Bilman ehdotti alemmassa viestissään eri aiheisten keskustelujen sijoittamista aiheensa mukaisille palstoille. Saatoinpa minäkin jossain yhteydessä tarkemmin harkitsematta mainita samasta vaihtoehdosta. Mutta meillä seitenkymppisillähän on vain tämä yksi ainoa nimikkoketju.
Olen joskus vilkaissut uskonnollisiin keskusteluihin ja huomannut, että ne ovat eri uskonlahkojen, ateistien, agnostikkojen ja häiriköidenkin värittämiä. Eipä taitaisi keskustelua syntyäkään, jos esim. lestadiolaisten palstalta poistettaisiin toisinajattelijat. Ymmärtääkseni uskonnolliset keskustelijat yleensä haluavatkin väittelyä, pyrkimyksenään lähetystoiminta kadotettujen sielujen pelastamiseksi?
Ikäluokallemme rajatulla 70 palstalla voisimme halutessamme avata erityisille aiheille omia ketjuja, joista suositukset uusiutuisivatkin aika-ajoin, Kahvituvan tapaan. Laajaan hakuun lisättäisiin vielä hakutapa 'Ketjun otsikon mukaan', jolloin historian kaikki Kahvituvatkin saataisiin hakuun mukaan tähän aiheeseen keskittyneille ;-) Minulla riittää kovasti ymmärrystä sellaiselle valvojalle, joka rajoittaa rönsyilyä ja erityisesti asiattomuuksia aihekohtaisissa ketjuissa (no ei nyt tietenkään Kahvituvassa) tarpeen mukaan, joskus ystävällisin huomautuksin ja aina tarvittaissa poistoin. Jos valvojalla riittäisi huumoriakin, se lisäisi hänen arvovaltaansa (turha tietenkin kuvitella, että löydämme joukostamme valvojiksi yli-ihmisiä!).
---
Valvojan tehtävä on niin vaativa, että mielestäni palstalla pitäisi olla puolikymmentä valvojaa, jotka sopisivat keskenään valvontavuoroistaan. Valvontalinjakin olisi tasapuolisempi, jos valvojien joukko neuvottelisi ja sopisi linjasta keskenään. Se veteen piirrettyä viiva voisi hieman selkiytyä. Tällainenkaan järjestely ei ole helppo, esim. kollektion valvojilla pitäisi olla mahdollisuus neuvotella silmälläin toistensa kanssa, jotta johdonmukainen linja löytyisi;-)
Kollektiivisilla valvojilla pitäisi kaikilla olla sama nimimerkki (esim. latinalaisittain Censoris!), jolloin me arvostelijat haukkuisimme täällä kasvotonta kollektiota, eikä yksittäistä henkilöä. Silloin jaksaisivat valvojatkin paremmin. Parilla hyvin toimivalla keskustelusivustolla 'administraatio' onkin hoidettu tähän tapaan.
---
Johan tuli viestistä raskasselkoinen. Eikä minulla ole aiheesta enempää sanottavaa.
Helppoa on maailman parantaminen - - teoriassa! En minä vain jaksaisi...
Palstojen valvonnasta
56
4243
Vastaukset
- Mummeli
nousseen innostukseni!
Miksi SINÄ et ryhtyisi valvojaksi? Viisaus ja avarakatseisuus, sekä huumorintajusi eivät olisi pahitteeksi siinä työssä. Tietenkin, kuten sanoit, useampiakin voisi olla.
Harkitse, ole kiltti!
Parannusta tarvitaan, sillä me 'sisällöntuottajat' kaikkoamme muuten!- Hannipali
...kerroin syynkin. Olen ollut välillä täältä kuukausiakin poissa ja palaan kirjoittamaan vain silloin, kun jaksan. Kunnioitan valvojia, koska jaksavat kivirekeään kiskoa.
Arvostelenkin valvojia, mutta ainakin kuvittelen silloin antavani aiheellista palautetta.
- Asrid
Minäkin uskaltauduin vielä tänne,vaikka edelliskerralla minut melkein häädettiin täältä pois.Ainakin omasta mielestäni näin kävi,koska sain sellaisia vastauksia viestiini ettei enää huvittanut kirjoitella.
Mutta nyt kokeilen uudelleen joshan täällä viestit säilyvät ja jonkinmoista kantaa otettaisiin,muutenkin kuin tyrmäys mielessä.
Hyvät päivän jatkot kaikille.- Katleija
Nimi kuulostaa tutulta.
Sinulla vielä muisti pelaa hyvin. Dementiasta olisi se hyöty ettei muitaisi edes kokemaansa pahaa.
Tervetuloa Myöhäisnuorten joukkoon! - Mummo jo
Katsoppas Astrid kun 70 laisilla on vähän erillaiset intressit kuin 50 . Haluavat näemmä pitää tämän palstan omanaan. Onko liikaa pyydetty. Eivät juuri ryntäille sinne lasten palstoille. Munkin poika täytää tänä vuonna 50.
Vähän eri asioista puhumme. - Hannipali
Mummo jo kirjoitti:
Katsoppas Astrid kun 70 laisilla on vähän erillaiset intressit kuin 50 . Haluavat näemmä pitää tämän palstan omanaan. Onko liikaa pyydetty. Eivät juuri ryntäille sinne lasten palstoille. Munkin poika täytää tänä vuonna 50.
