi onkin kirjoitettu, "jokainen henki joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaksi tulleena, on Jumalasta."

Antikristuksen antama vesi tuo janon jälleen, ja lihaksi tulleen Kristuksen antama vesi muuttuu aina myös lähteeksi juojassaan, joka alkaa virrata eteenpäin.

Elämän veden virta on lihaksi tullut Jeesus Kristus, ja tämä Elämä näkyy siinä että Sana on tullut Elämäksi. " En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa." Silloin elämän veden virta kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

• Sokia-Mooses

Antikristuksen henki on jo siinä, joka kieltää kasteen sakramentin merkityksen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen osallisuuden evankeliumin sanan kautta.

Se henki sanoo: "..eivät ne minulle kelpaa".

• Esa T
        Sokia-Mooses kirjoitti:

Antikristuksen henki on jo siinä, joka kieltää kasteen sakramentin merkityksen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen osallisuuden evankeliumin sanan kautta.

Se henki sanoo: "..eivät ne minulle kelpaa".

>Antikristuksen henki on jo siinä, joka kieltää kasteen sakramentin merkityksen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen osallisuuden evankeliumin sanan kautta.<

Toisille sakramentit tuovat Elämän, ja toiset taas saavat samasta kirouksen. Joka nauttii esim. ehtoollisen väärin saa sen kiroukseksi, ja tästä on monta raamatunpaikkaa todisteena.

Jeesuksen Kristuksen piti olla ruokanamme ja juomanamme, ja silloin Kristus tulee lihaksi meissä, " en elä enää minä vaan Kristus Elää minussa."

Antikristuksen henki yrittää tehdä myös sakramentit tyhjäksi, sillä ettei Kristus pääse tulemaan siinä lihaksi. Siksi Jaakop sanookin, "usko ilman tekoja on kuollut." Jeesus Kristus alkaa tekemään näitä tekoja meissä, jos Hän on saanut tulla lihaksi.

Julistamme lihaksi tullutta Kristusta, sillä muuten olemme kuin Fariseukset ja kirjanoppineet, jotka julistivat kyllä Sanaa, mutta eivät saaneet Sanaa lihaksi.

Jeesus Kristus on Jumalan voima, ja ilman tätä voimaa Sana ei muutu lihaksi. Sana on lain vaatimana lakihenkisyyttä, ja Jumalan voima ilman Sanaa on villihenkeä.

" Ei jokainen joka sanoo Herra Herra ole minun opetuslapseni, vaan ne ovat jotka myös tekevät niin kuin Jeesus opettaa."

• Sokia-Mooses
        Esa T kirjoitti:

>Antikristuksen henki on jo siinä, joka kieltää kasteen sakramentin merkityksen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen osallisuuden evankeliumin sanan kautta.<

Toisille sakramentit tuovat Elämän, ja toiset taas saavat samasta kirouksen. Joka nauttii esim. ehtoollisen väärin saa sen kiroukseksi, ja tästä on monta raamatunpaikkaa todisteena.

Jeesuksen Kristuksen piti olla ruokanamme ja juomanamme, ja silloin Kristus tulee lihaksi meissä, " en elä enää minä vaan Kristus Elää minussa."

Antikristuksen henki yrittää tehdä myös sakramentit tyhjäksi, sillä ettei Kristus pääse tulemaan siinä lihaksi. Siksi Jaakop sanookin, "usko ilman tekoja on kuollut." Jeesus Kristus alkaa tekemään näitä tekoja meissä, jos Hän on saanut tulla lihaksi.

Julistamme lihaksi tullutta Kristusta, sillä muuten olemme kuin Fariseukset ja kirjanoppineet, jotka julistivat kyllä Sanaa, mutta eivät saaneet Sanaa lihaksi.

Jeesus Kristus on Jumalan voima, ja ilman tätä voimaa Sana ei muutu lihaksi. Sana on lain vaatimana lakihenkisyyttä, ja Jumalan voima ilman Sanaa on villihenkeä.

" Ei jokainen joka sanoo Herra Herra ole minun opetuslapseni, vaan ne ovat jotka myös tekevät niin kuin Jeesus opettaa."

