Kuinkahan moni on tullut raskaaksi inseminaatiohoidosta? Tuntuu siltä että ei kovin moni. Se onnistumisprosentti kun ei taida olla kovin korkealla. Itsellä oli eka inseminaatio ja nyt pitäis vielä viikko jaksaa odottaa että pääsen tekemään testiä.
Inseminaatiosta
15
3427
Vastaukset
- Todellakin!
Onnistumisprosentti ei ole kovin korkealla, mutta toisaalta ku ajattelee ni ei se ole kovin korkea täysin terveellä parillakaan, joka saa lapsen ihan "luonnollisin keinoin". Itselläni 4 inseminaatiota nyt takana ja seuraavaksi (helpotuksekseni) siirrytää ivf:ään. Inseminaatio on vaan henkisesti ja fyysisesti paljon helpompi keino ku ivf (luulisin) ni siksi sitä kokeillaan ekaks jos vaan edellytykset siihen on olemassa! Kokeilitteko luomuna vai oliko sulla lääkkeitäkin? Toivon, että kuulut siihen prosentuaaliin, jolla inseminaatio onnistuu! Onnea odotukselle! toivottavasti tärppää! Tule toki kertomaan miten kävi äläkä masennu jos hoito ei heti onnistu!
- sama
Joo mä söin clomeja ensin ja sit menopur pregnyl -piikit. Neljä vuotta ensin yritettiin ilman apuja ja nyt on oltu hoidoissa kohta kaks vuotta. Todellakin toivon että kuuluisin siihen prosentuaaliin, jolla onnistuu.Viikko pitäis vielä tosiaaan jaksaa odottaa. Palaillaan asiaan ens perjantaina kun voin raskaustestin tehdä.
- Sipuli
Hei,
En halua lannistaa, mutta mulla takana 7 inseminaatiota ja ei vielä kertaakaan tärppiä. Tai itseasiassa nyt odottelen seitsemännen inssin tulosta, testin voin tehdä torstaina, mutta ei minkäänlaisia oireita, joten en usko onnistumisen mahdollisuuteen.
Seuraavana (onneksi) IVF. On jo alkanut ottaa päähän, että 1,5 vuotta mennyt hukkaan näiden inssien kanssa.
Tsemppiä kuitenkin sulle!- Kuulosta vaan kummalta
Miten ihmeessä noin monta inssiä on tehty? Oleko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Kuulostaa oikesti tosi oudolta ellei sit inssien määrä ollut sun oma toive (mitä epäilen vahvasti, ainaki perustuen sun skeptiseen asenteeseen sitä kohtaan). Normaali yrityskertojen määrä on 3-4 riippuen omasta toiveesta ja lapsettomuuden syystä. Meillä yritettiin 1 kerta luomulla ja sit eri lääkemäärillä 2 kertaa. Sit lääkäri antoi valita halutaanko kokeilla vielä kerta vai siirrytäänkö eteenpäin. Teimme sitten niin, että meidät laitettiin jonoon IVF:ään ja yritimme toiveestamme inssiä vilä kerran. Sen jälkeen olimme kaikki sitä mieltä, että odottelemme rauhassa aikaa IVF:ään ja väliaikana jatkamme glomeilla, vaikkei ovulaatiossa ollut suurempaa vikaa ennen niitäkään, kuitenki nostaa mahdollisuuksia. Vielä pitäisi odotella 4 kuukautta ekaan ivf:ään menoa, mut toivottavasti tärppäis sitte.
- Sipuli
Kuulosta vaan kummalta kirjoitti:
Miten ihmeessä noin monta inssiä on tehty? Oleko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Kuulostaa oikesti tosi oudolta ellei sit inssien määrä ollut sun oma toive (mitä epäilen vahvasti, ainaki perustuen sun skeptiseen asenteeseen sitä kohtaan). Normaali yrityskertojen määrä on 3-4 riippuen omasta toiveesta ja lapsettomuuden syystä. Meillä yritettiin 1 kerta luomulla ja sit eri lääkemäärillä 2 kertaa. Sit lääkäri antoi valita halutaanko kokeilla vielä kerta vai siirrytäänkö eteenpäin. Teimme sitten niin, että meidät laitettiin jonoon IVF:ään ja yritimme toiveestamme inssiä vilä kerran. Sen jälkeen olimme kaikki sitä mieltä, että odottelemme rauhassa aikaa IVF:ään ja väliaikana jatkamme glomeilla, vaikkei ovulaatiossa ollut suurempaa vikaa ennen niitäkään, kuitenki nostaa mahdollisuuksia. Vielä pitäisi odotella 4 kuukautta ekaan ivf:ään menoa, mut toivottavasti tärppäis sitte.