Vähän eri asioista puhumme...lähiviestejä. En huomannyt niissä mitään meitä syrjivää.
Tulee näitä hyppyjä meidänkin tehtyä nuoremppin ja vanhempiinkin ikäluokkiin. - Asrid
Mummo jo kirjoitti:
Vähän eri asioista puhumme.En halua ryntäillä sinne tai tänne,kiitos kuitenkin tiedosta,että en ole tervetullut.
Asrid kirjoitti:
En halua ryntäillä sinne tai tänne,kiitos kuitenkin tiedosta,että en ole tervetullut.
sanoi ettet olisi tervetullut.
Nyt on jokin väärinkäsitys.
Tule pois vain "turisemaan"meidän kansssa.
Olenhan minäkin "ala ikäinen"tälle palstalle,mutta
täällä vain pyörin.
Tunnen jotenkin olevani oikeassa seurassa;))- reetta2
Hannipali kirjoitti:
..lähiviestejä. En huomannyt niissä mitään meitä syrjivää.
Tulee näitä hyppyjä meidänkin tehtyä nuoremppin ja vanhempiinkin ikäluokkiin.Tänään keskustelimme tietoturva aiheesta oppitunnilla, myös palstoista ja niiden kontrolloimisesta tunnin ajan.
Paljon avautuu asioita tietoturvasta kun avaa:
"Wikipedia - tietoturva" ja lukee sen ajatuksella.
Tuli selväksi että palstan valvoja on tarpeellinen.
Verkkojen verkko on maailmanlaajuinen, kulttuurien väliset erot ovat huimaavan suuria, väärinkäsityksiä voi syntyä puolin ja toisin mitättömistäkin asioista,jollakin pitää olla valmius viheltää peli poikki jos tarve vaatii.
Ei voida kirjoittaa mentaliteetilla Me ja Muut, sulkea pois jonkun mielipidettä, sillä kaikilla viesteillä on oma sisältönsä. En tarkoita että palstat olisivat jotain "JEES" myöntelyä, väriä tuovat juuri erilaiset mielipiteet, jotka kehittävät asian tuntemusta, samalla palstatkin uudistuvat, eivät jämähdä paikoilleen. Pilkettä silmäkulmassa on hyvä olla viestin mukana. Asrid kirjoitti:
En halua ryntäillä sinne tai tänne,kiitos kuitenkin tiedosta,että en ole tervetullut.
välttämättä tiedä minkä ikäisiä olemme, kaikki eivät halua ikäänsä kertoa.
Minusta on aivan sama mihin kirjoittaa, jos on halua yleensä kirjoittaa.
Onkos se nyt niin kauheaa, jos minä tämän ikäinen kirjoitan täällä,minusta näillä kymmenillä muutama vuosi sinne tai tänne ei meinaa mitään.
Katson kyllä kuuluvanikin tänne 70 kirjoittajien pariin,mutta yhtä hyvin voin viestini viedä (jos ehdin) vaikka 50 ja olen joskus vienytkin.
Olet tervetullut, älä pienistä sanomisista välitä.- Hannipali
reetta2 kirjoitti:
Tänään keskustelimme tietoturva aiheesta oppitunnilla, myös palstoista ja niiden kontrolloimisesta tunnin ajan.
Paljon avautuu asioita tietoturvasta kun avaa:
"Wikipedia - tietoturva" ja lukee sen ajatuksella.
Tuli selväksi että palstan valvoja on tarpeellinen.
Verkkojen verkko on maailmanlaajuinen, kulttuurien väliset erot ovat huimaavan suuria, väärinkäsityksiä voi syntyä puolin ja toisin mitättömistäkin asioista,jollakin pitää olla valmius viheltää peli poikki jos tarve vaatii.
Ei voida kirjoittaa mentaliteetilla Me ja Muut, sulkea pois jonkun mielipidettä, sillä kaikilla viesteillä on oma sisältönsä. En tarkoita että palstat olisivat jotain "JEES" myöntelyä, väriä tuovat juuri erilaiset mielipiteet, jotka kehittävät asian tuntemusta, samalla palstatkin uudistuvat, eivät jämähdä paikoilleen. Pilkettä silmäkulmassa on hyvä olla viestin mukana.Palstoista tekee kiinnostavia juuri se, että niissä väitellään kiinnostavista asioista. Nimenomaan väitellään ASIOISTA, ei keskustelijoiden henkilöista. Asialliset väittäjät kertovat mielipiteensä ja ovat halukkaita kuulemaan, miten muut keskustelijat pystyvät täydentämään tai korjaamaan alustusta. Keskustelijat oppivat väittelyssä toisiltaan ja ketjun lukijatkin kiinnostuvat aiheesta.
Edellä kuvattu sopii ns. asiasuuntautuneille keskustelijoille. Mutta muunkin tyyppistä keskustelua tarvitaan.
Ei ole syytä väheksyä Kahvituvan kaltaista 'ompeluseuraa', johon tutut tulevat tervehtimään toisiaan. Sillekin on sosiaalinen tarve. Murrekeskustelijoilla on yhteinen aiheluekin, eri murteet. Nämä ketjut mahtuvat hyvin tänne ja ovat helposti ohitettavissa heiltä, joita eivät kiinnosta.