Mystiikkaa, joka uhkaa viedä sivuraiteelle.
        Sakramentin olemus ei muutu siitä mikskään, uskottiin siihen tai ei. Ei se ole ihmisen uskon varassa, vaan Jumalan sanan ja lupauksen varassa.

• Esa T
        Sokia-Mooses kirjoitti:

Mystiikkaa, joka uhkaa viedä sivuraiteelle.
        Sakramentin olemus ei muutu siitä mikskään, uskottiin siihen tai ei. Ei se ole ihmisen uskon varassa, vaan Jumalan sanan ja lupauksen varassa.

Mieti julistaako tämä ajatuksesi sinulle lihaksi tullutta Kristusta? Sillä siitä erotat jokaisen ajatuksen, mistä hengestä ajatus tulee.

On erilaisia henkiä jotka tuovat ajatuksemma ja sanamme, ja siksi ajatuksia tulee valvoa.

Maailman henki, joka houkuttelee tämän maailman arvoihin.

Antikristuksen henki, joka ei anna Sanan muuttua lihaksi. Eli silloin pysymme heikkoudessamme, niin kuin ennen uskoon tuloa olimme heikkoja.

Oman minän henki, joka julistaa, minä minä minä. Ja tämä henki ilmenee oman ruumiin tai viisauden palvontana. Tai oman heikkouden palvontana, jossa joka tapauksessa pitää itsestä kiini.

Lihaksi tulleen Kristuksen henki, joka ilmenee aina käytännössä, miten Kristus elää meissä. Se mikä on luonnolliselle ihmiselle mahdollista, on vielä kaukana tästä Hengestä. Mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista, ja tästä tunnistaa Lihaksi tulleen Kristuksen Hengen.

Vasta tämän "Hengen avulla voimme kuolettaa lihan työt." Silloin Jeesus Kristus tekee sen meissä.

Ilman uskoa et voi tehdä mitään, mutta se henki mihin uskot tuo hedelmänsä aina näkyviin. Maailman henki tuo maailmallisuuden, antikristuksen henki tuo muuttumattomuuden, ja Lihaksi tulleen kristuksen Henki tuo aina muutoksen Kristuksen kuvan suuntaan.

Meidän uskovien tehtävä on valvoa että kuuntelemme oikeaa ääntä, ja Henki auttaa meitä tässä, jos pyydämme sitä Kristukselta.

• Mietitty on
        Esa T kirjoitti:

Mieti julistaako tämä ajatuksesi sinulle lihaksi tullutta Kristusta? Sillä siitä erotat jokaisen ajatuksen, mistä hengestä ajatus tulee.

On erilaisia henkiä jotka tuovat ajatuksemma ja sanamme, ja siksi ajatuksia tulee valvoa.

Maailman henki, joka houkuttelee tämän maailman arvoihin.

Antikristuksen henki, joka ei anna Sanan muuttua lihaksi. Eli silloin pysymme heikkoudessamme, niin kuin ennen uskoon tuloa olimme heikkoja.

Oman minän henki, joka julistaa, minä minä minä. Ja tämä henki ilmenee oman ruumiin tai viisauden palvontana. Tai oman heikkouden palvontana, jossa joka tapauksessa pitää itsestä kiini.

Lihaksi tulleen Kristuksen henki, joka ilmenee aina käytännössä, miten Kristus elää meissä. Se mikä on luonnolliselle ihmiselle mahdollista, on vielä kaukana tästä Hengestä. Mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista, ja tästä tunnistaa Lihaksi tulleen Kristuksen Hengen.

Vasta tämän "Hengen avulla voimme kuolettaa lihan työt." Silloin Jeesus Kristus tekee sen meissä.

Ilman uskoa et voi tehdä mitään, mutta se henki mihin uskot tuo hedelmänsä aina näkyviin. Maailman henki tuo maailmallisuuden, antikristuksen henki tuo muuttumattomuuden, ja Lihaksi tulleen kristuksen Henki tuo aina muutoksen Kristuksen kuvan suuntaan.

Meidän uskovien tehtävä on valvoa että kuuntelemme oikeaa ääntä, ja Henki auttaa meitä tässä, jos pyydämme sitä Kristukselta.