Olemme julkisella puolella hoidoissa. Mullakin oli käsitys, että inssejä tehdään 3-4 kertaa, mutta näin on vaan käynyt, että 7 on takana, lääkärien suunnitelmien mukaan - ei mun omasta tahdosta. Pari ekaa tehtiin luomukiertoihin, parissa seuraavassa oli clomit mukana ja 3 viimeistä puregon-pregnyl yhdistelmällä.
Lääkärit on olleet sitä mieltä, että kun mussa ei ole vikaa (suuremmin) niin insseillä olisi pitänyt onnistua. Meillä käytössä luovutetut siittiöt. Mutta siittiöiden laatu muutamalla kerralla ollut niin surkea, että jo siitä syystä ei ole ollut mitään mahista.
Nyt ollaan IVF-jonossa, mutta hermo mennyt julkisen puolen hitauteen, joten ensi viikolla soitan yksityiselle, jos menkat alkaa ja yritetään hoitaa yksi IVF yksityisellä puolella jonossa ollessa.
Hirveän vaihtelevat on siis käytännöt hoidoissa eri klinikoilla ja eripuolella suomea.
- Nimetön
Mulle tehtiin inseminaatio elokuussa ja ekasta tärppäs heti. Nyt ootellaan toukovauvaa. Ite kyllä kans epäilin, kun lääkäri kerto onnistumisprosentin. Mutta kyllä sekin voi toimia!
- alkup.
Eli ei kovin moni ole raskaaksi sitten tullut ekasta inssistä saati toisesta tai kolmannesta. Jotenkin on niin omituiset fiilikset tästä ekasta inssistä. Toisaalta en osaa ajatella olevani raskaana ja toisaalta taas olen paljon miettinyt asioita tyyliin "sitten kun mulla on maha pystyssä". En tiedä kumpi olis parempi toivoa täysillä olevansa raskaana vai ottaa ihan lunkisti että katotaan mitä tulee. Mies on sillä kannalla että tästä ekasta inssistä olen raskaana ja piste. Joka tapauksessa tosi ärsyttävää odottamista, tosin sitähän tää on ollut kuusi vuotta. Sitä koko aika tarkkailee itseään että onko mitään erityistä mistä vois päätellä olevansa raskaana.
- alkuper.
Piti vielä kysymäni että tietääkö kukaan kuinka pitkät jonot on ivf-hoitoihin Tampereella julkisellä puolella yleensä? Tuskin sinne tuosta noin vaan pääsee.
- Tän verran
Moi!
Just Tampereen tilannetta en tiedä (kannattaa tarkistaa hoitavalta lääkäriltänne). IVF-jonot ainaki Oulussa on tällä hetkellä 6-8kk, Turussa kuulemma aikalailla 6kk. Hoitohan ei maksa juuri sen enempää kuin inssikään, riippuu käytikertojen määrästä (22,-/kertakäynti), mutta lääkkeet ovat kalliita. Ikävän pitkät ovat jonot, mutta hirmuiset ovat hinnat yksityisellä kun kertayrittämiseen (n. 800-1000 €)lisää vielä lääkekustannuksetkin päälle. Toivotaan että sulle tärppää inssillä!
- höpelö
Meillä tulossa tuossa ens viikon alussa kolmas ja viimeinen inssi. Kuten jotkut muutkin ajattelee, niin luojan kiitos. Lähinnä, koska on jotenkin tosi turhauttavaa odottaa ja meilläkään ei ole tärppiä...ei edes lupausta.
IVF:ää en kauhean innolla odota ( pelkään että kuolen kipuun ;) ), mutta tuntuu oleva huomattavasti tehokkaampaa.
Täytyy lääkäriltä kysellä, että miten toi maksupolitiikka toimii. Ollaan yksityisellä. Hinnastosta kun katsoo, niin maksaa n.1500 eur lääkkeet. Ollaan oltu tyytyväisiä hoidon ripeyteen, aloitettiin marraskuussa.
Pessimistisellä asenteella odotan kolmatta hoitoa :(- aurinkoinen
Ei ivf:ää kannata pelätä. Ajattele positiisisesti et siinä raskauteen mahdollisuudet nousee. Mulla ei mitään kipuja hoidon aikana, ainoastaan pelko oli kova kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Punktiossa saa kovat lääkitykset niin ei siinä kipua tunne ainoastaan mä tunsin et jotain tehdään ja näinhän mä monitoriltakin. Sen jälkeen otti vähän rennommin pari päivää niin mä olin ainakin ihan taas oma itseni. Mut tämä mun kokemukseni. Toisilla kroppa reagoi eri tavalla niihin hormooneihin. Mut tsemppiä!