Eri tavoin suuntautuvilla keskusteluryhmillä on joskus mustasukkainen tarve varata keskustelunsa vain asiaan vihkiytyneiden väliseksi ja mollata raja-aidan ylittäviä aitomuksia. Eikös meidän pitäisi vain ilostua siitä, jos joku 'toisinajattelija' osoittaa kiinnostustaan!
Pelkässä häirinnän tarkoituksessa puhkeavat rönsyt ansaitsevat tietysti valvojan tukistuksen huomautuksella tai pensassaksilla.
---
Wikipedia on vapaa tietosanakirja, jonka sisältöä kuka tahansa meistä voi täydentää. Lisäyksemme siirtyvät kirjaan pysyviksi tiedoiksi, jos läpäisevät keveän kontrollin. Itsekin olen täydentänyt muutaman nimikkeen merkitystä kotiseutuni murteessa.
Wikipedian luotettavuutta on tutkittu ja havaittu, että sen tieto on pääasiassa yhtä luotettavaa kuin virallisissakin sanakirjoissa.
Jossakin taisi olla uutinen Wikipedian tämän hetkisistä taloudellisista vaikeuksista. Ilmaisen ympäristön ylläpito maksaa rahaa, eikä rahaa kasva puussa. Taitavat odottaa siellä lahjoituksia. - Huomioitsija
Olisikohan tuo mennyt pinen satiirin, tai ironian piikkiin :)
Anteeksi sivistyssanat, mutta en tiedä tarkkaan miten ne "suomennetaan."
Hauska heitto jokatapauksessa Hintriikka;) - kato vähän mitä kirjotat
muori67 kirjoitti:
sanoi ettet olisi tervetullut.
Nyt on jokin väärinkäsitys.
Tule pois vain "turisemaan"meidän kansssa.
Olenhan minäkin "ala ikäinen"tälle palstalle,mutta
täällä vain pyörin.
Tunnen jotenkin olevani oikeassa seurassa;))Nimimerkki MUMMO JO tuollahan tönäisi,ettei Asdid ole sopivaa seuraa tänne,mummo jo kaiketi täällä määräilee kuka saa olla ja kuka ei.
Tule vain Asdidi rohkeasti kirjotteleen,älä välitä jotka yrittävät lannistaa.Ei hän omista näitä palstoja. - väinämöinen
Asrid kirjoitti:
No joo kuten huomasit. Arvokkaat asialliset käyttäytymis ohjeet hävisivät sitten, kuin tuhka tuuleen.
Niin täällä vallitsee semmoinen erityiskuri. Köhiä kyykytetään. Niinkuin luvatuun hyvinvointiin kuuluukin.
Äläkä tosiaankaan Astrid ryntäile vaan pidä pöksyt tiukasti jalassa. Meinaan sinulle vielä ikäsi puolesta vielä maistuu eikö?
- Vanha Nestori
Hannipali on huolissaan palstojen valvonnasta.
Hänen omalla palstallaan ei liene tuota ongelmaa, koska siellähän hän kirjoittelee itse,ja vastailee itselleen mitä erilaisimmilla nimimerkeillä.
Palstan löydät (ilman hakkerointia)osoitteesta:
[email protected]
Vaatii rekisteröitymisen.- toistaiseksi joku vaan
minun galleriani osoite. Vertasin. Hannipali on aivan eri henkilö, joten et näköjään ole selvillä mihin lastaat kuormaasi.
Toivoakseni tämä linkki toimii paremmin:
http://groups.msn.com/27h0eqrruoor8i5i311vt9r2l6
Kauniita pakkaspäiviä niin hyville kuin pahoillekin! terveisin Anna Hestia, anna, sofia, myötätuuli, Anna Emilia, Ekho, sofianeliapila, Lin ym. muut sivupersoonani.
Jk. Täällä galleriassa näkyi olevan palstan pomottajalla(?) Linnea -sukulainen. Kärsin jo nyt nimimerkistäni, joten en ole enää Lin ). - sama joku
toistaiseksi joku vaan kirjoitti:
minun galleriani osoite. Vertasin. Hannipali on aivan eri henkilö, joten et näköjään ole selvillä mihin lastaat kuormaasi.
Kauniita pakkaspäiviä niin hyville kuin pahoillekin! terveisin Anna Hestia, anna, sofia, myötätuuli, Anna Emilia, Ekho, sofianeliapila, Lin ym. muut sivupersoonani.
Jk. Täällä galleriassa näkyi olevan palstan pomottajalla(?) Linnea -sukulainen. Kärsin jo nyt nimimerkistäni, joten en ole enää Lin ).kirjoitin kahdesta eri galleriasta. Jälkikirjoituksessani galleriasta mainitessani tarkoitin tämän Suomi24/70 galleriaa.
- Hannipali
toistaiseksi joku vaan kirjoitti:
Jk. Täällä galleriassa näkyi olevan palstan pomottajalla(?) Linnea -sukulainen. Kärsin jo nyt nimimerkistäni, joten en ole enää Lin ).leikin päältä, koska melkein arvasin viestin lähettäjän ;-) Piilottelin siksikin, että pelkäsin jonkun lukuisasta jäsenjoukostasi pitävän julkisuutta epämiellyttävänä. Mutta siitäpä ei huolta, koska ovat kaikki kanssasi samasieluisia.
Samasta syystä löytyy MSN:stä nyt kaksi Hannipalia, joista salainen agentti kuuluu ryhmääsi ja toinen kunhan vain siellä löhöö. Heillä on aivan sama kuvakin sivuillaan!