Eiköhän me hylätä Esa-T:n evankeliumi sen kummempia kommentoimatta.

• tiltaltti
        Mietitty on kirjoitti:

Eiköhän me hylätä Esa-T:n evankeliumi sen kummempia kommentoimatta.

Millä perusteella hylkäämään, koska tunsin tahdon koetella tuota??? !!!

• Lasse-setä

Jumalan ja Karitsan istuin on kaikkialla missä Jumalan Kaikkivaltius tunnustetaan ja Jeesus korotetaan Herraksi. Siis seurakunnissa ja jokaisen uskovan ihmisen sydämessä. Jokaisen joka tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra, Isän Jumalan kunniaksi.

Niinkuin Jeesus pesi opetuslasten jalat, meidänkin tulee pestä toistemme jalkoja. Kun vesi kumpuaa omasta sisimmästä lähimmäiseen päin, se pysyy koko ajan kristallin kirkkaana, koska se virta, joka vuotaa Kristuksen rakkautena, ei tuo veljen eikä sisaren vikoja koskaan minuun päin. Tämä on tietystikin uskon asia ja toteutuu niin paljon, kuin Kristus on saanut minussa muotoa.

Kuitenkin se on vesi ja ilman veren vuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta, siihen tarvitaan Viattoman veri.

• Uskova_

Vain Jumalan rakkaus on kristallin kirkasta.
        Jumala on sanassa ja Pyhissä sakramenteissa.

Niin on Jumala rakastanut maailmaa että antoi ainoa poikansa meidän edestämme. HÄNESSÄ me tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle.

Ihmisen korottamisyritykset on sitä kuin on.
        Elikkä ihmisen herrat ovat nekin kovin moninaisia vajavaisia. Jumala ei ole jättänyt mitään osaa pelastuksesta ihmisen varaan. Ne jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat tietävät hyvin sen, miksi ei!

• Lasse-setä
        Uskova_ kirjoitti:

Vain Jumalan rakkaus on kristallin kirkasta.
        Jumala on sanassa ja Pyhissä sakramenteissa.

Niin on Jumala rakastanut maailmaa että antoi ainoa poikansa meidän edestämme. HÄNESSÄ me tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle.

Ihmisen korottamisyritykset on sitä kuin on.
        Elikkä ihmisen herrat ovat nekin kovin moninaisia vajavaisia. Jumala ei ole jättänyt mitään osaa pelastuksesta ihmisen varaan. Ne jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat tietävät hyvin sen, miksi ei!

Eikö kuitenkin pitäisi valittaa rakkauden puutetta siellä, mistä sitä saa lisää? Onko pakko tyytyä siihen puolinaiseen?

• Uskova_
        Lasse-setä kirjoitti:

Eikö kuitenkin pitäisi valittaa rakkauden puutetta siellä, mistä sitä saa lisää? Onko pakko tyytyä siihen puolinaiseen?

Kokonaisen armon me tarvitsemme pelastuaksemme
        yhtään emme voi autuutemme eteen tehdä, se on totta. Yhtä totta on se että anova saa ja etsivä löytää.

Puhe oli Jumalan ja Karitsan istuimesta, siitä missä se sijaitsee. Ja toisaalta oli puhe siitä mikä tuo kristallin kirkas virta on.

Ilm. 19:6   Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
        Ilm. 19:7   Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        Ilm. 19:8   Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se

- liina on pyhien vanhurskautus."

Ilm. 19:9   Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."
        Ilm. 19:10   Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Jos vanhurskauttaminen käsitetään väärin, käsitetään joksikin muuksi kuin Kristuksen vanhurskauden lukemiseksi syntisen hyväksi, niin pieleen se menee silloin. Ylpeys ja omat luulot alkavat korottaa ihmistä muiden ihmisten yläpuolelle ja katse joka näkee kanssamatkaajat, kääntyy alaviistoon.

Armosta me olemme pelastetut emme itsemme kautta, pelastus on kokonaan Jumalan lahja, ei vähäisessäkään määrin ihmisponnistelujen tulosta.

• Ymmärtämätön puupää
        Uskova_ kirjoitti:

Kokonaisen armon me tarvitsemme pelastuaksemme
        yhtään emme voi autuutemme eteen tehdä, se on totta. Yhtä totta on se että anova saa ja etsivä löytää.