- äiti
Meillä on inseminaatio onnistunut kaksi kertaa.
Vanhin lapsi lähti ensimmäisestä yrityksestä ja toinen lapsi toisesta yrityksestä. Heillä kaksi vuotta ikäeroa.
Meidän lapsettomuutemme syytä ei saatu selville.
Mutta kyllä niitä onnistumisiakin tulee! Onnea matkaan!! - Viestik. aloittanut Ansku
Moi!
Tuli se raskaustesti nyt sitten tehtyä ja negatiivista näytti. Voi itku!!! :( Kauhea pettymys, vaikka toisaalta oli sellainen tunne että en raskaana olisikaan. Nyt sit vaan odottelen menkkojen alkamista ja nekin on jo kaksi päivää myöhässä. Toinen inssi on sit tulossa seuraavaksi. - kanssakaveri
Hei!
Meidän kohdalla lapsettomuushoito julkisella puolella eteni selkeän protokollan mukaan. Syynä on ovulaatiohäiriöt ja Pco. Ensin painonpudotus(-ei tulosta), Clomifenit(-ei tulosta), pistoshoito kotiyrityksellä (-ei tulosta) ja siirryttiin ensimmäiseen inseminaatiohoitoon, joka onnistui! Odotamme myös vauvaa toukokuulla syntyväksi. Toivon kovasti voimia kaikille teille kanssakulkijoilleni, hoitojen läpikäyminen on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa. Tahdon lohduttaa sillä, että 80% onnistuu. Itse olen suhtautunut tähän asiaan niin, että se otetaan vastaan mikä annetaan ja olin valmis vetämään läpi Ivf-hoidot ja päätymään adoptioon, jos ei onnistu. Itseäni auttoi, kun hoitojen keskellä ajattelin että, silloinkin pitää elää, ja nauttia. Yritin löytää muita osa-alueita itselleni. Itsestäni huomasin, että meillä tärppäsi sitten, kun ajattelin jo, että antaa koko homman olla!
Lapsettomuuden kokeneena, tuo elämänvaihe tulee aina kulkemaan mukanani, vaikka meille ehkä lapsi nyt syntyykin. Moni ystäväni (jotka ovat saaneet luomuvauvoja) ei ymmärrä ollenkaan minun ajatusmaailmaani siitä, että en pidä mitään itsestäänselvyytenä. En tätä lastakaan, ja puhun siitä vieläkin "jos se syntyy"-muodossa. Kyllä elämää katselee ihan eri vinkkelistä ja ymmärtää asioita vähän syvemmältä!
Aurinkoista maaliskuuta ja voimia hoitoyrityksiin teille kaikille! Eräs hyvä ystäväni sanoi joskus minulle, että "sinun pitää käydä läpi vaan tämä lapsettomuushoitoprosessi, et anna itsellesi ikinä anteeksi, jos et yrittäisi tällä tavalla saada lasta. Ja so what, millä keinolla se alkunsa saa, jos se joskus onnistuu!" Halauksia!!!!! - Ting
Meillä oli inssi 3 päivää sitten.
Se meni muuten oikein hyvin, kivuton ja nopea toimenpide. 67 % prosenttia uimareista olivat hyvin liikkuvia ja muutenkin ajankohta oli ihanteellinen, koska munasolu ei ollut vielä irronnut - lääkäri arvasi että irtoaa parin tunnin päästä inssistä. Kysyin onnistumisprosenttejä ja lääkäri yllätti täysin sanomalla että se voi olla lähempänä 40 % kiertoa kohti!! Olen ennen kuullut että prosentti olisi 5-20 % mutta gyne totesi että naiselle joka ei yleensä ovuloi normaalisti (=minä) inseminaatiolla on hyvät mahdollisuudet onnistua Puregonin ja Pregnylin avulla! Yritän tietysti olla toivomatta liikaa, ja jotenkin vaan kuitenkin tuntuu että ei onnistu. Mutta kun haluaisi niin kovasti....
Oireita ei ole, muuta kun kauhea ruokahalu ja turvonnut maha = tyypilliset menkkaoireet. Vain 3 päivää on kulunut inssistä ja 2 viikkoa tuntuu ikuisuudelta, mutta ihanaa että ollaan päästy alkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä25046Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1743464Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss422987Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie322094Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121954Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?21634