Muistaakseni Näkökulmalla voi vaihtaa julkista nikkiään ilman, että kirjaustunnuksesta tarvitsee luopua. Voit tehdä niiden kirkonkirjoihin ihan sallitun nimen vaihdon ilman, että katkaiset jäsenyyden ja hukkaat kaikki aikaisemmat viestisi. - Hannipali
sama joku kirjoitti:
kirjoitin kahdesta eri galleriasta. Jälkikirjoituksessani galleriasta mainitessani tarkoitin tämän Suomi24/70 galleriaa.
rekisteröimättömät nikit ovat täällä vaarallisia. Kuka tahansa voi esiintyä sinuna samalla nimimerkillä ja syytää ketjuun roskaa!
- Hanni a Ball
Hannipali kirjoitti:
leikin päältä, koska melkein arvasin viestin lähettäjän ;-) Piilottelin siksikin, että pelkäsin jonkun lukuisasta jäsenjoukostasi pitävän julkisuutta epämiellyttävänä. Mutta siitäpä ei huolta, koska ovat kaikki kanssasi samasieluisia.
Samasta syystä löytyy MSN:stä nyt kaksi Hannipalia, joista salainen agentti kuuluu ryhmääsi ja toinen kunhan vain siellä löhöö. Heillä on aivan sama kuvakin sivuillaan!
Muistaakseni Näkökulmalla voi vaihtaa julkista nikkiään ilman, että kirjaustunnuksesta tarvitsee luopua. Voit tehdä niiden kirkonkirjoihin ihan sallitun nimen vaihdon ilman, että katkaiset jäsenyyden ja hukkaat kaikki aikaisemmat viestisi.Jos on kaksi Hannipalia, niin en ole sen toisen kirjoituksia nähnytkään. Täytyypä katsella.
Tuossa Vanha Nestorin laittamassa linkissä näytti olevan osoite minun gallerian etusivulta, mutta siitä puuttuu etuosasta http:// jne. -kuten näkyy.
Googletin ja näkyy olevan sellainenkin seura(?) kuin Hanni Ball( en muista oliko etu-ja sukunimi kirjoitettu yhteen.
Jäsenjoukko ei ole ilmoittanut pitävänsä julkisuutta pahana.
Mutta totta on se mitä kirjoitit nimimerkkien väärinkäytöstä.
Vaihdan piakkoin nimimerkkini. - Hab
Hannipali kirjoitti:
rekisteröimättömät nikit ovat täällä vaarallisia. Kuka tahansa voi esiintyä sinuna samalla nimimerkillä ja syytää ketjuun roskaa!
jolla kirjoittelin vähän aikaa täällä Ikäryhmissä, on näköjään jonkun muun käytössä ja se on yleinen muillakin keskustelupalstoilla.
En käytä sitä enää. - Haloo
Hanni a Ball kirjoitti:
Jos on kaksi Hannipalia, niin en ole sen toisen kirjoituksia nähnytkään. Täytyypä katsella.
Tuossa Vanha Nestorin laittamassa linkissä näytti olevan osoite minun gallerian etusivulta, mutta siitä puuttuu etuosasta http:// jne. -kuten näkyy.
Googletin ja näkyy olevan sellainenkin seura(?) kuin Hanni Ball( en muista oliko etu-ja sukunimi kirjoitettu yhteen.
Jäsenjoukko ei ole ilmoittanut pitävänsä julkisuutta pahana.
Mutta totta on se mitä kirjoitit nimimerkkien väärinkäytöstä.
Vaihdan piakkoin nimimerkkini.Mihinkä tästä ketjusta on hävinnyt muutama viesti ? Nyt näyttäisi olevan itse kysy itse vastaa linja tähänkin ketjuun tulossa.
Ketähän kiinnostaa tuollainen raportointi. Sumealla logiikalla voidaan moni nikit helpostitunnistaa. - Asrid
Haloo kirjoitti:
Mihinkä tästä ketjusta on hävinnyt muutama viesti ? Nyt näyttäisi olevan itse kysy itse vastaa linja tähänkin ketjuun tulossa.
Ketähän kiinnostaa tuollainen raportointi. Sumealla logiikalla voidaan moni nikit helpostitunnistaa.Minulta ainakin yksi mummeli epäsi heti tänne tulon,mutta enpä taija välittää,tulen kuin tulenkin,sillä onhan täällä hyvinkin ystävällisiä kirjoittajia,kutn näkyy.
Asrid kirjoitti:
Minulta ainakin yksi mummeli epäsi heti tänne tulon,mutta enpä taija välittää,tulen kuin tulenkin,sillä onhan täällä hyvinkin ystävällisiä kirjoittajia,kutn näkyy.
välitä noista herjaajista.
Näillä palstoilla on ollut ainakin yksi HYVIN paha
Häirikkö.
Keksi jopa minun sähköpostinkin.
Mutta en piittaa kirjoittelen vain.- etsivä
muori67 kirjoitti:
Häirikkö.
Mutta en piittaa kirjoittelen vain.Voitko hiukan selventää tätä sähköpostiisi tunkeutumista.
- Hannipali (ei kirj.)
Katselin viestisi laajan haun kautta ja totesin sinut kirjoittajaksi, jolla on asiaa. Suhtaudun epäluuloisesti omaa henkilöäni koskeviin rekisteröimättömiin kirjoittajiin ja otan taustasta selvää, ennen kuin vastaan (onkohan omasta rekisteröimättömästä kirjoituksestani nyt jälkiseurauksia!).
