Tarvitsisin kiireistä tietoa, että mitä tehdä, kun leikkasin koirankynnen suoneen asti!? Tulee jonkin verran verta, mutta koira ei arastele kynttä, vaikka sitä puhdistimmekin. Laitoimme koiran tassun nyt siteeseen ja sukan päälle. Odotammeko päivän pari ja katsomme, että mihin suuntaan kynsi lähtee paranemaan, vaiko menemmekö heti eläinlääkäriin??
KIITOS!!
Leikkasin kynnen Suoneen!
6
3161
Vastaukset
- viivus
Ei ole mitään fakta tietoa, mutta itse leikkasin joskus mäykkyni kynnen vahingossa suonen kohdalta.
Kynnestä tuli hetken verta, mutta ei sen kummempaa.
Itselleni ei tullut edes mieleen mennä eläinlääkäriin, mutta ainakin kynsi parani ihan ittekseen ilman mitään hoitotoimenpiteitä. - kynnet
Itse tehnyt joskus saman,koira ei ollut moksiskaan,vain minä hätäännyin.Ei mitään hätää.Paitsi jos leikkaa kynnen vahingossa aivan juuresta asti eläinlääkärillä kannattaa käydä näytillä,tulehdusvaara näet.Puhdistit varmaan kynnen vuotavasta verestä,koira itse huolehtii kynnen jälkipuhdistuksesta.Mikäli koiran kynnet ovat valkoiset ne kannattaa leikata valossa,koska kynnen verisuonet kuultavat kynnen läpi ja näkee leikata kohdasta,jossa verisuonitus päättyy. Kiinnostaa kovasti suostuuko/suostuiko koirasi pitämään side sukka systeemiä jalassaan,vai joko on repinyt sen pois?
- KoiranKynnenLeikkaaja*
Olemme nyt seurailleet koiraamme ja ei se ole ollut moksiskaan kynnestä. Leikatessa päästi pienen uikahduksen, mutta ei sen enempää. Enää ei vertakaan vuoda ja näyttää kynnen pää ihan tyrehtyneen. Pääasia on ilmeisesti, ettei koira arastele kynttä eikä muutenkaan huomioi kyseistä tapahtumaa? Leikkasinkin aivan suonen kärjestä, koska yritin katsoa, etten juuri tästä leikkaisi. :( Valon kanssa leikkaankin aina, mutta osat kynsistä ovat tummia, että niiden kanssa on hieman hankaluuksia. Joten nyt pääsi pieni lipsahdus. :'(
Niin ja koiramme suostui aivan mainiosti pitämään tätä sidehässäkkääkin, eikä ole ollut siitäkään moksiskaan. :) On muutenkin aivan ylenkiltti koira! Tosin nyt otimme siteen pois, kun ei se tahtonut kovin hyvin pysyä ja kynsi näyttää olosuhteisiin nähden hyvältä.
Kiitos vielä kerran vastauksista! :) - -----
"koira itse huolehtii kynnen jälkipuhdistuksesta"
mutta on muistettava että jos koira saa haavan, esim. kynsi lohkeaa, niin on estettävä nuoleminen. Koira nuolee kyllä haavojansa, mutta suusta tulee hyvinkin paljon bakteereja haavaan ja tulehtumisriski on iso.
Eli siis asian ydin on se, että jos koira saa haavan, se kannattaa suojata ja estää koiraa nuolemasta haavaa.
- ---
Kokeile laittaa kynnen päähän vähän perunajauhoa, jos ei ole verenvuoto vielä tyrehtynyt. Perunajauho yleensä tyrehdyttää pienen verenvuodon kynnestä... Toki koissun pitäisi sitten makoilla hetken paikoillaan, jos kynnet ottavat tassutellessa maahan. Meillä toiminut hyvänä kikkana jos on tullut vahinko..! :)
Ja jos et ihan juuresta asti kynttä leikannut, niin kyllä se verenvuoto tyrehtyy ilman kikkojakin!- Sissi
Tapahtui myös vastaava moka mustakyntiselläni. Kynsi vuoti aika kauan ja kovasti. Lopulta pidin siinä jäätynyttä sekavihannespussia ja pidin tassua pystyssä. Sitten vuoto loppui. Voi kuinka ikävää, että vahinkoja sattuu vaikka kuinka olisi huolellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614729Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974431- 763908
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963817Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192855- 352628
- 372532
- 242509
- 382499
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232374