Puhe oli Jumalan ja Karitsan istuimesta, siitä missä se sijaitsee. Ja toisaalta oli puhe siitä mikä tuo kristallin kirkas virta on.

Ilm. 19:6   Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
        Ilm. 19:7   Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        Ilm. 19:8   Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se

- liina on pyhien vanhurskautus."

Ilm. 19:9   Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."
        Ilm. 19:10   Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Jos vanhurskauttaminen käsitetään väärin, käsitetään joksikin muuksi kuin Kristuksen vanhurskauden lukemiseksi syntisen hyväksi, niin pieleen se menee silloin. Ylpeys ja omat luulot alkavat korottaa ihmistä muiden ihmisten yläpuolelle ja katse joka näkee kanssamatkaajat, kääntyy alaviistoon.

Armosta me olemme pelastetut emme itsemme kautta, pelastus on kokonaan Jumalan lahja, ei vähäisessäkään määrin ihmisponnistelujen tulosta.

Onhan se aivan selvä, ettei se virta kenenkään nurkkasaarnaajan sydämestä alkuaan saa.
        Pitäisi Raamattua uskon kautta ymmärtää.

Eräät vetoavat siihen lauseeseen: "joille TE, TE, TE synnit anteeksi annatte...", ja nostavat sitten toisen ihmisen ikäänkuin jollekin pukille antamaan ja kieltämään.

Ei hän siinä ole mitään muuta kuin todistus siitä, että JUMALA on se joka antaa kaiken anteeksi, että HÄNEN SANANSA sitä lupaa - jo profeettojen kautta puhuen isille, jotka kaikki olivat vielä pilven alla...

Opetuslapset ovat hänen todistajiaan, kuten apostoli sanoo, siksi on heidän keskuuteensa "sovintosaarna säädetty".

Niin kummalta kuin se tuntuukin, on fariseus puhunut aivan totta... kuka muu kuin "ainoa Jumala".

• Sokia-Mooses

Oliko henkilökohtaisuuksia?? Ei minusta.

Palstan aloitus lähti rakentamaan sitä inhimillistä puolta.
        Se on ymmärrettävää, eikä sitä voi muuksi muuttaa, mutta sitä ei ole pakko hyväksyä ja pitää totena.

Tuossa palstan puolivälissä Lasse-Setä oli hiukan pettyneenä kääntämässä sitä veden lähdettä ihmisen suuntaan..jos kumminkin...

Ei tämän toteaminen vie tätä kirjoittelua henkilökohtaisuuksien puolelle.

Tässä on eri henki.
        Mikään muu ei selitä sitä magneetinomaista vetoa lihan kerskauksen ja tekojen tontille.. se näyttää olevan rakas..

Ei ole niin omavanhurskasta oppia, ei niin pimeää kiitosvirttä katolilaiselle,
        orotodiksiselle tai reformoidulle töiden
        hurskaudelle,
        etteikö Lasse aina lähtisi sitä puolustamaan.

Saahan sitä puolustaa, vapaa palsta tämä on.
        Jos sellaista puolustaa, joutuu pakostakin halventamaan Kristuksen sovintotyön merkitystä.
        Onhan se halpa työ, jos sitä täytii vielä itse paikata.

Jos taas minkä tahansa kirjoituksen aiheena on kaste, Herramme ja Lunastajamme läsnäolo Sanan kautta, varma on, että se totuus halutaan Lassen toimesta kaataa.

-----
        Maailman tapahtumat ovat nyt sellaiset, että valtavirta vie sinne töiden ja lihan kerskauksen suuntaan ihan jo muutenkin.
        Veljet Beirutissa ja Damskoksessa ovat siinä jo hedelmiään uutisissa meille näyttäneet.
        Helsingin pakkanen näyttää hiukan niitä karsineen.

Kyllä Kristukseen yksin luottavien määrä on pieni ja pienemmäksi se käy.
        Mitä jää lastenlapsille, jos oma kristillisyyys on vain perinnettä ja samaa tekemistä ja paremmin yrittämistä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4730
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3354
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3160
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2583
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2280
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      8
      1223
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      988
    Aihe