Toisesta yhteydestä kai huomasit, että löytämäsi nimim. Elisa MSN:llä ja minä emme ole kaksoisolentoja. En ole niin lahjakas, että osaisin NOIN HYVIN valmistaa aterioita (katso Elisan kuvat!), tehdä pöllöistä komeita 'veistoksia' ja vaihtaa naiselliseen kerronnan tyyliin. Tietysti siellä näkyvät Hannipalinkin hänelle lähettämät viestit.
Päättelitkö tosiaan, että olisin sepittänyt itse KAIKKI viestit tämän ketjun sivuhaaraan ;-) En paheksu epäluuloisuuttasi, koska itsekin epäilen yhtä sun toista.
Jos kiinnostaa, voit tarkistaa aikaisemman keskinäisen viestiemme vaihdon Nakokulma.net sivustolta Vaihtovirtasirkuksesta. Ketju 'Jostakinhan on aloitettava' on myöhemmällä sivulla, koska viimeisistä viesteistä on jo aikaa. Sitten olenkin valaisuut kaikki taustat!
Olen anteeksipyynnön velkaa vastaukseni viiveestä. etsivä kirjoitti:
Voitko hiukan selventää tätä sähköpostiisi tunkeutumista.
ei kuulu Sinulle,etsi vaan edelleen..
- kullero
muori67 kirjoitti:
Häirikkö.
Mutta en piittaa kirjoittelen vain.voit torjua ei toivotut viestit, avaamalla hänen viestin, oikealla yläreunassa on "torju viestit" paina siitä ja estä!
kullero kirjoitti:
voit torjua ei toivotut viestit, avaamalla hänen viestin, oikealla yläreunassa on "torju viestit" paina siitä ja estä!
Olin tehnyt sen jo,OSASIN;))
- sofia
muori67 kirjoitti:
Häirikkö.
Mutta en piittaa kirjoittelen vain.minä ole koskaan lähettänyt sinulle viestejä, vaikka minuahan sinä aina syyttelit siihen aikaan kun kirjoittelin tänne( siitä arvasinkin kehen vihjaat epäilystesi kohdistuvan ).
Olen varma siitä, että se olisi selvitettävissä kuka sinua häiriköi. Toisekseen olen melko varma siitä, että sitä ei selvitetä. Kolmanneksi, kaikki tietävät kuka täällä häiriköi ja miksi. sofia kirjoitti:
minä ole koskaan lähettänyt sinulle viestejä, vaikka minuahan sinä aina syyttelit siihen aikaan kun kirjoittelin tänne( siitä arvasinkin kehen vihjaat epäilystesi kohdistuvan ).
Olen varma siitä, että se olisi selvitettävissä kuka sinua häiriköi. Toisekseen olen melko varma siitä, että sitä ei selvitetä. Kolmanneksi, kaikki tietävät kuka täällä häiriköi ja miksi.olen Sinua syyttänyt.
Ainoa ketä olen syyttänyt on Ajomies.vai oletko Sinä hän.- sofia
muori67 kirjoitti:
olen Sinua syyttänyt.
Ainoa ketä olen syyttänyt on Ajomies.vai oletko Sinä hän.minulla on ollut se kuva, ettei hän koskaan loukkaa ketään. Samaa sanoisin eräistä hänen sivupersoonikseen epäilemistäni( en väitä mitään ).
- sofia
muori67 kirjoitti:
olen Sinua syyttänyt.
Ainoa ketä olen syyttänyt on Ajomies.vai oletko Sinä hän.vastata siihen, kun kysyit milloin olet minua syyttänyt. - En muista, enkä jaksa etsiä, varsinkaan kun niitä viestejä ei ehkä ole enää kuten varmasti ymmärrät.
Muistan kuitenkin erään keskustelun johon johduimme mtv3:n luonnetestistä jotenkin väreihin liittyen. Muistatko?
Testin tehneet kirjoittajat ilmoittivat palstalla minkä värin kukin sai testissä. Keskustelu kävi vilkkaasti siitä miten väri näyttäytyy elämässä. Luonne oli luettavissa mtv3:n Helmestä:D.
Olin ainutkertaisesti käyttänyt kristalli -nimimerkkiä värin ilmoittaessani ja vain lyhyen tekstin, enkä aluksi osallistunut keskusteluun sen enempää.
Joku kertoi kirjoittaneensa minun vastaukseni, jolloin minä huomautin kirjoittaneeni sen( viestiäkin oli perässä, eikä kahta kristalli -nimimerkkiä ollut ).
Siinä vaiheessa sinä hurjistuit ja syytit minua valehtelusta(-ko vai ilkeästä luonteesta, en muista ). Kirjoitit miten ilkeänä pidit minua ja ettei minulle ole voinut tulla vastaukseksi kristallia.
Olkoon tämä samalla muistin testaus, jotta ei tule ihan turhaan kirjoiteltua näistä :D
:Hajupojalla ilmeni luonteenkuvauksessa koko värien kirjo. Tuo jäi mieleeni siitä syystä kun minulla oli kristalli ja koska hän ja minä ottelimme kovasti yhteen( leikillään tietenkin ).
En kanna kaunaa näistä:D - kristalli juttu
sofia kirjoitti:
vastata siihen, kun kysyit milloin olet minua syyttänyt. - En muista, enkä jaksa etsiä, varsinkaan kun niitä viestejä ei ehkä ole enää kuten varmasti ymmärrät.
Muistan kuitenkin erään keskustelun johon johduimme mtv3:n luonnetestistä jotenkin väreihin liittyen. Muistatko?
Testin tehneet kirjoittajat ilmoittivat palstalla minkä värin kukin sai testissä. Keskustelu kävi vilkkaasti siitä miten väri näyttäytyy elämässä. Luonne oli luettavissa mtv3:n Helmestä:D.
Olin ainutkertaisesti käyttänyt kristalli -nimimerkkiä värin ilmoittaessani ja vain lyhyen tekstin, enkä aluksi osallistunut keskusteluun sen enempää.
Joku kertoi kirjoittaneensa minun vastaukseni, jolloin minä huomautin kirjoittaneeni sen( viestiäkin oli perässä, eikä kahta kristalli -nimimerkkiä ollut ).
Siinä vaiheessa sinä hurjistuit ja syytit minua valehtelusta(-ko vai ilkeästä luonteesta, en muista ). Kirjoitit miten ilkeänä pidit minua ja ettei minulle ole voinut tulla vastaukseksi kristallia.
Olkoon tämä samalla muistin testaus, jotta ei tule ihan turhaan kirjoiteltua näistä :D
:Hajupojalla ilmeni luonteenkuvauksessa koko värien kirjo. Tuo jäi mieleeni siitä syystä kun minulla oli kristalli ja koska hän ja minä ottelimme kovasti yhteen( leikillään tietenkin ).
En kanna kaunaa näistä:D - sofia
sofia kirjoitti:
vastata siihen, kun kysyit milloin olet minua syyttänyt. - En muista, enkä jaksa etsiä, varsinkaan kun niitä viestejä ei ehkä ole enää kuten varmasti ymmärrät.
En kanna kaunaa näistä:Dasiavirhe: "Joku kertoi kirjoittaneensa minun vastaukseni, jolloin minä huomautin kirjoittaneeni sen( viestiäkin oli perässä, eikä kahta kristalli -nimimerkkiä ollut )." -kirjoitin.
Toinen kristalli -nimimerkki ilmestyi kyllä ikään kuin jatkaakseen siitä, mihin olin jäänyt.
Nyt tuntuu kyllä hölmölle jatkaa tätä kun luin palstalle tulleet viestit... sofia kirjoitti:
En kanna kaunaa näistä:DEn ole koskaan osallistunut tuollaiseen testiin
Jospa olet nyt erehtynyt henkilöstä.
Täällä on ollut muitakin muoria.
Enkä ole käynyt näillä palstoilla vielä vuottakaan.
En minäkään kaunaa kanna,erehdyksiä sattuu.kristalli juttu kirjoitti:
En edes omistanut tuohon aikaan konettakaan,saati että olisin kirjoitellut.
Ensimmäinen yhteyden ottoni näille palstoille
on 18 05 05.
Etsi joku muu muori moitteidesi kohteeksi.- Kehäraakki
Ajomies käsitti jotenkin väärin.
Hän on allerginen liehakoinnille ja ilkeille mollaaville kirjoituksille.
Harmi, kun et ole rekkautunut nikki, että voisit osallistua edessä olevaan sheriffin vaaliin!
Mukava kuulla raikaita mielipiteitäsi. Missä sinä olet viime aikoina ollut, kun ei ole näkynyt? - testaaja
muori67 kirjoitti:
En edes omistanut tuohon aikaan konettakaan,saati että olisin kirjoitellut.
Ensimmäinen yhteyden ottoni näille palstoille
on 18 05 05.
Etsi joku muu muori moitteidesi kohteeksi.testi
- viime aikoina
Asrid kirjoitti:
Minulta ainakin yksi mummeli epäsi heti tänne tulon,mutta enpä taija välittää,tulen kuin tulenkin,sillä onhan täällä hyvinkin ystävällisiä kirjoittajia,kutn näkyy.
esim. tässä ketjussa alussa ja 60 *Sinisenturkoosinkirjavassa* , mutta ikinä en
hyvä Asrid-kulta ole sinua ollut sysimässä pois, en ketään muutakaan! -Joku muu on sen tehnyt.
Tää on se kauhea vaara, kun ottaa jonkun nikin tosta vaan mielijohteesta, niin sitten saa kaikki sellaisen nikin synnit ja ilkeydet ikäänkuin omaksi syykseen, vaikka ei olekaan niitä tehnyt.
Tule hyvä Asrid kirjoittelemaan, ei täällä kukaan voi sinua estää, ei kellään ole siihen valtuuksia! Kiva kun olet mukanamme, kilttejä ihmisiä kaivataan. Ja saat sinä valintasi mukaan olla kärkeväkin, jos haluat, kukas sen voisi estää! - jos hän on täällä
viime aikoina kirjoitti:
esim. tässä ketjussa alussa ja 60 *Sinisenturkoosinkirjavassa* , mutta ikinä en
hyvä Asrid-kulta ole sinua ollut sysimässä pois, en ketään muutakaan! -Joku muu on sen tehnyt.
Tää on se kauhea vaara, kun ottaa jonkun nikin tosta vaan mielijohteesta, niin sitten saa kaikki sellaisen nikin synnit ja ilkeydet ikäänkuin omaksi syykseen, vaikka ei olekaan niitä tehnyt.
Tule hyvä Asrid kirjoittelemaan, ei täällä kukaan voi sinua estää, ei kellään ole siihen valtuuksia! Kiva kun olet mukanamme, kilttejä ihmisiä kaivataan. Ja saat sinä valintasi mukaan olla kärkeväkin, jos haluat, kukas sen voisi estää!aiemmin häiriköinyt. Olen käyttänyt sitä VAIN pari viikkoa nyt tässä. Ihmettelin, kun se oli vapaa, t.s. se kelpasi nikiksi. En ajatellut! Pahoittelen muiden, mutta myös itseni puolesta!
- tosi tarkkaan
jos hän on täällä kirjoitti:
aiemmin häiriköinyt. Olen käyttänyt sitä VAIN pari viikkoa nyt tässä. Ihmettelin, kun se oli vapaa, t.s. se kelpasi nikiksi. En ajatellut! Pahoittelen muiden, mutta myös itseni puolesta!
ottamasta harkitsemattomasti jotain nikkiä.
- etsivä
muori67 kirjoitti:
ei kuulu Sinulle,etsi vaan edelleen..
Eihän näitä rikollisia koskaan saada kiini jos ei niistä ilmoiteta.Kysymyksessähän saattaa olla taparikollinen joka voi urkia muidenkin sähköposteja.
Tässäpä se typeryys onkin.Esimerkiksi Tallinassa rosvotaan päivittäin useita suomalaisia. Vaikkakin olen kehottanut kaikkia rosvouksen kohteita rikosilmoituksen tekoon he eivät sitä tee häveten rikoksen kohteeksi joutumuistaan.
Jos Sähköpostiisi todellakin on tunkeudettu tee asiasta ilmoitus tai lopeta tyhjänpäiväinen toisten syytteleminen ja eripuran lietsominen.
Riidan haastajana näytät olevankin mestari. etsivä kirjoitti:
Eihän näitä rikollisia koskaan saada kiini jos ei niistä ilmoiteta.Kysymyksessähän saattaa olla taparikollinen joka voi urkia muidenkin sähköposteja.
Tässäpä se typeryys onkin.Esimerkiksi Tallinassa rosvotaan päivittäin useita suomalaisia. Vaikkakin olen kehottanut kaikkia rosvouksen kohteita rikosilmoituksen tekoon he eivät sitä tee häveten rikoksen kohteeksi joutumuistaan.
Jos Sähköpostiisi todellakin on tunkeudettu tee asiasta ilmoitus tai lopeta tyhjänpäiväinen toisten syytteleminen ja eripuran lietsominen.
Riidan haastajana näytät olevankin mestari.Aivan totaalinen väärinkäsitys.Olin huolimaton viestissäni ja pyydän ANTEEKSI.
Ei siihen sp;hen tunkeuduttu,vaan lähetti törkeyksiään minulle,yksityisesti.
Kyllä jos tuollaista rikollista touhua ilmenee niin,
varmasti otan yhteyttä vaikka kuinka pitkälle.- Nimetön
muori67 kirjoitti:
Aivan totaalinen väärinkäsitys.Olin huolimaton viestissäni ja pyydän ANTEEKSI.
varmasti otan yhteyttä vaikka kuinka pitkälle.Älä välitä tuollaisista höpinöistä,siellähän se etsivä itse on kerran jälleen riidanlietsojana.
Ajattele mitähän hän lieneekään oikein etsinyt,jospa hän onkin itse niitten törkyviestien takana joita olet saanut sähköpostiisi,mutta on onneksi isot roskakorit. - minäkin nimetön
muori67 kirjoitti:
Aivan totaalinen väärinkäsitys.Olin huolimaton viestissäni ja pyydän ANTEEKSI.
varmasti otan yhteyttä vaikka kuinka pitkälle.Mitenhän joku voi lähettää törkyviestejä kenellekkää ellei ole saanut asianomaiselta sähköposti osoitetta. Ainakaa muorin profiilissa sitä ei ole. Tosin eipä siinä ole muutakaan. Taitaa jo höpertää koko muori.
- Ylkermi Keinänen
sofia kirjoitti:
minulla on ollut se kuva, ettei hän koskaan loukkaa ketään. Samaa sanoisin eräistä hänen sivupersoonikseen epäilemistäni( en väitä mitään ).
Näin on minunkin mielestä. Joskus tuntuu tietysti tylsältä lukea saman henkilön kysymyksi ja vastauksia.Tosin kyllähän täällä muutkin höperehtivät.
- kaukaa viisas
Hannipali (ei kirj.) kirjoitti:
Katselin viestisi laajan haun kautta ja totesin sinut kirjoittajaksi, jolla on asiaa. Suhtaudun epäluuloisesti omaa henkilöäni koskeviin rekisteröimättömiin kirjoittajiin ja otan taustasta selvää, ennen kuin vastaan (onkohan omasta rekisteröimättömästä kirjoituksestani nyt jälkiseurauksia!).
Toisesta yhteydestä kai huomasit, että löytämäsi nimim. Elisa MSN:llä ja minä emme ole kaksoisolentoja. En ole niin lahjakas, että osaisin NOIN HYVIN valmistaa aterioita (katso Elisan kuvat!), tehdä pöllöistä komeita 'veistoksia' ja vaihtaa naiselliseen kerronnan tyyliin. Tietysti siellä näkyvät Hannipalinkin hänelle lähettämät viestit.
Päättelitkö tosiaan, että olisin sepittänyt itse KAIKKI viestit tämän ketjun sivuhaaraan ;-) En paheksu epäluuloisuuttasi, koska itsekin epäilen yhtä sun toista.
Jos kiinnostaa, voit tarkistaa aikaisemman keskinäisen viestiemme vaihdon Nakokulma.net sivustolta Vaihtovirtasirkuksesta. Ketju 'Jostakinhan on aloitettava' on myöhemmällä sivulla, koska viimeisistä viesteistä on jo aikaa. Sitten olenkin valaisuut kaikki taustat!
Olen anteeksipyynnön velkaa vastaukseni viiveestä.Hannipali hyppäsi piikkilangan yli kiimassa olevan lehmän luokse. Pallit jäivät piikkilankaan. Joten pelkkä "Hanni" sitten tästä eteenpäin.
- höperehtijäksi
minäkin nimetön kirjoitti:
Mitenhän joku voi lähettää törkyviestejä kenellekkää ellei ole saanut asianomaiselta sähköposti osoitetta. Ainakaa muorin profiilissa sitä ei ole. Tosin eipä siinä ole muutakaan. Taitaa jo höpertää koko muori.
nimittelemään. Muori on ilmoittanut jossain aikaisemmassa viestissään muuttaneensa galleriatietonsa 'ei julkiseksi', juuri noiden häirintä postien jälkeen. Kyllä e-mail osoite siellä oli, olen sen nähnyt. MOT.
Herää kysymys, kukahan se mahtaa höperehtiä. - myös ilman nimeä
höperehtijäksi kirjoitti:
nimittelemään. Muori on ilmoittanut jossain aikaisemmassa viestissään muuttaneensa galleriatietonsa 'ei julkiseksi', juuri noiden häirintä postien jälkeen. Kyllä e-mail osoite siellä oli, olen sen nähnyt. MOT.
Herää kysymys, kukahan se mahtaa höperehtiä.Satuitko näkemään viime talvena luntakin ?
- surffari
kaukaa viisas kirjoitti:
Hannipali hyppäsi piikkilangan yli kiimassa olevan lehmän luokse. Pallit jäivät piikkilankaan. Joten pelkkä "Hanni" sitten tästä eteenpäin.
minä luulen että hanni vähän häpiää sitä tapausta. Se sanooki näkökulmalla että oon tuttujen kesken Hanni vain.
Täällä se pönkää kulissia pystössä ja käyttää fiinisti koko nimiään. - Nimetön
myös ilman nimeä kirjoitti:
Satuitko näkemään viime talvena luntakin ?
Sokeako olet,et varmaan ole nähnyt lunta miesmuistiin itse,tiedätkö sinä minkä väristä lumi on?Onko sinulla hauskaa kun saat kirjoitella olemattomia viestejäsi,varmaan olet ekaluokkalainen.Ei sentään,ekaluokkalainenkin on siivompi,osaa olla kohteliaskin.Toisin kuin sinä.
- pullaulla
muori67 kirjoitti:
En ole koskaan osallistunut tuollaiseen testiin
Jospa olet nyt erehtynyt henkilöstä.
Täällä on ollut muitakin muoria.
Enkä ole käynyt näillä palstoilla vielä vuottakaan.
En minäkään kaunaa kanna,erehdyksiä sattuu.Tällaista sattuu että joku voi syytellä täällä ihan syytöntä --ja se ei ole kivaa .
Varsinkaan kun oikaisun jälkeen ei vaivata edes pyytämään anteeksi .
Tällaiset Kristalliihmiset varsinkaan :=)
Minä en kanssa tuollaisiin höpinöihin tavallisesti "korvaani kroppaa".Mutta nyt oli hyvä kun pystyit puolustamaan itseäsi. - vieläkin nimetön
Nimetön kirjoitti:
Sokeako olet,et varmaan ole nähnyt lunta miesmuistiin itse,tiedätkö sinä minkä väristä lumi on?Onko sinulla hauskaa kun saat kirjoitella olemattomia viestejäsi,varmaan olet ekaluokkalainen.Ei sentään,ekaluokkalainenkin on siivompi,osaa olla kohteliaskin.Toisin kuin sinä.
Oho!taisi "Pinokkio vetäistä herneen nenäänsä" ?
- perässäjuoksija
surffari kirjoitti:
minä luulen että hanni vähän häpiää sitä tapausta. Se sanooki näkökulmalla että oon tuttujen kesken Hanni vain.
Täällä se pönkää kulissia pystössä ja käyttää fiinisti koko nimiään.missäs ne Hannipalin kotisivut oikein luuraa, uteliaana minä-mummelikin olisin niitä vilassut, vaan vain kirjoituksiin "heitti"?
- Ehko
perässäjuoksija kirjoitti:
missäs ne Hannipalin kotisivut oikein luuraa, uteliaana minä-mummelikin olisin niitä vilassut, vaan vain kirjoituksiin "heitti"?
näkyy olevan yksi linkki. Hänellä on monta virkaa ja Hannipali -nimisenä olen tuntenut hänet alkaen tästä:
http://www.nakokulma.net/keskustelu/index.php?topic=9174.0
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093029Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1222383Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699